[CJ] Parcarile din Cluj-Napoca

Started by doryan93, July 19, 2013, 09:47:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertH

In parkingurile astea noi si destul de mici din spatele blocurilor defapt vor da locuri la cei cu masina care inainte aveau acolo garaje si la cei care parcau pe strada pe trotuar ... si erau destui prin zona care faceau treaba asta .

Nu cred ca se incurajeaza sa se cumpere o masina cat timp traficul descurajeaza asa ceva. Nu e ca si cum au facut parking de 10 etaje pe Memo.

nicolaem

evident e f bine ca se fac. as vrea doar ca in proiectul parkingului sa fie cuprinsa si zona adiacenta, si sa vedem ce parcari actuale "la bordura"  dispar, pe ce trotuare nu se va mai permite parcarea, eventual ce spatiu verde va fi generat prin daramarea unor garaje tip copertina dintre blocuri.

mai pe scurt, mutam "astea 300 de masini" care parcheaza acum legal sau ilegal in zona in parking, si apoi categoric primaria nu va mai permite nici o masina lasata pe locurile vechi. ( cu stalpisori, amenzi samd). altfel in 2,3 ani garantat numarul masinilor riveranilor va creste si se va ocupa atat parkingul cat si "vechile spatii"

RobertH

Aici iti dau dreptate. Atitudinea primariei fata de cei care parcheaza ilegal chiar si in spatele blocului trebuie sa se schimbe.
Daca pana acum le sareau toti in cap ca nu sunt locuri de parcare, de cand vor fi gata parcarile nu ar trebui sa mai aiba nicio scuza.

dragos76

"De când vor fi gata parcările..."

Păi nu mai sus se zicea concret de exemplul cu zona parkingului din Mărăști, unde în continuare străzile sunt pline de mașini parcate neregulamentar? Deci problema de atitudine a primăriei deja există, nu e ceva la care să ne gândim cu a fi în viitor, și tratează subiectul extrem de superficial. La majoritatea sesizărilor vin, fac pe interesații, dar din păcate se soldează cu un avertisment pus în parbriz celor vinovați. Doar cei care depășesc total limita bunul simț (de genul parcat pe treceri de pietoni, în stații de bus etc) riscă o amendă.
Ba mai mult, dacă faci o sesizare poți nimeri peste vreun agent care să înceapă să te ia pe tine la 11m că de ce faci sesizări abuzive, ca "poate a rămas omul fără benzină și tu nu îl înțelegi" (deși omul cam în fiecare seară rămânea fără benzină cu mașina pe spațiul verder, și dimineața pleca)

unupeaici

Pentru a incuraja parcarea in pakinguri/garaje, cel mai simplu ar fi ca Politia locala sa verifice numerele masinilor parcate pe strada/trotuar. Daca o masina are abonament pt garaj/parking si este parcata pe strada ar trebui prima data avertisment si apoi amenda. Dupa doua-trei amenzi cred ca se va invata lumea sa parcheze corespunzator.

prd.marius

^Sau si mai bine, anularea abonamentului dupa un anumit numar de abateri. Ar fi prea dur?

GML

Parcarile de sub Polivalenta si Stadion au rezolvat problema parcarilor de langa Parcul Central?

xpload24


vasile.silion

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

neobluenet

Dalele inierbate sunt o mare prostie pentru parcari din urmatoarele motive:
- masina sta in parcare in timpul zilei destul de mult, iar la iarba respectiva nu ajunge lumina, drept urmare se usuca
- necesita mai multa intretinere decat o parcare normala, daca reuseste sa creasca iarba, trebuie tunsa. La cele clasice, in afara de a da cu vopsea de 2 ori pe an, nu prea ai batai de cap.
- sunt "moartea tocurilor" si nu numai. In dalele alea poti sa iti prinzi piciorul, sa cazi si sa iti rupi ceva. Maica-mea a patit asta acum 11 ani si nu avea pantofi cu tocuri.
- dupa ploaie te umpli de noroi. Chiar daca orasul este unul prafuit, cel putin pe strada mea nu este destul praf pentru a se face noroi dupa fiecare ploaie.

Pentru poze, publicitate pentru primar pe Facebook sau articole despre frumusetea orasului sunt potrivite, dar sunt total nepractice.

La bugetare participativa era un proiect cu un copac la fiecare 2 parcari. Suna frumos, dar cel care a facut proiectul sigur nu are loc de parcare sub un copac. Un vecin de-al meu are parcarea sub un salcam de 30 de ani. De fiecare data cand pleaca de acasa da cu peria frunzele si mai are o sticla de apa cu care curata parbrizul de substanta lipicioasa pe care o lasa copacul.

Alternativa la parcarile cu copaci este parcarea subterana sau un fel de demisol, acoperita cu iarba si copaci si folosita ca loc de joaca. Stiu ca e mult mai scumpa, dar masina respectiva trebuie spalata cam de 2 ori pe saptamana, iar asta inseamna pe langa bani si poluare - de la producerea curentului, pana la drumul la spalatorie si detergentul folosit. Daca e sa tragi linie s-ar putea sa ajungi la concluzia ca salcamul consuma mai putin CO2 decat produce spalarea masinii respective.

florin74

De mâine se desființează parcările pe Republicii, între Ion Creanga și Avram Iancu. Sunt curios ce o sa urmeze. Sens unic pe urcare ar fi soluția logica.

klax187

Primarul a declarat la un interviu ca vor fi doua benzi pe urcare.

florin74

Live. Au venit băieții cu mașinile de ridicat. Cred ca vor sa refacă și marcajele.

nicolaem

e normal sa fie 2 benzi pe urcare. idea e sa ajuti sa scoti trafic din centru nu sa aduci. Pta Lucian Blaga se blocheaza destul de des din cauza pe intrare avem mai multe benzi decat pe iesire, la care se adauga si gatuirea din Republicii (100m mai sus).

alexV

Piata Lucian Blaga intra la renovare totala la anul ;) si strazile adiacente.

Sigur sub trafic, si sigur va genera polemici, dar ar trebui sa iasa ecva functional si posibil frumos. Aspect uniform cu centrul Clujului si - important pt mine - leaga in sfarsit niste piste de biciclete existente deja in zona, dar care se intrerup brusc.