Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: danutzu_1069 on August 21, 2015, 09:18:56 PM
Autocarul nu ajunge sa "gliseze" WRSB, ci din cauza vitezei mari in curba se rastoarna peste WRSB.
Stiu e un caz putin probabil dar posibil.

Este imposibil, stalpii sunt construiti in asa fel incat vor fi culcati la forte mult mai mici de-atat. Stalpii sunt ganditi pentru a ceda si elibera cablul (cam ca ringurile de box) pentru a atenua impactul; nu pentru a sta fixi si tine cablul intins in caz de impact.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MNU

#1066
Nu e valabila teoria cu "tepusele" din cel putin doua motive:

1. Rasturnarea de regula are loc DUPA iesirea in decor, deci dupa un eventual impact cu bariera cu cabluri.
2. O bariera sau parapete acolo poate ar fi tinut autocarul pe drum (in functie de unghiul de impact). "Zdruncinat" putin, da... dar nu s-ar fi "imprastiat" in afara carosabilului cu calatori cu tot.

PS: de ce nu te duci pe Youtube si sa vezi acolo cum se culca sau sar stalpii la impact. Ei au doar menirea sa tina cablurile intinse la o anumita distanta de sol. Unii sar cand cablul e intins la impact. Vezi un exemplu.

danutzu_1069

Rasturnarea e posibila si inainte de iesirea in decor daca:
- geometria curbei nu este corespunzatoare (nu are inclinatia spre interior)
- curba e "stransa"
- raza de viraj mica
- viteza mare

alecu26

Eu zic ca mai repede se produce derapajul. Nici o suprafață de contact nu oferă asemenea aderenta.
Ok.....atunci alta propunere: pur și simplu niște stâlpișori ca în bucurești la linia de tramvai. În fond e nevoie doar de o despărțire cât de cât.  Odată ce creste viteza de deplasare.....și știi ca vei avea doua benzi în curând scade nervozitatea și frustrarea la volan....deci scad accidentele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Allex

Acei stalpisori vor fi calcati in timp de masini si nu cred ca se va putea tine pasul reparatiilor cu cel al ruperii acestora. Personal nu mi se pare o solutie.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ultrasbz

O solutie rapida si ieftina care ar putea reduce cel putin numarul accidentelor datorate iesirii de pe carosabil / intrarii pe contrasens din cauza obeselii / adormitului la volan ar fi trasarea tuturor marcajelor cu vopsea din aceea 'rezonanta' (nu stiu exact cum se cheama).

De la debutul conflictelor din estul Ucrainei si anexarea Crimeei am remarcat cresterea substantiala a numarului de masini inmatriculate in Ucraina pe DN2, iar acestea au fost de cateva ori implicate in accidente in zona Buzau - Bucuresti la ore matinale (8:00-9:00) pe fondul oboselii. Probabil conduc in continuu toata noaptea si sunt si furati de calitatea mult mai buna a drumurilor noastre.

Europiu

Quote from: horatiu.cosma on August 21, 2015, 05:05:59 PM
Da, aveti dreptate, retinusem ca pe autostrada e interzisa doar intrarea vehiculelor care nu pot merge peste 50/ora, dar vad ca zice si de scoala. Pe DN nu vad sa fie interzisa intrarea, eu am fost de vreo 4/5 ori pe 1F in timpul scolii  :o. Oricum, ideea e ca atat in familie, cat si in scoala, baza s-a pus pe cum sa fac o parcare corecta, cum sa nu merg cu viteza, cum sa dau cu spatele, cum sa pornesc din rampa. Nimeni nu a amintit de condus civilizat, mers pe banda 1 cand e libera, evitat claxonul pe cat posibil, schimbari bruste de directie, semnalizat. Si banuiesc ca e la fel in mare parte din cazuri.

Mie mi s-ar parea extrem de util pentru invatacei sa faca o ora-doua pe autostrada. Asa cum spui, sunt lucruri (intrarea/iesirea, comportamentul decent) care trebuiesc invatate 'hands-on', nu din carti. Ma refer in special la acele orase in jurul carora au aparut autostrazi (Sibiu, Timisoara, Cluj, Arad), dar nu stiu cum s-ar putea rezolva legal chestia asta.
In Germania este absolut obligatoriu un mic stagiu pe autostrada in timpul scolii de soferi. Dar exista aspectul oarecum avantajos ca, in zona aglomerarilor urbane, exista limite de viteza variind intre 80 si 100.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

JohannDB

Poate părea OF Topic, dar poligonul ce se făcea mai "pe vremuri" , nu era chiar pierdere de timp; se făcea și cu camioanele !!  Aveai mai multă siguranță la manevrele cu mașina, îi cunoșteai mai bine "dimensiunile" și nu acroșai/zgâriai mașina "vecinului" de parcare, cu una cu două. Azi sunt mulți care habar n-au unde li se "termină mașina", ca să nu dea cu ea în ce au lângă ei...

danutzu_1069

Eu sunt PENTRU reintroducerea poligonului auto, atat la scolile de soferi cat si la examen.
Nu inteleg de ce scolile de soferi nu fac si poligon!
Dar am si raspunsul (tot ca intrebare). Mai exista poligoane auto?
Am vazut unul cu ochii mei undeva langa aeroportul Tg Mures. Dotat cu toate cele.
Si am impresia ca este si pentru camioane.
https://goo.gl/maps/PSLfU

spy_flo

Acel poligon e privat și e mai mult școală de pregătire a șoferilor pentru situații special gen piloți, conducători de limuzine și alte chestii de genul.

TibiV

Alt accident azi pe DN2, la Movilita.
"Doar"un mort si vreo 4 raniti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ultrasbz

Quote from: TibiV on August 23, 2015, 03:11:57 PM
Alt accident azi pe DN2, la Movilita.
"Doar"un mort si vreo 4 raniti...

Pare ca a facut stanga aici. Sursa.

TibiV

#1077
Ala este accidentul...
Opelul a facut stanga spre DJ203 si a luat fata Volkswagenului care venea dinspre Buzau, care evident l-a luat in plin...
Ziua, uscat pe jos... Ce scuza sa-i gasesti soferului de pe Opel ??...  :(

LE video http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/tragedie-in-concediu-o-romanca-stabilita-in-austria-a-provocat-un-accident-cu-un-mort-si-3-raniti-victima-e-mama-soferitei.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Un video foarte interesant, desi nu este din Romania ci din Westwood, Massachusetss, SUA (de vineri, 21 august).
Un camionagiu care nu a avut pe cineva ca JohannDB care sa ii faca traseul... :)



Dar nu este primul...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mariansb

#1079
Aseara , pe la ora 21, o masina de militie oprea soferi pe banda de urgenta a viaductului Aciliu, pe sensul Sibiu-Sebes :bash: :bash:
Traficul era intens, drumul e asa cum e, aia chiar nu s-au gandit ca in acest fel creeaza pericol ?!!!
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell