Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

9 Members and 23 Guests are viewing this topic.

dorum

na uite...d'aia :) :) :) :)

serios acu...cine-i mai intelege pe astia?

dr4qul4

Cred ca le-a dat cu vigula.

Ce merita retinut: autostrada are 53 de km, plus alti 7 ca drum de legatura cu centura brasovului, ceea ce inseamna ca se doreste a se continua spre fagaras de la intersectia cu cei 7 km, si la revedere continuare spre bacau.

Totusi costurile raman o enigma: avem 40 km prin munte, 10 km de tunel si 10 km de campie (rasnov-brasov), 2 noduri la munte, 1 la rasnov si o autostrada care se termina undeva si trece prin VP, mai pe rau sau mai pe munte, prin sate sau prin padure.

Ce mi se pare ciudat este ca domnul director CNADNR expert in concesiuni nu prea zice nimic, in schimb vorbesc avocatii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vladb

Mie mi se pare ciudata lungimea totala a podurilor - 0,135 km. La numarul total de 15 poduri iese o medie de ...9 m de pod. Sa inteleg, ca au masurat lungimea podurilor din perspectiva sensurilor de mers, adica...latimea lor (adica din perspectiva perpendicularitatii planurilor podului, respectiv al autrostrazii). Daca e asa, eu nu mai am cuvinte...

iuli

Chiar la aia ma tot uitam si eu, lungimea podurilor.  :o
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

pasadia

Quote from: dr4qul4 on January 21, 2014, 01:15:44 AM

Ce merita retinut: autostrada are 53 de km, plus alti 7 ca drum de legatura cu centura brasovului, ceea ce inseamna ca se doreste a se continua spre fagaras de la intersectia cu cei 7 km, si la revedere continuare spre bacau.


Concluzia asta nu stiu cum ai scos-o din condei dar eu personal nu o inteleg. Proiectul asta, asa cum a fost prezentat in trecut de CNADNR si cum apare si in SF-ul Vinci din 2008, se termina, in cel mai bun caz (adica daca nu l-au scurtat), in DJ-ul 112B, intre Cristian si Vulcan. Mai departe, spre Sibiu, e un alt proicet, cel al Autostrazii Transilvania de pe site-ul Bechtel (chiar, mai apare acolo?) care contine trecerea peste DN1 si CF intre Ghimbav si Codlea, ocolirea Codlei pe la est si curba larga pe la sud de Dumbravita spre vest, spre Fagaras si mai departe spre Sibiu sau Sighisoara, dupa cum o vrea Dumnezeu.

Ei bine, logica imi spune ca o autostrada spre Bacau va pleca din zona Codlea, pe la nord de locatia dorita a aeroportului Brasov, si trecand oarecum paralel cu DJ-ul 112A (pe la sud de acesta) se va indrepta spre Harman / Sfantu Gheorghe. (Sunt de acord, astea sunt speculatii bazate pe studii mai vechi ce vorbesc de o ocolitoare mare a Brasov-ului si pe dorinta CJ-ul din Covasna de a face un drum expres pe acest aliniament dinspre Sfantu Gheorghe spre aeroport-ul Brasov).

Concluzia mea este insa ca intre proiectul Comarnic - Cristian si ipotetica autostrada Brasov - Bacau nu exista vreun punct comun. Si ca atare, concluzia ta de mai sus nu e corecta.

yuli 1

a trecut cineva pe la Popasului, stie cineva daca sau reluat lucrarile .

MRS

#2691
^^^
Da, chiar ieri, nicio miscare, pustiu...



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

panda80

Quote from: tigrel58 on January 20, 2014, 11:33:20 PM
^
Ce ma deranjeaza pe mine e imbacseala, citez:
"În prezent, traficul mediu zilnic pe DN 1 între Comarnic şi Braşov variază între 10.500 şi aproape 20.000 de vehicule".
NU.
Traficul mediu zilnic in perioada ... ESTE DE.....
Suntem ca la Woody, cu scurtatura scurtaturii si de aici toate aburelile.
Distractiv este ca avem sursa citata si CALCULE ZF, pacat.

Este vorba de trafic mediu zilnic, luat ca medie anuala. Variatia este data de pozitia unde se masoara traficul (care este diferit daca-l masori la comarnic, sinaia, busteni etc.).
Eu in contextul asta nu inteleg de ce se mai incaseaza taxa, asa cum am spus-o de mai multe ori aici si pe ssc taxa nu va acoperi mai nimic din costurile investitiei, putandu-se ajunge la situatia sa se plateasca mai mult pentru operarea si instalarea sistemului de taxare decat suma incasata. Statul ar putea foarte bine lasa autostrada doar cu vigneta, care intr-adevar trebuie crescuta, a ramas la aceleasi valori de mult timp si acum avem mult mai multi km de autostrada.

vancouver

Quote from: cutter on January 21, 2014, 12:56:36 AM
Quote from: Ionut on January 20, 2014, 09:23:12 PM
- din cei 60 km de autostradă, aproximativ 40 km (adică partea fără tuneluri) au un cost total de 1.070 mil. Euro,

1. De ce costă 26,75 mil eur/km în medie partea de autostradă care nu include tuneluri?

2. De ce costă mai mult per km partea fară tuneluri decît kilometrul de tunel (20 mil/km după cum se laudă CNADNR)?

Este o confuzie intentionata, ca sa para ca au facut economie la tunel. De fapt pretul este de 20 mil / km de GALERIE de tunel. Cum un tunel de autostrada are mereu 2 galerii, cate una pt. fiecare sens, rezulta ca 1 km de autostrada in tunel costa 40 milioane €, fiind compus din 2 galerii de tunel paralele.

S-a zis bingo?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

teocharis

standard cost km tunel/galerie(sens): 27 mil EUR

de unde rezulta o economie de 7 mil EUR/km/sens sau 14 mil EUR/km/tunel(cu doua galerii)

Ionut

Ma risc sa pun declaratiile lui Sova de la Adevarul Live.

,,Studiul de fezabilitate arăta costuri de 1,2 miliarde de euro, dar acesta nu a luat în calcul tunelurile şi era programat pentru 53 de kilometri de autostradă, dar se termina în gard. Or, acum, autostrada va avea 60 de kilometri, ea trebuie legată de centura Braşovului. Aceasta va costa 1,4 miliarde de euro pentru partea de construcţie propriu-zisă, alte 400 de milioane de euro urmând a fi costuri asociate, legate de consultanţi, project management etc.", a declarat Dan Şova.

El a mai afirmat că autostrada va costa 28 de milioane de euro pe fiecare kilometru construit şi că a obţinut o reducere de 7 milioane de euro pe fiecare kilometru faţă de ceea ce se negociase în 2010. ,,La nivel internaţional, costul pe kilometrul de autostradă de munte este între 35 şi 70 milioane de euro", a mai afirmat el. Pe de altă parte, nici termenul de inaugurare nu mai este anul 2016, cel anunţat iniţial, ci primăvara lui 2017. ,,Autostrada va fi realizată la o altitudine de 1.000 de metri. De regulă, acestea se fac la 600-700 de metri, ori la 1.000 de metri vremea e altfel. În munte se lucrează doar cinci luni pe an", a mai spus oficialul.

sursa: Adevarul

,,Până la terminarea tronsonului Comarnic-Braşov, şi în paranteză spun că punctul de unde pleacă este nodul de la Breaza, nu se vor face lucrări între Ploieşti şi Comarnic pentru că între Ploieşti şi punctul de unde începe autostrada sunt patru benzi. Intenţia noastră este să terminăm Comarnic-Braşov, şi după aceea să organizăm, noi sau alţii care vor fi în 2017, să facem o concesiune în care să dăm unui concesionar de la Braşov până la Bucureşti, cu sarcina de a transforma în autostradă actualul drum naţional cu patru benzi", a afirmat Şova.

sursa: Adevarul

Cum sa transforme drumul 2x2 in autostrada? Trece prin localitati DN1... ma rog, nu ma stresez sa inteleg. "La nivel international" pretul e intre 35 si 70 mil euro/km? WTF?! :o

sebba

pai daca la nivel international pretul e intre 35 si 70 bulioane... si la noi se va face doar cu 20.... hmm... ar fi prima data cand ceva e mai ieftin la noi decat "la ei"
sau calitatea va fi de 5x mai slaba :D

uite cum facem "scandal" acum ca e pretul mai mic... :D
Sailing away! S/Y Haimana

Betuel

^^Ionut m-am uitat eu pe traseul Comarnic-Ploieşti unde e drum 2x2 si chiar se poate transforma în autostradă. Însă clar drumul acela trebuie laţit iar în unele puncte cred ca vor trebui demolate vreo câteva case dacă acolo se va face nod. Partea bună e ca pe acest traseu casele is doar de o parte sau de alta a drumului.

pasadia

#2698
Quote from: Ionut on January 22, 2014, 01:23:03 PM

Cum sa transforme drumul 2x2 in autostrada? Trece prin localitati DN1... ma rog, nu ma stresez sa inteleg.

Trece prin 2 localitati: Banesti, in lungime de 1 km: http://distanta.ro/45.103933,25.753238/45.094249,25.765351 si undese poate gasi o solutie prin vestul localitatii, astfel incat sa se evite si panta existenta acum pe DN1, si Nistoresti, acest asa-zis cartier al Breazai, unde cred ca localitatea si limitarea de viteza a fost inventata pentru politistii ce stau cu radarul, caci altfel nu poti numi cele cateva cladiri din zona ca alcatuind o localitate.
Da, pe unele portiuni drumul, cu mici imbunatatiri, ar putea aduce cu o autostrada. Insa trebuie rezolvate, in mod clar, cateva probleme:

- trecerea la nivel cu CF Ploiesti - Slanic Prahova
- intersectia cu DJ215 (Baicoi)
- intersectia cu DJ720 (Floresti)
- zona ingusta din preajma depozitelor CONPET si a motelului Pararela 45
- ocolirea localitatii Banesti (mentionata deja)
- intersectiile cu DJ101R (accesul spre Cornu si Breaza)

Sau altfel spus, cred ca DN1 se poate transforma intr-o autostrada intre Ploiesti si Banesti. Centura vest a Ploiesti-ului insa nu cred ca trebuie transformata (acolo e clar ca A3-ul existent ar trebui continuat pana la NV de Ploiesti), iar pe portiunea Campina - Comarnic transformarea DN1 in autostrada ar fi ceva mai problematica.

stangabriel

#2699
Oameni buni,conform datelor,A3 porneste din 2 benzi.....nu de la 4.

uitati-va pe Google Wiew. Pana la intersectia cu Dj 101R avem 2 benzi mai late pret de cativa km,pana la DJ 207,parte ce se discuta ca a fost proiectata ca sens de autostrada de catre Iptana acum muuulti ani.

Ce spune Sova e o aberatie,mai ales partea cu taxarea ei,trebuie refacuta  structura,deci total nou.