Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

disney

In Februarie am adresat intrebarile de mai jos la MT si inca nu am primit raspuns, dar am uitat sa fac reclamatie administrativa si a expirat timpul in care puteam face.
Quote
In cadrul procedurii "Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare", anunt de participare 170795/21.10.2016, prin decizia CNSC 739/C1/4483/20.03.2018 a fost admisa contestatia firmei Itinera care a reclamat printre altele ca garantia de 20 de ani pentru rosturile de dilatatie ofertata de firma Strabag ce a fost declarata initial castigatoare a procedurii, nu poate fi sustinuta cu documente si costul rosturilor de dilatatie este subapreciat. Prin aceasta decizie CNSC a obligat CNAIR sa reevalueze oferta firmei Strabag inclusiv din punctul de vedere al garantiei pentru rosturile de dilatatie, intrucit garantia rosturilor de dilatatie este factor de evaluare in aceasta procedura.
Opinia CNSC este sustinuta si in decizia 3257/31.05.2018 din dosarul 2631/2/2018 a Curtii de Apel Bucuresti care a respins recursul firmei Strabag la decizia CNSC 739/C1/4483/20.03.2018 si a mentinut decizia CNSC prin care aceasta a obligat CNAIR sa reevalueze oferta Strabag inclusiv din punctul de vedere al garantiei pentru rosturile de dilatatie.
Dupa reevaluarea ofertelor, in data de 16.11.2018 CNAIR a respins oferta Strabag, dar in baza unor alte criterii, fara a verifica si garantia rosturilor de dilatatie, asa cum a fost obligata prin deciziile CNSC si CAB mentionate mai sus.

Intre timp, in spatiul public au aparut documente care demonstreaza faptul ca firma Strabag nu avea cum sa ofere o garantie de 20 de ani pentru rosturile de dilatatie, pentru ca aceasta nici macar nu avea o oferta de la producator pentru a participa la aceasta procedura si ca oferta prezentata s-a bazat pe documente folosite la o alta procedura.
Quote from: pentium10 on June 04, 2019, 08:59:33 AM





Intrucit CNAIR este in subordinea Ministerului Transporturilor, va rog sa precizati clar si fara echivoc urmatoarele:
1) Cite rapoarte a intocmit comisia de evaluare din cadrul acestei proceduri din data de 31.05.2018 (data deciziei CAB 3257/31.05.2018) si pina astazi?
2) Cite solicitari de clarificari a adresat comisia de evaluare din cadrul acestei proceduri catre firma Strabag din data de 31.05.2018 (data deciziei CAB 3257/31.05.2018) si pina astazi?
3) Cite solicitari de clarificari a adresat comisia de evaluare din cadrul acestei proceduri catre firma Strabag din data de 31.05.2018 (data deciziei CAB 3257/31.05.2018) si pina astazi pentru a clarifica cum se sustine din punct de vedere tehnic si financiar garantia de 20 de ani oferita de Strabag pentru rosturile de dilatatie?
3) Este comisia de evaluare din cadrul acestei proceduri la curent cu existenta acestor documente care arata ca firma Strabag nu avea cum sa ofere 20 de ani garantie pentru rosturile de dilatatie?
4) Sint aceste documente autentice?
5) Ce institutii sau autoritati sint abilitate sa ancheteze activitatea comisiei de evaluare a ofertelor? In cazul in care nu puteti oferi un raspuns, va rog sa tineti cont de prevederea ca "În cazul în care solicitarea nu se încadrează în competenţele instituţiei sau autorităţii publice, în termen de 5 zile de la înregistrare, structurile sau persoanele responsabile de informarea publică directă transmit solicitarea către instituţiile sau autorităţile competente şi informează solicitantul despre aceasta." din art. 24 din HG 123/2002 (normele de aplicare a legii 544/2001) si sa inaintati intrebarea catre institutiile sau autoritatile competente si sa ma informati despre acest lucru.
6) Ce institutii sau autoritati sint abilitate sa ancheteze trucarea achizitiilor publice? In cazul in care nu puteti oferi un raspuns, va rog sa tineti cont de prevederea ca "În cazul în care solicitarea nu se încadrează în competenţele instituţiei sau autorităţii publice, în termen de 5 zile de la înregistrare, structurile sau persoanele responsabile de informarea publică
directă transmit solicitarea către instituţiile sau autorităţile competente şi informează solicitantul despre aceasta." din art. 24 din HG 123/2002 (normele de aplicare a legii 544/2001) si sa inaintati intrebarea catre institutiile sau autoritatile competente si sa ma informati despre acest lucru.
Cine trimite din nou intrebarile?

Allex

In urma cu vreo doua luni am trimis o solicitare informatie de interes public catre CNAIR. Nu am primit nici un raspuns la acea solicitare (nici macar numar de inregistrare) asa ca acum vreo 2 saptamani am facut reclamatie administrativa. La fel, nici un raspuns si de data asta. A mai patit cineva asta recent?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

rota

#metoooo. Eu am 3 solicitari, doar la una am primit numar de inregistrare:
"Prin prezenta vă comunicăm faptul că numărul de înregistrare al solicitării dumneavoastră este 92/32688/02.06.2020."

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dancosta

Quote from: disney on May 29, 2020, 03:24:00 AM
In Ianuarie am adresat intrebarile de mai jos la MT si inca nu am primit raspuns, dar am uitat sa fac reclamatie administrativa si a expirat timpul in care puteam face.
Quote
In raspunsul 44929/14.01.2020 la solicitarea deputatului Tudor Vlad Benga (solicitarea 9271A/2018 la Camera Deputatilor) ati precizat ca studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Fagaras a fost predat in 09.10.2019 si i-ati pus la dispozitie analiza multicriteriala care face parte din studiul de fezabilitate.

1) Va rog sa imi trimiteti prin e-mail sau sa imi spuneti de unde poate fi descarcata analiza multicriteriala pe care i-ati pus-o la dispozitie si domnului deputat.
2) Va rog sa imi trimiteti prin e-mail sau sa imi spuneti de unde poate fi descarcat studiul de fezabilitate COMPLET predat in data de 09.10.2019 pentru autostrada Sibiu-Fagaras, asa cum a fost depus, indiferent daca a fost aprobat sau nu de catre (CTE) CNAIR si/sau (CTE) MT si/sau alte institutii.
Cine trimite din nou intrebarile?

Am trimis eu intrebarile si asta mi-au raspuns.


dancosta

Quote from: dancosta on May 17, 2020, 04:40:17 PM
Am scris acum la MT si am cerut ce a cerut si Bode. :D
QuoteI) In comunicatul Ministerului Transporturilor din 24 Aprilie 2020 (http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2924-24042020) scrie ca ministrul Bode a declarat "Când am venit aici am trecut și pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Cu această  ocazie am solicitat conducerii CNAIR, ca săptămâna viitoare, să-mi pună la dispoziție rezultatul expertizelor, dar și  o decizie cu privire la ridicarea  restricțiilor de pe acest sector. Să-mi prezinte stadiul exact al lucrărilor ce mai trebuie executate, pentru ca în cel mai scurt timp să fie ridicate restricțiile și circulația să se poată realiza în condiții de siguranță. Vorbesc aici de termene clare,  de un grafic de lucrări care să fie monitorizat de CNAIR. Ce trebuie remediat, trebuie făcut cât se poate de repede, cu respectarea tuturor standardelor de calitate și siguranță.Cu privire la Lotul 2- secțiunea E, al aceleiași autostrăzi Lugoj-Deva, am solicitat, și aici, un grafic de implementare clar, cu termene asumate, prin care să fie "atacat" cât mai repede acest lot de autostradă."
a) Va rog sa imi trimiteti prin e-mail o copie dupa rezultatul FINAL al expertizelor pentru lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, acelasi rezultat pe care l-a cerut si primit si ministrul Bode.
b) Va rog sa imi trimiteti pentru lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva prin e-mail o copie dupa "stadiul exact al lucrărilor ce mai trebuie executate, pentru ca în cel mai scurt timp să fie ridicate restricțiile și circulația să se poată realiza în condiții de siguranță. Vorbesc aici de termene clare,  de un grafic de lucrări care să fie monitorizat de CNAIR", adica exact ce a cerut si primit si ministrul Bode.
c) Ne mutam acum pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva si va rog sa imi trimiteti pentru acest lot prin e-mail o copie dupa "un grafic de implementare clar, cu termene asumate, prin care să fie "atacat" cât mai repede acest lot de autostradă", adica exact ce a cerut si primit si ministrul Bode.

II) In comunicatul Ministerului Transporturilor din 15 Mai 2020 (http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2953-15052020) scrie ca ministrul Bode a declarat ca "Avem toate clarificările transmise către Comisia Europeană, suntem pe ultimii metri în a primi răspunsul pentru "acea problemă cu gândacul"".
Va rog sa imi trimiteti prin e-mail o copie dupa clarificarea trimisa catre Comisia Europeana pentru "acea problema cu gandacul".


dancosta

Quote from: disney on May 29, 2020, 03:23:03 AM
In Ianuarie am adresat intrebarile de mai jos la MT si inca nu am primit raspuns, dar am uitat sa fac reclamatie administrativa si a expirat timpul in care puteam face.
Quote
Pentru fiecare din proiectele
- "Proiectare si Executie autostrada Sebes - Turda lot 1" (antreprenor Impresa Pizzarotti)
si
- "Proiectare si Executie autostrada Sebes - Turda lot 2" (antreprenor Aktor):
1) Va rog sa precizati stadiul actual fizic si financiar si termenul asumat la ora actuala de antreprenor pentru finalizarea lucrarilor.
2) Va rog sa enumerati data si numarul de inregistrare al tuturor certificatelor interimare de plata trimise de antreprenor catre inginerul care asigura supervizarea lucrarilor, sa precizati suma mentionata in fiecare certificat interimar de plata, precum si data si numarul raspunsului inginerului pentru fiecare certificat de plata primit spre aprobare in parte.
3) Va rog sa enumerati toate ordinele de plata emise pina acum de CNAIR pe numele antreprenorului, precizind pentru fiecare ordin de plata data si numarul lui, precum si suma mentionata in fiecare ordin de plata.
4) Va rog sa enumerati toate ordinele de plata emise pina acum de CNAIR pe numele oricarui subcontractor si/sau tert sustinator al antreprenorului implicat in acest proiect, precizind pentru fiecare ordin de plata data si numarul lui, numele subcontractorului si/sau tertului sustinator pentru care s-a emis ordinul de plata, precum si suma mentionata in fiecare ordin de plata.
5) Va rog sa imi puneti la dispozitie prin e-mail in format electronic editabil, varianta actuala a graficului de executie actualizat de antreprenor.
Cine trimite din nou intrebarile?

Am trimis, dar nu au dat nici un raspuns concludent.

tom_sawyer

Legea 544/2001 privind accesul la informații publice, măcelărită (proiect de lege)

B584/2020
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea art.9 din Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public

https://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=b584&an_cls=2020&fbclid=IwAR1WohzzUuShicSdqCOGbEk610hi30wLceJOW1r7JX4uUYy153rSMsbbU3E

Propunerile din proiectul de lege:

    În cazul în care solicitarea de informații implică realizarea de copii de pe documentele deținute de autoritatea sau instituția publică sau alte servicii suplimentare, costul serviciilor de copiere, de scanare, de anonimizare a datelor cu caracter personal, de căutare și identificare a documentelor în arhivă precum și orice alte operațiuni necesare este suportat de către solicitant, în condițiile prezentei legi;

    Dacă informațiile solicitate se află deja pe site-ul Web al instituției, răspunsul va cuprinde doar indicarea locului unde pot fi găsite acestea, iar în cazul în care volumul informațiilor solicitate depășește 50 de pagini, autoritatea poate refuza transmiterea acestora;

    Cuantumul taxei pentru serviciile prestate, respectiv acțiunile desfășurate, potrivit alin. (1) al prezentului articol, va fi stabilit prin act administrativ emis, sau după caz, adoptat de către organele de conducere a entităților prevazute la art. 2, lit. a) din prezenta lege , respectiv prin Hotărârea Consiliului Local în cazul unităților administrativ-teritoriale, în funcție de durata, complexitatea și volumul serviciilor și acțiunilor ce trebuie efectuate în vederea punerii la dispoziția petenților a informațiilor solicitate, în forma solicitată, stabilirea respectivului cuantum fiind în competența exclusivă a autorităților, sau după caz, a organelor de conducere a instituțiilor publice mai sus menționate;

    (4) Taxa instituită potrivit alin. (3) se va aplica și în cazul în care respectivele informații de interes public sunt solicitate în format electronic, în condițiile în care documentele ce cuprind respectivele informații de interes public sunt deținute doar în format scris și sunt îndosariate, iar pentru a fi comunicate corespunzător și în timp util petenților presupun activități suplimentare de copiere, scanare, anonimizare a datelor cu caracter personal și alte activități ce implică un volum, o complexitate, sau după caz, o durată mare de muncă;

    (5) Autoritatea sau instituția publică are dreptul să refuze motivat comunicarea informațiilor solicitate în conditiile în care acestea conțin date cu caracter personal ce nu pot fi anonimizate ori în condițiile în care aceste informații sunt solicitate cu rea-credință, încălcând dispozițiile referitoare la buna-credință prevăzute în Constituție și legile în vigoare;

    De asemenea, în cazul în care informațiile solicitate fac trimitere la contracte care cuprind clauze confidențiale ce ar putea pune în pericol activitatea unor firme sau dacă există un proces pe rol, iar informațiile ar putea cauza uneia dintre părți în judecarea echitabilă a cauzei, acestea nu se pun la dispoziția solicitantului.


Cum arată expunerea de motive a inițiatorilor:

    "O singură persoană nu poate răspunde și nu poate duce la îndeplinire această activitate, nici chiar la nivelul celor mai mici comune.Probabil ca persoanele care au gândit aceste prevederi stau ascunse prin diverse birouri fără a avea nici o tangență cu realitatea din instituții sau, după caz, autoritățile publice cu personal foarte puțin la număr, cu toate că asigurarea îndeplinirii și respectării în totalitate a acestor prevederi absurde pune serioase probleme chiar și la nivelul municipiilor și al Consiliilor Județene care au un număr mult mai mare de personal.

    Aceste reglementări absurde dau prilejul diverșilor ONG-isti care, sub pretextul că sunt în scopul pentru asigurarea respectării dreptului cetățeanului, solicită nu doar simple documente ce constituie informații publice, ci întregi arhive de mii de pagini de documente pe mai mulți ani. Primăriilor le cer, le vor pe e-mail scanate. Neexistând nici o limitare în acest sens și fiind conștienți că nu au pentru ce să răspundă, ba chiar mai mult nici nu sunt obligați la o adică să semneze cererea.

    După efectuarea acestor operațiuni și primirea documentelor, acestea sunt folosite de către aceștia în scopul exercitării diverselor forme de șantaj, fie față de funcționarii din Primării sau demnitari, fie față de firmele cu care Primăriile în cauză au încheiate diverse contracte și așa mai departe".

Proiectul de lege a fost depus la Senat care este și prima cameră sesizată care îl va dezbate.

hotnews.ro

dr4qul4

Initiatori 4 deputati PSD no-name (care probabil nu vor mai prinde locuri eligibile pe listele PSD) dar si Roman Florin-Claudiu, liderul de grup al deputatilor PNL.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

"PSD nu susține această inițiativă. Semnatarii din partea PSD își vor retrage semnătura. Nu e o prioritate pentru PSD aceasta lege", a anunțat conducerea PSD.

Liderul deputaților liberali, Florin Roman, a anunțat vineri dimineață că își retrage semnătura de pe proiectul inițiat de un parlamentar PSD care limitează accesul la informațiile publice și dă posibilitatea autorităților să refuze accesul pe motiv că informațiile sunt solicitate cu "rea-credință".

hotnews.ro

Ionut

Exact ca hotii. "Care bă, noi?"
Valabil și pentru vita semnatara de la pnl.

perfidus

De remarcat dispretul din expunerea de motive : "reglementari absurde"... "diverșilor ONG-isti". Personajele astea gen Nicolicea continua sa ne faca noua legi.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rota

si-au retras semnaturile pana la urma : "Toti semnatarii initiativei ce modifica legea 544 privind liberul acces la informatiile de interes public si-au retras semnatura"
Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

cristi5

Respect pt Politie care are adresa de email dedicata pr 544 si raspunde in cateva zile cu datele tabulate frumos, personalizat. Ma gandesc ce costuri or fi cu personalul ala.

Nu cred ca la noi in Suedia exista asa ceva. Impresia mea (dar nu stiu exact) e ca daca informatia ceruta nu exista deja intr-un document, nu sta nimeni sa scrie compuneri. Am avut un conflict cu comuna, nu ne-au dat nimic.

dr4qul4

Poate cere cineva si numarul de morti/raniti grav aflati pe locurile din spate. Ar fi intresanta o statistica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vladioan_bv

pe durata mandatului lui Bode, Mariana Ionita avea aparitii prin care transmitea faptul ca echipele din diferite institutii se intalnesc periodic. imi amintesc ca erau situatii cand se intalneau saptamanal sau lunar dupa caz. ceea ce mi se parea interesant in perioada aceea era ca erau postate pe pagina de Facebook  a CNAIR secvente din cadrul acelor intalniri. Avand o noua echipa la MT si cu o dna Ionita proactiva[asa o vedeam in acea perioada sau pur si simplu avea un impuls politic(a, da. a fost an electoral)]  aveam sperante de publicarea mult mai des de sedinte sau cel putin de rezultatele acestor intrevederi in media. si aici vreau sa pun accent pe intrevederi cu constructorul Selina ca sa vedem ce au de gand. sunt curios de ce nu se fac vizite  neanuntate si pe lotul lor. dar na, asa e cand nu ai ce sa arati.