Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 18 Guests are viewing this topic.

lucianluci96

Quote from: StefanCelMare on May 01, 2023, 01:31:54 AMS-au mai reparat drumuri în zona de după Suplacu spre graniță? În lipsa loturilor din A3 la care se tot suspendă licitațiile, nu cred că va veni atât trafic pe loturile UMB.
Vin ca să ce, să urce Meseșul și apoi să treacă tot prin sate pe o bandă pe sens până la graniță, pe un traseu mai lung ca cel Cluj-Oradea pe DN, și mai îngust, și din ce știu eu acum vreo 5 ani, și mai prost calitativ (după Suplacu).
CNAIR ar face bine să rupă pisica aia cu loturile spre graniță odată, că ne râd curcile. Rămânem cu o grămadă de km făcuți aproape degeaba, plus bașca ditamai viaductul la Suplacu degeaba.
Asta pentru că nu putem face niste km de Autostradă în câmpie, ne chinuim de 20 de ani.
Oribil.

Nu stiu daca la asta te referi :

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/noi-promisiuni-de-reabilitare-a-dn-19-chiribis-nusfalau-4233996/

· Sector 1, Marghita (km 20+510 ) – Margine (km 29+060) – S-a obținut autorizația de construire, iar până la finalul lunii martie se va semna contractul cu antreprenorul, dacă nu sunt contestații;

· Sector 2, Margine (km 29+060) – Suplacu de Barcău (km 36+500) – Proiectul este finalizat, iar licitația va fi demarată până la data de 15 martie;

· Sector 3, Suplacu de Barcău (km 36+500) – limita de județ (km 41+00) – Se află în faza de proiectare.

Stirea e din martie.

Ionut

Au luat turcii lecții de la Astaldi. :lol:

GIV

Quote from: StefanCelMare on May 01, 2023, 01:31:54 AM. Rămânem cu o grămadă de km făcuți aproape degeaba.
care gramada de km facuti degeaba?

reed


mdragos

Sunt curios la ce ii ajuta aceasta contestatie. Dau  in scris ca raspunsuri mai clare/ bune nu vor primi de la CNAIR. Ne blocam si mai mult.
Nu cred ca justitia va putea sa oblige cumva CNAIR sa fie profesionisti ... Sa vedem...

horatiu.cosma

Pe Sibiu - Făgăraș toate contestațiile privind răspunsurile la clarificări au fost admise.

mdragos

Ce inseamna mai exact ? CNAIR va trebui sa ofere clarificari suplimentare sau mai coerente ?

a.l.x

#32167
QuoteCNAIR continuă consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploiești –Brașov și invită pe cei interesați să completeze un formular aici (până în data de 11.05.2023, ora 23:59) și să consulte noua propunere de traseu (detalii aici), care vine în completarea variantelor supuse dezbaterii publice din luna februarie 2023.

Amintim faptul că procesul de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce înglobează multiple beneficii pentru comunitățile locale și regionale, precum și dezvoltarea economiei naționale.

Autostrada Ploiești Brașov va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranță rutieră și degrevând orașele Ploiești, Câmpina, Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal și Brașov precum și comunitățile învecinate de congestiile de trafic.

COMUNICAT-CNAIR

medicul de garda

Hai ca la ultima varianta de traseu publicata, proiectantul s-a mai apropiat putin de adevar, au disparut tunelurile si viaductele care bat recorduri, cu pretul sacrificarii pe alocuri a geometriei, ceea ce personal mi se pare firesc pentru cat de incalcita si antropizata e valea aceea. Au ramas cateva viaducte de peste 2 km intre Campina si Comarnic si la coborarea spre Rasnov, precum si doua tuneluri lungi, de 2,4 km, unul pe ocolitoarea Comarnic, celalalt dupa Predeal/ Izvorul Rece. Dar numeroase tuneluri de ~800m si viaducte. Totusi e mult mai abordabil:

Mentionez urmatoarele impresii:
- ocolirea Ploiestiului e mai larga de aceasta data, si din pacate singurul nod intermediar dintre A3 actual si Campina e cu DN72 departe de centura, deci nu exista nicio varianta usoara de a scapa de centura Ploiesti fara a construi si bucata Ploiesti-Banesti, de departe cel mai redundant sector de A3 din tot proiectul
- nodul Breaza in mod ironic nu deserveste absolut deloc Breaza si e pus departe de restul localitatilor mari din zona. Inteles ca a fost din cauza spatiului redus disponibil mai aproape de Comarnic, dar cred ca se putea plasa mai bine.
- ma bucur sa vad ca au ocolit Comarnicul fara improvizatii ieftine (daca nu ma insel, e chiar solutia propusa de Vinci?). Dar tunelurile acelea lungi vor face foarte scumpa constructuia unuia din tronsoanele cele mai urgente din tara, dupa opinia mea, asa ca probabil vom ramane cu centura mica propusa de CJ Prahova pentru niste ani buni
- nodul Comarnic nu pare sa se verde in DN1 in acelasi loc in care centura Comarnic in curs de licitatie se termina, ci cu vreun km mai in oras
- Comarnic- Sinaia e pe aliniamentul proiectat de la inceputuri, pe fundul vaii, cu geometria clar inferioara pentru a evita tuneluri scumpe
- centura Sinaia, urgenta nr 3, din nou va fi f scumpa, din cauza tunelurilor numeroase si lungi
- centura Busteni a iesit nesperat de ieftina, vad ca au cocotat-o deasupra cartierului Zamora cu totul, am scapa de propunerile cretine care o luau pe sub castel. Implica doar un tunel de ~800m si multiple viaducte de aceeasi lungime pentru a ocoli complet Busteni si Azuga, cel mare dop de pe intreg DN1. Beneficiul maxim din tot proiectul per leu investit, as fi extrem de dezamagit daca nu vad tronsonul respectiv scos la licitatie pana in 2025   :|
- coborarea spre Rasnov dupa predeal are pe km buni o panta de 6%, mi se pare cam extrema, cred ca va fi primul drum din Ro care va avea nevoie de o rampa de fuga pentru camioane ramase fara frane(truck escape ramp)

Nu sunt sigur ca statul va gasi resursele necesare pentru a rezolva dopurile Comarnic si Sinaia prea curand, mai ales in condiile bugetare actuale, dar avem posibilitatea reala de a scapa definitiv de Busteni, daca nu mai bate pasul pe loc proiectantul. Sper sa treaca varianta propusa si sa se apuce de restul etapelor.

Trust me, I'm an east-european doctor!

pasadia

#32169
In completare (si oarecum in graba caci nu am studiat inca toate documentele):

- nu inteleg de ce nu avem figurat zona nodului cu DX-ul Ploiesti - Gaesti. Mai mult decat atat, cred ca acel DX ar trebui legat pana in DN1, probabil la nord de Ploiesti, si in acest fel nodul dintre A3 si DX ar deveni de fapt un nod pentru Ploiesti (altul decat acel nod cu DN72 figurat in planse in preajma km 13)

- nu inteleg de ce nu avem nod la intersectarea DJ720 (zona km 27) pentru a crea un acces spre Floresti si spre Baicoi (prin intermediul DN1 si DJ100F)

- nodul prevazut la sud de Banesti (km 33) cred ca ar trebui altfel gandit / pozitionat. Nu imi e clar unde ar trebui sa vina centura Campina est, dar intuiesc ca undeva prin preajma vaii Doftana. Caz in care, cred, ar fi trebuit si nodul Banesti/Campina propus in aceeasi zona. Eventual legat si in trompeta actuala (stiu, poate iesi o chestiune complexa, dar mult mai utila).

- varianta alternativa ar fi (daca ce am propus mai sus e prea complicat) un nod in zona dintre km 40 si km 43, menit sa deserveasca direct Campina, Cornu si Breaza. Intr-adevar solutia propusa de ei, un nod in zona km 47 imi pare inutil prin comparatie.

- @medicul de garda din cate imi amintesc versiunea Vinci avea doar 2 tuneluri pe sub Comarnic. Aici sunt 5 intr-o succesiune rapida unul dupa altul.

- intr-adevar pare ca in unele zone au renuntat la tuneluri pentru a avea viaducte (de exemplu la Busteni, prin spatele castelului Cantacuzino). Optiune care NU imi pare sigura dpdv al sigurantei rutiere - zonele de viaduct vor avea parte de polei, de deszapezire, de intretinere complexa). Chiar mi-as fi dorit tunel in unele locuri in care am ales viaducte (mai ales poduri in curba, nu drepte). In plus in acea zona (km76) pare a fi prevazut un debleu adanc de circa 15m pe o lungime de peste 2 km. Sapaturi consistente care nu cred ca vor trece de agentia de Mediu.

- aceleasi consideratii le fac si pentru traseul Predeal - Rasnov (expus la vreme proasta iarna datorita expunerii si altitudinii). A avea poduri in curba, lungi de 2 km, FARA POSIBILITATEA de a cosntrui acele rampe de fuga - chiar mi se pare criminal dpdv al sigurantei rutiere. Puteau foarte bine sa studieze optiuni de traseu in tunel (asa cum e solutia VINCI, cu un tunel de 3,7 km in decursul ceraia se cobora in altitudine mult mai ok decat in aceasta varianta)

- nodul Rasnov nu il inteleg. La cat de lungi si de extinde sunt nodurile de la sud de Carpati, aici pare ca au ramas fara vbretele suficiente. La fel, si pentru nodurile Cristian si Codlea as fi vazut alte variante.

Archi

Cateva completari si de la mine:

- As adauga un nod la Baicoi, ar asigura accesul atat la DN1A cat si la toate comunele din nordul Ploiestiului.
- Nodul de la Campina e decent.
- Nodul de la Breaza chiar daca nu deserveste foarte bine Breaza, este pus in cam singurul loc in care ar incape. Este asadar mai mult un nod Comarnic sud. Locul unde A3 supratraverseaza DN1 la sud de comarnic are o diferenta prea amre de nivel intre A3 si DN1 iar un nod e nepractic acolo.
- Nodul Comarnic nord nu cred ca este realizabil (cu eforturi normale) asa cum e desenat acuma, panta pare mult prea mare.
- Traseul trece la circa 40 de metri de Castelul Cantacuzino. Sper ca in aceasta zona sa se considere serios o polata inchisa din motive peisajistice.
- Ultimul viaduct mare de la coborarea spre Rasnov (cel mai aproape de Rasnov) la o prima vedere nu-i gasesc scopul. Are circa 1800 de metri, porneste de la cota 713 si ajunge la cota 697 fara sa traverseze vreo vale sau un obstacol. O fi vorba de teren instabil?

medicul de garda

#32171
Da, uitasem sa ma plang de nodul Rasnov, acolo parca au decis sa distruga complet nodul facut deja, dar nici nu tin cont ca intersectia DN73A cu DN73 nu mai exista in forma din proiect. Ce au desenat ei ar implica sa treci prin doua giratorii in nici 200m, virand de fiecare data cate 90 grade, cand ai putea avea un singur giratoriu cu o redesenare a partii sudice a nodului rutier. E adevarat ca incurca lucrurile acel Kaufland din zona...

Tousi, daca ar muta bretelele de pe sensul Buc-Bv puin mai spre nord, pe portiunea deja construita din A3, ar ramane un singur giratoriu comun cu cele doua DN-uri, cu niste iesiri orientate firesc. Nu pot desena acum, dar ca forma nodul ar semana f mult cu nodul Moara Vlasiei de pe A3, sau cu nodurile din zona Bals de pe DEx12.
Trust me, I'm an east-european doctor!

hvm

Hai sa ma bag si eu in vorba cu observatiile mele.

Mi se pare ca de la Predeal la Rasnov trebuia sa fie avuta in vedere o coborare de maxim 4%. Cu siguranta o sa fie nevoie de rampa de fuga. Sunt deasemenea deacord ca ar fi trebuit sa fie mentionat aici si nodul cu Gaesti, mai putin in cazul in care la DX se asteapta finalizarea traseului A3 ca sa poata finaliza documentatia, desi aveam impresia ca acolo era stabilit traseul. In concluzie aici ar fi trebuit sa se tina cont la analiza de traseu de modificarea locatiei acelui nod si de faptul ca acel nod trebuie sa incapa la intersectia dintre noul traseu al A si traseul stabilit pentru DX PL-Gaesti.

De asemenea in acea zona pe care o mentioneaza @pasadia aceeasi concluzie am tras-o si eu si cred ca se putea lua in calcul varianta cut and cover. Intradevar la mediu ar fi fost o problema sapaturile, dar avand in vedere ca in 4 ani se revenea la situatia dinainte, cred ca ar fi fost mai usor de digerat decat un sant lung de 2km, lat de vreo 50 si adanc de pana la 20 de metri. Se rezolva problema deszapezirii pe timp de iarna. In rest cred ca e mai ieftin sa faci un viaduct decat un tunel asa ca ... ramane de vazut cum o sa ne descurcam cu gheata... Ca nu cred ca s-au gandit ca ar putea fi folosit pe post de transee mai tarziu in caz de razboi...

Iar pe final nu inteleg in ruptul capului cum poate un pod sa subtraverseze albia unui rau.
QuoteLa km 34+850 se propune realizarea unui pod cu lungimea totala de 300m ce subtaverseaza albia Raului Prahova.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

danpandrea

Am legat cele 4 planșe din noul traseu. Click dreapta pe imagine și Open in new tab.



Pentru context, am pus traseul pe o hartă Google. Click dreapta pe imagine și Open in new tab.


a.l.x

Licitația pentru lotul P.Sălaj-Meseș-Nușfalău a fost suspendată,din nou,cum era de așteptat.
SEAP