Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@TibiV mai bine te limitezi la ce cunosti. Cota de impozit pe profit este de 16% pentru persoanele juridice (10% e pt pfa), dar perfidus atragea atentia ca pt Uber impozitul reprezinta aproape 30%. Asta se explica prin existenta unor cheltuieli nedeductibile (amenzi, cheltuieli neinregistrate cf codului de procedura fiscala, etc).
Oricum, toata aceasta comparatie este o gluma proasta. Nu poti folosi impozitul pe profit ca etalon pentru taxe platite cand Uber-ul inregistreaza contabil total diferit veniturile din taximetria digitala. Si are foarte putini angajati.

PS. Sunt domenii in care taxele speciale platite sunt de zeci/sute de ori mai mari decat impozitul pe profit.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

perfidus

Mersi @dr4qul4 pentru posibilele explicatii.
La taxele platite catre stat in afara de impozit pe profit ar trebui pus si impozitul pe veniturile angajaților (ala care e acum 10%), care la UBER tinde catre zero. Nu stiu cam cat de mult ar plati soferii de taxi, dar banuiesc ca sunt angajati in general pe salariul minim sau sunt PFA.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Quote from: dr4qul4 on June 06, 2019, 03:38:41 PM
@TibiV mai bine te limitezi la ce cunosti.

S-a schimbat cumva faptul ca impozitul pe profit se calculeaza pe profi=venituri-cheltuieli?....
Nu am spus ca Uber s-ar fi bagat la microintreprinderi...

Da, recunosc, am pierdut sirul modificarilor din Codul Fiscal...
Mai ales cand vorbim anul asta de ceva ce a fost valabil anul trecut intre aprilie si noiembrie (generic vorbind, caci probabil au fost alte date de modificare, si probabil pe alte domenii...)

Daca ai tu nervi, vezi aici: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/Arhiva_cod_fiscal.htm

Codul Fiscal a fost supus la mai multe perversiuni decat o centurista... :(

Este marea teroare pe care au instituit-o astia. Nici o companie NU isi mai poate face o planificare pe 2-3 ani, ca sare un "pui de Valcov" si schimba de azi pe maine, pentru a 237-a oara, Codul Fiscal.
Modificari aplicabile de maine.

@perfidus
De aia exista consultanti fiscali... (De la PwC, KPMG pana la din aia mici, individuali.)
Iar cand ii vezi pe astia cu ultimele MOf in fata si spun ca "nu este clar", mai bine te lasi pagubas...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

impozitul pe profit  = venituri - cheltuieli deductibile!

Asa a fost dintotdeauna. Sau cel putin de vreo 10 ani. Facturile fara CUI pe ele sunt trecute nedeductibile. Uite de ex, facturile pe care Uber ti le da pe mail, daca nu ai contul facut cu CUI-ul firmei, sunt inregistreaza in contabilitatea firmelor din Romania ca si cheltuiala nedeductibila. La fel si cu bonurile de benzina. Poti baga in contabilitate un bon fara CUI pe el, dar se trece ca si cheltuiala nedeductibila. Adica practic (in final) mai platesti 16% la stat.
Si astea sunt parerile celor de la BDO tax.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

COTAR solicită retragerea proiectului de ordonanţă privind reglementarea activităţii de ridesharing. Replica Coaliţiei pentru Economia Digitală: Transportatorii dezinformează în încercarea de a se opune competiţiei şi de a proteja interesele patronilor de taxi

ZF

Oprita7

#455
Va certati atat pe datele contabile ale filialei Uber din Romania fara niciun rost. Ceea ce numiti voi "Uber in Romania" sau "taxele Uber" sunt taxele firmei care doar se ocupa de marketingul, inscrierea soferilor, suportul oferit clientilor etc. Acei bani NU sunt profitul Uber din totalitatea veniturilor generate de activitatile Uber in Romania.

Cand voi mergeti cu Uber banii fiecarei curse zboara in Olanda. ZBANG s-a terminat cursa au zburat banii.De la client direct in Olanda.
Din Olanda Uber redirectioneaza la sfarsitul saptamanaii 75% din valoarea fiecarei curse firmei unde este bagat soferul care v-a transportat si firma asta plateste taxe pe astia 75%.
Din ceilalti 25% redirectioneaza o parte (dar nu stim cat este problema lor cat) filialei Uber din Romania. Care in statistici doar filiala asta apare.


Asadar avem pe anul 2017 o cifra de afaceri a filialei Uber din Romania de 1.5 milioane EURO. Interesant este ca la fel avem si pe 2018 f putin mai mare, 1.6 milioane EURO (lucru care din start e dubios pt ca Uber a crescut de 3-5-7 ori in Romania in 2018 fata de 2017). Aceasta cifra reprezinta doar o parte (nu stim cat) din cei 25% care raman ai Uberului dupa fiecare cursa. Reprezinta partea pe care ei decid sa o trimita in Romania filialei lor.

Alta chestie interesanta este si profitul care in fiecare an a fost infim: 97 mii in 2017 si 150 mii euro in 2018. Profituri declarate de nici 10% din cifra de afaceri pentru o firma care are costuri minime - vorbim de 9 angajati conform datelor oficiale. Dar asta e problema lor cum jongleaza cu cheltuielile.

Daca acei 1.6 milioane euro ar fi totalitatea cat a incasat uber am avea:
4300 euro pe zi = 180 euro pe ora; Adica atat incaseaza Uber din comision pe ora in Romania ceea ce este o utopie , ei incasand MULT mai mult.
- am facut calculul asta pt cine s-ar gandi sa ma contrazica ca de fapt 1.6 milioane eur sunt TOATE cursele Uber in Romania pe 2018. NU, cifra de afaceri a filialei Uber din Romania reprezinta doar o parte din comisionul pe care Uber il opreste, asadar cat plateste aceasta firma ca impozit pe profit e irelevant.




Dupa aparitia proiectului pe data de 23 Mai a mai fost o comisie zilele trecute la Ministerul Transporturilor in urma careia proiectul a mai suferit foarte mici modificari.

Maine, 10 iunie, este o dezbatere publica tot la minister care ar trebui sa fie ultimul pas inainte de promulgare. Cu putin noroc si daca sedinta de guvern saptamana asta este cat mai spre sfarsitul saptamanii putem avea oug-ul promulgat de saptamana asta. Ramane de vazut daca nu cumva pica guverul lucru ce ar lasa in haos luni bune activitatea asta, deliciul taximetristilor.

Cristi N

Pe scurt unii se dau cu $%^&^ de pamant ca nu le mai iese spaga si anunta ca intra in greva foamei.

QuoteTaximetriștii amenință că intră în greva foamei dacă Guvernul va reglementa prin OUG activitatea companiilor de ridesharing precum Uber, Bolt sau Clever

Reprezentanţii companiilor de ridesharing (Uber, Bolt şi Clever) speră ca proiectul de ordonanţă de urgenţă ce reglementează aceste servicii să se afle pe ordinea de zi a Guvernului în şedinţa de joi şi propun ca taximetriştii să aibă acces la platformele de transport alternativ, în timp ce taximetriştii merg pe premisa că acest proiect de act normativ ,,nu va trece", în caz contrar existând voci care ameninţă cu greva foamei, transmite Agerpres.

Ministerul Transporturilor (MT) a organizat, luni, şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto (ridesharing), la care au participat zeci de reprezentanţi ai taximetriştilor, pe de o parte, şi ai companiilor de ridesharing, pe de altă parte.

,,Noi ne dorim ca ordonanţa de urgenţă să intre pe ordinea de zi a Guvernului în şedinţa de joi, pentru că situaţia din trafic este tot mai gravă de la o zi la alta. Sunt peste 150 de şoferi sancţionaţi, majoritatea dintre ei sunt cu plăcuţele ridicate. Ei au maşinile personale indisponibile în momentul ăsta", a declarat, la sfârşitul dezbaterii, Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală, reprezentantul Uber, Bolt şi Clever.

La rândul său, Anca Gherle, reprezentant Clever, şi-a exprimat speranţa că proiectul de ordonanţă va fi introdus în şedinţa de Guvern de joi, odată cu încheierea tuturor procedurilor de transparenţă.

,,Mâine va fi o Comisie de Dialog Social, iar, odată încheiată acea comisie, am parcurs toate procedurile de transparenţă, de dezbatere publică şi ne aşteptăm ca joi să fie introdusă în şedinţa de Guvern. Ne dorim, la fel cum şoferii de transport alternativ au acces la aceste platforme, şi taximetriştii să vină pe aceste platforme, să fie un tratament egal pentru toată lumea, ca să nu existe supărări sau o discriminare către taximetrişti. Maşinile de taxi să aibă acces pe aceste platforme, să ofere transport cetăţenilor. Aceste platforme s-au născut pentru că cererea de transport este foarte mare. Nu cred că este o soluţie să discriminăm o categorie de transport şi ei trebuie să aibă acelaşi acces pe platforme şi, evident, să respecte aceleaşi reguli. În acest moment este în discuţie în OUG dacă ei au acces sau nu pe platformele de transport alternativ. Dacă OUG ar specifica clar că maşinile de taxi nu au voie pe aceste platforme de transport alternativ atunci ei ar fi împiedicaţi. Noi susţinem ca ei să aibă acces pe aceste platforme", a explicat ea.

Anca Gherle a adăugat că textul proiectului de act normativ prevede o perioadă de doar 3 ani pentru autorizare şi funcţionare a transportatorilor înscrişi pe platforme.

,,Aceasta este o situaţie pe care noi nu o înţelegem. Nu înţelegem de ce ordonanţa de urgenţă are un termen de expirare, să îi spunem aşa. Acest termen de expirare poate afecta orice business. Orice om care doreşte să investească nu investeşte pe un termen de 3 ani. Noi am propus ca acel termen de expirare a OUG în anul 2022 să fie eliminat", a mai spus reprezentantul Clever.

Potrivit acesteia, în ultima lună, şoferii au fost extrem de descurajaţi să intre pe aceste aplicaţii.

,,Avem undeva la 120 de şoferi care au fost sancţionaţi şi le-au fost ridicate plăcuţele, care au dat un exemplu pentru ceilalţi şoferi şi aceştia nu au mai intrat pe aplicaţii. Serviciul nostru a scăzut cu 50%, deci ordonanţa asta, dacă nu va fi votată săptămâna aceasta, noi avem o viziune destul de sumbră asupra viitorului acestei aplicaţii", a avertizat Anca Gherle.

Taximetriştii, în schimb, consideră că proiectul de OUG trebuie dezbătut încă 2-3 luni, iar avocaţi ai acestora, cum ar fi Asociaţia Banat Taxi din Timişoara, au avertizat că vor solicita suspendarea efectelor acestuia în cazul în care va fi aprobat de Executiv.

,,Noi susţinem respingerea acestui proiect din motive procedurale şi anume faptul că nu se justifică nici situaţia excepţională, nici cea de urgenţă, două dintre elementele esenţiale ce condiţionează emiterea unei ordonanţe de urgenţă a Guvernului. În acest sens, înţelegem să invocăm art. 115, alin. 4 din Constituţie şi două decizii ale Curţii Constituţionale din 2009 şi 2010 care susţin acelaşi lucru. Şi cel de-al doilea argument care vine în susţinerea aceleiaşi poziţii este că protecţia concurenţei loiale este un drept constituţional reglementat de art. 135 din Constituţie. Prin urmare, acelaşi art. 115 interzice în mod expres afectarea unui drept constituţional printr-o OUG. În măsura în care acest proiect totuşi va trece, cu siguranţă intenţionăm să solicităm suspendarea efectelor acestuia şi ulterior abrogarea ordonanţei", a spus Alexandra Jivan, avocatul Asociaţiei.

Mai mult, Mihai Ghişa – prim vicepreşedinte pe ramura taxi la FORT – susţine că sunt transportatori în regim de taxi care vor să intre în greva foamei dacă Executivul va aproba proiectul de ordonanţă care reglementează activitatea de ridesharing.

,,Avem transportatori care vor să intre în greva foamei, însă noi mergem în continuare pe premisa că această Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului nu va trece pentru că nu este nimic urgent şi avem destule legiferări în Parlament care lucrează pe aceeaşi lege. Nu înţelegem de unde a venit această rapiditate, urgenţă...am stat 4 ani cu ei. Mai stăm 2-3 luni maxim până iese legea, dar să iasă o lege care este analizată de profesionişti. Nu putem să dăm o OUG şi apoi să constatăm că am creat un haos total, că facem un oraş plin de cazane de maşini. A, vrei să faci ceva alternativ la ceva ce există?! Păi trebuie să fie mai bun: vino cu o maşină hibrid, vino cu o maşină electrică, vino cu una de vechime de maxim 5 ani, aşa poţi să vii. Dar nu vii cu ceva mai rău decât există", a afirmat Mihai Ghişa.

Acesta a susţinut că taximetriştii sunt de acord cu legiferarea acestui tip de transport, dar să se facă în conformitate cu transportul public de persoane.

,,Punctul nostru de vedere este clar: această lege a transportului alternativ, care este folosit de mai multe aplicaţii care au intrat pe teritoriul României în urmă cu 4 ani şi tot intră pe piaţă altele noi – suntem de acord cu o legiferare, să nu mai rămână în acest haos total cum este acum, dar trebuie să fie legiferaţi conform transportului public de persoane, deoarece avem nişte hotărâri ale instanţelor judecătoreşti în care se spune clar că fac transport de persoane, deci merg cu clientul din punctul A în punctul B. În al doilea rând, avem vechimea autoturismului, pentru că avem un program Rabla în România care vorbeşte de o vechime de 8 ani a maşinilor, iar aici noi legiferăm şi autorizăm transport de persoane care să ducă copiii noştri, familiile noastre, pe o vechime de 15 ani, ceea ce nu este normal. Iar dacă copiem într-adevăr transportul în regim de taxi, să îl copiem întrutotul, adică cu aparate fiscale, cu înregistrare fiscală pe teritoriul României, inclusiv a platformelor, nu doar a transportatorilor, pentru că banii pleacă din ţară şi nu se întorc taxele pentru acei 25% de exemplu tot în România, rămân afară", a arătat acesta.

Taximetriştii au mai contestat termenul de ,,tarif dinamic", au cerut aparate de taxat metrologic şi fiscal pentru şoferii de pe platforme, au cerut să fie autoturisme în proprietate sau în leasing, o anumită culoare şi au contestat vechimea, care conform proiectului este de 15 ani, spunând că ,,nu se poate legifera cu dubla măsură".

Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în data de 23 mai 2019. Acesta a stat în dezbatere publică până pe 3 iunie, când a fos publicată o variantă revizuită, în urma consultării cu co-iniţiatorul proiectului, respectiv Ministerul Comunicaţiilor.

În urma dezbaterii publice de luni, proiectul va suferi sau nu noi modificări, după care va merge pe circuit extern, la ministerele avizatoare. Procedura este îndeplinită din punct de vedere administrativ, singura etapă fiind plenul Grupului de Dialog Social, care are loc marţi, 11 iunie, unde au loc discuţii cu organizaţiile reprezentative. Momentul în care proiectul va ajunge pe masa Guvernului depinde de cei doi co-iniţiatori, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Comunicaţiilor.

link

voicul

#457
Cand am vazut pe FB am crezut ca e articol la misto, DAR taxiistii sunt oameni seriosi  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Cel cu ideea zice ca practic romanii nu stie matematiq si sa comparasion, pentru ca intradevar trotineta e mai scumpa taxiul.

Trotinetele electrice sunt în pericol! Taximetriştii cer acum şi interzicerea acestora, ca să nu moară de foame

Forumurile taximetriştilor sunt pline în această perioadă de îndemnuri la boicot şi revolte după ce guvernul a anunţat că doreşte reglementarea aplicaţiilor de transport alternativ. Zilele acestea, spiritele s-au încins la maximum după ce propunerea de ordonanţă de urgenţă pentru reglementarea serviciului de transport alternativ a fost discutată în cadrul unor dezbateri publice organizate de Ministerul Transporturilor.

Citeste mai mult: adev.ro/pt1jh5

Quest

Maine se discuta la Senat Ordonanta ptr ride-sharing. Avem pe cineva care sa ne informeze despre mersul discutiilor, poate un livestream pe fb ?
Common sense will get you far !

cristi5

#459
Textul "ordonantei uber" adoptate azi

http://s1.ziareromania.ro/?mmid=a7f965601ce70f4a3a

- firmele vor fi integistrate la ministerul comunicatiilor
- soferii vor fi inregistrati la ARR
- bon fiscal... (adica era prea modern bonul din app, mergem un secol inapoi)
- declarare si taxare in Romania, ceea ce probabil contravine legislatiei EU?
- ecuson in parbriz


Sunt curios cat timp va lua sa implementeze soferii toate astea...

http://m.ziare.com/auto/guvernul-a-adoptat-ordonanta-de-legalizare-a-ridesharingului-iata-in-ce-conditii-vom-calatori-de-acum-cu-uber-si-taxify-1566887

dr4qul4

intrebare: Bonul fiscal este obligatoriu pt toate cursele, sau doar pentru cele cu plata cash?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

__dir

^ Se pare ca e doar pentru cazul cand se face plata cu cardul/cash direct in masina. Din aplicatie e suficienta factura digitala, care este emisa automat dupa cursa.

Art. 21 - "(1) Toate veniturile obţinute în urma efectuării de transport alternativ sunt impozitate în conformitate cu legislaţia fiscală în vigoare în România.
(2) In cazul în care se încasează direct de la pasager, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligaţia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal, în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de a emite şi înmâna bon fiscal pasagerului, precum şi de a emite factură la solicitarea acestuia.
(3) În cazul serviciilor de transport alternativ pentru care plata se realizează exclusiv on line prin intermediul platformei digitale prin debiterea contului pasagerului cu suma reprezentând contravaloarea cursei respective, este obligatorie emiterea unei facturi electronice către pasager, conform art. 319 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul platformei digitale.

AndreiB

Cred ca ar fi mai simplu pentru Uber sa renunte la plata cash. Pierd clientii cu "frica de card" dar scapa de o bataie de cap in plus.

dr4qul4

#463
Atunci masura mi se pare de bun simt. Daca vrei sa lucrezi cu cash, trebuie sa eliberezi bon. Adica sa ramana asta pentru taximetristi.
Solutiile alternative trebuie sa fie si inovative. Adica sa incurajeze plata prin mijloace electronice.
La Bolt au oricum doar plata prin card (introdus in aplicatie). Asa ca mingea este in terenul Uber/Clever.

PS: "Clientii cu frica de card" nu sufera si de "frica de smartfone"? Sau pur si simplu le place sa li se spuna "n-ai marunt boss?"
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elphax

hai sa inceapa din nou protestele WC-urilor galbene :)

sunt de acord si eu ca exista o problema in noua OUG - limita de 15 ani vechime a autoturismului. aici era un punct forte al Uber, ca aveau masini relativ noi