Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oprita7

#645
calcule concrete ale cazurilor spuse de voi:
1. cursa cu uber de 7.4km care a facut 14.7 lei

7.4km cu un taxi care are 1.99 lei per km inseamna:

1.99 lei pornire
7.4km x 1.99 lei = 14.7 lei
stationare minim 2 lei ( asta daca vorbim de o cursa facuta pe noapte unde nu ai trafic doar stationezi la semafoare, daca vorbim de o cursa facuta in timpul zilei sau chiar la un 20-21-22 stationarea e si mai mare de 2 lei).

2+14.7+2=18.7lei (daca cursa este cash cum la taxi sunt marea majoritate inseamna 20 lei ca nu ia nimeni restul 1 leu 30)

deci taxiul incaseaza 4 sau chiar 5 lei in plus fata de uber (daca luam si spaga) la aceasta cursa. 5 lei sunt 33% din valoarea  cursei de la uber deci deloc de neglijat, mai ales ca din valoarea cursei de la uber se opresc din start diferite comisioane.

2. 4.5km si 15 minute cu Bolt care a facut 14.90
- asta nu se poate decat daca a avut dinamic
1.30 x 4.5 = 5.85
15 x 0.22 =  3.33
1.30 pornire
cursa face 10.48 puteti cere revizuire, recalculare a tarifului daca sunteti sigur ca nu a fost un tarif dinamic de 1.4 pe acolo. sau poate a fost bolt confort cu tarif 1.60 dar nu cred ca nici asa.

3. cursa pe clever nu o putem lua in calcul ca nu stim despre ce este vorba, ati chemat prin clever taxi sau clever go? daca ati chemat clever go era masina inainte de 2014 (tarif 1.60 per km) sau masina dupa 2014 caz in care este 1.99 per km?

* in comparatia taxi uber luati in calcul si faptul ca aia la taxi fac putini km pe gol. de cate ori ati intalnit la uber sa vina soferul de la 4-5-6km distanta? de multe ori. ia vedeti la taxi daca vine vreunul de la o distanta mai mare de 2-3km.

* despre acea stire este imposibil ceea ce se spune acolo ca omul are PROFIT 5-6000 lei. Profitul in activitatea asta este total diferit fata de incasari, putini sunt cei care stiu sa isi faca calculele EXACT incat sa stie profitul real. Pentru ca in profit trebuie sa iei in calcul o medie a reparatiilor plus sa pui ceva deoparte pt achizitia unei noi masini.
Omul "ni se spune" ca are un monovolum de 10 ani deci o masina din 2009 care face 9.000km lunar prin Bucuresti fiti siguri ca se strica in draci iar reparatiile sunt serioase. De asemenea in stire ni se spune ca omul face revizia la 50.000km. Serios? Prefer sa cred ca ori stirea e total fake, ori strict informatia asta e incorecta ori omul ala nu e intreg la minte. Sau o fi vreunul din ala care ce conteaza ca masina bate troncane cat timp porneste e buna de carat pasageri. E normal asa ceva?

plus ca pentru a face 9000km lunar trebuie sa lucrezi mai mult de 8-9 ore pe zi, spre 10-11-12 ca altfel nu iti da nici matematic. 9000km = o medie 300km pe zi (luand in calcul de 30 de zile daca scadem nr de zile creste nr de km pe zi!).
unde faci in 8-9 ore 300km in Bucuresti? noaptea te chinui in 8 ore sa faci 300km tinand cont si de perioadele cand stai pe dreapta in asteptare de curse.

la un program de 8-9 ore, 6 zile pe saptamana probabil ca omul face un profit real in jur de 3500 hai sa zicem tras de par 4000lei dar nu e cine stie ce tinand cont de riscuri, amenzi , nu ai sanatate si pensie platite, esti bolnav nu incasezi nimic, te loveste unul ramai fara masina pana o repari iarasi nu incasezi nimic.

ca fapt divers aia la taxi care au masina la plan (masina inchiriata de la patron pt care platesc 100-120 lei pe zi si in banii astia au si contract de munca) la 10-12 ore de stat pe strada raman cu ~5000lei si au si cartea de munca platita, nu isi bat capul nici cu reparatiile masinii sau rca-ul, itp-ul etc. Dar la taxi se munceste cu cap, oamenii fac 160km pe zi din care 110 ocupati. La uber faci 300 din care 160 ocupati pt ca iti da cursele la distanta mare plus tipsul care la taxi e prezent la aproape fiecare cursa la uber lipseste cu desavarsire :)))

pt cine face uber full time la modul asta hardcore (adica 10-12 ore pe zi 6 zile pe saptamana) iesi mult mai bine la taxi cu mentiunea ca la taxi te trezesti dator in fiecare dimineata, daca o zi nu muncesti chiria la masina tot o dai.

Ionut

Cristian Pandel, Christian Tour: Am investit într-o aplicaţie de car sharing care foloseşte doar maşini electrice. Vom începe mai întâi cu zona corporate

Cristian Pandel, acţionar la Christian Tour şi Memento Group: Cred că la două luni după lansarea aplicaţiei vom avea circa 100 de maşini, iar până în martie estimăm că în aplicaţie vor fi disponibile 250 de maşini. Însă, am vrut să avem maşinile proprii şi după să extindem aplicaţia şi către alţi parteneri. Iar în funcţie de cum va evolua proiectul, vom lansa aplicaţia şi către utilizatori individuali. Însă, vom începe cu zona corporate şi cu familiile. Familia Pandel a dus grupul Memento, din care face parte şi compania de turism Christian Tour, la vânzări de 200 de milioane de euro anual. Din grup face parte şi Memento Bus, care oferă servicii de transport, dar care a dezvoltat şi o platformă care integrează şi alţi operatori din sector.

,,Am dezvoltat o aplicaţie in house (Memento Green by Christian Tour) şi am achiziţionat 20 de maşini Volkswagen e-Golf noi. Acum vrem să aducem alţi parteneri în aplicaţie exact după modelul car sharing. Vom începe în principal cu zona corporate pentru că marile companii sunt atente la protejarea mediului. Toată lumea vorbeşte de poluare, iar Bucureştiul este unul dintre cele mai poluate oraşe din Europa şi cred că este foarte important să folosim maşini electrice, biciclete astfel încât să diminuăm poluarea", a declarat Cristian Pandel într-un interviu acordat ZF. El a pus bazele Christian Tour în urmă cu 22 de ani, transformând afacerea în una dintre cele mai mari din turismul local.

ZF

voicul

WoW 250 masini electrice! Se vede diferenta de putere financiara si o firma in grup care iti face vanzari de 200 de milioane pe an.

Ca si comparatie: Pony avea vreo 87 de masini (au scos numarul exact de masini) adunate in 3 ani in 3 orase.
Spark are - 32 de masini electrice adunate in cateva luni - vreo 5 parca.
EGo avea vreo 25

Oprita7

Pai au cumparat 20 ale lor si restul se preconizeaza a veni de la parteneri pana la 250.

dar nu inteleg e sigur vorba de car sharing  sau e vorba de un ridesharing exclusiv cu masini electrice? adica iti ofera doar masina sau si soferul?!

nu stiu de ce tind sa cred ca e vorba de ridesharing desi se pomeneste cuvantul carsharing in articol.

voicul

Nu mi se pae extraordina, ci normal, de asta doar pun titlul:

Veste EXTRAORDINARĂ pentru UBER și BOLT! Yango și Clever, încă așteaptă
Uber şi Bolt au primit aviz să funcţioneze în România.


https://www.money.ro/veste-extraordinara-pentru-uber-si-bolt-yango-si-clever-inca-asteapta/

Oprita7

#650
Vestea chiar e extraordinara pt ca de la 1 noiembrie soferii trebuie sa aiba si ecusoanele montate in geam si cat timp nu era nicio aplicatie autorizata ele nu se puteau obtine

de asemenea, aplicatiile care nu vor obtine autorizatia in teorie risca amenzi imense de la 1 daca mai continua pe piata.

alta problema inca nerezolvata este legata de casa de marcat pt platile cash. Dupa 1 fiecare sofer ca sa aiba voie sa incaseze bani cash trebuie sa emita bon fiscal pe loc. Daca este prins ca incaseaza fara sa aiba casa de marcat se da amenda plus se retrage autorizatia de transport alternativ, deci stai pe dreapta.

Pana acum nu si-au luat niciunii iar taximetristii cu siguranta vor face flagrante dupa data de 1 pe motivul ca nu se respecta legea si se incaseaza cash direct de la pasager fara a avea casa de marcat care sa emita bon fiscal in momentul platii.

Numarul masinilor autorizate a ajuns undeva la 650 pe Bucuresti si vreo 300 pe Ilfov pana azi. Deci dupa 1 va exista cu siguranta o mare problema in a mai gasi masina cel putin in primele saptamani pana cand, in timp, isi vor scoate mai multi.

* exista la camera deputatilor, in procedura de urgenta, un proiect de modificare a oug-ului care daca se va adopta se va muta termenul in care poti efectua serviciul ca si pana acum la 1.02.2020. dar oricat de repede s-ar misca e imposibil sa inte in vigoare mai devreme de 15-20 noiembrie, deci exista o sansa ca de la 1.11 sa ramana foarte putini iar pe 20 sa se dea drumul iarasi la toti :))))
* alt punct important al acestui proiect este legat de obligativitatea ca aplicatiile sa desfasoare TOATE operatiile prin sediul lor din Romania. Adica sa nu mai exporte comisionul perceput asa direct la prima strigare, sa ramana aici comisionul, sa plateasca taxe si apoi il pot exporta. Conform ordonantei initiale nu era prevazuta o astfel de obligativitate dar acum vor sa o bage existand o lupta chiar si intre deputati unii sustinand ideea ca e bine asa cum este altii dorind neaparat sa ii oblige sa isi desfasoare toate activitatile financiare prin sediu inregistrat in tara si nu prin sediul din Olanda.

AndreiB

Nu ar fi mai simplu pentru Uber sa retraga plata cash? Ok, pierd segmentul de clienti carora le e frica sa plateasca cu cardul, dar cat la % din clienti reprezinta asta.

dr4qul4

Sunt destul de multi care platesc cash. Nu inteleg de ce. Mai ales cand ai ca variante limite pe card (modificabile din aplicatia de mobile banking) sau card prepaid (ex revolut care e gratis si poate fi si folositor daca ai nevoie de valuta).
Eu nu inteleg cum merge exact faza cu plata cash. De card tot ai nevoie pentru cont (cursa minima, anulare cursa etc)? Iar daca tot il introdui in aplicatie, de ce nu ai plati cu el? Sau nu ai nevoie si poti da 1 teapa pana iti suspenda contul?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Oprita7

Eu la contul de pasager nu am cardul bagat dar am contul de ~1.5 ani, cele 6-7 curse pe care le-am efectuat au fost doar cash.

Nu stiu in momentul asta daca mai merge sa faci cont fara sa bagi card dar tind sa cred ca merge.

La aplicatia Uber sunt ~35% platile cash. La aplicatia Bolt ~15-20% (la Bolt au  bagat cash in urma cu doar 3-4 luni). La aplicatia Clever peste 50% sunt cash.

Asadar plata cash reprezinta un procent semnificativ deci nici nu se pune problema ca aplicatiile sa renunte la ele.  La aplicatia Bolt ai optiunea se le dai mesaj si iti vor trimite DOAR curse cu cardul. Asta ar fi solutia corecta si la aplicatia Uber dar ma tem ca nu o vor adopta si vor merge la risc. Aplicatia nu risca nimic ca iti ofera curse cash doar soferul risca iar riscul este mare, ramai pe dreapta 3 luni daca esti prins prima data iar a doua oara se anuleaza autorizatia. Nu neglijez varianta in care aplicatiile sa nu faca nimic sa mearga la risc pe ideea: cati pot sa fie prinsi?!

O masura normala ar fi ca aplicatia sa iti ceara dovada, ai casa de marcat primesti SI cash. Nu ai casa primesti curse DOAR card.

* cei cu plata cash marea majoritate sunt fosti consumatori traditionali de taxi oameni pe care evident aplicatiile ii vor si ei sa ii acapareze.

Ionut

Oricât m-as chinui, nu pot sa inteleg de ce ai vrea sa plătești cash la Uber. Nu ai comision la plata. Nu te doare capul sa dai fix suma. Nu cauti mărunt. Nu ai probleme cu șoferul daca nu are rest. Nu înțeleg de ce dracu ai vrea sa plătești cash Uber sau Bolt sau chiar taxi. MAI ALES TAXI.

Dati-mi voi un motiv.

dr4qul4

Eu nu inteleg de ce ai plati cash la clever (clever go ca sa fie clar) pentru ca astia iti dau si discount la plata prin card!!! Bine, vorbim de doar 4 lei (cel mult) si aia doar pentru cursele din off-peak. Dar totusi, e mai ieftin si mai comod sa platesti prin card. Si nu cred ca mai e cineva care sa nu aiba card!
Asa ca nu inteleg plata cash. Iar clientii se vor adapta. Daca aplicatia nu permite cash, sau nu sunt masini destule care sa accepte cash, vor plati prin card.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Eu momentan folosesc 95% Uber și 5% Clever. La Clever in 80% curse cerute cu plata card, NU GASESC SOFER. 80%! Dacă bag plata cash, imi da sofer în 3 minute. O mizerie. Degeaba incearca ei sa promoveze plata cu cardul... soferii nu accepta.

voicul

Cei in mana nu-i minciuna! Deci cash, ca sa fie bine si sa nu fie rau!

Nu exista motiv real, doar obisnuinta si lipsa de informatie.

+ Multi din cei care primesc salariu sau pensia pe card in cateva ore scot TOTI banii cash! Cum sa plateasca dupa cu cardu?

dr4qul4

Eu platesc doar prin card. Mereu. Caut Bolt-Clever. Daca nu gasesc cer taxi pe clever (plata cash dar dau bon). Mai nou am instalat si Yango. + Lime si Flow.
Am si Uber, dar nu-l folosesc la noi. Si mai exista si transport in comun (desi nu cred ca mai stiu sa "compostez: la ratb :lol: )
Daca acceptam sa platim cash pt e-taxi, atunci ne vom alege cu aceleasi servicii ca la taxi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Legea cu "obligativitatea operatiunilor in Romania" este inca o dovada a incompetentei legiuitorilor romani . Tratatul UE (TFUE) interzice in mod expres asemeenea limitari; interdictia asta exista inca din primele tratate UE. Orice firma din UE poate presta orice serviciu (cu cateva exceptii clar listate, si in continua scadere - cabotajul in transportul de marfa fiind una din acestea) si vinde orice marfa legala oriunde altundeva in UE. Articolele 26 si 49-62 din TFUE sunt clare si fara echivoc.

O asemenea lege e infringement instant, cu repercursiuni majore - blocarea pietei comune e practic cel mai grav "atac" la adresa UE.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!