Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 27 Guests are viewing this topic.

Ionut

Gata! Sectiunile 1 si 5 le gasiti aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg161378#msg161378

Aveti acolo detalii, planse, trasee, noduri.
:cheers:

horyatm

Înainte de nod Băiculești apare o "parcare de scurtă durată". Cu ce diferă de un spațiu de servicii? Și de ce tocmai acolo înainte de nod?

voicul

Ultima/prima parcare de acolo este in/la Cristian la aproximativ 30 - 40 de km. Chiar mi se pare prea mare distanta intre cele 2.

iachi_da

Observ ca aceasta sutostrada este proiectata cu platforme LAY BY, un fel de refugii. Foarte tare!!

pasadia

Quote from: NGC20 on July 11, 2017, 03:31:55 PM


Deci DN7 nu il duc mai la est caci ar fi interferat cu Natura 2000. Ok, poate asta explica de ce au pus traseul la vest de Boita. Dar nu inteleg atunci pe unde vor construi A13, ea nu va interfera cu aceasi arie protejata?  ??? ???

NGC

Quote from: NGC20 on July 11, 2017, 02:09:33 AM
Quote from: horatiu.cosma on June 23, 2017, 01:48:47 AM
Deocamdată pot face doar un pariu cu mine însumi: o să se semneze contractele de proiectare și execuție pe cele 2 loturi, o să se facă proiectarea, dar nu se va putea da autorizația de construire și automat începe lucrările pentru că nu va exista acordul de mediu  :lol:.

Ai pierdut pariul. :lol:

Quote3: Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul decat dupa obtinerea Acordului de Mediu. In lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractanta va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016.

Acel articol inseamna anularea licitatiei.

Sunt foarte curios cine se va ocupa de obtinerea acordului de mediu si cat va dura. ;)

Sa lamurim problema lui "cine".

Atunci cand SPEA a contractat serviciile de actualizare SF pentru PiSi, avea specificate in caietul de sarcini la paginile 35 - 38 si obligatii referitoare la acordul de mediu. Pun doar o parte din ce e specificat acolo.





In cuvinte, "prestatorul va obtine in numele CNADNR Acordul de Mediu care va permite obtinerea Autorizatiei de Construire."

Este asadar obligatia SPEA sa obtina acordul de mediu initial.

Sa vedem acum ce zic caietele de sarcini pentru proiectarea si executia tronsoanelor PiSi 1 si PiSi 5.





In cuvinte, "antreprenorul are obligatia de a revizui Acordul de Mediu si va elabora documentatiile necesare obtinerii acestuia pentru a reflecta proiectul final al Lucrărilor, în cazul in care sunt imperios necesare a fi efectuate modificari ale solutiilor din cadrul proiectului, acesta avand obligatia întocmirii studiilor pentru protectia mediului solicitate de autoritatile competente pentru protectia mediului".

Problema "cat va dura" nu o putem rezolva deocamdata. :D

pasadia

Stai asa: sa spunem ca SPEA obtine AM-ul. In perioada asta licitatiile pentru lotul 1 si 5 e incheie si CNAIR atribuie contractele la 2 antreprenori, A si B. Acestia aduc modificari proiectului si e nevoie de un nou AM. Intrebarile ar fi:

- fiecare antreprenor intocmeste separat documentatie pentru modificarea aceluiasi AM?
- daca documentatia unuia dintre antreprenori nu e ok va avea de suferit si celalalt (pentru ca nu i se acorda noul AM)?

Imi pare ca prin aceste reguli NAIR transforma FIDIC galben in FIDIC rosu. Nu de alta dar ma indoiesc ca vreun antreprenor isi va asuma riscul de a modifica proiectul si de a avea nevoie de un nou AM?

NGC

Va fi un singur AM pentru intreg proiectul Pitesti - Sibiu. Altfel spus vom avea Sebes - Turda reloaded 2.
Sebes - Turda reloaded 1 e DX12 pentru ca a fost lansat cu cateva zile inainte. :D

NGC

Sau Ogra - Bors reloaded daca vreti.

TibiV

Quote from: NGC20 on July 11, 2017, 03:33:33 PM
Care e orizontul de perspectiva (functionare)? 2025? :lol:

Vezi ca ti-a "scapat degetul" pe o tasta gresita...
Cred ca ai vrut sa scrii 2035...

In 10 ani obtinem AM, si dupa aia... "a piece of cake"... In doar 8 ani facem si autostrada.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Ei au dat termenul ala. Eu doar l-am copiat. :p

NGC

Quote from: pasadia on July 11, 2017, 11:26:37 PM
Nu de alta dar ma indoiesc ca vreun antreprenor isi va asuma riscul de a modifica proiectul si de a avea nevoie de un nou AM?

Ce proiect sa modifice? Este proiectare si executie. Citeste capitolul 3 "Proiectarea" din CS.

Quote3.4.2 Studiul de fezabilitate este fumizat Antreprenorului ca şi faza de proiectare premergatoare Proiectului Tehnic de Executie.

Quote3.6.1 Înainte de demararea activităţii de elaborare a Proiectului pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire (PAC) si a Proiectului Tehnic de Executie, Antreprenorul trebuie să fumizeze intentia de proiectare, respectiv Declaratia de Proiectare care contine conditiile minime privind capacitatile/caracteristicile tehnice/exigentele calitative si cantitative stabilite in Studiul de Fezabilitate. Totodata prin Declaratia de proiectare se va stabili un set de criterii de proiectare, care trebuie sa indeplineasca pe deplin Cerintele Beneficiarului. Acestea vor fi stabilite împreuna cu Reprezentantul Beneficiarului.
3.6.2 In cadrul Declaratiei de proiectare nu sunt admise alte modificari de solutii tehnice decat cele solicitate/permise prin Cerintele Beneficiarului.
3.6.3 Declaraţia de proiectare trebuie să fumizeze si informaţii specifice propunerilor tehnice ale Antreprenorului şi va include trimiteri la Standardele în vigoare şi Cerintele Beneficiarului care urmează să fie respectate.
3.6.4 Declaraţia de Proiectare in baza careia se va realiza Proiectul Tehnic de Executie va fi în deplină conformitate cu Standardele Aplicabile.

horatiu.cosma

#34977
^^^
Asta cu responsabilitatea revizuirii AM la antreprenor e o alta modalitate a celor de la CNAIR de a arunca tot ce se poate la antreprenor, chiar si atunci cand nu e cazul.

Exact aceeasi situatie a fost si pe LD. Unul din principalele motive pentru care revizuirea a durat atat de mult a fost unicitatea acordului de mediu. Practic, n prestatori de mediu, cate unul pentru fiecare lot, au realizat cate un AM (SEA si RIM) si in momentul in care au fost nevoiti sa se aseze la aceeasi masa si sa formeze un document unitar, a inceput distractia. Plus ca prestatorul de mediu fiind platit de constructor, ca si in cazul proiectantului care e la constructor pe FIDIC galben, si el are tendinta sa zic asa sa optimizeze solutiile propuse. Sa ridice mana cine crede ca un prestator de mediu platit de Salini Impregillo ar fi propus 3 km de tuneluri pe lot, in loc de 3 km de deblee  :D.

Echidistanta si solutiile de bun simt pentru mediu se obtin atunci cand se face o revizuire unitara pe toata distanta proiectului, angajatorul fiind CNAIR.

In plus, pe LD cele 3 contracte au pornit cam in acelasi timp, deci revizuirea a fost posibila datorita prezentei tuturor antreprenorilor acolo. Pe Sibiu Pitesti sunt sanse bune sa existe decalaje maricele intre contracte, in sensul ca sectiunile 1 si 5 sa aiba contracte semnate mult inainte de sectiunea 2.

Daca apare necesitatea unei revizuiri, poate chiar pe sectiunea 2 (apare o pestera de nicaieri ca pe LD), cine se va ocupa? Daca antreprenorii de pe 1 si 5 vor veni cu un PT conform cu prevederile din acordul de mediu initial, oare vor fi de acord sa isi faca partea de revizuire, chiar daca nu e nimic la ei?

Sunt multe nebuloase in abordarea asta si deja pe LD CNAIR a vazut ca nu functioneaza prea bine. Dar se pare ca noua conducere si-a propus sa bata recordul de repetare a greselilor din trecut. Oare miliardul ala de euro pe care trebuie sa ii dea CNAIR constructorilor pentru claim-urile castigate de acestia va fi dublat de viitoarele claim-uri pe Sibiu-Pitesti? Viitorul e promitator  :D.

bogdix

#34978
^ Revizuirea AM din 2013 pe LD s-a facut unitar, de un prestator angajat de CNADNR de atunci (se poate verifica asta). Atunci, in 2013, s-au propus solutiile tehnice care incurca acum asa mult (in opinia unora, ca mie mi se pare destul de simplu) LD2, 3 zi 4. Solutii tehnice = ecoductele (tuneluri pe LD2, ecoduct in plus pe LD3, pestera pe LD4).
Problema pe LD nu e (cum bate ministrul si presa apa in piua) AMul. Ci transpunerea contractuala a lui. Care e restanta (inca) din 2013.

http://www-old.anpm.ro/raport_final_privind_permeabilitatea_carnivorelor_mari_tronson_de_autostrada_lugoj_deva_12122013-115228

^ raportul intocmit de Drum Proiect SRL in 2013 care a stat la baza revizuirii AM.

alecu26

Quote from: iachi_da on July 11, 2017, 10:10:59 PM
Observ ca aceasta sutostrada este proiectata cu platforme LAY BY, un fel de refugii. Foarte tare!!

nu m-am uitat la detalii. Sunt cele pentru iesirea in decor? In sensul ca la coborari foarte lungi, in caz ca ramai fara frane (mai ales TIR, camion) sa ies usor in lateral pe un pietris care sa te franeze si eventual contrapanta)?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).