News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Vlad94

Am să încerc să vă destind cu un canal al unui domn din Irlanda care și-a construit propria sa cale cale ferată industrială. Domnul Tim a realizat un concept unic pentru construcția de șine ieftine și a construit și câteva vagoane, în special pentru stocarea lemnului. Aici sunt câteva video-uri:

Cum se construiește acest model de șină

Primul tronson:

Vagoanele și extinderea liniei:

Burarea liniei:

Ultimul video:

Pe canal mai există o sumedenie de video-uri cu construcția de diverse utilaje și mașinării.

MarianD

#3271
Quote from: Elful821 on January 05, 2022, 01:50:18 PM
Quote from: medicul de garda on December 12, 2021, 10:57:43 PM
...conflictul dintre trenurile teoretic rapide de calatori cu marfa mult mai lenta, mai ales cazanarele noastre nenorocite care merg cu 30 km/h pe magistralele modernizate. Si m-am intrebat eu, DE CE li se permite sa mearga cu 30 km/h?? Nu exista niste limite minime de viteza pe categorii de linii?
... starea tehnica a vagoanelor, mai precis rotile ovalizate care distrug liniile. Mi s-ar parea firesc ca primul IDM care sesizeaza un astfel de vagon sa dispuna oprirea trenului in prima gara si amendarea agentului economic care isi bate joc de infrastructura...

   Pentru ca li se permite si pentru ca vor. 9/10 mecanici care merg cu vitezele mult inferioare celei stabilite (maxime) sunt pensionari care n-au ce face acasa, ca asta e explicatia lor si pentru ca "ore", iar daca te vede operatorul ca mergi incet te baga la o abatuta intr-o gara unde stai N ore si indoi foaie dupa foaie. Pe multi nu-i intereseaza nici daca incurca trenul de calatori, daramite un tren de marfa care merge "dunga".
   IDM aude zgomote anormale la defilarea trenului, dar daca dispune oprirea trenului in urmatoare gara pentru verificare, vine revizorul de vagoane al operatorului respectiv si constata ca e bun sau "bun", intarzierea aia o va plati IDM daca operatorul de transport va cere asta. Unii nu se risca, iar altii nu au urechea formata ca nu se mai formeaza asa ceva deoarece in alte tari revizorul de vagoane raspune pentru vagoane la indrumarea trenului.

Imi pare rau ca dau quote la tot mesajul, dar e important contextul.
Intreba cineva "de ce li se permite mersul cu viteza inferioara".
Pai simplu. NU li se permite. Trenul trebui condus conform unui livret de mers, in care sunt stabilite vitezele de circulatie. Regulatorul de circulatie RC isi traseaza parcusul trenului si eventual incrucisarea si devansarea cu alte trenuri functie de viteze din livret. Acum, daca mecanicul merge cu viteze inferioare, fara a avea cauze tehnice aduse la cunostinta RC, teoretic poate fi sactionat. Cum? Operatorul RC poate face un "raport de eveniment" adresat AFER/AGIFER, iar acestia vor investiga. De lene, nu fac. Acum, imi este foarte vag de ce OTF se lasa furati, este evident ca au date in timp real despre vitezele de circulatie a trenurilor lor via antenele GPS de pe locomotive si via interactiunii dispecerului propriu cu RC-ul de pe o sectie. Adica se vede fara echivoc ca se fura timp ca sa lungesti deplasarea, dar nu inteleg de ce nu is sanctionati chiar de catre angajator in lipsa unei investigatii deschise de AGIFER. Ce cred eu, este o dambla ce o fac OTF/angajatorii mecanicilor pensionari, ca altii nu au - toti OTF au nevoie URGENTA de mecanici de locomotiva. Daca se pun sa ii sanctioneaze, sa mearga cu 2-3km/h sub viteza stabilita VS (asa cum cere instructia 005 si 006), la asa forja si ALERGATURA se duc acasa. Daca se duc acasa, OTF nu mai are cu ce asigura remorcarea trenurilor, si implicit continuarea activitatii economice. Problema e ca CENAFER scoate numai tampiti, mecanicii tineri is praf si pulbere si STIU ce vorbesc: analfabeti sau analfabeti functional. Asa ca, pensionari. Un cerc vicios din care au de suferit toti.

MarianD

#3272
Quote from: cristi5 on January 05, 2022, 02:31:26 PM
Intre expertii @frunzaverde si Iosif Szentes, da-mi voie sa il cred in cazul "trenul cu copii" pe Szentes, care spune clar ca responsabilitatea "trenului cu copii" era la CFR SA.

Sincer nu cred ca esti serios cu asa ceva. E o remarca ce sfideaza logica.

Sa ne aducem aminte:

https://www.b1tv.ro/eveniment/zeci-de-copii-blocati-8-ore-intr-un-tren-ovidiu-vizante-directorul-cfr-calatori-de-ce-ma-intrebati-pe-mine-incercati-dumneavoastra-sa-gasiti-solutii-1044911.html

Deci trenul ramane in camp datorita unui eveniment NEPREVAZUT (as spune calamitate) la sistemul de catenara (deci belea in curtea CFR SA). Trenul era a cui? A unei entitati ce trebuia sa presteze un serviciu normal. In caz de anormalitate (adica stat dracului in camp) nu tu, PRESTATOR de servicii trebuie sa ai grija de clientii tai PLATITORI de bilete, adica cei care te-au CONTRACTAT sa PRESTEZI un serviciu? Vorbim aici omeneste. Ca legal, clar e caz de forta majora, deci "blame GOD - sue him". Raspunsul lui Vizante, total nefericit, trebuia urmat de o demisie. Cum demisia nu a urmat, ba chiar ministrul a pus gaj pentru el, trebuiau DOUA DEMISII.

Iti spun ceva sincer: daca era copilu meu in acel tren si imi zicea Vizante/C.Drula ca nu se putea face mai mult, se lasa cu bai (se poate intelege orice de aici). Stii de ce? Pentru ca OMENESTE este sa acorzi asistenta cand POTI si esti PUS sa raspunzi, nu sa faci scut in jurul unei probleme reale. Daca era C. Drula in tren: te juri cristi5 ca nu aparea in 2ns 10 elicoptere SWAT cu apa, coniac, si o canapea? Vezi? Despre asta vorbim: CLIENTUL, nu este pus mai presus de orice, conteaza CINE ESTE CLIENTUL. De aici si prapastia mentala in care suntem.

Nu am nimic cu C.Drula ori oricine de pe acest forum. Dar repet. Pe calea ferata, la fel ca predecesorii sai, putin putin la cat de mult trebuia facut: revolutia mintilor ne-ar fi fost de ajutor, ca daca aia din minister ar fi fost ce trebuie, un ministru de cacao ca Grindeanu nu ar fi afectat bunul mers (daca ar fi fost) al instituiei! Asa, voi ati trecut, ca un tren la defilare, si tot prostii / incompetentii au castigat. Este NEFIRESC si PERICULOS sa faci un drum cu batrani / copii cu CFR. Asta e concluzia trista care o aud peste tot cand vine vorba de CFR.. Dar chiar... Ce mai face Vizante??  :book:

oc7avian

Dacă folosim elemente generatoare de sentimente, discuția va fi greu bazată pe fapte. Copiii sunt unul din elementele des folosite. Aici vorbim despre pasageri, toți având nevoie de tratament egal. Există cazurile speciale care pot fi la orice vârstă: cei cu nevoi medicale, bebeluși etc. Acolo musai trebuie intervenit spre a evacua cu orice cost (dacă evaluarea unui cadru medical decide asta).

În rest, a nu lăsa pasagerii 8 ore fără curent, apă, mâncare e chestie de respect. Cum? Trebuie decis în funcție de cât de mare e deranjamentul care a blocat zona. Asta lăsând la o parte obligațiile legale.

O evacuare din punct de vedere al pericolului sub care sunt supuși pasagerii nu ar fi fost coordonată garantat de CFR Călători ori SA, ci de ISU. Aș zice că la 8h fără mâncare și apă deja era în zona de pericol, deci moral mai văd un vinovat. O magistrală blocată este un dezastru precum e un sat izolat de alunecări de teren/căderi de poduri.

Dacă ipotetic A2 e blocat și oamenii sunt în pericol, nu CNAIR/DRPD intervine singur, ci și ISU. Dovadă zăpezile de acum aproximativ un deceniu. Însă garantez că la 8h de trafic blocat am fi văzut mare intervenție ISU.

cristi5

@oc7avian, de acord, unde a fost ISU? Si sub ce patronaj politic era ISU? "De-al cui era?"

Inteleg ca totusi a ajuns o ambulanta acolo dar na, era vara...

Parca alte dati pe timp de iarna cu trenuri inzapezite a ajuns totusi ISU.

fulger nc

Asta e un fel de invartit in jurul degetului.
CFR calatori are responsabilitate directa ptr calatorii sai.
Chiar daca nu ar fi scris direct in lege asa.

Xenos

Sunt de acord cu MarianD și cu fulger nc, CFR Călători răspunde contractual față de pasageri, raportul lor direct este cu CFR Călători, cu transportatorul. Faptul că legal mai răspunde și altceva înseamnă doar că pasagerii puteau chema în judecată și CFR SA sau că CFR Călători, după ce își despăgubea călătorii, avea drept de regres de la CFR SA. Cum spunea MarianD, big like!, problema la noi e în mentalitate. Iar mentalitatea respectului față de călător se impune de sus.

Mai îngrijorător e ce scrie același forumist mai sus despre Nachwuchs, adică despre urmașii mecanicilor actuali de locomotivă. De ce sunt analfabeți - nu mai produce liceul decât analfabeți funcțional sau zona pasionaților feroviari atrage doar astfel de persoane? Am observat că unii pasionați feroviari scriu agramați, dar refuz să cred că printre ei nu sunt și oameni cu cele 12 clase făcute....cu efecte rezonabile.

gabim

^Ca de obicei, "pentru ca bani" cel mai probabil. Salarii relativ mici fata de cerintele postului, calificare intr-un domeniu de nisa, mult timp pe drum, lipsa de respect din partea angajatorilor. Ar fi interesant de facut o comparatie intre compensatia unui sofer de tir si a unui mecanic de locomotiva, daca are cineva date.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

frunzaverde

@Xenos : din lipsa de perspective.

- Salariile sunt modeste - undeva la 3000-5000 lei pe luna la majoritatea operatorilor. Muuult sub cat castiga un sofer de TIR, un pilot sau un insotitor de zbor. Nu mai zic de IDM sau de RC comparat cu un controlor de trafic aerian ca te-apuca plansul...

- Conditiile de munca sunt execrabile : combinatia de infrastructura foarte proasta si de turnusuri facute pe livrete "la misto" face ca adesea o tura sa dureze 20-30 ore, cu dormit pe locomotiva, cu lipsa de odihna cu toate nasolelile... Locomotivele sunt vechi, foarte vechi, conditiile fizice de munca sunt adesea infernale (un scaun rupt intr-o cabina supra-incalzita vara si friguroasa iarna).

- Din cauza regimului de reglementare, permisul de condus locomotiva (fosta autorizatie) e valabila de facto doar in Romania. Spre deosebire de ceilalti angajati transportatori (marinari si ofiteri navali, camionagii si TIR-isti, insotitori de zbor si piloti), care pot practica cu dificultati putine oriunde in lume, pentru a munci in afara tarii iti trebuie o dubla recalificare : in sistemul feroviar strain, si in limba straina a administratiei. Si regimul asta de monopol e bine exploatat de angajatori.

- Foarte multi mecanici pensionari, care limiteaza sever accesul la posturile (mai) bine platite, si care trag salariile in jos. Si multi mecanici pusi pe disponibil de stat (CFR Marfa, cati mecanici au plecat de-acolo si cati or sa mai plece...).

- Raspundere mare, si o munca in general grea, si fizica, mai ales cand vorbim de tehnologia anilor '50-'60 (ca pana la urma, 90% din ce opereaza pe retea asta e : LDH, DA, EA).

In plus, exista un exod al fortei de munca. Atat DB Cargo cat si RCA au programe de multi-calificare pentru angajatii lor din Romania : daca te duci la ei, salariile nu-s neaparat bune, dar poti opta pentru cursuri de calificare in sistemul feroviar austriac (foarte similare cu cel din Romania), si cursuri de limba germana, si poti ori face Austria/Germania bazat in RO, ori rebaza in Germania/Austria in concern. Stiu personal un mecanic care a facut asta, si acum nu mai are treaba cu Romania. Desigur, aia buni si dornici de invatare se duc pe filiera asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sealand01

Un operator munceste extrem de mult, titanic as spune pe firele principale si e platit cu 4000 si un pic. Am prieteni care departe de fi niste destepti in it efectiv au zile cand muncesc 30 de minute si primesc 6000+ lei. E o discrepanta enorma

fulger nc

Conditiile sunt foarte grele , pe multe din locomotive.
Daca , ptr mecanic , un Desiro e "lux" , un LDE e jale.
Ventilatorul generatorului produce un zgomot enorm , produce curent(de aer).
Usa de acces pe culoarele de intretinere , in general , nu izoleaza de loc(unii foloseau o patura , pusa peste usa , ptr a evita patrunderea curentului).
Combinat cu faptul ca au geamuri cu chedere de "usa de bucatarie" ...la ceva viteza...se "fluiera" inauntru , ptr ca intra aer din toate partile.

Ei bine , cu problemele astea , cu probleme de eficienta a locomotivelor , CFR decide sa le modernizeze.
Ca sa imbunatateasca , atat conditiile de confort ale operatorului(mecanicul) , cat si "eficienta" materialului.
Chestia e ca sunt atat de vechi ..ca o "optimizare" a lor , costa aproape cat o locomotiva noua.

Plus ca ele au fost concepute intr-o perioada cand "operarea" era asigurata de doi oameni. Ajutorul de mecanic si mecanicul. Se distribuia atentia si munca.
In ziua de azi , nu mai exista mecanicul ajutor.
Deci volumul(ptr ca nu au automatizari multe) de munca si responsabilitatea e mult mai mare.
In afara faptului ca ptr ajutorul de mecanic scolarizarea era mult mai lunga si mai buna , ptr ca petrecea mult mai mult timp pe locomotiva , in conditii reale de trafic , alaturi de mecanic.

Deci ..de asta mi se pare o mare prostie , sa se continue cu "modernizarile".
Cand poti cumpara locomotive moderne ..si impaci si capra si varza. Nici nu mai "nenorocesc" infrastructura ..ai si eficienta sporita in exploatare si conditii de lucru optime( cel putin timpul petrecut efectiv pe locomotiva).

Xenos

In 1992 mi-au luat ai mei din Germania o bicicleta, 14 - 15 kg. Bunicica pt 13 ani. Prin 2010 am bagat 400 lei in ea sa schimb cam tot.
Dar tot inconfortabila si grea ca un calorifer a ramas.
Ulterior am cumparat una noua, cu totul alta tehnologie, nu se compara.
Morala: suntem prea saraci sa mai spargem bani pe aceste modernizari, cred, mai bine luam locomotive noi.

TibiV

#3282
Este clar, esti foarte tanar.
Adica nu ai avut niciodata o bicicleta "Ucraina"....  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Ce-aveti cu batranele biciclete? Decat o porcarie d-aia facuta din cel mai fin chineziu de la Decathlon, de rugineste dupa 3 luni si te lasa-n drum dupa o iarna, mai bine o fieratanie d-aia de-o tona facuta sa te tina o viata si care n-are moarte...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

fulger nc

#3284
Problema e sa Sulzerele si EA-urile sunt "facute" sa nu moara.
Si tot respectul ptr cei ce le-au proiectat si construit.
Ca si obiect de cult ..ptr un pasionat.
Dar  ptr un serviciu , ce cauta o eficienta maxima si conditii de munca ..se impune un principiu de abordare diferit.
Timp de viata estimat in serviciu/costuri pe ciclul de viata , atat cu operarea , cat si costuri de intretinere programata/neprogramata. Timp de imobilizare revizii programate , etc.
Posibila revalorificare prin vanzare la sfarsitul ciclului de viata estimat in companie , etc.

Ca altfel am vedea pe strazi numai IMS-uri , caci prin simplitatea constructiva , depasesc la fiabilitate ..si o Skoda Octavia cu ALH(ca e un tipic ..si "valoare" arhicunoscuta la noi).