News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#2370
@TibiV:

Nu am absolut nimic cu tine si cu nimeni; sunt trist, ca eu vin cu propuneri (poate unele care costa bani multi, altele nu), care in opinia mea cresc ENORM confortul, eficienta vietii (mobilitatea) si calitatea vietii. Si ce fac cei carora li se adreseaza aceste propuneri? Le resping si ma fac nebun.

E ca si cum ai intalni un cersetor, care se plange ca-i este frig. Te duci la magazin si-i cumperi o patura. Si el ce face? Te scuipa in fata.

De exemplu trenuri cadentate la 15 minute. N-ar fi super sa ai asa multe trenuri? DAR NU. NIMENI, NIMENI, PE FORUM NU ZICE. Da, bravo, ce bine ar fi. Toata lumea vrea neaparat sa fie doar un tren pe ora (desi si acum la anumite ore sunt 2 trenuri pe ora..).

Macar unul sa fi zis: "WOW, ce misto ar fi sa merg la Sinaia asa cum merg din Pantelimon pana la Parc Bauzilescu (de exemplu). Adica ma duc in statie, in cateva minute vine metroul, schimb o data, si pac am ajuns. Si da, stiu ca sunt ceva neajunsuri, trebuie cumparate rame noi sau trenuri noi reversibile, trebuie cvadruplata linia Bucuresti - Campina etc... deci bani si disciplina."

Dar nu, voi ma scuipati in ochi pentru indrazneala de a propune asa un confort - un confort care chiar ar putea sa atraga dintre actualii care merg cu masina catre tren...

Pai si atunci ce parere vrei sa am?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dan tm

DAr de ce sa rebrusezi in Predeal? dar mai ales cum? O:-)

noroc ca sintem pe peronul gariii..

vancouver

#2372
Quote from: gruiarew on January 11, 2021, 07:40:23 PM
Cât stăteam în Brno dacă aveam chef de plimbare mă duceam în gară şi ori aveam tren spre Praga, ori spre Viena la maxim 30 minute. Ori aşa ceva la noi nu cred că este posibil.

De ce sa nu fie posibil? Da aici pe forum unii asa lasa impresia, ca noi avem un bat in cur si nu e posibil. Ba da.

De ex. @cipprebe, care relateaza ca el in statele unite a folosit zilnic niste U-turn-uri, cum propun eu pe ici pe colo, ca sa mai evitam din bretele sau din virajele la stanga - deci ca sa economisim si sa crestem siguranta rutiera.

In loc sa zica bravo vancouver, uite ideea ta exista si e folosita din plin pe alte meleaguri (precizez ca in Germania nu prea am vazut), nu, el alimenteaza inca o data teoria ca noi avem un bat in cur: nu se poate folosi in Romania, pentru ca .... in esenta pentru ca romanii sunt altfel, adica au un bat in cur.

Adica totul pleaca de la parerea noastra execrabila despre noi insine.

Si exact asa si tu acum, in linie cu ceea ce ti se baga cu pipeta in cap: LA NOI NU SE POATE!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dan tm

Vezi tu, vancouver, ar trebui sa umbli putin cu trenul prin tara. SA zicem ca vrei sa mergi la Bicaz de la Timisoara Nord.

SAu la Brad de la Timisoara Nord ca e proaspat pus trenul.

O sa constati ca 3113 soseste in Arad la 05.58 si 13301 spre Brad pleaca la 05.50.
Vineri am mers din Gara de Nord la Arad cu 1733 la 16.01. Bilet luat de la automat, tovarasul de drum de la casierie.

La usa trenului o angajata ne nota pe o foaie(impaturata ca sa aiba suport de scris) care eram cu bilet, care cu abonament, care elev, care ce mai erau. Am zis,, acuma in epoca asta mai notati cu mina, nu se stie electronic ce si cit s-a vindut?

Ea s-a dat jenata la o parte fara sa spuna ceva.

La peronul garei si uneori prin trenuri poti avea norocul sa dai de ceferisti cu chef de vorba, nu de aia care cheama politia. O sa fi surprins cam ce poti afla de la ei.

Practic tot ce propui tu s-ar putea realiza daca la condurea CFR ar fi oameni care chiar stiu ce este calea ferata, carora sa le pese de calea ferata.
Deocamdata este imposibil.

Nu pentru ca NOI astialalti gindim altfel decit tine, ci pentru ca altii decid altfel decit gindim noi.

vancouver

Quote from: GrmmrNzi on January 11, 2021, 06:43:19 PM
Cât despre "Este nevoie de trenuri dese", ca locuitor în Germania care se duce cu trenul la munte în Austria (cu schiuri, geamantane și copii) declar solemn că nu mă deranjează faptul că există fix un tren pe zi pe care-l pot lua.

Presupun ca nu te duci sambata si te intorci duminica. Ci faci un altfel de concediu la munte, asa cum fac 99% dintre nemti: stau minim o saptamana. Atunci da, e ok un tren pe zi, maxim doua. Cum sunt de ex. vara trenurile spre litoral. Chiar e suficient un tren pe zi Iasi - Constanta.

Dar orice lucru il faci trebuie sa-l tratezi cu seriozitate. Asta inseamna sa iei datele reale ale problemei si atunci iese un output real. Ori datele problemei sunt altele in Bucuresti si pe Valea Prahovei. Iata cateva dintre ele:

- discutam de cateva sute de mii de oameni care folosesc sau ar putea folosi concomitet aceeasi ruta. Practic Valea Prahovei e ca un parc urias pentru Bucuresteni. Pentru asta nu e suficient un tren. AVEM SI ACUM 32 DE TRENURI PE ZI PE SENS CATRE VALEA PRAHOVEI!
- cine vrea concediu de o sapt sau doua se duce de regula in alta parte, ceva mai departe (macar in zona Rucar-Bran-Dambovicioara-Piatra Craiului, daca nu tot in Austria)
- in afara de bucuresteni, pe VP se duc si toti din Dobrogea, sudul Munteniei, zona Galati-Braila. Pentru ei legaturile feroviare SUNT O CATASTROFA. E aproape imposibil de imaginat sa mearga cu trenul pe VP, poate doar cu exceptia celor din Constanta. Pentru acestia dar chiar si pentru Bucurestenii din nordul Bucurestiului, care nu are rost sa se intoarca pana la Gara de Nord, am gandit acel P+R la Campina. Si inca unul la Ploiesti Vest. Deci NU renunti complet la masinal, ci vii pana in buza zonei de recreatie. Ori pentru acesti oameni, ora de sosire la Campina nu poate fi stabilita chiar asa exact. Traficul dintre Braila si Campina e asa cum e, mai plin sau mai gol, etc... Lor le trebuie trenuri permanent, nu cand si cand. Si o capacitate mare, adica sa nu vina deja absolut burdusite, ci sa mai fie loc.

Daca pui punctele de mai sus cap la cap, iti iese ce propun eu. Sau cel putin mie asa imi iese. Trebuie o capacitate fabuloasa, ca sa poata sa foloseasca lejer ruta zeci de mii de oameni.

Sunt zile in care politia rutiera masoara 40.000 de vehicule pe VP, adica ca. 100.000 de oameni. Un vagon are capacitate 80 pe scaune, sa zicem 100 in total, ca mai sunt si etajate. 30 de trenuri pe zi x 4 vagoane x 100 / 2 (impartit la doi ca nu toti din tren se opresc pe VP, o parte merg mai departe) = 6000.

Deci acum capacitatea feroviara este o gluma! E nevoie de 6000 pe ora, nu 6000 pe zi! Si oricum capacitatea pe zi nu poate fi luata in calcul, ci - la modul serios doar de la orele 6-14 sambata. Adica vreo 16 trenuri, jumatate din ce am calculat mai sus.

De aia ai nevoie de rame, fiecare rama de 800 de locuri pe scaun (adica vreo 4 rame cuplate), x3 = 2400 + 1 tren cu 12 vagoane x 100 = total 3600 pe ora.

3600 x 8 ore = 30.000.

DECI IN PERIOADA CAND AI AMBUTEIAJE PE VALEA PRAHVEI ACUM CAPACITATEA ESTE DE CA. 3000 DE PASAGERI PE FEROVIAR, IAR EU PROPUN MACAR 30.000. SI TOT E O GLUMA FATA DE NECESAR!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#2375
Quote from: dan tm on January 11, 2021, 09:24:09 PM
Practic tot ce propui tu s-ar putea realiza daca la condurea CFR ar fi oameni care chiar stiu ce este calea ferata, carora sa le pese de calea ferata.
Nu pentru ca NOI astialalti gindim altfel decit tine, ci pentru ca altii decid altfel decit gindim noi.

Fals. La conducerea CFR sunt oameni super profesionisti, toba de stiinta. Exact ca @frunzaverde. Dar gandesc exact ca el, CA NU SE POATE.
Cei de la CFR sunt de fapt exact ca tine, @dam_tm: sunt oameni, vor si ei binele. Al lor si al tuturor. Dar considera - ca si tine, ca si frunzaverde - CA NU SE POATE IN ROMANIA.

NIMENI NU E PROST SI NIMENI IN ROMANIA NU E RAUVOITOR. TOTI GANDITI LA FEL. SUNTETI OAMENI BUNI LA SUFLET, CU EXCELENTA PREGATIRE TEORETICA! DAR TOTI AVETI ACEASTA PARERE STUPIDA CA NU IN ROMANIA SI NU ACUM.

DE AIA E TOATA TARA ASA CUM E. NU MAI DATI VINA PE ALTII. CU TOTII SUNTEM VINOVATI. CHIAR SI EU!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#2376
Si daca mai sap mult ajung la Freud si Jung, si la concluzia ca problema nu e vreun sens giratoriu sau vreun tren, ci mentalitatea de a astepta mereu ordine de la altii, dublata da refuzul oricarui ordin de la altii. Ca sa zic asa si sa gasesc o circumstanta, comunismul a lasat o dâră adâncă îngrozitoare în viața românilor: noi încă așteptăm - ca și atunci - să fim conduși de către un conducător luminos. Citez din dantm: "ci pentru ca altii decid". Deci mereu altul decide. Dar, tot urmare a perioadei comuniste, avem o aversiune totală la ordine (indicații prețioase).

Ce fac eu aici este să dau indicații prețioase și asta pe voi vă enervează (și pe mine mă enervează dacă altul îmi dă indicații). Deci nu o să faceți ce spun eu.

Pe de altă parte nu mișcați nici un deget pentru că așteptați mereu o acțiune de la alții, de sus de undeva.

Suntem într-un blocaj.

Chiar și autostrăzile, s-au făcut în cea mai mare parte la presiunea UE, nu că ar fi existat o presine internă sau vreo mega preocupare pentru asta la politicienii noștri.... Presiunea interna abia acum incepe sa apara, cu MVA, etc, dupa ce unele regiuni au vazut ca se poate si sunt enervate si vor si ele. La fel si la metrou. Pana acum 2-3 ani toata lumea zicea: nu suntem in stare sa facem metrou, doar Ceausescu a putut. Acum, ca in sfarsit s-a miscat ceva, gata, sar proiectele de metrou, si la Cluj, si la Bucuresti, etc

PS. Se potriveste perfect - ca un corolar de final - semnatura lui @AlexAllex: ""Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"  :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AndreiB

#2377
@vancouver

Dar de ce ai masura la 4 vagoane? Lungimea trenurilor din Romania este de pana la 15 vagoane (nu stiu daca necesita dubla tractiune, dar presupun ca la zilele de varf nu e chiar imposibil. Sunt 27 de trenuri pe zi in momentul actual. Daca ai avea vagoane suficiente, ar insemna o capacitate totala de 27*15*80=32,400 de locuri pe sens pe zi.

Eu circul foarte des cu trenul pe Valea Prahovei. In experienta mea incarcarea se face cam asa:

1. La orele de varf, trenul pleaca full plin din Bucuresti Nord, cu oameni in picioare
2. In Ploiesti Vest se dau jos o gramada de oameni si mai urca cativa. In afara de zilele de vacanta, nu prea mai sunt oameni in picioare
3. La Sinaia se dau jos o gramada de oameni si urca de obicei putini pe distanta foarte scurta
4. Vara se cam goleste la Busteni, iarna coboara mai multi in Azuga/Predeal
5. Dupa Predeal trenul este in general sub 50% la incarcare
6. In Brasov coboara o gramada de oameni, foarte putini calatori merg mai departe de Brasov

La retur, trenul se umple in ordine inversa aproape la fel.

Cred ca o estimare reala de trafic ar fi de a aloca 2/3 din locuri catre VP+Brasov, ceea ce ne da o capacitate teoretica, bazata doar pe trasele actuale de 21,600. Parca zicea Frunzaverde ca ar mai fi loc de 1tph la limita (sper ca imi aduc aminte bine). Daca mai adaugam 16 trenuri x 15 vagoane x 80 de locuri x 2/3 = 12,800 de locuri, deci o capacitate teoretica maxima de aproape 35k. Nu mi se pare chiar mica.

In materia mersului trenurilor, din cate am inteles schimbarea mersului in afara de cateva minute in plus/minus practic necesita schimbarea/verificarea mersului in aproape toata tara. Avand in vedere ca trebuie sa schimbam oricum mersul cand e gata coridorul IV, eu as sugera ca atunci e vremea pentru schimbari radicale, pentru a face asta o singura data.

Eu as sugera asa ca viziune pe termen lung:

1. Extins toate trenurile la capacitatea maxima posibila, eventual cu dubla tractiune in cazuri extreme de sarbatori etc
2. Introdus perechi suplimentare Vineri de la pranz pana Duminica seara. Eu personal consider ca o compunere cu locomotive noi si vagoane push-pull e mai flexibila pentru ca aceleasi vagoane ar putea suplimenta alte rute, locomotivele ar putea fi folosite in timpul saptamanii etc
3. Dupa terminarea Coridorului IV si ale unor RK-uri sustinute (care ar trebui facute in paralel, cu trenurile de lucru achizitionate recent) pe celelalte rute, regandit de la zero mersul pe B-Bv. Aici cred ca ar merita separarea pattern-ului de opriri intre trenurile de lunga distanta pe Coridorul IV (Ploiesti, Sinaia, Predeal), compuse pe stil vechi (trenuri lungi, la orele de varf catre destinatii importante) si cred ca ar merita o cadentare pentru trenuri dedicate B-Bv. Avand in vederea cererea si natura rutei, as sugera niste rame electrice cu acceleratie puternica, etajate pentru capacitate mare - un Stadler Kiss. Daca ai 1tph toata ziua IR cu rame, suplinite de 1tph IC la orele de varf (dimineata/seara si pranz) de trenuri de lunga distanta, cred ca ai best of both worlds. Frecventa mare la orele la care ai nevoie de asta, loc de marfa dimineata si dupa masa (si noaptea).

frunzaverde

#2378
Hai s-o luam din nou in ordine. Foarte pe scurt:

- Propunerile trebuie sa aiba sens in primul rand tehnic, si in al doilea rand dpdv al utilitatii. Am vazut eu in jermania si nu-mi pasa, vreau ca in acolo nu este motivatie.

- Mersul pe Valea Prahovei ca cu metroul la Izvor este cam ultima prioritate a Romaniei dpdv feroviar. Marfa se prabuseste in mal la Balota, sta cu zilele sa intre in tara la Curtici ca liniile sunt praf, dar noi bagam bani in a duce trafic "low-yield", turistic, pe VP... Si sacrificam tot, marfa, oportunitati, tot-tot-tot, pentru asa... Avem 14.000 de probleme mai importante pe care sa dam putinii bani pe care-i avem. Putinii bani, care sunt inca si mai putini dupa ce am aruncat o gramada de bani, a la long, in investitii inutile.

- Propusul de aberatii inutile, si apoi construitul lor, este motivul pentru care Romania este unde este. Problema principala a Romaniei nu este ca n-avem gandire strategica, ci ca, din motive de frustrare nationala cuplata cu lipsa de intelegere a fenomenelor, adica spoiala ("sa fie ca in jermania") facem elefanti albi. In toate epocile istorice. Forturile Bucurestiului in 1880, Buzau - Intorsura Buzaului in anii '20, Reconstructia Bucurestiului in anii '30 si '80, Canalul Dunare - Marea Neagra, tunele feroviare de 7 km pe sub munte, la mama dracu, in cuca macaii astazi (la care se lucreaza acum). Nu de ambitie duce lipsa Romania, ci de realism. Si e nevoie, oricat s-o ratoi degeaba @vancouver, de cunostinte solide. Nu merge sa vii cu ratoieli. Chiar nu merge. Mare parte din demolarea CIV s-a nascut din neintelegerea conceptelor de viteza normala, viteza comerciala si viteza tehnica, si confuziilor intre cele trei (trist, amar, dar... asta a fost) la sefii CFR (politruci) si MT (politruci) din epoca.

- Megalomania este comuna : nu, cererea pe VP nu este de "sute de mii" pe weekend normal, ci cel putin un ordin de marime mai putin, indiferent de modul de transport; a se vedea capacitatile de cazare: apropo, in toata Romania sunt vreo 65.000 locuri de cazare, total, in toata zona montana - sursa aici: https://www.horeca.ro/ospitalitate/5430-capacitatea-de-cazare-turistica-a-romaniei-continua-trendul-ascendent.html ca sa nu mai fiu acuzat de inventat).

- La fel si "potentialul". Azi avem trenuri care se scufunda in noroaie si deraiaza. Pe magistrale. Alea sunt "potentialul" care trebuie reparat.


Apoi, ramele si vagoanele au ambele atuuri.

Nu e vorba ca CFR "nu intelege" conceptul de vagon de comanda. Intelege chestia asta, si CFR a fost interesat de tehnologie inca din anii '60. Problema este ca instalatiile respective sunt, inclusiv in tari cu finantare mult mai buna a sistemelor feroviare, relativ sensibile, si greu de intretinut (inclusiv cele electronice, bazate pe standardul curent, IEC 61375). CFR nu are, in momentul asta, capacitatea de a intretine un asemenea sistem, in conditiile in care majoritatea reviziilor de vagoane nici macar nu au un spatiu acoperit pentru atelier, inspectie si reparatii. Mult noroc sa mentii electronica de finete, care trebuie intretinute la standard de "sistem critic pentru siguranta vietii umane", in aer liber, in noroaie, in Revizia Craiova sau Basarab.

Aceiasi poveste cu ramele. Nu au unde sa ridice pe rampa o rama de 5 vagoane. Nu au nici macar un loc unde sa poata sa desfaca o rama de 5 vagoane sub un acoperis ca s-o inspecteze. Nici macar un canal de inspectie acoperit pentru o rama de 5 vagoane nu exista, in toata infrastructura CFR Calatori. Astra, Softronic si Regio Calatori au asa ceva (primii in fabrici, ultimii si-au cumparat fabricuta in Brasov).

Ar fi utila constructia unor astfel de revizii? Bineinteles. Mult inaintea "tramvaiului spre munte". Inainte de cvadruplarea Bucuresti - Campina, vorbim de 9000 km de linii la scadenta de RK. Chiar si cu alocare decenta, refacerea lor e un proiect pe 20 de ani.

- Un tren la 2 ore care sa faca 2 ore pana la Craiova e de 1000 de ori mai util pentru Romania decat reducerea de la 35 de minute la 15 a intervalului de succedare pentru Valea Prahovei.
- Un serviciu normal la cap pentru Ploiesti, Pitesti si Urziceni e de n-spe ori mai important decat megalomanii pe VP.
- Un set de noduri denivelate la intrarea in Bucuresti ar face minuni in ce priveste periodicitatea trenurilor.
- Dublare + electrificare a Brasov - Sibiu, si a zonei Brasov ar face si ea minuni la periodicitate si predictibilitate; ca si dublarea si electrificarea Cluj - Oradea.

Si multe, multe, multe, multe, multe altele.

Apropo, motivul pentru "rame" a fost faptul ca nu exista un model eficient de exploatare a vagoanelor, comparabil cu ramele. OeBB si CD au dezvoltat unul (cu concept complet; de la fanionul RailJet la operare Regio), readucand conceptul de "vagon" in prim-plan in mare parte din Europa (pana la punctul la care se reincepe dezvoltarea de vagoane noi - de la Ungaria la Danemarca si Suedia). Push-pull-urile au fost gandite in special pentru a limita nevoile de compunere si descompunere la capete de linie, care sunt, in tarile cu costuri mari de forta de munca, si sporuri de vreme rea, foarte scumpe.

Turn-around-ul, la Predeal sau Brasov, tot atat o sa fie, pentru simplul motiv ca o sa vrei sa cureti rama/vagoanele si sa scoti gunoiul si eventual, la 4-5 ore, sa vacuumezi WC-urile. Chestii care iau vreo 15-20 minute si in Germania. Si in Elvetia.

@AndreiB:

- Bucuresti - Predeal : 11-13 vagoane in simpla tractiune (650 tone cu EA1), 16-20 vagoane in dubla tractiune (900 tone).
- Brasov - Predeal : 10-12 vagoane in simpla tractiune (550 tone cu EA1), 16-20 vagoane in dubla tractiune (900 tone).
- In general, sursele UIC limiteaza incalzirea la 16 vagoane.

Mersul e complicat de schimbat, mai ales acum, cand Sighisoara, Sibiu si Sf. Gheorghe sunt toate trei simple. Vorbim de zeci de milioane de euro, si teste timp de 1-2 ani (inclusiv de acceptanta, stiu destule cazuri unde au schimbat orarul fara teste, si s-au facut de rahat).

Fluxurile din trenuri depind foarte mult de ore - e trafic turistic, care nu este deloc distribuit uniform, si trafic de naveta.

@vancouver:

N-am zis niciodata ca nu se poate imbunatati situatia de fapt curenta. Exista solutii realiste, de la mai ieftine, la mai scumpe. Care sa fie cu adevarat utile.

- In primul rand, pentru ca traficul este turistic, ce vrei sa oferi este capacitate mare la orele de varf pentru munte. Nu frecventa e esentialul, ci capacitatea. Si, pentru ca vorbim de sporturi de iarna, e esential confortul. Oamenii vin cu clapari, genti de schi, si mai grav, schiuri si snowboarduri.

Mai degraba util ar fi reinvierea "trenurilor de placere" : trenuri dedicate joi seara (1), vineri dimineata (1), vineri seara (2-3), sambata (2-3 dimineata, 2-3 seara), duminica (2-3 dimineata), cu intoarceri sambata seara (2-3), duminica (2-3), luni dimineata (1-2) si luni seara (1-2) pentru schiori, dotate cu spatii adecvate nevoilor lor.  Plus, eventual, 1 dimineata, unul seara, in restul saptamanii.

Ar avea, de exemplu, vagoane speciale pentru transportul schiurilor (da, exista) - ca daca le ceri sa se inghesuie cu placi in vagoane de metrou, o sa-ti rada in nas. Astea pot inlocui mizeriile de Regio-uri de muntomani, cu opriri in Darza si Peris si Buda si alte cocarle.  Bineinteles, biletele intre trenurile dedicate de schi si celelalte raman compatibile, astfel incat, daca scapi vreun tren d-asta, poti lua unul din celelalte 35+ trenuri disponibile, dar fara serviciile dedicate de schiori.

Trenul poate avea ramuri care se rup fizic (ca sa lase vagoanele de schiuri) in cele trei locuri in care se schiaza masiv (Sinaia, Predeal si Brasov), si o oprire mai lunga in Azuga ca schiorii sa-si poata lua schiurile direct de la vagon. Impreuna cu asta, un sistem "concierge", in care clientul isi depune schiurile la Bucuresti Nord, si si le primeste inapoi, in functie de cum doreste, ori la tren/gara, ori la hotel, ori direct la partie. Eventual cu servicii suplimentare gen polish, vax si altele necesare facute "pe drum", tot contra-cost, bineinteles.

Ar putea exista, joi seara si vineri seara, ramura/tren dedicat care e formeaza din Pantelimon, cu oprire la halta de care se vorbeste de n-spe ani la Pipera, si apoi Baneasa, ca sa te ia direct de la munca pentru partie. Si intoarceri similare luni si marti dimineata (cu sosiri in jur de 8:45).

Bineinteles, din gari ar trebui sa existe un serviciu public de transport care sa ofere capacitati pana la partii (la toate trenurile, nu doar la asta) si pana la hoteluri si cazari.

Ceva de genul asta ar fi de j-de-mii de ori mai atragator decat o solutie "high-frequency" nededicata taskului. Pentru ca nici dracu nu e interesat sa mearga cu trenul de schi cu plecare din Bucuresti la 14:35...

Iar pentru vara? Vagoane nene, multe, multe, multe, multe, la trenurile de dimineata. Cu trenuri care au tarife decente si nu il forteaza pe muntoman sa faca t-nspe mii de ore in Bucuresti Triaj - Chitila - Buftea - Darza h. - Peris - Scrovistea - Crivina - Prahova - Brazi - Ploiesti Tj - Ploiesti V (10 minute, desigur) - Buda - Floresti - Bobolia - Campina - Breaza h - Breaza - Campina - Comarnic - Valea Larga - Sinaia S. - Sinaia - Poiana Tapului - Busteni - Azuga - Predeal ca sa nu plateasca n-spe suplimente... Un tren la ~30 minute, dar unde sa stii ca prinzi loc si ca nu faci 3 ore pana la Busteni.

Cu scaune comode (da, dupa o tura de munte, se simte, orice-ai zice), cu locuri dedicate pentru bagaje si echipament murdar (nu sa-ti fie jena sa bagi in vagon bocanci noroiati). Nu ne-am supara sa existe chiar si un dus (contra-cost, desigur), mai ales pentru cei care vin direct de pe munte la tren.

Pentru trafic turistic pe vara, nu e nici dracu interesat de trenuri care pleaca dupa 9:00 AM din Bucuresti (daca n-ai ajuns la tren la 9, ziua e pierduta, degeaba te mai duci daca ajungi la pranz), sau inainte de 17:00 (cand ies de la munca, sa ajunga la cazari seara). Doar pantofarii, care nu-s asa multi, si pot folosi, ca nu-s atat de multi, toate celelalte 35 de trenuri, care pleaca la orice ora oricum ar fi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

vancouver, nu te scuipă nimeni în față. Dar pe mine unul mă seacă modul cum îti expui ideile câteodată. Mai am pe unul în familie ce face exact la fel. Ar trebui așa, ar trebui făcut așa, în Germania e așa și pe dincolo. Și dacă nu-i dai dreptate se face foc și pară. Oricât ar fi de bună ideea ta contează foarte mult cum o expui și mai ales cum reacționezi când cineva nu-i de acord. Și sunt fix 50% șanse ca celălalt să nu fie de acord.

Ceea ce e normal "dincolo" aici e cu totul altfel. Gen am trecut tot Sibiul și n-am găsit unde să bag aer într-o amărâtă de roată. Ba nu aveau compresor, ba era rupt, ba nu mergea, ba au plecat alții cu el.

Dar să revenim. De câte ori am circulat cu trenul mă saluta ceferistul zicându-mi pe nume. Și nu, nu mă cunosc cu ei cu nicicare dar eram singurul cu bilet on-line. Vrei trenuri la 15 minute între cine și ce? Stau la sat acum, am pe unul ce merge la autobuz cu mașina. Pornește mașina, merge 2 uliți până în centrul satului apoi se duce cu autobuzul la lucru (probabil e plătit transportul de fabrică). Ca să-l faci pe om să meargă la tren trebuie să-l convingi că trenul e o alternativă. Și asta n-o faci cu oamenii ce 90% din timp o ard în mașină când trebuie să se miște din A în B. Ăla ce merge cu mașina la muncă n-o să-și ia bagajul în spate și nevasta și copilul să se suie pe tren. Nu poți pune trenuri la 15 minute ca să meargă goale.

Dacă vrei ca omul sa folosească trenul trebuie să-l obișnuiești cu trenul. Și asta se face în primul rând cu naveta, chestii recurente, gen muncă, nu mers o dată la ski. Dar la un punct sunt de acord cu tine. Avem o mentalitate de rahat. Nu face nimeni o sesizare sau să scrie ceva undeva când nu-i bine. La CFR când aveau site-ul vechi le-am făcut o sesizare că nu-mi plăcea mie cum arată "trenurile în mișcare" pe site pe mobil. Și culmea, au mutat linkul ăla să fie mai vizibil. M-am uitat ca prostul 5 minute la telefon nu-mi venea să cred că s-a întâmplat ce-am zis eu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

#2380
Bine, aveti dreptate. (am citit aproape tot ce ati scris).

---------

In alta ordine de idei, uite la ce se gandesc altii:

https://english.alarabiya.net/en/News/gulf/2021/01/10/Vision-2030-Saudi-Arabia-s-Crown-Prince-reveals-project-The-Line-in-futuristic-city-of-NEOM

"THE LINE is a new 170-kilometer (km) belt of hyper-connected communities, designed without cars or roads and in concert with nature. The communities will be powered by artificial intelligence technology designed to learn and improve the lives of residents and businesses."

In esenta e vorba despre un oras (sau mai multe) asezate de-a lungul unei linii. Pe linia asta circula trenuri de mare viteza sau gen hiper-loop. Fiecare mini-cartier este o zona in care se gaseste tot ce este necesar pe o raza de mers pe jos de 5 minute (adica clustere de maxim 1 km diametru): zona de cumparaturi, de birouri, scoala, etc... Nu vor exista strazi, nu vor exista masini, nu va exista poluare, zero emisii CO2.

Bun, deocamdata o viziune a unuia, care are si bani sa se apuce de treaba. Sa vedem daca-l si duce la bun sfarsit. Sa vedem daca va functiona. De exemplu frumos fara masini, dar salvarea si pompierii cum vin daca e nevoie ... in fine.

Dar clar jos palaria pentru viziune.

Acum, de ce am postat asta aici. Pentru ca eu extrag urmatoarele idei:
- viitorul este ca cel putin in orase masina sa fie data afara sau marginalizata
- va creste mult si se va investi enorm in feroviar si alte solutii cvasi-feroviare
- vor avea de castigat cei care de acum prevad aceasta dezvoltare si nu merg in directii gresite (de exemplu acel mega-pasaj rutier aproape inutil de la Ciurel)

Romania trebuie sa bage mult mai multi bani in feroviar si sa dezvolte acest sector la cu totul alt nivel fata de ce a fost pana acum.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

carutasul

problema cu viziunile astea e că nu prea sunt validate de realitate. În teorie, cartierele bucureștene din anii '70 au fost gândite la fel: locuințe+ școli+ magazine + piețe. După care au apărut tot felul de alte priorități, s-au construit blocuri care nu erau în plan, firmele nu apar unde vrei tu, forța de muncă nu e suficient de mobilă ca să se mute în cartierul în care lucrează ...

oc7avian

Discutăm de o viziune pentru următorii ani, nu pentru ceva ce se va face mâine. Deci înțeleg ambele "tabere". Am impresia că ne gândim la orizonturi de implementare diferite.

Apropo de capacitate și trenuri Brașov - București, fix acum un an tot despre asta discutam. Făcusem o analiză empirică legată de trenurile disponibile în livretul trecut și numărul de locuri (fără suplimentări + deja se reparau tot mai multe vagoane). link1 link2

Aș veni doar cu niște mențiuni de atunci pentru discuția de acum:
- or fi 35 de trenuri la dus; problema e cu returul de pe VP pentru că nu asigură aceeași capacitate. Doar la CFR, 7 din ele (dintre care 5 IR-uri) trec de Brașov înainte de 8 dimineața în Mersul actual.
- sunt destui care chiar fac tur-retur pentru pârtie, inclusiv în timpul săptămânii
- cred că 1tph (cu 2tph la niște ore de vârf) pot fi gândite încă din 2021 pe un anumit interval orar. Problema e că în cascadă pot fi afectate alte rute (ex. trenuri de lung parcurs)

Măcar la 30min pentru orele de vârf e pentru a încuraja transportul public pe toată ruta. În București nu e 100% predictibil, deci trebuie să reducem anxietatea de a pierde trenul. Nici P&R nu e la gară.

etravel

Quote from: frunzaverde on January 11, 2021, 10:34:32 PM
Mult noroc sa mentii electronica de finete, care trebuie intretinute la standard de "sistem critic pentru siguranta vietii umane", in aer liber, in noroaie, in Revizia Craiova sau Basarab.
Si cine i-a impedicat sa construiasca, pe terenurile respective, hale de revizie, ateliere si alte facilitati in care se poate asigura in mod corespunzator mentenanta? 

AndreiB

Nu exista o hala acoperita in Revizia de Vagoane Grivita aici: Revizia de Vagoane Grivița
Strada Bucegi, București, Romania
https://goo.gl/maps/4fGLxTmu5RMYvYuAA?

Are 400m si 8 linii- nu ar putea fi reprofilata pentru a intretine vagoane mai avansate? In plus, avem foarte mult teren excedentar in complexul feroviar, cred ca avem loc pentru a construi pe termen lung o revizie noua - bani sa fie.