News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

etravel

#1095
Quote from: cristi5 on November 09, 2018, 08:42:50 PM
Cred ca e o problema de sistem. Eu n-am gasit niciun software interactiv produs in Romania care sa fie satisfacator. I-am si privit pe altii cum se chinuie cu softuri bancare etc.
Da, cred ca e o problema de sistem.

tom_sawyer

Nu numai cei care isi fac selfie mor electrocutati, ci si mecanici de locomotiva:

Un mecanic a murit electrocutat dupa ce s-a urcat pe locomotivă

Un barbat de 51 de ani, mecanic de locomotiva, a murit electrocutat, luni, dupa ce a urcat pe trapa superioara a unei locomotive aflata in Statia CF Calan Bai din judetul Hunedoara.

La fata locului s-a deplasat echipa operativa, constatand faptul ca un mecanic de locomotiva angajat la DB Schenker in timp ce se afla de serviciu a iesit pe trapa superioara a locomotivei, care era garata la linia 7, fiind electrocutat de linia de inalta tensiune.

feroviarul.ro

frunzaverde

Quote from: etravel on November 09, 2018, 10:49:06 AM
@carutasul, la un moment dat eram in Predeal si voiam sa cumpar de la automat un bilet cu plecare din Sinaia pentru aceeasi zi.

Automatele CFR Calatori (nu cele Zebra Pay) iti vand bilete de oriunde catre oriunde. Trebuie sa selectezi modul "avansat" si apoi te lasa sa cumperi de oriunde pana oriunde. Nu e cea mai prietenoasa interfata posibila, dar isi face treaba absolut ok, si iti ofera cam toata oferta comerciala a CFR Calatori (inclusiv abonamente).

Quote from: etravel on November 09, 2018, 10:49:06 AM
Asta dupa ce gasisem aparatul clipind chior la mine, pentru ca tocmai fusese o cadere de curent si angajata de la casa habar nu avea ca jucaria nu pornise. Evident ca nema UPS sau alte masuri de back up la alimentare, macar ca sa nu ramana cardul clientului in aparat, daca nu si pentru continuitatea vanzarii.

Daca tin bine minte, aparatul e slot-based, nu iti poate retine cardul pentru ca respectivul card nu e complet inserat in masinarie. Il poti scoate oricand.

Masinariile astea eu unul nu le-am vazut nicaieri in lume cuplate la un UPS, pentru ca au nevoie de doua conexiuni real-time ca sa functioneze - una la procesatorul de carduri (de obicei nu se permite procesare offline la aplicatii de genul asta), alta la serverul de rezervari al operatorului. Daca pica curentul, aproape intotdeauna pica si retelele astea (toate POS-urile pe care le-am vazut sunt cuplate ori prin GSM/GPRS/EDGE, ori prin 4G, ori prin POST, ori via IP), asa ca e inutil sa protejezi automatul de bilete, care fara retele tot un dulap e.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

La cea cu clasa 1 și clasa 2 sunt sigur că am încercat în toate felurile :) Probabil că programatorul nu s-a gândit la această posibilitate, să nu existe clasa 1 la unele trasee. Pe de altă parte, cel puțin la nivelul de acum, nu cred că asta e o problemă majoră, la casele de bilete nu e coadă ( sau cel puțin în GdN nu era ) deci asta a rămas doar la nivel de anecdotă. Adevărata problemă a fost când am văzut că pe undeva pe la Urlați sau așa ceva aș putea merge pe jos mai repede ca trenul, dar înțeleg că s-a remediat măcar asta, ceea ce e mai important :)

etravel

Quote from: frunzaverde on November 12, 2018, 02:16:59 AMTrebuie sa selectezi modul "avansat"
Sigur, numai ca modul respectiv nu era disponibil. Grayed out. Acum te rog sa nu imi spui ca modul avansat vinde bilete in circuit, VSD-uri, minigrup si mai stiu eu ce, ca nu cred. Asta dincolo de faptul ca interfata aia e pur si simplu crappy oricum te-ai uita la ea.

Quote from: frunzaverde on November 12, 2018, 02:16:59 AM
Masinariile astea eu unul nu le-am vazut nicaieri in lume cuplate la un UPS, pentru ca au nevoie de doua conexiuni real-time ca sa functioneze - una la procesatorul de carduri (de obicei nu se permite procesare offline la aplicatii de genul asta), alta la serverul de rezervari al operatorului. Daca pica curentul, aproape intotdeauna pica si retelele astea (toate POS-urile pe care le-am vazut sunt cuplate ori prin GSM/GPRS/EDGE, ori prin 4G, ori prin POST, ori via IP), asa ca e inutil sa protejezi automatul de bilete, care fara retele tot un dulap e.
Tocmai pentru ca au nevoie de doua conexiuni trebuie in mod special redundanta in alimentare. Ce te faci daca pica curentul dupa ce procesatorul a dat ok pentru debitarea contului de card, dar inainte ca automatul sa inceapa sa iti tipareasca biletul, de exemplu? Imensa majoritatea a POS-urilor sunt, cel putin in Romania, facute din fabricatie sa mearga pe gsm, nu pe G-urile superioare, asa ca sunt sanse mari sa fie picat curentul local dar sa vina semnal 2G exploatabil de la 5-10 chiar 15 km, de la o statie aflata in cu totul alt sector de distributie a curentului, unde e totul in picioare. Deci nu pica si reteaua cand pica curentul. In rest, sper ca dezvoltatorii automatului respectiv nu au fost atat de isteti incat sa ceara confirmarea platii la automat, independent de sistemul de rezervari (serverul de rezervari o cere de fapt, astea sunt bunele practici in industrie; uita-te care este flow-ul de date cand incarci o cartela preplatita la Orange sau Vodafone, de exemplu. Sau la oricare alt provider din Vest) dupa care sa o retrimita la acela, pentru ca in cazul asta si-au cam gresit meseria.


Ionut

Noile atributii primite de AFER schimba si modul de tarifare

Ministerul Transporturilor supune aprobarii Guvernului un act normativ prin care solicita aprobarea tarifelor pentru prestatiile de activitati specifice efectuate de Autoritatea Feroviara Romana la care se adauga noi activitati tarifate in mod explicit. MT sustine ca este necesara aceasta modificare deoarece modalitatea de tarifare generala aprobata prin OMT nr. 683/2017, fara defalcarea pe activitati specifice a creat ambiguitati in sistem, conducand la contestarea acestora.

Avand in vedere modificarile semnificative aduse in legislatia nationala prin Hotararea Guvernului nr. 361/2018 privind aprobarea procedurilor pentru acordarea licentelor in domeniul feroviar, care a stabilit activitati noi pentru Autoritatea Feroviara Romana (AFER) – respectiv Autoritatea de Siguranta Feroviara (ASFR), se impune completarea OMT nr. 683/2017 privind aprobarea tarifelor pentru prestatiile de activitati specifice efectuate de Autoritatea Feroviara Romana – AFER cu noi activitati specifice tarifate in mod explicit.

Nota de fundamentare sustine ca "in vederea mentinerii unei tarifari transparente, este necesara modificarea si completarea cu urmatoarele activitati specifice:
– atestarea personalului responsabil cu organizarea si conducerea activitatii de transport urban cu metroul si siguranta circulatiei;
– atestarea managerului de transport feroviar desemnat sa conduca activitatea de intermediere a activitatii de transport pe calea ferata;
– atestarea profesionala a personalului de specialitate din cadrul retelei de transport cu metroul care asigura pregatirea perfectionarea, evaluarea competentelor profesionale generale/specifice ale personalului cu responsabilitati in siguranta circulatiei;
– acordarea autorizatiei de siguranta de exploatare a liniilor de metrou pentru transportul de calatori;
– vizarea autorizatiei de siguranta de exploatare a liniilor de metrou pentru transportul de calatori;
– modificarea autorizatiei de siguranta de exploatare a liniilor de metrou pentru transportul de calatori".

Proiectul de Ordin al ministrului Transporturilor stabileste si tarifele pentru urmatoarele activitati specifice:
– atestarea personalului responsabil cu organizarea si conducerea activitatii de transport feroviar si siguranta circulatiei;
– atestarea personalului responsabil cu manevra si conducerea activitatii de transport feroviar si siguranta circulatiei;
– atestarea personalului responsabil cu gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile si siguranta circulatiei;
– atestarea personalului responsabil cu siguranta circulatiei pe liniile ferate industriale;
– atestarea profesionala a personalului de specialitate care asigura pregatirea prin cursuri de calificare profesionala/specializare/perfectionare intr-o ocupatie specifica transportului feroviar, formarea profesionala, autorizarea, evaluarea competentelor profesionale generale/specifice ale personalului cu responsabilitati in siguranta circulatiei;
– verificarea respectarii cerintelor si vizarea periodica a autorizatiei din punct de vedere tehnic pentru statiile de cale ferata;
– verificarea autorizatiei din punct de vedere tehnic a statiei ca urmare a modificarii denumirii/situatiei juridice a posesorului acesteia;
– analiza specificatiilor tehnice modificate, utilizate pentru intretinerea vehiculelor feroviare, propunem ca aceste activitati sa faca obiectul completarii anexei la OMT nr. 683/2017.

Proiectul de act normativ a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, iar data limita pentru primirea de propuneri sau observatii este 17 noiembrie.

ClubFeroviar.ro

frunzaverde

Quote from: etravel on November 12, 2018, 12:14:35 PM
Sigur, numai ca modul respectiv nu era disponibil. Grayed out. Acum te rog sa nu imi spui ca modul avansat vinde bilete in circuit, VSD-uri, minigrup si mai stiu eu ce, ca nu cred. Asta dincolo de faptul ca interfata aia e pur si simplu crappy oricum te-ai uita la ea.

Abonament, dus-intors, minigrup si circuit vinde sigur (ma rog, circuit vindea inainte sa fie scos tipul asta de bilet). Stie si de reducerile speciale (trenuri tarifate special), si de reducerile pentru anumiti utilizatori (elevi, studenti) si stie si de de tren-plus, dar astea ultimele nu poate sa le emita, doar sa le foloseasca.

Probabil cand le-ai folosit era o problema cu legatura la serverul de rezervari, si-ti permitea emitere in mod off-line, doar legat la proxy-ul local al statiei (din cate am inteles serverul de rezervari IRIS/xSELL este descentralizat - gara are propriul proxy, care comunica asimetric cu serverul central, din Bucuresti; daca nu poate comunica cu Bucuresti, poate emite din blocul de scaune deja primit, dar, bineinteles, doar din loco).

Interfata e nasoala, de acord. E urata si un pic greoaie. Dar e functionala - de fiecare data cand am folosit serviciul on-line si automatele am primit biletul corect, intr-un interval scurt de timp (cateva secunde timp "pierdut" degeaba). Se poate mult mai bine (de exemplu automatele de check-in de la Lufthansa sau United) dar si mai rau. In general interfetele de la operatorii CF nu sunt bune de nimic - nici la MAV, nici la CD, nici la SJ nu sunt usor de folosit sau eficiente.

Recordul de "rau" e la Heathrow Express, unde task-ul e sa-ti vanda un bilet pe o singura ruta, cu plecare imediata, in foarte multe cazuri oamenilor extrem de obositi dupa un zbor lung. Dar in loc de un buton mare "cumpara" ai vreo zece optiuni.

Infofer lucreaza la o interfata noua - care arata absolut rezonabil.


Quote from: frunzaverde on November 12, 2018, 02:16:59 AM
Tocmai pentru ca au nevoie de doua conexiuni trebuie in mod special redundanta in alimentare. Ce te faci daca pica curentul dupa ce procesatorul a dat ok pentru debitarea contului de card, dar inainte ca automatul sa inceapa sa iti tipareasca biletul, de exemplu?

La SJ si DB suni la un telefon, si iti deblocheaza banii rezervati. Daca nu faci nimic, iti deblocheaza banii dupa cei 3-7 zile standard. Tranzactia este inchisa in momentul in care automatul confirma ca a tiparit biletul si cicleaza in modul "Home" - e fail-safe, nu fail-deadly; daca a crapat curentul fix dupa ce ti-a tiparit biletul, dar n-a apucat sa confirme inchiderea tranzactiei, rezultatul final e ca mergi gratis. Majoritatea dezvoltatorilor de asa ceva sunt experti in DB, asa ca stiu exact unde sa puna rollback-ul si commit-ul. La CFR nu stiu, dar, daca vezi unul cu cablu de curent expus (era unul la Brasov), testam - desi nu cred ca difera in vreun fel.

Singura situatie in care un automat mi-a luat bani si m-a lasat cu ochii in soare a fost cand automatul a ramas fara hartie, dar senzorul de "lipsa" nu functiona. Asa ca automatul a primit informatia "bilet tiparit", dar eu am primit "aer". Se intampla la un vechi automat TiM suedez; am sunat la numarul respectiv, si s-a rezolvat cu un voucher dat "pe incredere" echivalent cu biletul.

Quote from: frunzaverde on November 12, 2018, 02:16:59 AM
Imensa majoritatea a POS-urilor sunt, cel putin in Romania, facute din fabricatie sa mearga pe gsm, nu pe G-urile superioare, asa ca sunt sanse mari sa fie picat curentul local dar sa vina semnal 2G exploatabil de la 5-10 chiar 15 km, de la o statie aflata in cu totul alt sector de distributie a curentului, unde e totul in picioare.

GSM? Adica CSD la 9600 bps? Mai ofera cineva CSD peste GSM? La noi retrag POS-urile pe GPRS, si le inlocuiesc cu 4G sau over-IP. Nu sunt specialist in comunicatii mobile, dar aveam impresia ca semnalul GPRS nu are range cine-stie-cat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on November 14, 2018, 11:03:55 AMInfofer lucreaza la o interfata noua - care arata absolut rezonabil.
Poate lucreaza la una si pentru bilete.cfrcalatori.ro, ceea ce e acum acolo e pur si simplu o rusine, mai ales ca o rezolvare decenta e extrem de facila.

Quote from: frunzaverde on November 14, 2018, 11:03:55 AM
GSM? Adica CSD la 9600 bps? Mai ofera cineva CSD peste GSM? La noi retrag POS-urile pe GPRS, si le inlocuiesc cu 4G sau over-IP. Nu sunt specialist in comunicatii mobile, dar aveam impresia ca semnalul GPRS nu are range cine-stie-cat.
Oarecum offtopic, dar rog nu stergeti: CSD a fost prima generatie de circuite comutate. Ulteror in 2G s-a mers pana la EDGE a.k.a. 2.75 G, care suporta un maxim decent in exploatare de pana la 230 kbps. Pe Wikipedia vad un maxim teoretic de 1 Mbps care totusi nu e implementat nicaieri in Europa, au venit G-urile superioare intre timp. In Romania EDGE este oferit de catre toti operatorii care au servicii 2G in portofoliu, deci doar DigiMobil nu il are, nefiind o retea 2G. Range-ul 2G este cel mai mare din toate, pana la un maxim teoretic de 35 km petru implementarea curenta din Romania/Europa; exista si statii in Extended Range, care bat chiar mai mult de 32 km ca cea de pe platoul Bucegi la cabana Babele, dar nu are sens sa intram in tehnicalitati din astea . Majoritatea POS-urilor din RO merg inca in 2G pentru ca e o tehnologie robusta, bine pusa la punct si pe care se poate conta din pdv acoperire, nu are problemele 3 sau 4G-ului. Nu mai spun ca 2G-ul asigura o acoperire cat se poate de decenta indoor pentru date si voce, datorita frecventelor joase, spre deosebire de G-urile superioare, unde poti oricand si oriunde sa ai probleme si surprize majore.
All in all, la ce volum de date ai nevoie pentru un POS, 2G e arhisuficient.


Ionut

Sindicat CFR: Falimentului căii ferate se apropie incredibil de repede. Rectificarea bugetară compromite reparaţiile la calea ferată

Rectificarea bugetară care urmează să fi aprobată de Guvern compromite complet continuarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la calea ferată şi pune sub semnul întrebării plata salariilor lucrătorilor feroviari, atrage atenţia Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), care susţine că falimentul căii ferate se apropie ,,incredibil de repede". Potrivit reprezentanţilor sindicatului, ,,singura constantă a industriei feroviare româneşti, în ultimii 15 ani, a fost lipsa cronică a finanţării", iar iresponsabilitatea deciziei în sine creează premisele unui cutremur în întreg ecosistemul feroviar românesc.

,,Cele două efecte esenţiale ale subfinanţării au coborât în zona de avarie gradul de siguranţă a circulaţiei pe calea ferată, iar lucrătorii feroviari sunt puşi în situaţia infernală de a găsi zilnic soluţii tehnice pentru a putea permite vagoanelor şi locomotivelor să iasă pe traseele lor zilnice", susţin acestea.

,,Locomotivele şi vagoanele sunt atât de vechi încât nu mai pot fi reparate sau modernizate, iar alte noi nu s-au mai cumpărat de foarte multă vreme. Lucrătorul ceferist munceşte în condiţii greu de explicat şi aproape de neînchipuit celor care, iată, din nou, din birouri, dintr-o simplă mişcare de stilou, vor tăia sume de la calea ferată pentru a le disponibiliza pentru alte şi alte cheltuieli. Lucrătorii ceferişti din România au protestat ani de zile la rând şi au respectat normele legii dialogului social, au făcut petiţii, memorii, au participat la şedinţele de lucru organizate de Ministerul Transporturilor sau Parlament, au ieşit în stradă, şi-au susţinut revendicările care ţin de locul lor de muncă şi de siguranţa acestuia, au oferit soluţii, le-au sprijinit pe cele bune, ale altora. Am făcut tot ce puteam face, APROAPE TOT, şi nu s-a rezolvat nimic!", susţine sindicatul.

,,Rectificarea bugetară care se pregăteşte retrage din bugetul Ministerului Transporturilor 1,16 miliarde de lei, punând în spatele deciziei nefolosirea acestei sume. Noi, ceferiştii, am priceput cu tristeţe că economia românească îşi cârpeşte de foarte mulţi ani sectoarele economice, considerate, din raţiuni de neimaginat, neimportante, în condiţiile în care, în toată Europa civilizată calea ferată este asimilată setului strategic de priorităţi a unei economii funcţionale. Altfel spus, constatăm că execuţia bugetară a României are şi în acest an o distructivă şi periculoasa principală componentă, cea electorală, afirmaţie care susţine cu fermitate refuzul constant de a investi cu responsabilitate într-un sector economic care, statistic, nu aduce atât de multe voturi ca alte secţiuni bugetare", mai spune reprezentanţii sindicatelor.

Adevarul

TibiV

Pai sa faca si ei greva si sa ceara +42% la salarii.
Ca si ei merg tot pe sine...
>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

Cand ai 23 000 de slariati la CFR (infrastructura) care se ocupa de exploatarea si mentenanta liniilor de cale ferata, dar nu ai bani macar de traverse  sa le inlocuiesti peste tot (in conditiile in carespunea cineva pe forum ca o traversa costa in jur de 200 lei cu transport cu tot) .
Si numai inlocuirea traverselor ar rezolva multe probleme si daca ar face tot ce se poate si alte lucrari nu foarte grele de intretinere si reparatii. Am inteles sinele sunt scumpe, dar nici bani de traverse?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ioandorin

Mai "taie " din cei 23000 CAT a spus domn'ministru-catastrofa ! Aici intra si cei de la instalatii (SCB),si impiegatii+operatorii RC,si personal tesa local,regional si central! Cei care se ocupa propriu-zis de intretinerea liniei ( ramura LINII) sunt vai de capul lor ca numar de personal efectiv pe linie,atat ca numar cat si ca varsta! Multi au 45+, iar cea mai usoara traversa de beton are 130kg si se schimba manual,stabilizarea (burarea) se face manual cu tarnacopul! Numai in regim de santier se face cat de cat mecanizat. Pai NU vine nimeni ca impiegat,la birou,dar la intretinere linii la ce salarii sunt !

frunzaverde

Quote from: thinker on November 25, 2018, 07:40:33 PM
Cand ai 23 000 de slariati la CFR (infrastructura) care se ocupa de exploatarea si mentenanta liniilor de cale ferata, dar nu ai bani macar de traverse  sa le inlocuiesti peste tot (in conditiile in carespunea cineva pe forum ca o traversa costa in jur de 200 lei cu transport cu tot)

O traversa o costa 200 lei, dar cand ai 1667 traverse la kilometrul de linie, se aduna rapid costurile. Problema oricum nu e la traverse, in general exista un stoc de traverse bune si semi-bune in districte.

Problema e la sina - care atunci cand e intr-o stare execrabila, nu vrei s-o ridici sa schimbi traversa de sub ea, la prinderi, la catenara, la ierbicide (care se cumpara greu, si nu ajung pentru toata reteaua), chiar si la creuzet si smoala pentru traversele de lemn...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

#1108
%1667 traverse sunt 75 000 de euro nu ar fi exagerat, acum sinele, macazele cat ar mai fi?

ideea e ca daca nu ai cu cine, nu ai cu ce, usor usor o sa se mearga cu 10-30 km/h pe 95%din cale  si nu o sa se mai urce nimeni in tren... mai ramane marfa.

cumva trebuie iesit din situatia asta....
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tom_sawyer

Sa ne mai amintim din cand in cand si de corifeii CFR. Ganduri bune :):

Fostul director general al CFR, Mihai Necolaiciuc, obține eliberarea condiționată

Fostul director general al CFR, Mihai Necolaiciuc, condamnat la 8 ani cu executare pentru abuz în serviciu, poate fi eliberat din închisoare, după ce Tribunalul Constanța a admis, luni, contestația depusă împotriva deciziei Judecătoriei Medgidia, care respinsese liberarea condiționată, informează Mediafax.

Decizia instanței este definitivă.

În noiembrie 2016, fostul director general al CFR, Mihai Necolaiciuc, a fost condamnat definitiv de Curtea de Apel Bucureşti, la opt ani de închisoare pentru abuz în serviciu, pedeapsa fiind redusă de la zece ani, cât decisese iniţial Judecătoria Sectorului 1.

Sentinţa a fost dată în dosarul în care Mihai Necolaiciuc, mai mulţi foşti şefi din CFR SA şi administratori de firme au fost acuzaţi pentru fraudarea companiei. În acest dosar au fost comasate trei cauze în care Mihai Necolaiciuc şi alte persoane au fost trimişi în judecată, pentru fraude de aproximativ 56,7 milioane de euro.

Mihai Necolaiciuc fusese eliberat din închisoare în iulie 2015 după ce a fost condamnat într-un al patrulea dosar, cel care a ajuns şi cel mai târziu la instanţă.

Curtea de Apel Bucureşti l-a condamnat în 2014 pe Mihai Necolaiciuc la patru ani şi şase luni de închisoare cu executare, în dosarul privind o fraudă de 2,7 milioane de euro produsă prin achiziţionarea de bunuri într-un proiect de reconstruire a infrastructurii afectate de inundaţiile din 2000.

hotnews.ro

Si asta a avut ghinion sa fie prins si dovedit...