News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Ideea lui Vancouver este interesanta si spectaculoasa. Este posibila? Tehnic si teoretic cu siguranta. Practic? Nu. Si am sa explic punctual si de ce.

1. Reteaua rutiera face fata cu brio traficului existent. Da e problema dopului de la Eforie dar e doar sezonier si speram sa se rezolve cu noul drum expres.

2. Costuri uriase cu exproprierile plus eventuale procese.

3. Zona Gara - Kaufland: avem un izvor subteran destul "de suparat" , avem reteaua romana de apeducte si cisterne subterane, avem cimitirul antic extramuros (pt un amarat de Lidl au intarziat 8 luni lucrarile pentru ca au avut de efectuat descarcarea de sarcina arheologica, alte vestigii antice care se vor gasi in subteran vor intarzia si ele enorm santierul.

4. Ai cateva goluri in traseu. Ce faci de la CDC la Dacia? La Tabacarie nu poti face stanga pe langa lac. Trebuie sa te duci pana la intrarea in Mamaia in zona fanatana Papadie. Si sa afci stanga pe Vlaicu pe la Campus. Ori asta ar insemna sa omori traficul acolo, si asa e aglomerat, benzile sunt deja separate fizic, o modificare ar creea haos total. Apoi pana la Ovidiu ce faci? Nu poti aga trenul pe un DN, iar pe marginile DN-ului ar insemna demolari masive. Apoi e nevoie de un pod nou peste canal  si de la Lumina la Navodari o poti lua pe langa canal dar ai envoie de viaduct peste valea inundabila. Exclus o dublare a CF existente in zona pentru ca este PRIVATA.

5. La vama veche trebuie pod peste raul Ilanlac, intre 2 mai si mangalia nu ai fizic unde sa faci traseul in oras fara sa demolezi blocuri, case scoli etc. Si aici din nou discutam de aparitia unor vestigii antice. Solutia unei centuri feroviare implica un pod peste lacul Limanu, la vest de localitatea Limanu, dar trebuie sa te duci la un vest extrem ca sa eviti zona pesterii Limanu care e rezervatie naturala.

6. in Zona Jupiter trebuie sa modifici nodul rutier DN39-DN39D ca sa poti dubla CF, apoi CF trece PRIN padurea Neptun si nu va primi in veci autorizatie pentru ca ar insemna defrisare in rezervatia naturala.

7. Zona Blaxy - Halta Pescarus , daca vrei dublare trebuie consolidata faleza pentru ca trenul trece fix pe buza rapei. Apoi trebuie pod peste canalul dintre lacul Tatlageac si mare. Consolidarea falezei inz ona e dificila din cauza prezentei buncarelor din WW2

8. Costinesti - ai nevoie de demoalri masive plus ceva lucrari speciale in zona lacurilor

9. In Tuzla trebuie pasaj peste DN39 apoi zonele eforie sud si centru ca sa dublezi ori demolezi la greu ori iei teren din lac ceea ce e ilegal fiind zona protejata

10. Eforie Nord - Agigea: modificat nodul rutier cu autostrada Portului pt a permite dublarea liniei. Apoi vine partea cea mai cotoioasa terasament de 20+ metri inaltime care sa treaca peste strada titulescu, peste raul care alimenteaza lacul Agigea, apoi trebuie sa continue peste ECLUZA Agigea unde nu ai loc sa pui piloni fara a modifica ecluza si toata povestea asta se termina cu modificarea unui pod al A4 pt a permite dublarea liniei.

11. De aici pana la Gara Constanta nu-mi dau seama cum vrei sa bagi in subterna. Sau de ce. E singura portiune ce dispune deja de mai multe linii de cf.

Este un efort financiar gigant care nu se justifica sub nicio forma.


carutasul

Aia cu microbuzele ar fi ultima problemă. Ce i-ar împiedica să își cumpere niște automotoare? :)

rizzuh

Quote from: Harry on February 11, 2018, 06:31:30 AM
Apoi vine partea cea mai cotoioasa terasament de 20+ metri inaltime care sa treaca peste strada titulescu, peste raul care alimenteaza lacul Agigea, apoi trebuie sa continue peste ECLUZA Agigea unde nu ai loc sa pui piloni fara a modifica ecluza si toata povestea asta se termina cu modificarea unui pod al A4 pt a permite dublarea liniei.

Agigea Ecluza - Agigea Nord este CF dubla deja ;)

Asa ca am rezolvat 1 din cele 11 (minim) probleme  :lol:

vancouver

#723
Sunt de acord ca sunt probleme pe traseu, unele poate extrem de greu de rezolvat. Sunt de acord ca sunt costuri relativ mari. Daca ne chinuim ani buni sa gasim bani pentru reabilitarea podului IPCT si ne chinuim sa facem o mie de giratorii ca solutie de trafic in oras - da, asa vazand lucrurile e un cost fabulos. Raportat la ce se face in Europa in situatii similare este ceva absolut normal, costurile sunt normale.

- in Paris de ex. se face o largire a unei cai ferate in partea de nord -vest (am fost invitat si mi s-au prezentat planurile, e vorba in mare masura de o cvadruplare, cu exproprieri f. multe, cu mutari de utilitati, etc...) - comparat cu acea lucrare din Paris pe mai multi kilometri discutia noastra cu daramat niste cocioabe prin Costinesti sau mai stiu eu pe unde este ridicola.

- la Stuttgart se muta gara existenta care era gen Gara de Nord, infundata, in subteran. Costuri 8 miliarde de euro. Durata lucru ca. 10 ani. Apare o gara spectaculoasa in subteran, 40 km de tuneluri, relocari de drumuri in oras, incl. cu tramvaie si metrou mutat, etc... E RIDICOL CA NOI DISCUTAM AICI DE COSTURI IN COMPARATIE CU ACESTE PROIECTE - mai ales la Stuttgart, singurul avantaj real e ca trenurile nu vor mai rebrusa. Dar ICE-urile lor si tot ce au nemtii circula oricum in ambele sensuri fara probleme. Deci rebrusarea insemna cel mult o intarziere de 5 minute (opririle erau de 7 minute), iar ocolul orasului inca 5-6 minute. Deci avem maxim 10-12 minute castig si cheltuim 8 miliarde de euro pentru asta... Nu mai vorbim ca o mare parte din trenuri oricum aveau aici cap de linie. In plus München si Frankfurt raman cu gari de capat, asa ca ce mi-era ca un tren Köln-München sa rebruseze de 3 ori si acum doar de 2 ori... DAR UITE CA SE FACE.

- in China se construiesc cai ferate de mare viteza peste lacuri si estuare imense. Pentru asta de ex. se face cea mai inalta pila in apa din lume:


- cel mai lung pod din lume are ... 165 km - un viaduct de CF HSR in China...

In comparatie cu asta, tot ce se face in Europa este RIDICOL.

Daca se vrea se poate, in toate situatiile exista solutie. Eu nu am cerut sa facem un viaduct continuu pe linia falezei si sa facem acolo un tren de mare viteza... Nu vreau sa facem cel inalt pilon de pod din lume. Nu vreau sa mut o gara in subteram cu 8 miliarde de euro. Nu vreau sa fac exproprieri in mai multe cartiere din Paris. Nu vreau nici macar sa ne comparam cu reteaua de metrou interurban din Frankfurt, care leaga orase aflate la 40-50 km de Frankfurt, inclusiv cu tuneluri pe sub Main si poduri peste Rin (care e cam cat Dunarea la Braila)... Nici nu am cerut sa avem 9 linii de tren interurban si 8 de metrou si 10 de tramvai rapid in Constanta. Nici sa circule trenurile la 2,5 minute interval de succedare ca la Frankfurt. Nici macar nu vreu tuneluri de metrou ca la Bucuresti, unde avem vreo 70 km de tuneluri.

Propun doar sa se foloseasca LINII DE TREN EXISTENTE, care in mare masura trebuie ORICUM DUBLATE (e inadmisibil ca linia Constanta - Mangalia sa nu fie dublata si electrificata in urmatorii 20 de ani). Am mai cerut 4km de tunel de metrou prin Constanta cu 2 statii subterane (deci mult sub ce se face acum pe M5 in Bucuresti), plus 4-5 km de viaduct suprateran peste un bulevard urias (adica pasajul Basarab din Bucuresti, dar: DREPT si fara parte rutiera, deci doar o treima ca latime, dar de trei ori mai lung)


Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#724
Am raspuns cu verde, intercalat in textul tau:

"Ideea lui Vancouver este interesanta si spectaculoasa. Este posibila? Tehnic si teoretic cu siguranta. Practic? Nu. Si am sa explic punctual si de ce.

1. Reteaua rutiera face fata cu brio traficului existent. Da e problema dopului de la Eforie dar e doar sezonier si speram sa se rezolve cu noul drum expres.

Noul drum express este o aberatie, un gunoi din punct de vedere ingineresc sau arhitectural. Pe rutier trebuie continuata A4 4 spre sud. Acest lucru nu inseamna ca nu trebuie facut si pe feroviar ceva.

2. Costuri uriase cu exproprierile plus eventuale procese.

Costurile cu exproprierile sunt nesemnificative.

3. Zona Gara - Kaufland: avem un izvor subteran destul "de suparat" , avem reteaua romana de apeducte si cisterne subterane, avem cimitirul antic extramuros (pt un amarat de Lidl au intarziat 8 luni lucrarile pentru ca au avut de efectuat descarcarea de sarcina arheologica, alte vestigii antice care se vor gasi in subteran vor intarzia si ele enorm santierul.

Peste tot exista izvoare subterane. Descarcarea arheologica se face. Intarzieri sunt la orice proiect.

4. Ai cateva goluri in traseu. Ce faci de la CDC la Dacia? La Tabacarie nu poti face stanga pe langa lac. Trebuie sa te duci pana la intrarea in Mamaia in zona fanatana Papadie. Si sa afci stanga pe Vlaicu pe la Campus. Ori asta ar insemna sa omori traficul acolo, si asa e aglomerat, benzile sunt deja separate fizic, o modificare ar creea haos total. Apoi pana la Ovidiu ce faci? Nu poti aga trenul pe un DN, iar pe marginile DN-ului ar insemna demolari masive. Apoi e nevoie de un pod nou peste canal  si de la Lumina la Navodari o poti lua pe langa canal dar ai envoie de viaduct peste valea inundabila. Exclus o dublare a CF existente in zona pentru ca este PRIVATA.

Intre Casa de Cultura si Dacia, traseul iese din subteran (imediat dupa intersectia cu str. Poporului (semaforul dintre CDC si Dacia)) si urca pe un viaduct peste intersectia Dacia, cu gara suspendata peste intersectia (ceva gen pasaj Basarab Bucuresti cu gara de pe pasaj). Eventual un pilon lateral si cu hobane, ca punct de atractie arhitectural in zona. De remarcat, de la CDC spre Dacia drumul coboara mult (zona Dacia este o groapa, o fosta zona mlastinoasa), asadar iesire din subtera si urcarea pe un viaduct sunt aproape naturale si nu trebuie o panta abrubta pentru asta. In zona Sat Vacanta viaductul se duce spre partea cu parcul, pentru a face o curba la stanga peste intersectia Lapusneanu / Aurel Vlaicu continuand apoi tot suspendat peste A. Vlaicu, peste intersectia cu DN2a si apoi curba usoara la dreapta pe la vest de centrul comercial Tom, cu oprire acolo (langa magazinul JYSK). Apoi imediat se poate intepa in calea ferata existenta sau poate sa mearga langa ea (adica sa fie 3 linii de acolo, 2 numai pentru S-Bahn si una cea industriala, sa nu se incurce traficul feroviar - asta este o normalitate si prin vestul europei, S-Bahn-urile merg paralel cu liniile CF, dar au linii separate. La Köln de ex. podul peste Rin, comparabil cu podul peste Dunare de la Cernavoda, are 6 linii, din care 2 dedicate S-Bahn.) Ca atare, prin Constanta tot traseul este 100% denivelat fata de traficul rutier, nu exista nici un "haos total". Fie in subteran, fie suprateran. Prin Ovidiu exista deja cale ferata dubla, incl, cu pasaj dublu peste DN2a, acum doar una din linii se mai foloseste. Nu trebuie nici un fel de exproprieri. Daca operatul liniei vrea neaparat linie separata i se poate face una noua la vest de Ovidiu. Pana si podul CF existent peste Canalul Poarta Alba - Midia este deja dublu, dar probabil trebuie refacut complet. CF continua apoi pana la Navodari, ocoleste prin nord Navodari si merge pana la Midia. Daca se vrea se poate chiar continua traseul feroviar pana in Petromidia, ajutandu-i pe cei care lucreaza acolo sa vina civilizat la munca, fara masina.

5. La vama veche trebuie pod peste raul Ilanlac, intre 2 mai si mangalia nu ai fizic unde sa faci traseul in oras fara sa demolezi blocuri, case scoli etc. Si aici din nou discutam de aparitia unor vestigii antice. Solutia unei centuri feroviare implica un pod peste lacul Limanu, la vest de localitatea Limanu, dar trebuie sa te duci la un vest extrem ca sa eviti zona pesterii Limanu care e rezervatie naturala.

La Mangalia nu stiu despre ce vorbeste. EXISTA in acest moment deja cale ferata care pleaca de la gara Mangalia, prin Mangalia, pana la Limanu, trece la est de Limanu peste lacuri si merge pana la 2 Mai, la santierul naval. Aici: https://www.google.ro/maps/@43.7942553,28.5689127,3a,60y,58.9h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sO0yxY360aOQxeiULKmLXMQ!2e0!7i13312!8i6656
Se vede intrarea in 2 Mai si CF in stanga DN39. Din aceasta cale ferata se poate desprinde una nou, pe la vest de 2 Mai, pana la Vama Veche sau pana la Balcic din partea mea...



6. in Zona Jupiter trebuie sa modifici nodul rutier DN39-DN39D ca sa poti dubla CF, apoi CF trece PRIN padurea Neptun si nu va primi in veci autorizatie pentru ca ar insemna defrisare in rezervatia naturala.

Nici vorba, pasajul rutier DN39 este suficient de mare ca sa incapa si 4 linii noi sub el. Dn39D este la 30-40 de metri de CF si intre ele pasajul este pe pile, intre care mai incap linii destule.
Defrisarile sunt imposibile numai si numai in PARCURILE NATIONALE. Parc National este de ex. Retezat. Acolo omul nu are voie sa calce. Toate celelalte tipuri de arii protejate permit exproprieri in interes national. De ex. autostrada A8 poate fara probleme sa treaca prin PARCUL NATURAL (nu national, natural) de langa Tg. Neamt. Problema este falsa si se bazeaza pe niste confuzii. Ce nu se poate face intr-un parc natural sau intr-o arie protejata, sunt constructii private (dar si aici exista exceptii). Repet numai si numai in PARCUL NATIONAL nu se poate face nici o interventie umana, iar in oricare alt tip de arie protejata (mai sunt vreo 3) investitiile de interes national nu pot fi oprite.


7. Zona Blaxy - Halta Pescarus , daca vrei dublare trebuie consolidata faleza pentru ca trenul trece fix pe buza rapei. Apoi trebuie pod peste canalul dintre lacul Tatlageac si mare. Consolidarea falezei inz ona e dificila din cauza prezentei buncarelor din WW2

Nimic de nerezolvat pentru un inginer proiectant.

8. Costinesti - ai nevoie de demoalri masive plus ceva lucrari speciale in zona lacurilor

Nici vorba. Am stat la gazda langa CF. Cel mult mai trebuie expropiate zone mici de gradina, poate doar izolat o casa. Dar in general este loc langa CF actuala sa se mai faca inca o linie (necesita doar un coridor de 4-5 metri in plus fata de ce este acum.)


PS. Am urmarit pe harta traseul, pur si simplu peste tot este lasat loc (poate chiar intentinat) pentru dublare in Costinesti. Te rog sa te uiti intai pe harta inainte de a numi o problema. Pur si simplu pierdem vremea amandoi pentru o problema care nu exista.


9. In Tuzla trebuie pasaj peste DN39 apoi zonele eforie sud si centru ca sa dublezi ori demolezi la greu ori iei teren din lac ceea ce e ilegal fiind zona protejata

In Tuzla exista pasaj peste DN39, dublarea lui este o nimica toata. Gen cum s-a facut la Mogosoaia - doar ca acolo s-a triplat chiar. Iar in Tuzla nu trebuie demolat nimic, peste tot exista un drum de pamant, paralel cu CF, folosind spatiul lasat probabil special pentru o dublare ulterioara.

10. Eforie Nord - Agigea: modificat nodul rutier cu autostrada Portului pt a permite dublarea liniei. Apoi vine partea cea mai cotoioasa terasament de 20+ metri inaltime care sa treaca peste strada titulescu, peste raul care alimenteaza lacul Agigea, apoi trebuie sa continue peste ECLUZA Agigea unde nu ai loc sa pui piloni fara a modifica ecluza si toata povestea asta se termina cu modificarea unui pod al A4 pt a permite dublarea liniei.

Eforie Nord - nu are nici o legatura CF cu nodul cu autostrada Portului. Este vorba doar de un pasaj al DN39 cu 4 benzi, care acum este prea mic. Oricum este inadmisibil ca linia CF sa nu fie dublata macar de la Agigea pana la Eforie Nord, acea lucrare trebuie facuta urgent. Indiferent de orice proiect de S-Bahn. Pur si simplu e nevoie ca de aer in sezon, ca trenurile sa poata merge in ambele sensuri fara sa se astepte, repet, macar de la Eforie Nord pana la Constanta. Ca atare acel pasaj rutier peste CF care acum are ca. 28 m la partea superioara sa fie poate largit. Iar o cale ferata dubla are nevoie de ca. 12 metri gabarit, deci 28 ar fi absolut suficient. Posibil doar sa fie nevoie de ceva consolidare de culee (cum s-a facut la pasajul A1 peste DNCB ca sa mai incapa o banda de circulatie rutiera).



11. De aici pana la Gara Constanta nu-mi dau seama cum vrei sa bagi in subterna. Sau de ce. E singura portiune ce dispune deja de mai multe linii de cf.

N-am spus ca de aici vreau sa bag ceva in subteran. Intrarea in subteran ar trebui sa se faca intre intersectia cu DN39 din Constanta (acolo avem pasaj suprateran auto peste CF) si pana la intersectia la nivel cu str. Caraiman. Astfel ca trenurile S-Bahn sa nu aibe treaba cu acea intersectie la nivel si nici sa nu se intersecteze cu trenurile care vin pe varianta sud de intrare in gara Constanta. Acolo acum avem 3 lini de tren paralele, la pasajul DN39 peste CF sunt chiar 4. Si e loc destul sa se continue cu 4 spre nord. 2 raman apoi la suprafata si 2 intra in subteran. Aici: https://www.google.ro/maps/@44.1530671,28.6279523,1096m/data=!3m1!1e3


Este un efort financiar gigant care nu se justifica sub nicio forma."

Asa cum aratat mai sus, toate locurile in care spui ca trebuie exproprieri, de fapt nu trebuie. Efortul financiar este la zona de tunel, 2 statii subterane si 4 km inseamna cam un sfert din costurile magistralei 5 din Drumul Taberei (si nu e nevoie de nici un depou subteran si nici sa se duca asa adanc). Al doilea efort financiar este pasajul suprateran din Constanta, ca. 5-6 km de CF suspendata peste bulevarde actuale, cu 3 opriri suspendate, deci un cost 50-70% fata de pasajul Basarab din Bucuresti. Cai ferate noi la sol mai trebuie vreo 10km (dar nu la pret de CF de 160 km/h cum s-a reabilitat M800 Bucuresti-Constanta), plus dublarea restului de ca. 70km, plus reconstructia statiilor la nivel de statie de metrou suprateran. Nu stiu cat face asta la un loc, nu e putin, dar nici vorba sa fie ceva gigantic. Repet, este ceva ce se face IN MOD CURENT in jurul oraselor mari din vestul Europei. Permanent cresc retelele de trenuri interurbane, atat in Anglia, cat si in Franta, si in Germania, peste tot. E doar ceva normal. Ceva ce trebuie facut si la Timisoara, si la Arad si la Cluj, Iasi, Brasov, etc.. (in unele cazuri exista deja proiecte in acest sens). Doar ca eu sunt din Constanta si acolo imi pot imagina cel mai bine ce e de facut.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#725
Quote from: gruiarew on February 11, 2018, 02:55:01 PM
Quote from: vancouver on February 11, 2018, 12:50:24 AM
Da, planul meu presupune oameni normali, care gândesc normal. Daca insa toți gândesc ca voi doi, atunci niciodată nu o sa se facă nimic in romania. Detest acest mod de a spune nu, cu justificări puerile legate de faptul ca romania e altfel.

No, şezi blând şi nu sării la concluzii. Că aşa aş putea spune şi eu că dacă ar gândii toţi ca tine, am pleca toţi prin alte ţări. Şi nu pot zice că nu-ţi ştiu povestea. De asemenea ce-i normal pentru mine, poate nu-i normal pentru cel de lângă mine.

N-o zis nimeni nu, sau să nu se facă, ci s-a semnalat o problemă. Primul pas în a face orice în rezolvarea problemei e să conştientizezi existenţa ei. Am stat şi eu doi ani de zile printre cehi, am lucrat cot la cot cu ei şi cu alte naţii şi acum mă mai trimit şi ăştia stânga dreapta prin Europa cu lucrul. Îmi place la nebunie să-i ascult ce probleme şi ce ce preocupări au altele decât cele de muncă. Poate pe alte continente o fi altfel, dar din ce am povestit (mai mult ascultat) cu europenii, e aceeaşi chestie. Nu-s cu nimic mai răsăriţi, mai deştepţi sau mai cu două perechi. Vorbesc de omul de rând.
(...)

Nu zic îs frumoase şi planurile şi desenele pe forum, dar altceva se mai face? Merge cineva să le bată în uşă?

Sa rezum in esenta ce am inteles de la tine: in Romania se da spaga la orice colt de strada. Nu e bine. Dar din cauza ca sistemul este rau asa cum este, nici nu se poate schimba. Pentru ca noi suntem altfel decat restul lumii nu se poate face nimic.

Da. Cu asa o concluizie m-ai inchis. Adica orice as propune eu sau altcineva sa se faca, pentru ca in Romania este asa cum este, nu se poate si nu se va face niciodata nimic. Adica oricate planuri as veni eu sau altcineva, mai bine imi vad de drum si nu mai fac nici un plan. BRAVO!



BAI OAMENI BUNI, INTELEGETI: NU VREAU SA MAI AUD CA ROMANIA E ALTFEL SI DE ACEEA NU SE POATE FACE CEVA. ACEST ARGUMENT NU EXISTA, ESTE O ABERATIE. FAC URAT, ASA CUM AM FACUT MAI SUS IN COMENTARIUL DE IERI DACA MAI AUD ASA CEVA.

NU SUNTEM DIFERITI CU NIMIC DE ALTI OAMENI DIN LUME. PESTE TOT FUNCTIONARII PUBLICI ISI VAD DE INTERESUL PROPRIU. E NORMAL. NU SUNTEM ALTFEL. INCETATI CU ARGUMENTUL ACESTA.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Bogdan_Cluj

Nu ma prea pricep,  m-am impiedicat de articolul acesta:

România intră pe harta transportului RO-LA din Europa
"Sâmbată, 10 februarie Ministerul Transporturilor împreună cu CFR Marfa, CFR Infrastructura și CFR Călători, au pus în circulație un tren-probă de tip Ro-La, pe relația Terminal Curtici – Simeria – Petroșani – Craiova. Trenul încărcat cu 8 camioane a parcurs întreaga distanță în mai puțin de 12 ore și a reprezentat un prim pas pentru implementarea acestui proiect, cu beneficii importante atât pentru transportatorii rutieri cât și pentru mediu.

Pe de alta parte, începând din noiembrie 2017 de la bugetul de stat prin Administrația Fondului pentru Mediu au fost alocate sumele necesare pentru subvenționarea acestui tip de transport.
Suntem încrezători în acest proiect care va pune România pe harta transportului combinat din Europa, spun oficialii din Ministerul Transporturilor."

Detalii si un video:
http://torontosun.com/business/ontario-sheds-59000-part-time-jobs-in-january-as-new-14-minimum-wage-takes-its-toll/wcm/ad50160b-f744-4e35-9cad-c052ce1b09b8

etravel

Quote from: gruiarew on February 11, 2018, 07:06:20 PM
Am şi cu Primăria şi cu înmatriculările. Dar aia altă dată, dacă cere publicul. Poate scot un bestseller.
Baga acum, ca deja am citit tot ce e mai sus si m-a luat ameteala si oboseala pe bune, desi sunt dupa doua zile de odihna. Incredibil ce forta ai avut sa treci prin toate chestiile alea ingrozitoare de le-ai descris.
Quote from: gruiarew on February 11, 2018, 07:06:20 PMNu mai bine ca moşul? Evazionist? Te prinde, plăteşti amenda şi gata.
Nu evazionist, in niciun caz. ii faceai lui nenea acela contract de comodat si il inregistrai la ANAF. Frumos, legal, cu acte in regula. Nu aveai ce bani sa platesti, pentru ca, in momentul in care nu incasai nimic prin comodat, nici nu aveai ce plati. Aveai si justificare legala, normala si de bun simt, 'nene, mie imi sta acolo sa pazeasca garsoneria pentru ca eu lucrez in alt oras si stau in chirie'. Toata lumea fericita.

Ionut

Va rog NU mai deviati. Vorbiti de calea ferată, nu de orice va vine în minte.

etravel

@Ionut, scuze, inteleg ca e o zona despre calea ferata, insa aria e de discutii libere, ca in gara. In plus, poate mai invata si altii din peripetiile colegului nostru de forum. Mie sigur mi-a fost de folos ce a scris.

TibiV

#730
Quote from: gruiarew on February 11, 2018, 07:06:20 PM
Am şi cu Primăria şi cu înmatriculările. Dar aia altă dată, dacă cere publicul. Poate scot un bestseller.
Publicul cere !...  :lol: :lol: :lol:
(Pacat ca este un pic cam lunga pentru Times New Roman... Oricum, textul dovedeste ca Eugen Ionescu nu a fost nebun. Doar roman...)

@Harry,
nu vreau sa ma bag "dau dastept" in discutiile dintre constanteni, dar...
Quote from: Harry on February 11, 2018, 06:31:30 AM
9. In Tuzla trebuie pasaj peste DN39

Oare de ce este este atat de larga culeea pasajului peste DN39 ?....
harta
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Luati "la pas" traseul CF Constanta - Mangalia pe google.com/maps. Neaparat .com. Asa o sa aveti 3D la layerul de satelit, iar imaginea este mult, mult mai buna - dar doar pana in Tuzla.

Se vede usor ca pe mare parte din traseu a fost lasat loc pentru dublare. Doar in locurile acestea am vazut ca nu este suficient spatiu:

De la Pescarus pana in Mangalia nu mai sunt probleme. In Mangalia CF ar putea fi bagata un subteran pe sub Str. Portului, sunt cel mult 2.5 km pana la podul DN39, ar putea fi construit altul de CF langa; asta mi se pare cea mai OK solutie, nu darami case, nu faci 1 milion de treceri la nivel. Pentru 2 Mai si Vama Veche se pot face gari la vestul si respectiv la sudul localitatilor si gata.

Nu mi se pare ca ar fi scump de loc, in afara de tunelul din Mangalia; restul sunt rahaturi. Dar chiar si asa 2.5 km de tunel e fix pix, in Bucuresti sunt 70 km. Cat dracu sa coste?

TibiV

Quote from: rizzuh on February 11, 2018, 10:28:41 PM
Nu mi se pare ca ar fi scump de loc, in afara de tunelul din Mangalia; restul sunt rahaturi. Dar chiar si asa 2.5 km de tunel e fix pix, in Bucuresti sunt 70 km. Cat dracu sa coste?

God knows...
Este orium destul de clar ca linia a fost proiectata pentru o viitoare "cale dubla"
(vezi postarea mea precedenta cu linkul catre imaginea pasajului peste DN39 din Tuzla...)

Care va sa zica....
Dublarea liniei este mai mult decat posibila.
La costuri decente (culeele sunt deja facute pentru 2 fire...)

Ca nu se vrea din motive de "microbuzele mele imi aduc MIE mai mult decat va poate aduce trenul VOUA" este alta discutie.
Adica exact discutia intre ce este normal si ce este posibil, insa doar dezirabil...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Sa luam la pas linia. Pe linie


Harry

Ok deci din filmare se vede ca se poate largi pe majoritatea portiunilor cu exceptia sectiunilor din zona eforie, plus padurea Neptun, unde repet e o problema de mediu. Si nu, nu sunt ecologist. Spun doar care vor fi problemele. Padurea aia in realitate la fel ca rezervatia de dune de la Agigea n-au nicio valoare. Sunt niste neadevaruri privind valoarea lor care tot circula. Ambele "rezervatii" au fost facute artificial pentru a camufla niste instalatii militare de f mari dimensiuni. Cam asta se afla pe sub dune:







Revenind la CF, ramane intrebarea daca se justifica financiar. Si nu tin partea dubistilor, din contra, din punctul meu de vedere transportul public privat urban si judetean nu ar trebui sa existe. Preferabil e un sistem gen MTA-urile americane. Pe de alta parte patronii firmelor de transport sunt persoane cu f f f multi bani si f influente, genul de oameni care daca se supara si isi umfla muschii  putin schima ministrii si secretari de stat.