News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom

#480
Data limita pentru evaluarea ofertelor pentru "Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunile :1. Brasov -Apata si 3.Cata- Sighisoara" a fost prelungita pana in 15 noiembrie 2017. Data initiala era, parca sfarsitul acestei saptamani.

Ionut

Probabil îl vor pune pe rutele cele mai aglomerate...

Ionut

Voi participa maine dimineata la intalnirea Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura din Camera Deputatilor cu reprezentantii CFR Infrastructura. API a primit acces (multumim Comisiei!) si este posibil sa am ocazia sa si pun o intrebare sau doua. Vedem cum se desfasoara intalnirea si cat timp este.

Asa ca va invit sa va ganditi in seara asta la intrebari si sa le scrieti aici pe forum.

StefanD_

Ce se intampla cu garile Fetesti si Ciulnita?

rizzuh

Combinand aceste 2 postari, o intrebare ar putea fi:

Care sunt planurile CFR de redirectionare a traficului atunci cand va incepe reconstructia km 614 - Barzava - Ilteu (2a si 2b), avand in vedere ca practic tot traficul de pe 200 si 202 va fi nevoit sa treaca prin santier, cu restrictii masive de viteza?

Quote from: Goldmund on May 23, 2017, 09:05:47 PM
"Compania CFR SA anunță semnarea a două contracte pentru modenizarea căii ferate, proiecte în valoare totală de aproximativ 1 miliard de euro.
Compania naţională de căi ferate CFR SA şi asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL au semnat 2 contracte în valoare de 3,45 mld lei pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Braşov–Bucureşti–Constanţa...."
http://www.capital.ro/s-au-semnat-cele-mai-mari-contracte-de-la-bechtel-ncoace.html

Quote from: frunzaverde on May 25, 2017, 06:55:17 PM
Daca intra totul in reconstructie anul asta intreaga retea feroviara a Romaniei va colapsa total. Practic coloana vertebrala a caii ferate din Transilvania (Brasov - Teius - Arad) va fi pe 80% din distanta (si pe 100% din segmentele intre noduri esentiale) in reconstructie totala.

Simeria - Arad va fi restrictionata masiv, asa ca trenurile (marfare si calatori) care faceau pana acum Petrosani - Simeria - Arad vor fi nevoite acum sa circule pe 900. Care 900 e deja praf si pulbere (atat de praf incat CFR Calatori spune ca cel mai rapid tren de pe magistrala intarzie asa frecvent incat n-are rost sa va bazati pe conexiuni facute cu el...), are restrictii de tonaj, restrictii de viteza la 15 km/h etc...

Alternativa e un ocol de 400 km Craiova - Simeria - Cluj - Ep. Bihor, dar si pe-acolo liniile sunt praf... Si astea sunt trenurile cu dacii si forduri care merg inspre vest.

Andi

Probabil vor taia din trenurile regio Arad-Simeria, un tren Timisoara-Iasi sa fie mutat pe Arad-Oradea-Cluj iar marfa probabil va fi impartita pe cele 3 magistrale spre vest si poate prin Serbia.

Ionut

Mda, am fost. Din pacate discuțiile au fost sterile, nu am apucat sa pun întrebări, timpul fiind scurt și acaparat de deputații din Comisie. Noutăți nu am pentru voi din ce s-a zis. A rămas ca să trimită CFR date și răspunsuri la întrebări și incerc sa fac rost și eu de acele rapoarte.

rizzuh

Quote from: Andi on September 27, 2017, 11:40:29 AM
Probabil vor taia din trenurile regio Arad-Simeria, un tren Timisoara-Iasi sa fie mutat pe Arad-Oradea-Cluj iar marfa probabil va fi impartita pe cele 3 magistrale spre vest si poate prin Serbia.

Lasa pasagerii, ca acolo nu-i asa de mare problema, ii trimiti prin Lugojcu Desiro / DA, trenurile de lung parcurs le trimite pe la Cluj. Bine, o sa fuga iar din pasageri din cauza ocolului, dar se mai poate circula.
Ce faci cu marfa? Aia nu poti s-o trimiti tot pe acolo, nu este suficienta capacitate si sunt restrictii de tonaj. Prin Serbia pe unde, de la Timisoara sa se duca in Serbia, dupa in Bulgaria si sa intre pe la Calafat? La sarbi nu stiu cum sunt CF, dar la Bulgari e varza, cu mari restrictii de tonaj, iar pe Calafat - Craiova nu stiu daca poti sa trimiti un marfar. Pe langa problema cu vama in Serbia.

Andi

Budapesta-Subotica-Belgrad-Dimitrovgrad si mai departe spre Turcia, aici ma refer la marfarele Rail Cargo care sunt destul de dese.

Ionut

Pozitia API din seara asta @ Facebook

Astăzi, Asociația Pro Infrastructură a participat la prezentarea activității CFR Infrastructură în cadrul Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților. În primul rând, dorim să mulțumim Comisiei pentru că ne-a permis accesul și ne exprimăm speranța că vom fi invitați ca observatori la fiecare întâlnire cu responsabilii din CNAIR, CFR, Metrorex, TAROM și alte companii ori agenții ale statului implicate în dezvoltarea infrastructurii de transport.

Din păcate, ședința de astăzi ne-a lăsat un gust amar din cauza discuțiilor sterile, a unor intervenții foarte lungi din partea membrilor Comisiei care nu au permis primirea de răspunsuri concrete, la obiect. Mai mult, discuțiile au deviat de la subiectele importante, critice, spre amănunte nesemnificative.

Ne dorim ca la următoarele ședințe să vedem discuții foarte precise, pe subiecte concrete, clare. Vrem DEZBATERI serioase și CONSTRUCTIVE care să genereze TERMENE CLARE care să fie respectate de autorități, să ajungem la SOLUȚII REALE care să fie implementate în teren.

De asemenea, credem că aceste întâlniri trebuie făcute periodic, cu maximă responsabilitate atât din partea domnilor deputați, cât și din partea companiilor din subordinarea Ministerului Transporturilor care trebuie să fie reprezentate la cel mai înalt nivel (Directori Generali).

Vrem ca la aceste ședințe să fie ASUMATE termene și soluții, nu să fie simple ocazii de a prezenta cifre și informații sterile care oricum pot fi obținute și prin alte mijloace.

Ionut

Comisia Europeană: Drepturile pasagerilor vor fi imprimate pe biletul de tren

"Călătorii din transportul feroviar ar trebui să fie pe deplin protejaţi, indiferent de destinaţia lor în UE. De asemenea, Comisia urmăreşte garantarea informării adecvate a călătorilor şi îmbunătăţirea în mod semnificativ a drepturilor călătorilor cu handicap sau cu mobilitate redusă. În acelaşi timp, propunerea Comisiei este proporţională şi recunoaşte faptul că operatorii feroviari pot, în anumite circumstanţe stricte, să fie scutiţi de obligaţia de despăgubire a călătorilor în caz de întârziere", se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Propunerea Comisiei actualizează normele existente privind drepturile călătorilor din transportul feroviar în cinci domenii principale:

- Aplicarea uniformă a normelor: serviciile de lungă distanţă interne şi transfrontaliere urbane, suburbane şi regionale nu mai pot fi exceptate de la aplicarea normelor privind drepturile călătorilor. În prezent, doar cinci state membre (Belgia, Danemarca, Italia, Ţările de Jos şi Slovenia) aplică integral normele, în timp ce altele au pus în aplicare diferite grade de derogări, care îi privează pe călători într-o mare măsură de drepturile lor.

- Informare şi nediscriminare: o mai bună informare a călătorilor cu privire la drepturile lor, de exemplu prin imprimarea informaţiilor pe bilet. Călătorii care utilizează servicii conectate cu bilete separate trebuie să fie informaţi dacă drepturile lor se aplică pentru întreaga călătorie sau numai pe anumite segmente. Discriminarea pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă este interzisă.

- Drepturi îmbunătăţite pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusă: dreptul obligatoriu la asistenţă în toate serviciile şi despăgubirea integrală pentru pierderea sau repararea echipamentelor de mobilitate. Informaţiile relevante trebuie să fie furnizate în formate accesibile, iar personalul feroviar trebuie să beneficieze de formare în vederea sensibilizării cu privire la persoanele cu handicap.

- Asigurarea respectării legislaţiei, procedurile de soluţionare a reclamaţiilor şi sancţiuni: termene şi proceduri clare pentru soluţionarea reclamaţiilor şi responsabilităţi şi competenţe clare ale autorităţilor naţionale responsabile cu aplicarea şi asigurarea respectării drepturilor călătorilor.

- Proporţionalitate şi echitate juridică: o clauză ,,de forţă majoră" va scuti societăţile feroviare de obligaţia de a plăti despăgubiri în cazul unei întârzieri cauzate de catastrofe naturale care nu pot fi prevăzute sau împiedicate. Potrivit normelor actuale, societăţile feroviare trebuie să plătească despăgubiri chiar şi atunci când se confruntă cu astfel de evenimente.

ZF

TibiV

Un coleg de pe MU a "compus" un video cu dezvoltarea retelei feroviare din Romania de la 1854 pana in prezent.
Desi este doar o harta, mi se pare o foarte buna lectie de istorie, "geopolitica" si tehnologie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

CFR Călători: Contractul pentru dispozitive de e-ticketing în tren ar putea fi încheiat în 2018

"Sistemul este din ce în ce mai necesar pentru că trebuie să evidenţiem indicatorul călători - km care a căpătat o pondere de 35% în calculul acordării compensaţiei. Avem nevoie de acest sistem şi pentru faptul că dorim să avem un control asupra numărului pasagerilor şi o evidenţă a obiceiurilor lor de călătorie. Caietul de sarcini a fost avizat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, urmând să fie reluat în momentul în care fondurile vor fi identificate şi asigurate. Anul viitor este posibil să avem un acord cadru încheiat pe doi ani cu furnizarea dispozitivelor în baza unor contracte subsecvente în funcţie de implementarea sistemului", a spus Szentes.

Potrivit directorului general al CFR Călători, costul acestei achiziţii se ridică la aproximativ 4 milioane de euro.

De asemenea, oficialul a spus că, în 2017, fondurile proprii în valoare de 75 de milioane de lei au fost dirijate către investiţii şi dotări independente pentru modernizarea materialului rulant şi pentru continuarea lucrărilor începute.

Capital

Neufunk

#493
Mda. Dar de ce sa mutam Gara de Nord la Otopeni cand o mutam direct la Ploiesti? Avem linie la 140, ce ne mai trebuie? Tot un fel de M6 e si aia, numai ca ceva mai lunga si mai rapida.

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"