Transportul public de suprafata in Europa

Started by Ionut, October 15, 2016, 09:45:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Germania vrea sa introduca transport in comun gratuit pt a reduce poluarea. Masinile raman in titlul acestui topic... daca creste si capacitatea transportului in comun.

http://m.hotnews.ro/stire/22286966

Ce coincidenta, de obicei luam masina pana la park&ride la tren, azi am luat autobuzul la metrou. E bine sa ai de ales.

Fiecare clasa politica cu prioritatile ei. La noi e cu pensionarea judecatorilor, ce atata poluare, ITul nu polueaza... doar masinile programatorilor.

Liviu M

Hotnews a tradus doar partea plina a paharului. Partea goala (din articolul The Guardian folosit ca sursa de HN) ar fi:
QuoteBut cities were quick to warn that more planning was needed if free travel was to succeed.

"I don't know any manufacturer who would be able to deliver the number of electric buses we would need" to meet increased demand if transport was free, Bonn mayor Ashok Sridharan told news agency DPA.

Meanwhile, the Association of German Cities chief, Helmut Dedy, warned that "we expect a clear statement about how [free transport] will be financed" from the federal government.

Other attempts around the world to offer citizens free travel have failed, including in the US city of Seattle.

Ministers "should think again during a ride on the U6 [underground line] in Berlin at 7.30 am," Die Welt newspaper commented.

"The conclusion would be clear: more carriages, more personnel, and maybe even more tracks and lines would be needed. Where would the billions for that come from?"

voicul

E o investitie pe termen lung si foarte lung. Sa ai transport gratuit inseamna doar ca, incet incet (in ani adica), unii sa mai renunte la masina.
Schimbare a 2 -3 mijloace de transport este inconfortabil si duce la pierderi de timp - oricat de gratuit este.

Uber propusese ceva interesant: microbuze (deci share riding) care duc pe fiecare unde trebuie.

CristiM

Quote from: voicul on February 15, 2018, 10:22:27 AM

Uber propusese ceva interesant: microbuze (deci share riding) care duc pe fiecare unde trebuie.

Asta imi aduce aminte de Camerun   :rofl:   
Acolo au, sa zicem, asa ceva !!! Diferenta e ca nu sunt pretentiosi, folosesc toate tipurile de autovehicule. Stai pe marginea starzii, faci semn cu mana, opreste o masina, ii spui unde vrei sa mergi, iar cei din masina se mai inghesuie un pic ca sa intri si tu!!! Pe traseu, unii coboara, altii se urca, e tot o vanzoleala in masina aia, un fel de taxi la comun .....  :lol:
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

Ionut

Transportul public gratuit în Europa: de la bomba fâsâită aruncată de Germania la experimentul populist, dar profitabil, intrat deja în al cincilea an al Tallinnului

Vestea că Germania va experimenta cu transportul public gratuit pentru a reduce poluarea în marile oraşe s-a propagat cu repeziciune în toată Europa şi continuă să facă furori chiar şi după ce guvernul de la Berlin a explicat clar că transportul în comun gratuit este doar o idee şi că nu există planuri concrete. De-a lungul timpului, oraşe din mai multe părţi ale Europei au făcut transportul în comun gratuit din diverse motive, în special pentru a reduce noxele, însă Tallinn, capitala şi cel mai mare oraş din Estonia, a mers cu acest experiment cel mai departe. Cele mai surprinzătoare rezultate sunt creşterea numărului de rezidenţi şi creşterea veniturilor din taxele generale. Cei care vor să călătorească gratuit cu transportul public în Tallinn trebuie să se înregistreze fiscal în acolo. Nu s-a redus însă traficul - o problemă care ţine nu de transportul în comun ci de comoditatea oamenilor.

ZF

Ionut

Germania: Orașele nu vor să introducă transportul gratuit

Orașele germane, care trebuie să testeze o serie de măsuri pentru a reduce poluarea, nu doresc să introducă transportul gratuit în comun, așa cum a propus recent guvernul federal, a anunțat luni primarul Berlinului, scrie AFP. "Niciun oraș nu a propus transportul în comun complet gratuit", a declarat Ashok Sridharan, primarul din Bonn. Întrebat dacă vreunul dintre cele cinci orașe ar putea în cele din urmă să lanseze un astfel de test, edilul a răspuns: "Cred că mai degrabă este nerealist", scrie Agerpres.

Profit.ro

Ionut

Varsovia reia licitatia pentru achizitia a 213 tramvaie

Curtea de Apel din Polonia a invalidat decizia Companiei de Transport Public din Varsovia, ZTM Warszawa, prin care aceasta a anulat licitatia pentru achizitionarea a 213 tramvaie noi. Astfel, procedurile vor fi restabilite, iar ZTM Warszawa trebuie sa excluda Škoda de la licitatie si sa reevalueze ofertele primite. Comanda ferma a ZTM Warszawa consta in livrarea a 123 de tramvaie (in prima etapa):  85 de tramvaie bidirectionale si 18 tramvaie unidirectionale cu podea joasa cu o lungime de 33 m si 20 de tramvaie cu o lungime de 24 m. Optiunea pentru inca 90 de tramvaie include 45 de tramvaie bidirectionale si 45 de tramvaie unidirectionale, toate cu o lungime de 33 m.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Wiener Lokalbahnen anunta licitatie pentru 34 tramvaie light rail

Operatorul austriac Wiener Lokalbahnen a reluat licitatia pentru livrarea noilor vehicule light rail, acestea urmand sa fie puse in circulatie pe linia Viena – Baden, in lungime de 30 kilometri si operata de catre Wiener Lokalbahnen. Licitatia a fost initial lansata in octombrie 2016, pentru livrarea a 18 vehicule light rail, insa la finalul lui 2017 aceasta a fost anulata pe motivul lipsei de interes din partea producatorilor de material rulant.

Anul acesta, operatorul austriac a revenit asupra licitatiei si a anuntat, de data aceasta, o solicitare pentru 34 de tramvaie light rail (o comanda ferma de 18 vehicule si optiunea livrarii a 16 vehicule suplimentare) in intentia de a inlocui parcul existent, extrem de invechit. Potrivit cerintelor specificate, castigatorul licitatiei va trebui sa asigure mentenanta tramvaielor light rail pe o perioada de 32 de ani. In plus, compania care va castiga licitatia va trebui sa va trebui  utilizeze operatorul Wiener Lokalbahnen ca subcontractant pentru a efectua intretinerea vehiculelor furnizate. Contractul nu va fi divizat pe loturi. Data limita pentru depunerea ofertelor este 27 martie, acestea urmand sa fie livrate incepand cu 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Roma construieste o noua linie de tramvai in centrul orasului

Proiectul a fost anuntat de catre Primarului Romei, Virginia Raggi, iar noua linie de tramvai va avea lungimea de 1,5 kilometri. Se va intersecta cu Linia 5 de tramvai in Piazza Vittorio Emanuele, langa statia Termini si apoi se va indrepta spre vestul Romei, catre Largo Corrado Ricci, langa Colosseum. Lucrarile de constructie vor incepe in mai 2019, urmand ca linia sa fie data in folosinta in 2020. Proiectul se ridica la o valoare de 20 de milioane de euro, Municipalitatea din Roma a asigurat deja  suma de 5 milioane de euro in timp ce Ministerul Infrastructurii si Transporturilor va aloca restul de 15 milioane de euro.

Tramvaiele vor circula la 8 minute distanta, iar municipalitatea prognozeaza ca va fi asigurat transportul a 30.000 de pasageri zilnic. Noua linie de tramvai va deservi patru statii. O a doua etapa prevede extinderea noii linii de tramvai pana la Piazza Venezia.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost acordat contractul pentru noua linie de tramvai din Tallinn

RB Rail As, Ministerul Afacerilor Economice si Comunicarii din Estonia si Egis Rail au semnat un contract in valoare de 170.984 de euro pentru pregatirea studiului de fezabilitate si cadru tehnic pentru linia de metrou usor sau tramvai care va lega terminalul de pasageri Rail Baltica Ülemiste de portul de pasageri Tallinn (Vanasadam). Egis va realiza studiul de fezabilitate si cadru tehnic pentru a analiza cel putin trei optiuni pentru linia de transport de calatori care va lega portul de pasageri Tallinn (Vanasadam) de Gara Rail Baltica Ülemiste in Tallinn din punct de vedere tehnic si economic, pentru a implementa Analiza Cost-Beneficiu si pentru a propune cea mai buna solutie. Compania va realiza o schita a rutei care va fi folosita in pregatirea fazei de proiectare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Etapa a doua a liniei light rail din Tampere, realizata tot de firme locale

Astfel, companiile finlandeze YIT Corporation, Pöyry Finland si VR Track au semnat un contract cu Municipalitatea din orasul Tampere si cu Tampereen Raitiotie (Tampere Tramway) pentru a construi cea de-a doua etapa a proiectului light rail din oras. Etapa a fost estimata la un cost de 238,8 milioane de euro.

Modelul contractului este desemnat sa faciliteze cooperarea dintre client, proiectanti si constructori pe toata durata proiectului. Programata pentru finalizare in 2020, etapa de proiectare este estimata la un cost de 2,9 milioane de euro. Potrivit acesteia, vor fi analizate cele mai bune solutii posibile pentru a sprijini dezvoltarea liniei light rail intre Pyynikintori si Lentäväniemi. Aceste solutii vor fi proiectate alaturi de companiile implicate, alaturi de locuitori si comunitatile din Tampere.

Mai departe, constructia propriu-zisa a celei de-a doua etape a liniei light rail va fi finalizata pana in 2024.

Reamintim ca prima etapa a acestui proiect a inceput in 2017 si urmeaza sa fie finalizata in 2021. Linia va avea o lungime de 15 kilometri, intre centrul orasului si districtul Hervanta. Pentru aceasta prima etapa, Banca Europeana de Investitii (BEI) a alocat o finantare de 150 milioane de euro. Pentru prima etapa a liniei light rail, materialul rulant va fi furnizat de catre Transtech, o subsidiara a Škoda Transportation, pentru suma de 104 milioane euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Polonia: Varşovia are în vedere investiţii majore în autobuze pe gaz natural comprimat

Capitala poloneză intenţionează să achiziţioneze 80 de autobuze pe gaz natural comprimat, potrivit the new.pl. Compania poloneză Solaris s-a oferit să livreze cele 80 de autobuze la un preţ total de peste 140 milioane de zloţi (33 milioane de euro), în timp ce compania germană MAN a oferit un preţ de peste 133 milioane de zloţi. Potrivit autorităţilor locale, proiectul reprezintă cea mai mare investiţie realizată în autobuze cu un nivel redus al emisiilor toxice din istoria companiei municipale de transport.

ZF

Dominik

Foarte tare ideea, sa mearga pe o firma poloneza, banii pt proiect se investesc in Polonia.
You're in Steelers Country

Ionut

CAF obtine, in Europa, trei contracte pentru tramvaie

Producatorul spaniol de material rulant, CAF, a obtinut trei contracte, cu o valoare totala de 100 milioane de euro, pentru livrarea de tramvaie in Luxemburg, Germania si Suedia.

Unul dintre contracte prevede livrarea a 12 tramvaie, ce vor intra in operare pe extensia liniei din Luxemburg, pentru care se executa in prezent lucrari de constructie. Contractul are o valoare de 40 milioane de euro si a fost atribuit de catre Luxtram, operatorului liniei din capitala ducatului Luxemburg. Dupa finalizare, aceasta extensie va rula fara catenara, fiind alimentata in statii, printr-un sistem instalat la nivelul caii de rulare. Noile tramvaie ce vor fi livrate in Luxemburg sunt din gama CAF Urbos 3, similare cu cele aflate deja in circulatie pe linia existenta in oras. Tramvaiele vor fi echipate cu tehnologia supercapacitorilor pe baza de acumulatori.

Potrivit celui de-al doilea contract, CAF va livra tramvaie in Freiburg, un oras din sud-estul Germaniei, situat in landul Baden-Württemberg. Aici CAF va livra cinci tramvaie din gama Urbos 100, acestea alaturandu-se celor 12 tramvaie din aceeasi gama, livrate recent de catre producatorul spaniol. Noie livrari vor fi finalizate pana la mijlocul lui 2020. Suma nu a fost dezvaluita, insa landul german a confirmat ca pentru aceasta comanda va acorda un sprijin financiar de cinci milioane de euro.

Skånetrafiken, operator de transport feroviar din Suedia, a plasat companiei CAF o comanda pentru livrarea a sapte tramvaie, acestea urmand sa intre in serviciu comercial in orasul Lund. Noile tramvaie vor rula pe linia de 5,5 kilometri pe care orasul suedez o construieste in prezent. Si tramvaiele din Lund vor fi din gama Urbos. Vor fi modulare cu o lungime de 32 de metri. Acestea vor dispune de o tehnologie avansata, ce va permite reducerea costurilor de operare si de mentenanta.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Oslo achizitioneaza 87 de tramvaie CAF



Operatorul de transport public din Oslo, Sporveien, a selectat compania CAF pentru furnizarea a 87 de tramvaie Urbos, cu o optiune pentru alte 60 de vehicule. Valoarea contractului va depasi 200 milioane de euro. Pentru CAF, acesta este cel mai mare contract privind furnizarea de tramvaie si este cea mai mare licitatie, in materie de numar de vehicule, lansata anul acesta pe acest segment de piata.

Noile tramvaie cu podea joasa vor avea o lungime de 34 metri si sase usi duble de acces. Designul acestora include caracteristici speciale pentru a rezista la conditiile climatice specifice Norvegiei. Vehiculele vor fi dotate cu ecrane duble pentru sistemul de informare a pasagerilor, cu wi-fi si incarcatoare USB si alte facilitati pentru pasageri. Tramvaiele Urbos au fost proiectate cu specificatii privind reducerea impactului asupra mediului pe intreaga perioada de operare, de la faza de proiectare, la cea de productie si de consum energetic.

Proiectul de achizitie a noilor tramvaie face parte din programul orasului Oslo privind extinderea si modernizarea retelei de tramvai, care in prezent este formata din sase linii cu 99 de statii. Acesta este utilizata de peste 130.000 de pasageri pe zi, devenind cel mai utilizat mod de transport al orasului.

ClubFeroviar.ro