Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hefaistos

^
Strabag poate termina lotul anul asta dar contractual nu sunt obligati. De aia l-am plasat pentru 2022. Poate ma insel.

^^
La CraPi4 UMB trebuie sa treaca si prin etapele de PT, aprobare proiect, AC etc. Unele etape nu depind de el deci nu cred ca in 18 luni poate da la gata. Mai ales ca pe lotul vecin, CraPi3 deabia s-a apucat si in total sunt undeva la 60 de km.
La povestea cu ex-Straco, daca proiectul e OK si noul contractor are resurse, in 8 luni poate fi executat. Multe structuri sunt in faza avansata. Dar intradevar depinde de aspecte juridice ce nu pot fi estimate. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

mirceaeliade

@TheoH9: am dat si noi candva un mare contract la o singura firma: Bechtel.  mai bine sa ai 2 constructori in paralel ca sa fie in competitie unul cu altul.  Vezi A10, impartit in 4.  Doar 2.5 sunt gata si se chinuie sa incida sectorul.  si nu poti spune ca acel constructor restant e mic ca ala de langa Chetani

tom_sawyer

Las aici harta ca referința despre ce consideră guvernul core/comprehensive:

Autostrazi - PNRR




Powered by API/PUM imgur uploader

hotnews.ro

Feri

^^ Interesant ca la Strategia pentru finalizarea core 2030 au trecut Pitesti Craiova pe core  :lol:
Probabil sa para mai realizabil per total desi nu stiu daca UE va accepta modificarea de traseu a coridorului A6 care acum e prin Alexandria.

Plus, clar e confuzie ce o sa fie cu triunghiul Craiova-Calafat-Severin, bucata Craiova-Calafat disparand de pe harta asta






pasadia

^ ce naiba e prostia aia de linii paralele trase la est de A10? Sibiu - Medias - Iernut, paralel cu Făgăraș - Sighisoara - Târgu Mureș? Unii nu știu cum să îngroape bani și proiecte aiurea? Ce naiba, bat drumurile astea de ani de zile, sunt pustii, cu sare goale și biserici ce stau sa se dărâme.

Da, nu exista centura pentru Medias, Târnăveni sau Sighisoara. Dar hai sa desenam centuri atunci, nu sa reinventam autostrăzi....

hvm

Adica astea desenate aici sunt toate autostrazi? Eu ma gandeam ca doar cele care sunt Retele primare. Sibiu - Iernut n-are ce cauta intre A10 si TgMs-Fagarasi. Mai degraba e nevoie de Braila-Slobozia-Calarasi care lipseste cu desavarsire (nu mai spunem ca in orizont de 10 ani ar fi oportun si un pod la Calarasi RO-RO).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

gruiarew

@pasadia păi dacă Brașovul are 4 dungi de ce să n-aibă și Sibiul? Ce le mai place să cariocească harta, mai ceva ca niște copilași de grădiniță. Eu zic să-i oprească cineva până nu acoperă toată țara cu asfalt  :lol: :o :lol:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Pff, m-ai speriat putin. Eu stiam de 3 linii la Brasov caci insist sa consider ca Fagaras - Targu Mures nu se numara la Brasov. Dar dupa aia am remarcat ca se insista si cu Pitesti - Brasov, alta tampenie veche impotriva careia vad ca in continuare numai eu deschid gura. Apropo, daca tot se merge pe "asfalt peste tot" o sa incep si eu (sarcastic) sa cer largirea la 3 benzi a sectorului ala comun, Rasnov - Codlea, cel care leaga bucatile sudice (Ploiesti si Pitesti) de cele nordice (spre Sibiu si Bacau). Ce naiba, pare ca ne scaldam in bani, hai sa construim peste tot...

gruiarew

Mai arunc și eu o petardă... da, finalizat bucata lipsă între Margina și Holdea, dacă tot s-a început... Deși sunt din zonă consider că nu era necesar autostradă bucata respectivă. De câte ori am bătut Timișoara - Sibiu mare parte din trafic, în special cel greu merge spre Caransebeș la Lugoj și spre Alba la Sebeș. Lugoj - Margina și Sebeș - Holdea e cvasi - gol.

Înainte de a-mi sări în cap, haideți să stăm puțin strâmb și să judecăm drept. Banii nu-s nelimitați. Poate ar trebui s-o lăsăm mai moale măcar aici, pe forum cu mândria locală și să insistăm pentru o măsurare corectă a valorilor de trafic și de rezolvat punctual, problemele critice. Că degeaba am eu autostradă la poartă dacă ăia în Moldova mor pe capete pe un drum ce nu știe nimeni ce e.

Pentru brașoveni, că am tot văzut pe aici discuții și care se tem că o să le-o ia Sibiul în față: ca un "sibian" ce sunt și eu pot să vă spun că în afară de niște brânză rămasă între dinți nu avem nimic în plus față de restul zonelor. În zona industrială de mult nu mai e capacitate de extindere, autoritățile locale n-au fost în stare să găsească o modalitate de a lega satele din jur de "metropolă" sau să facă o centură în partea de sud. Faptul că s-a construit haotic blocuri de nu încapi cu mașina între ele și s-au umplut de săraci datori și cu sufletul la bănci, nu înseamnă dezvoltare. Da, ne-am nimerit și noi la drumul mare, dar cam atât...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

naivu

Apropo de dungi la Brașov, poate n-ar fi rău să se gândească mai serios la DX Ditrau-SfGheorghe (e pus în programul de guvernare dar de atunci nu am mai auzit de el). Pe lângă faptul că ar ar facilita traficul de-a lungul depresiunilor intracarpatice din E Transilvaniei, ar conecta Brașov la A8.

Europiu

Păi Brașovul va fi conectat la A8 prin A13...  :lol:
Luați-o vă rog ca glumă!!!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Mat_Fr

Să visăm frumos un pic...

Să încercăm sa contabilizam toate proiectele și studiile lansate acum pentru A și DX de către CNAIR si MT..

Se pare ca după lansarea diverselor proiecte de studii și de proiectare de autostrăzi și drumuri expres începem sa construim o perspectiva asupra demarării lucrărilor de execuție a planului general de autostrăzi în următorii 10-15 ani.

Astfel cu lansarea ultimelor licitații pentru studii de fezabilitate putem deja sa facem o proiecție previzionala a lansării licitațiilor de construcție pe termen scurt , mediu și lung, și putem deja sa avem o previziune a demarării lucrărilor de construcție în următorii 2 ani, 5 ani, 7 ani sau 10 ani... cu terminarea lucrărilor pariul este mult mai riscant...

Astfel, după părerea mea vom putea lansa lucrări noi pe tronsoanele următoare:

Licitații pe termen scurt ne-adjudecate încă: 2021 – 2023 : 571 km ( mandatul ăsta )

A1: lot 2, 3 și 4 + zona Margina -Holdea : 91,2 km
A3: Poarta Sălajului – Nușfalău, Suplacu – Chiribiș, Chețani -Câmpia Turzii : 83 km
A7: Ploiești – Buzău, Buzău- Focșani, Focșani – Bacău, Bacău – Pașcani: 320 km
A8: Târgu-Mureș – Miercurea – Nirajului, Leghin – Moțca :59 km ( dacă iese AM până în februarie 2022)
A11: Oradea – Biharia : 19 km

Licitații pe termen mediu: 2024 – 2027: 870 km A + 383 km DX : 1263 km (mandatul 2024 – 2028)

A3 : Ploiești – Brașov , Brașov- Făgăraș si Făgăraș – Sibiu : 213,5 km
A4: Agigea – 23 August  26 km
A7: Pașcani -Suceava, Suceava – Siret: 102 km
A8: Moțca – Iași – Ungheni, Miercurea Nirajului – Ditrău:169 km
A9: Timișoara – Moravița 60 km
A11: Arad – Oradea 134,5 km
A13: Brașov – Bacău : 165 km
DX Focșani – Brăila 75 km
DX Buzău - Brăila 98 km
DX Brăila – Tulcea 95 km
DX Ploiești – Găești  75 km
DX Oar – Satu Mare 18 km
DX A1 Tigveni - Rm. Vâlcea  22 km

Licitații pe termen lung : 2028 -2032: 828 km A + 829 km DX : 1657 km

A6: București – Alexandria; Craiova – Turnu Severin – Lugoj : 350 km
A8: Ditrău – Leghin 88 km
A14: Suceava – Bistrița – Dej – Baia Mare – Satu Mare: 390 km
DX București – Târgoviște : 80 km
DX Turda – Dej: 85 km
DX Tulcea – Constanta : 130 km
DX Focșani – Albita :170 km
DX Calafat – A6 (Craiova – Turnu Severin): 60 km
DX Craiova – Tg Jiu:  115 km
DX Bacău – Piatra Neamț:  62 km
DX Botoșani – Suceava: 40 km
DX  A3 Zalău – Baia – Mare  87 km

Probabil că vor mai fi segmente scurte construite ca centuri în jurul marilor orașe, care nu sunt contabilizate, dar așa putem ajunge în 2035- 2040 dacă mai avem bani și voință politică la peste 3000 km autostradă, 6 treceri ale Carpaților ( A1, A3, A6, A8, A13 și A14), și 1500 km DX.

Feri

#7708
Quote from: naivu on June 03, 2021, 10:51:37 AM
Apropo de dungi la Brașov, poate n-ar fi rău să se gândească mai serios la DX Ditrau-SfGheorghe (e pus în programul de guvernare dar de atunci nu am mai auzit de el). Pe lângă faptul că ar ar facilita traficul de-a lungul depresiunilor intracarpatice din E Transilvaniei, ar conecta Brașov la A8.

Similar, un traseu general Satu Mare-Baia Mare-Dej- Tg Mures - Gheorgheni - Miercurea Ciuc - Tg Secuiesc - Focsani - Braila - Tulcea - Constanta.
Adica ramura estica a Via Carpathia eu asa as fi vazut-o pentru terminus Constanta, in loc de dublarea coridorului deja existent Rin-Dunare pe A1, ca propunere pt includere in TENT-Comprehensive orizont 2050.

Avantajele ar fi Satu Mare - Baia Mare - Dej si zona din secuime plus Focsani - Braila ar intra la co-finantare mai avantajos si binenteles noi conexiuni si rute alternative interne.

In 2023 va fi urmatoarea reuniune unde se va decide daca/cum se modifica coridoarele. Nu stiu daca am obtine asta avand in vedere ca deja ne-au aprobat modificari/adaugari data trecuta dar tot ar merita incercat adaugarea de segmente noi decat dublarea celor existente si Via Carpathia ar fi o astfel de ocazie cand sunt mai multe state sustinand proiectul in anasamblu.



Quote from: hvm on June 02, 2021, 11:40:59 PM
Adica astea desenate aici sunt toate autostrazi?
Nornativele TEN-T, atat comprehensive cat si core, permit autostrada SAU dx (2+2). Deci depinde de Ro ce alege. Teoretic termenul pe Core e 2030 si Comprehensive 2050. Apropos de Core, actualul pod de la Giurgiu nu este conform pe acest considerent, deci ar trebui cel putin dublat.

Quote from: Mat_Fr on June 03, 2021, 10:53:01 PM

Licitații pe termen lung : 2028 -2032: 828 km A + 829 km DX : 1657 km
DX Bacău – Piatra Neamț:  62 km

Pt DX Bacau -Piatra Neamt nu este foarte clar din centralizatorul CNAIR (http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORDEINFRASTRUCTURA.pdf) daca in septembrie anul acesta ar trebui sa fie intr-adevar gata SF-ul sau si proiecful tehnic. Termenul cu siguranta va fi depasit dar totusi posibil sa se finalizeze undeva 2022-2023 deci cu licitatie in 2023-2024.

cristi5

#7709
Quote from: gruiarew on June 03, 2021, 10:45:15 AM
Mai arunc și eu o petardă... da, finalizat bucata lipsă între Margina și Holdea, dacă tot s-a început... Deși sunt din zonă consider că nu era necesar autostradă bucata respectivă.

Pai nu spui nimic nou. Am masurat traficul la Craciun acum 2-3 ani si au iesit 900 de vehicule pe ora pe sens, adica mult sub trafic de DN (1300). Plus ca se vede pe hartile de trafic, MZA era 5000 in zona in 2015. Chiar da intre timp s-ar fi dublat, tot e trafic de DN.

De-aia un singur tub de tunel ar fi de ajuns. Daca si merita sa fie facut half-profile, e alta poveste. Oricum cel putin cateva luni se va circula lejer 1+1 printr-un tub.