Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

alecu26

Fara sa fiu rau, la UMB le convine ca o manusa sa lucreze fara inginer.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cristian 74





Powered by API/PUM imgur uploader

Cam fără vlagă și sub spectrul inutilității, iată cifrele oficiale cnair, scoase din joben după un algoritm imposibil de descifrat de noi, muritorii de rând. O recapitulare pe anul ăsta: se lucrează pe 102,76 km, pe 7 șantiere de autostrăzi. Progrese de la început de an: Astaldi - 24.69; Straco - 10.94; Trameco - Selina - 56.82 în 6 luni; Alpenside - 10.53 în 6 luni; UMB - 38 în 8 luni; Pizzarotti - 20.5; Aktor - 11.03. Sigur, lungimi diferite, blocaje de diferite feluri, cifre volatile, dar ne putem face o idee despre cât de greu ne mișcăm.

mirceaeliade

@NGC: Ce inseamna "Suspendare din 30.07.2019 -> "Supervizarea proiectarii si executiei variantei de ocolire Bacau""?

Adica pot lucra cum vor si intre timp se raporteaza ei singuri ca au facut progrese mari? Si la final, cand gasesc pe cineva sa ii verifice, verificatorul ar putea face ca pe Lot3 de la Deva?  Ce rol de facto are un supervizator?

ivladbogdan

Conform acelui tabel, "campionii" Aktor, Straco si Pizza, au cam 10% progres pe an.
Rezulta ca Pizza deschide la anul pe vremea asta, Aktor peste 4 ani, iar Straco peste 7 ani?  :D
Bine ca astia nu sunt amenintati cu rezilieri, desi lucreaza fix cand si cum au chef. Altora care chiar au vrut sa faca si sa dea in trafic li s-a reziliat repede.
Mi se face rau...  >:(

Allex

^^ apropo de supervizare. Chiar zicea un muncitor ca aici nu vine nimeni sa ii verifice, nu e ca la Deva. Mai trec din cand in cand cei de la DRDP, dar cred ca doar pentru poze de pus pe facebook. E si aia un fel de supervizare...
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

naivu

#6185
Constructia unui lot de autostrada, de la organizarea primei licitatii pt primul studiu de fezabilitate pana la inaugurare e un proces indelungat la care inevitabil contribuie mai multe guverne, dar inevitabil simtim nevoia sa comparam diversele guvernari si dpdv al autostrazilor. Am incercat mai jos sa grupez informatia din topicul sinteze dupa guvernari; pentru proiectele incepute de o guvernare si terminate de alta le-am atribuit primei guvernari daca lucrarile au fost macar demarate si lotul terminat fara probleme birocratice majore.
Ceausescu: 114 km, Bucuresti-Pitesti si Fetesti-Cernavoda
anii '90: nimic (scuzabil, tinand cont de situatia economica). Memorabila declaratia lui Basescu, ministru al transporturilor '96-'00, "Romania nu are nevoie de autostrazi"!
2000-2004, guvernarea Nastase: 148 km, a facut Bucuresti-Drajna si a lasat in lucru Drajna-Fetesti si Pitesti bypass. De mentionat semnarea in iunie 2004 a contractului Bechtel (posibil legata de admiterea pe 29  martie 2004 a Romaniei in NATO)!
2005-2012, guvernare non-PSD (de la investirea primului guvern Tariceanu pana la demiterea guvernului Ungureanu si investirea primului guvern Ponta; am inclus si perioada in care PSD a sustinut guvernul liberal minoritar sau a fost la guvernare cu PDL, intrucat consider ca nu a fost factorul principal de decizie in aceste perioade): 404 km, a facut Campia Turzii-Gilau (+Suplacu de Barcau-Bors la 50%) si Sibiu bypass, a lasat in lucru Cernavoda-Constanta, Sibiu-Deva, Lugoj-Nadlac, Bucuresti-Ploiesti. De mentionat criza economica din 2008-2012!
2012-2019, guvernare PSD (a inclus si 1 an de guvernare Ciolos, dar stiu prea putine ca sa pot sa separ contributia lor de cea a PSD) : 295 km, a terminat Sibiu-Deva si Lugoj-Nadlac (le-am atribuit Orastie-Sibiu 3 unde au fost probleme, Timisoara-Lugoj 2 si unul din cele 2 loturi Nadlac-Arad pt ca a fost necesara relicitarea lucrarilor), a inceput Lugoj-Deva dar nu l-au terminat, a inceput Tg.Mures-Campia Turzii si Sebes-Turda dar le-a lasat la jumatate, a lasat in lucru Sibiu-Boita, Rasnov-Cristian, Biharia-Bors (dar nu si Suplacu de Barcau-Biharia sau Nadaselu-Suplacu de Barcau), centura Bacau; nu am adaugat 50 km A0-Sud si 58 km Craiova-Slatina (desi contractele sunt semnate, se anunta probleme birocratice mari). De mentionat licitatia pt SF+PT pt PiSi 2 si 3 care este in acelasi stadiu ca in 2012 si "bucatile de autostrada muzeu"!
2020-..., guvernare non-PSD: Doamne ajuta!
PS: Am si un tabel Excel dar nu ma prind cum sa-l atasez. Daca trebuie corectat undeva, sunt gata sa corectez!

pasadia

Nu vad sensul sa faci asa ceva. Mai degraba as face pe era Neaga vs era non-Neaga, chit ca oricum nici acolo nu sunt mari diferente.

Cristian 74

Naivu (Naivul?), eu înțeleg nevoia ta de a sintetiza lucrurile, de a avea o privire de ansamblu, dar lucrurile pot fi greu (spre imposibil) despărțite. Excel-ul îl poți transforma în jpeg (vezi pe Google, sunt destule converters din excel în jpeg), iar apoi e simplu de atașat imaginea.

horatiu.cosma

E fără sens o astfel de statistică a numărului de km per guvernări. Un proiect de infra are o durată de viață care transcede guvernările. Aproape 100% din ele sunt pregătite și începute într-o guvernare și terminate în următoarea guvernare.

cristi5

#6189
Zicea ceva politolog ca singurele proiecte romanesti care au fost pastrate de la o guvernare la alta sunt intrarea in UE si NATO.

Nu e adevarat, sunt si autostrazile, nu de alta dar n-ai cum sa termini una mai lumga de 5 km de campie in 4 ani (si guvernele nu mai dureaza 4 ani oricum).  Si odata un proiect inceput, indiferent cat a fost de prost pregatit, nu poate fi aruncat, ca reprezinta o oportunitate pt noii guvernanti, si pt "uite am facut autostrazi" si pt absorbtie, finante etc.

Dar asta nu e neaparat o veste buna. Inseamna ca incompetenta CNAIR, lipsa asumarii, nepasarea fata de soferi si fata de siguranta rutiera aflata la subsol, nu pot fi controlate de politic

Vedem asta la ministrul actual si fost: inghit pe nemestecate gogosile servite de CNAIR, marile expertize LD3 etc.

frunzaverde

Nu, autostrazile, tocmai, ca nu au fost un proiect romanesc pastrat de la o guvernare la alta. Fiecare guvernare a venit cu proprile proiecte de autostrada - si fiecare guvernare a avut propriul set de proiecte de impins in fata; la fiecare schimbare schimbandu-se toate prioritatile si incepandu-se (in unele cazuri) de la zero.

Din inconstanta asta s-au nascut vesnicele dispute gen BraBac vs A8 sau PiSi vs CoBra sau A3 vs A1...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

de fapt incompetența e cea care a fost proiectul peren, restul sunt consecințele :)

ghrt

Cel puţin PiSi vs CoBra s-a născut deoarece PiSi avea finanţare dar decizia politică a PSDului a fost să nu o facă. Atunci au aruncat această fentă şi toată lumea a molfăit-o ani de zile. Au trecut peste 10 ani de când sunt banii, nu s-a făcut practic nimic, ba chiar forajele insuficiente sunt mai rău decât nimic.
Cont (aproape) inactiv.

cris_ct

Corect, nu au vrut decât in termenii lor. E mai mult mai ușor să ajungă la resurse sa aștearnă  asfalt direct pe pământ și două rânduri de borduri una peste alta. Iar dacă nu merge, redirectionează banii pe alte prostii. E plină țara de exemple din astea. Iar incompetenții sânt numiți in funcții doar pentru a  semna nenorocirile alea și să apară la tv pe post de "ventilator". Ei sânt doar instrumentul să se întâmple asta.

cristi5

Da, corect, la pregatire si lansare nu exista continuitate. Dupa o victorie in alegeri se lanaseaza un nou SF maret, sau se ia un SF prost din sertar si se lanseaza.

Dar la executie exista destul de multa continuitate, probabil pt ca statul (ori de cine ar fi condus) are un contract...