Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radu24

SC Vectra Service SRL va construi pista Aeroportului
QuoteCea mai bună ofertă dintre cele patru care rămăseseră în această competiţie a fost a firmei SC Vectra Service SRL, controlată de omul de afaceri Marcel Butuza.

SURSA

Ionut

Hm, deci pana la urma se face aeroport serios la Brasov. Ce lungime va avea pista? :D

BoGDaN

#2
Hmmmm VECTRA SERVICE....un fel de ROMSTRADE local.

Vor lua 12,7 milioane de euro din cate am inteles pentru 2.8 km de pista in lungime si 45 latime.

bogdymol

^ Nu cred ca poti compara Vectra cu Romstrade. Vectra a facut bucatica aia de 3 km+drumul de legatura pe Centura Sibiu si s-au miscat foarte bine.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

BoGDaN

#4
Toate viaductele de pe Valea Oltului sunt stricate si carpite cu roaba de asfalt. Cu lopata, batute cu "maiul"....romanian style by VECTRA. Bataie de joc pe bani publici. Cum vine ploaia cum dispar plombele. Intrun timp au pus si nisip.....oare nu pot face si ei o PLOMBARE care sa tina in timp?! Eu mi-am spus o parere constatata privind bataia de joc a banului public! Nu stiam de lucrarea de legatura cu A1. 

coco.serban


coco.serban

Vectra Service SRL va constui pista

A fost stabilit câștigătorul licitației de construire a pistei aeroportului internațional de la Ghimbav. Potrivit caietului de sarcini, Vectra Service SRL a avut cea mai bună ofertă, prețul cel mai mic, adică 12,7 milioane de euro.

În cazul în care nu vor fi contestații și contractul va fi semnat, în termen de 12 luni societatea câștigatoare va trebui să finalizeze coonstruirea pistei.
"S-a tranșat licitația pentru execuția construcției pistei aeroportului. Au fost cinci oferte. A câștigat oferta cea mai serioasă. În situația în care nu vor fi contestații, din septembrie trecem la execuția pistei" a declarat Aristotel Căncescu, președintele CJ Brașov.

"Am luat în considerare prețul cel mai mic. Să nu uităm că este vorba de bani publici. Banii județului care susțin această investiţie și ni s-a părut mai mult decât firesc să luăm în considerare prețul cel mai mic. Acesta a fost ofertat de firma Vectra SRL." a declarat Mihai Pascu, vicepreședintele CJ Brașov.

Autoritățile județene spun că celelalte oferte erau extrem de costisitoare. De exemplu una dintre firme cerea pentru construcția pistei 20 de milioane de euro fără TVA.

Vicepreședintele CJ spune că după rezolvarea contestațiilor dacă vor fi, firma câștigatoare va avea la dispoziție 12 luni pentru construcția pistei.

Următoarea etapă din proiect va fi construcţia terminalului. Oferta Vectra Service SRL a fost de 56.975.087 milioane de lei plus TVA, respectiv 12.767.526 milioane de euro plus TVA (conform cursului leu/euro solicitat prin caietul de sarcini).

davyl

Ma bucur ca a castigat Vectra. A dovedit ca se poate face treaba, chiar daca esti o firma romaneasca!


coco.serban

CJ şi Vectra au bătut palma pentru pista aeroportului



MonitorulExpres.rohttp://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=index&s_id=120592

După ce ieri a fost semnat contractul, Vectra Service va avea la dispoziţie 12 luni pentru a finaliza lucrarea, dintre care 45 de zile sînt destinate proiectării

Consiliul judeţean şi SC Vectra Service SRL au semnat ieri contractul pentru proiectarea şi execuţia pistei Aeroportului Internaţional Braşov Ghimbav, după şase luni în care mai multe contestaţii depuse la licitaţia organizată de administraţia judeţeană au blocat demersurile de atribuire. Potrivit contractului încheiat ieri, Vectra Service va avea la dispoziţie 12 luni pentru a finaliza pista aeroportului, dintre care 45 de zile sînt destinate proiectării.

12 luni pentru finalizarea pistei

Contractul de proiectare şi execuţie pentru pista Aeroportului Internaţional Braşov-ghimbav (AIBG) a fost semnat după şase luni în care licitaţia a fost blocată de mai multe contestaţii depuse de firma SC napoca SA în asociere cu ICCO. În schimbul sumei de 56,975 milioane lei (12,767 milioane de euro- sumă fără TVA), cîştigătoarea licitaţiei, firma braşoveană Vectra Service SRL va realiza pista cu o lungime de 2.825 de metri şi lăţimea de 45 de metri, în termen maxim de 12 luni de la semnarea contractului. ,,Vectra a cîştigat proiectarea şi execuţia pistei, împreună. Practic, firma are la dispoziţie cel mult 45 de zile pentru ne preda proiectul şi apoi se va ocupa de execuţie, pe baza acestuia", a explicat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Mihai Pascu. După terminarea lucrărilor, Consiliul Judeţean va avea la dispoziţie 48 de luni pentru a plăti, către Vectram toate lucrările cuprinse în contract. ,,Dacă vom avea sprijinul necesar, vom plăti chiar mai repede", a declarat Pascu.

Lucrările la pistă încep în 2013

Potrivit reprezentantului SC Vectra Service SRL, Marcel Butuza, dată fiind întîrzierea cu care s-a semnat contractul, în acest an nu se vor putea face prea multe lucrări la pista aeroportului. ,,Putem face, pînă la sfîrşitul anului, decopertarea, putem transporta materialele acolo şi putem face pregătirea de şantier. Restul lucrărilor le continuăm la anul. Important este că noi avem potenţialul tehnic, economic şi logistic pentru a finaliza în termenul stabilit de contract această lucrare", a declarat Butuza.

,,Unii nu se bucură pentru aeroportul de la Braşov"

Autorităţile judeţene anunţă că anul viitor, după finalizarea pistei, se va trece şi la construirea terminalului, care va fi de tip modular. ,,În doi ani ne dorim ca aeroportul să fie operabil", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, care spune că deja există ,,interes străin pentru operarea aeroportului". Preşedintele CJ susţine însă că, în paralel cu acest interes pentru aeroportul de la Braşov, există şi ,,persoane care nu se bucură pentru această investiţie". ,,Am reuşit să semnăm contractul pentru pistă, care este cel mai important pas. Dar sînt şi unii care nu se bucură pentru asta. Nu se bucură cei care administrează aeroportul din Sibiu. Chiar săptămîna trecută o persoană de acolo a venit la noi pentru o discuţie pe această temă. Nu se bucură nici cei care administrează aeroportul din Tîrgu Mureş şi cei care au făcut studiul pentru Intelcan. Am certitudinea că toţi au lucrat împreună împotriva aeroportului de la Braşov", crede Căncescu.

coco.serban

CJ pregăteşte licitaţia pentru terminalul aeroportului



MonitorulExpres

Prima etapă de construcţie a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav presupune realizarea pistei de aterizare şi a suprafeţelor de mişcare

Consiliul Judeţean se pregăteşte să lanseze cea de-a doua etapă de construcţie a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, care presupune realizarea terminalului de călători şi marfă. Vicepreşedintele CJ, Viorel Chiriac, proaspăt senator pe Colegiul 2 care include şi oraşul Ghimbav, a declarat că Legislativul Judeţean va supune aprobării în următoarea şedinţă de plen, demararea procedurilor pentru licitarea celei de-a doua părţi a aeroportului. CJ pregăteşte această licitaţie, deşi prima etapă, de construire a suprafeţelor rulante este abia la început şi nu va putea fi derulată propriu-zis decît din primăvara anului următor.

Terminalul aeroportului, subiect pentru următoarea şedinţă de plen a CJ

Consiliul Judeţean va supune aprobării, în şedinţa de plen programată pentru săptămîna aceasta, documentaţia aferentă licitaţiei pentru terminalul Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, susţine vicepreşedintele Viorel Chiriac. Din discuţiile pe care CJ le-a purtat pînă acum cu specialiştii în domeniu, pentru terminalul de marfă şi călători, administraţia judeţeană ar putea apela la o construcţie modulară, care ar oferi posibilitatea dezvoltării în timp a capacităţii de primire, în funcţie de tranzitul prin aeroportul de la Braşov. ,,În şedinţa de pe 20 decembrie vom aproba documentaţia aferentă licitaţiei. Pînă la şedinţă vor fi stabilite ultimele detalii legate de documentaţie şi apoi lansăm procedura în SEAP, pentru a găsi o firmă care să facă terminalul aeroportului", a declarat Viorel Chiriac. Pînă la primăvară va fi desemnată firma care se va ocupa de terminal. Tot pînă atunci, trebuie rezolvată însă şi problema care ţine de îndiguirea pîrîului Belălcin, care curge în zona aeroportului. Licitaţia organizată de Ministerul Mediului şi Pădurilor, pentru desemnarea unei firme care să facă lucrarea este încă în blocaj. ,,Mai sînt două luni pentru rezolvarea acestui aspect", a declarat Chiriac, referindu-se la cele două luni rămase de iarnă, în care nu se pot face intervenţii în zonă.

Pista va fi făcută după trecerea iernii

Prima etapă de construcţie a Aeroportului Internaţional Braşov- Ghimbav presupune realizarea pistei de aterizare şi a suprafeţelor de mişcare. Deşi licitaţia pentru proiectarea şi construcţia pistei a fost adjudecată încă din luna iunie, din cauza unor contestaţii care s-au rezolvat abia la sfîrşitul acestei toamne, lucrările propriu-zise pentru pistă încep abia anul viitor, după topirea zăpezii, cînd timpul o va permite. Pista şi suprafeţele adiacente vor fi executate de firma braşoveană Vectra Service SRL, care a cîştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean, făcînd o ofertă de 56.975.087 de lei plus TVA (12.767.526 milioane de euro plus TVA, conform cursului leu/euro solicitat prin caietul de sarcini). Pista aeroportului de la Ghimbav va avea o lungime de 2.820 m şi o lăţime de 45 m. Lucrările vor fi derulate, potrivit caietului de sarcini, în cel mult 18 luni, astfel că ele ar trebui să fie gata la sfîrşitul anului viitor.

coco.serban

Realizarea Aeroportului va începe în această primăvară

Sursa:mytex.ro

În primăvara acestui an va începe derularea contractului privind proiectarea şi execuţia pistei Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. Contractul a fost semnat la finele anului trecut, după mai bine de cinci luni de la organizarea ultimei licitaţii pentru desemnarea constructorului, şi la aproape 20 de ani de la lansarea iniţiativei.
Reamintim că în perioada 1990-1991 a fost înfiinţată prima asociaţie pentru construirea aeroportului şi au început preparativele. În timp, au fost realizate diferite asocieri cu firme şi bănci externe, toate demersurile soldându-se, însă, cu tot atâtea eşecuri.
,,În 2006-2007 au existat reale şanse de a obţine finanţare externă pentru aeropor­tul nostru, dar a venit criza şi totul a fost blocat! Sunt şi acum mulţi cei care nu se bucură că facem acest aeroport", a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu.
Conducerea companiei Vectra Service, care a câştigat licitaţia pentru realizarea pistei Aeroportului, a anunţat că lucrările vor începe în primăvara acestui an. Potrivit contractului, proiectarea şi construcţia pistei - care va avea o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri - va dura 12 luni. O perioadă de 45 de zile vor dura predarea proiectului, care va fi anali­zat de administraţia judeţeană, în vederea demarării lucrărilor efective. 

Ar putea fi preluat 20% din traficul de pe Otopeni

Preşedintele CJ Braşov a mai spus că, potrivit studiului de fezabilitate realizat de firma Mott McDonald, ,,Aeroportul ar putea atrage peste 20% din numărul de călători care aterizează pe Otopeni. La început vom avea un trafic mai redus, dar în timp acesta va creşte. Dacă vom ajunge la o cotă anuală de un milion de călători, Aeroportul va fi mai mult decât profitabil".
Potrivit studiului realizat de Mott McDo­nald, în primul an de funcţionare, aeroportul de la Braşov va avea un trafic de pasageri de 300.000 de persoane, urmând ca abia după opt ani de funcţionare să depăşească un milion de pasageri/an. Traficul de pasageri va continua să crească, potrivit studiului, până la peste două milioane de pasageri în cel de-al 25-lea an de funcţionare. În 25 de ani, potrivit studiilor, Aeroportul va avea un trafic de 34,367 milioa­ne de pasageri.
Potrivit studiului de impact comandat de administraţia judeţeană, în zona Braşov-Harghita-Covasna şi staţiunile de pe Valea Prahovei, gradul de aşteptare a acestui Aero­port este de peste 92% şi se aşteaptă crearea a circa 10.000 de noi locuri de muncă.

Ionut


coco.serban

Va fi a treia inaugurare de lucrari in 20 ani......eu sper ca da, dar , dar, dar,dar.....sa vedem daca se va construi:D

50-50%

coco.serban

Quote from: davyl on October 22, 2012, 04:47:49 PM
Ma bucur ca a castigat Vectra. A dovedit ca se poate face treaba, chiar daca esti o firma romaneasca!

O mica completare. Vectra este una din firmele romanesti care respecta  termenele de finalizare. De la tronsonul de centura ( Brasov ) pana la partia de ski din Poiana...Eu ca brasovean sunt foarte multumit de prestatia lor.

P.S. Patronul este Marcel Butuza, care are si o firma de inchirieri de elicoptere, care ajuta brigada Salvamont Zarnesti cu transportul ranitilor din PC pe gratis.