News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 12 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

^ se aprobă mâine, o parte

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind agenda ședinței Guvernului României din 11 august 2021

16. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Autostrada Ploiești-Buzău", aflate pe raza localităților Râfov, Dumbrava, Drăgănești, Albești-Paleologu, Tomșani, Colgeag, Baba Ana, din județul Prahova
Proiectul poate fi consultat la adresa: https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2021/08/HG-16.pdf

gov.ro


Quest

^ -3
@razvan96 nu vad ce anume e prostie ca Beneficiarul sa stie exact ce vrea sa fie construit, iar Constructorul sa se conformeze intocmai cererii.

Mi-a ramas definitiv in minte o postare de fb a Companiei de prin martie curent, cu Alina Oprea (expert FIDIC), care spunea ca la nivel mondial (! deci nu RO), peste 66% din contractele pe FIDIC galben ajung sa fie reziliate. Cu alte cuvinte, daca tu Beneficiar vrei sa n-ai discutii si contre pe la DAB, fa-ti un PT serios si da-l in executie pe FIDIC rosu. Nu asta avem pe PL-BZ si urmatoarele tronsoane de A7 cu finantare prin PNRR ?

Dar chiar si asa, explicatiile unor specialisti precum vancouver & alecu26 sint valoroase, asa ca daca are cineva amabilitatea sa puna un link la explicatiile lor, as fi recunoscator. :cheers:
Common sense will get you far !

ciprianh

Deputatul USR de Neamț Iulian Bulai care a participat, luni, la sedinta CNAIR, a anunțat ultimele noutati:

"Pe A7 Focșani – Bacău se fac în acest moment foraje pentru studiul geotehnic. Mâine va fi adus un utilaj suplimentar pentru gropile de împrumut, iar luni încă unul. Pe 20 septembrie va fi finalizat studiul geotehnic.

Bacău – Pașcani: proiectantul acestui tronson a semnat un contract cu INHGA, în vederea realizării unui studiu hidrotehnic pentru a găsi o soluție la trecerea peste râul Moldova. Studiul va fi gata pe 3 septembrie. Au fost transmise observațiile la studiile geotehnic și de fezabilitate. Proiectul tehnic se află în analiză. Pentru acordul de mediu documentația a fost transmisă, dar mai sunt necesare completări. Toate nodurile rutiere de pe A7, inclusiv cel de la Pașcani și cel de la intersecția cu A8 sunt stabilite.

Pașcani – Suceava – Siret: au început studiile topografice și până acum s-au realizat câte 10 km pe fiecare sector. Au fost trimise deja la CNAIR temele geo pe Suceava – Siret, iar pentru Pașcani – Suceava vor fi trimise azi. De săptămâna viitoare încep și aici studiile geotehnice, cu câte o foreză pe fiecare sector."

Sursa facebook

dr4qul4

@Quest, diferenta este ca la noi PTE-urile sunt facute de aceiasi proiectanti care se impiedica de orice denivelare si nu sunt in stare sa scoata un traseu cat mai drept.
Nici nu vreau sa ma gandesc ce solutii vor cere, de vom realiza ca trebuie sa importam tehnici de constructie folosite acum 50 de ani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

altr

Catalin Drula, pe Facebook:
QuotePRIMELE EXPROPRIERI PENTRU A7, REALIZATE
Veste bună pentru unul dintre cele mai importante proiecte ale României, Autostrada A7, coloana vertebrală care străbate Moldova de la nord la sud. În ședința de Guvern de astăzi, Executivul a aprobat primele exproprieri din județul Prahova pentru sectorul Ploiești-Buzău, pregătind astfel lucrările în teren pentru cel mai avansat tronson al A7.

Acesta este acum în licitație pentru execuție, iar termenul de depunere a ofertelor este 24 august. Imediat după semnarea contractului, vor începe lucrările în teren, proiectarea fiind deja realizată.

A7 este cel mai mare proiect de infrastructură propus prin PNRR (pentru segmentul Pașcani-Bacău-Focșani-Buzău-A3).

Câteva date despre cum va arăta sectorul Ploiești-Buzău, pe care lucrările vor dura maximum 20 de luni:
➡️ lungime - 63 km;
➡️ 6 noduri rutiere;
➡️ 160 de ha de perdele forestiere;
➡️ 42 de poduri + pasaje;
➡️ 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

Ca pași următori pentru A7, în perioada imediat următoare vom începe să lansăm progresiv licitațiile și pentru restul sectoarelor, până la final de an: Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani.

La nord de Pașcani, Compania de drumuri a anunțat recent, în urma finalizării Analizei Multicriteriale de traseu și studiului de trafic preliminar:
▶️ că tronsonul Pașcani - Suceava va fi construit la profil de autostradă,
▶️ iar Suceava - Siret, la profil de autostradă, respectiv drum expres de la intersecția DN2H până la graniță.

#RevoluțiaBuneiGuvernări
https://www.facebook.com/990747367737692/posts/2571841579628255/

tom_sawyer

#6680
^ cred că s-ar putea scoate de pe harta API varianta estică a traseului Suceava-Siret.

LE: am vazut că s-a scos. Merci!

Vladul

Legat de comunicatul de pe pagina de FB a lui Catalin Drula. Parca era vorba intr-o vreme ca proiectul aut. A7 include si construirea unor piste de bicicleta. Ca sa faca proiectul mai "verde", sa placa la Bruxelles. Sunt incluse si pe tronsonul Ploiesti- Buzau?  8)

RazvanN

Stiu ca proiectul e batut in cuie etc, dar eram curios daca stie cineva de ce nu s-a continuat din zona de 3 benzi pe sens a autostrazii A3, din nodul de la Moara Vlasiei daca nu ma insel.
Nu de aceea s-a proiectat A3 asa, pentru viitoarea jonctiune cu ceea ce acum se numeste A7?

alecu26

#6683
E destul de complicata povestea. Am impresia ca a fost mutat nodul. Nu mai e exact pozitia din anii 2005-2010.

Oricum largirea la 3 benzi trebuia facuta mult mai tarziu, dar domnul Orban, pe atunci la MT, a decis sa se faca oricum.

Bottom line: daca traficul (functie de deschiderile din A7, A3, A0) o va cere probabil se va largi pana la bifurcatie. Sper ca insa nodul in asamblul lui sa fie gandit pentru asa ceva.
Drumurile noastre POATE;

Oneinthecrowd

Legatura A3-A7 a fost in zona Dumbrava de la inceput. Ideea e de a fi si o axa Est-Vest, nu doar o legatura directa cu Bucuresti.

Planul initial era sa fie cu trei benzi pana la Dumbrava, dar intre timp s-a redus la 2 (daca va mai amintiti a fost finantata 100% de la buget in anii de dupa criza din 2008). Pe portiunea pana la Moara Vlasiei parca au incercat sa o reduca la 2 benzi, dar nu s-au lasat italienii. Pe sectoarele executate de constructorii Romani s-a redus.

Si un extras din presa vremii (inclusiv optimismul):

Peste două veri, vom ajunge cu maşina de la Bucureşti la Ploieşti, în cel mult 30 de minute, însă, asta doar dacă va fi terminată autostrada spre munte. Speriate de traficul infernal, de pe DN1, autorităţile i-au mai adăugat câte o bandă pe sens. Va fi prima autostradă din România, cu câte trei benzi, pe fiecare sens de circulaţie.Autostrada spre munte va avea trei benzi pe sens numai până la kilometrul 45, în dreptul comunei Dumbrava, înainte de Ploieşti. De acolo va porni cea care face legătura între Bucureşti şi Moldova.

Sursa: https://www.antena3.ro/economic/auto/autostrada-bucuresti-ploiesti-prima-din-romania-cu-3-benzi-pe-sens-50869.html

vancouver

In 2006-2007 Bucuresti - Ploiesti a fost scoasa la licitatie pe 2 benzi. Ulterior, subliniez: ulterior, s-au gandit ca era bine sa fie la 3 benzi pana la nod Dumbrava, unde urma sa se separe A7. Aceasta modificare nu a mai fost insa posibila decat pe segmentul Bucuresti-M. Vlasiei, contractat ceva mai tarziu decat M. Vlasiei - Ploiesti, unde proiectarea era deja in lucru si nu mai era posibila o modificare fara a se plati anumite operatii de 2 ori.

Asa ca s-a facut largirea numai pana la M. Vlasiei, urmand sa se faca si pana la Dumbrava intr-o etapa ulterioara.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Oneinthecrowd

Mersi de clarificare @vancouver; tineam eu minte de alba-neagra cu banda 3 dar se pare ca pe dos :(.

Fred

Atunci cand se va vrea largirea la 3 benzi de la Moara Vlasiei la intersectia cu A7 se poate executa pur si simplu ca largire sau e nevoie de ceva demolari sau modificari la poduri si pasaje? Exista rezerva pentru largire?

vancouver

Din cate stiu nu s-a tinut cont de viitoarea largire in proiect. Deci va fi nevoie de modificari ale pasajelor, iesirilor, etc. Sigura autostrada la care stiu ca s-a tinut cont la pasaje pentru o viitoare largire la 3 benzi este A4 centura Constanta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

#6689
E interesant ca dupa moara Vlasiei spatiul median pentru largire nu exista. Planurile initiale asa erau facute...cu rezerva pe zona mediana pentru largire, si s-a semnat contract additional pentru asta.

A fost chiar licitatie pentru aceste lucrari aditionale, dar s-a blocat, intru-cat cumva trebuia dat acces si noului antreprenor pe aceasi locatie pe care era cel vechi inca la lucru. Si in final s-a fortat aceasta banda a 3-a ca si additional la contractele initiale.

Faptul ca rezerva mediana pentru banda a-3 nu mai exista dupa moara vlasiei pana la Dumbrava nu mai exista e din punctul meu de vedere o mare prostie tehnica si un mic dezastru. Va fi chinul de pe lume largirea spre exterior. Asta daca se va face vreodata.

LE: ceva ceva imi aminteam: " În iunie 2009, Ministerul Transporturilor organizează o licitație de extindere la 3 benzi pe sens a porțiunii de 25 de km dintre Moara Vlăsiei și Dumbrava[28], licitație la care 7 companii și consorții își depun oferta, dar care este suspendată două luni mai târziu din motive tehnice și legislative, privind accesul companiei câștigătoare pe șantierul vechilor constructori[29] și drepturile asupra proiectului tehnic."
Drumurile noastre POATE;