News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

transporter

#5865
Dupa cum stim Uniunea Europeana pune mare accent in exercitiul urmator pe protejarea mediului si solutii "verzi". Si ce facem noi in acest context ? Construim o cocoasa la Focsani pe care milioane de vehicule ani la rand vor polua suplimentar fata de cat ar fi strictul necesar, doar pentru a satisface orgoliile unor baroni locali. Eu as fi curios ce parere au organismele europene despre aceasta situatie. Poate ar fi cazul ca cineva sa le trimita o sesizare pe acest subiect, sa vedem daca totusi nu se pot schimba lucrurile cu forta, daca tot nu merge cu vorba buna.

alin2pas

Dacă prin absurd s-ar extinde așa mult Focșaniul spre est (adică să-și dubleze dimensiunea spre est), actuala șosea de centură ar deveni un bulevard chiar prin centrul orașului. Intenția edililor din Focșani cred că a fost alta: prin ,,cocoașă" forțăm alegerea punctului de plecare a DX-ului spre Brăila din Focșani și ne alegem și cu un drum de centură la profil de autostradă, mai ales că legătura cu autostrada de la Petrești (din nord) e dusă până la DN2D și nu doar până la DN2 (E85). Sau, cine știe, dacă se vor identifica proprietarii terenurilor de pe cele două trasee (cel scurt și cocoașa) vom descoperi ceva nou...

cristi5

#5867
Vorbim de parca proiectantul a stat 2-3 ani intr-un buncar si a facut desene, cu ministrul (Stroe, Cuc, Bode) si seful/sefa CNAIR venind din cand in cand la ei cu biciul si cu niste fasole vegetariana.

Pe langa constrangerile obisnuite de care trebuie sa tina cont un proiectant (geometrie, structuri, geotehnica) mai e si... dorinta UATurilor de pe traseu. Oamenii astia chiar au putere. In fond, e batatura lor...

Eu am sperat ca odata cu schimbarea regimului politic in Vrancea sa se rezolve. Din pacate se pare ca nu au fost schimbari suficiente. Primarul a primit un nou mandat si, normal, a continuat politica aberanta de urbanism pe care o avea.

Acuma inteleg ca e mai usor sa injuram proiectantul, sau ministrul, ca are si cont pe forum, dar la primarie la Focsani s-a adresat vreun coleg? Tovarasii de acolo n-au cont pe forum dar daca chiar credeti in cauza asta, sunt convins ca veti reusi sa-i contactati. Dar aud ca pana si opozitia din Focsani e de acord... Mno, csf? Trebuie trimisi in excursie de documentare la Arad.

Si poate gasiti in legislatie un mod prin care ministrul sau primul ministru poate sa-i oblige pe tovarasi, sa le stranga coastele la usa. Pana acum n-a gasit nimeni. Poate cand Nastase si partidul lui dominau tara in 2000-2004 se rezolva prin forta: mai taiai o finantare, demiteai un ministru sau SdS al baronului. Dar stai, ca si A3 proiectata pe vremea aia ocoleste Clujul din motive de Funar Gyorgy.

Sau cand Ponta si USL dominau tara in 2012-2015, au fortat Acordul de Mediu la LD2 (deci nu au fortat UATurile ci autoritatile si ONGurile de mediu). Rezultatul il vedeti in teren: inca nu am bagat o lopata la tuneluri. Plus rezilieri cu Salini si Comsa unde statul va plati despagubiri grase.

Stiu ca ne plac liderii autoritari. Eventual sa se si mute cu cortul in cocoasa.

naivu

Ministrul transporturilor clar nu are mijloace să constranga "tovarășii" (cel puțin nu fără ajutorul justiției sau SRI), cel mult poate face mici mizerii la tot județul. Mult mai important pt el (și pt noi) este să demareze anul acesta cât mai multe șantiere, în special A7! Pt că dacă nu reușește, pt cei din afara forumului, nu va fi mare diferență între el și Cuc!
Cocoaşa ... mai încolo.

Bacaoanul

#5869
Quote from: DanielG on February 28, 2021, 09:42:15 PM
Am fost la bacau
:(( :(( :(( :(( :((
Pustiu
Nici un muncitor

Confirm.

Nici urma de utilaje, muncitori pe santier. Ba si organizarea de santier ( baracile ) au disparut.
Chiar ne impotmolim ca tiganul mal cand mai sunt de facut cateva bucati din proiect ? Segmentul A7- DN15 si descarcarea lui A7 in drumul spre Vaslui.

Bachus01

Probabil nu merita sa intre in teren pana vremea nu o permite in totalitate . Mare lucru numai au de facut . Suprabetonat podul de peste canal si terminat bretelele.

dr4qul4

@mirceaeliade, comparatia ta gresita.
Traseul pe care il ceream noi (cel fara ocol) e la peste 1km in exteriorul actualei centuri. Si ar fi trecut prin camp, fara sa afecteze vreo casa.
Practic, A0 la Bucuresti va trece mai aproape de DNCB decat ar fi trecut la Focsani.
Pentru o comparatie corecta, intre cocoasa de la Focsani si A0, aceasta din urma ar fi trebuit sa ocoleasca si Mihailesti si Adunatii copaceni. Iar pe Nord ar fi trebuit sa treaca aproape de Snagov.
Dar A0 taie in 2 comuna Berceni si orasul Pantelimon. Localitati de 10 ori mai importante ca satele alea uitate de lume (Mandresti Munteni/Moldoveni).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: naivu on February 28, 2021, 08:39:09 PM
... Pana atunci trebuie sa li se raspunda cu mici mizerii: orice reabilitare de drumuri din Vrancea care are nevoie de finantare/aprobare CNAIR/MT amanata si spus intre patru ochi "daca esti marlan cu mine si eu pot fi marlan cu tine"...

:lol: :lol: :lol:

+1

Si degradarea DN-urilor din zona la DJ, sa ramana doar DN2.
Sa circule "boborul" pe ce pot ASFALTA  amaratii aia de la CJ side la primarie.

Si trebuie sistat urgent DX Focsani-Glati.
Varianta Tecuci-Galati pare mult mai interesanta...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bachus01

Nu au nicio vina locuitorii judetului . Maxim neprezentarea la vot  :bash:

Daca discutam de Cluj , Craiova , Timisoara , Brasov poate mai intelegeam rostul la cocoasa. Dar la Focsani este de noaptea mintii . E simplu de urmarit evoluatia demografica in ultimii 10 ani .

dr4qul4

Ce e si mai ciudat e ca Focsani-ul se dezvolta spre Nord, nu spre Est. Iar la Nord au facut un drum de legatura care s-ar putea sa necesite ceva demolari.
Ceva de genul Nimby la est dar Imby la nord.  :stupid:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

anitzei

Bun. Inteleg ca piedica e doar la autoritatile locale.
Sa se mai faca o intalnire cu ei si sa li le explice pentur ultima data consecintele defavorabile (atat pentru buget, participanti la trafic, mediu, cat si pentru localitate). Totul sa fie super-mediatizat. Macar sa stie lumea ce se intampla si din ce cauza va trebui sa facem un ocol muulti ani de aici inainte. Totodata, primarii si gasca lor sa-si asume scris ca acolo va fi un infloritor Focsani2 in 5 ani, ca vor construi cai de acces, canalizare, scoli, spitale, etc pentru toata zona in cauza. Pai daca au in gand metropola, sa-si faca metropola!
Iar daca baronii nu pot fi convinsi, atunci la intrarea in "cocoasa" sa se puna niste bannere imense in care sa se scrie ceva gen "acest drum ocoleste __ kilometri din cauza __". Eu unul sunt dispus sa cotizez pentru ele.
Si facut un site al autostrazii in care sa apara mereu explicatii pentru cocoasa. Oamenii trebuie sa stie ca s-a facut absolut tot ce e posibil sa se corecteze mizeriile.

Fred

Se poate indrepta cocoasa tragand autostrada cu totul mai spre est si nu mai are treaba cu orasul Focsani si primarul lor. Chiar pastrand limita estica in zona drumului 23.



cristi5

#5877
Quote from: anitzei on March 01, 2021, 04:55:40 PM
Sa se mai faca o intalnire cu ei si sa li le explice pentur ultima data consecintele defavorabile (atat pentru buget, participanti la trafic, mediu, cat si pentru localitate)..

Si cine zice ca nu s-a facut?

N-o fi fost mediatizat dar eu n-am vazut intalnire mediatizata care sa aiba alt efect decat "ramanem pe pozitii"

MihaiD

avem mai jos cele mai bune argumente. Când, mai exact, a intervenit în timp acest ,,nu se poate", din moment ce la jumătatea lui 2020 încă se putea?

https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2130497410429343

,,COCOAȘA DE LA FOCȘANI

Așa arată (cu galben) traseul propus al viitoarei autostrăzi A7 în zona Focșaniului.

Nu se poate imagina ceva mai imbecil. Este un exemplu atât de clar de: AȘA NU!

Nu numai că lungește DEGEABA cu 4,5km traseul (ceea ce înseamnă aproape 5km de autostradă construiți ÎN PLUS față de traseul direct trasat cu linie punctată roșie, dar și milioane de km de parcurs în plus anual pentru traficul de acolo), dar amplasând astfel autostrada și nodurile, parcă e făcut înadins ca focșănenii să ajungă la autostrada cât mai greu și să beneficieze cât mai puțin de ea. Uitați-vă unde sunt nodurile față de localitate!

A7 este viitoarea axă nord-sud a Moldovei: de la autostrada A3 prin Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani până la Suceava și apoi la frontiera cu Ucraina.

În prezent se derulează Studiul de Fezabilitate. Asta a rezultat ca propunere până acum.

Se pare că motivul pentru care s-a făcut cocoașa este că așa a cerut Primăria Focșani în avizele emise. Nu-mi dau seama dacă la mijloc este o formă de prostie în formă agravată sau vreo ticăloșie cu terenuri. În Oprișan-land oricare variantă e plauzibilă.

Dar aici trebuie să vorbim și de prestatorul, consultantul care face studiul de fezabilitate, care se numește Consitrans. El cum a putut să dea această varianta drept "câștigătoare". În ce fel analiza cost-beneficiu a putut scoate varianta asta mai bună decât conexiunea directă.

Vă spun eu: prin mânărirea cifrelor și a analizelor. Consultanții care fac SF-urile în România scot ce vrea clientul. Cum făcea dl. Ghizdeanu când îl întreba Boc cât o sa fie creșterea economică pe anul următor: "cât vreți să fie dl. prim-ministru?"

Cam așa și cu consultantul care ar trebui să aibă probitate profesională și integritate. Cum vrea clientul, așa facem cifrele să iasă. Pentru că clientul plătește.

Avizul Primăriei Focșani nu este în niciun fel obligatoriu. În general, există o lege prin care se poate deroga chiar și de la PUZ-uri pentru construcția de autostradă. S-a folosit în Voluntari unde dl. Pandele bloca A3-ul. Aici nici măcar nu e vorba de un plan de urbanism de la care sa derogi (ceea ce între noi fie vorba, ar putea la limită să fie excesiv) - e vorba de un simplu aviz.

Dar CNAIR nu vrea să supere eminențele vrâncene care au făcut mizeria asta și cocoșează traseul. Să mai vorbesc de cei din CNAIR care ar trebui să lucreze cu consultantul la studiile astea de traseu? Ce capacități profesionale au? Ce interes își dau?

Voi reveni în curând cu alte exemple de studii de traseu bazate pe analize falsificate "ca să iasă ce trebuie"."

paullie

Cred ca m-am prins de ce au vrut cocoasa. Sa nu le fie prea usor detinutilor sa evadeze.