Forum PeUndeMerg.ro

România => Nivel național => Feroviar => Topic started by: frunzaverde on January 08, 2019, 08:54:37 PM

Title: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on January 08, 2019, 08:54:37 PM
Aici aveti:

1. Livretul central complet pe 2019, adica livretele toate trenurile Internationale si Inter-regio de calatori pana in decembrie 2019.
2. Livretele regionale pentru regionalele Bucuresti si Brasov, adica toate trenurile regionale cu parcurs in regionalele respective.

https://bit.ly/2TA4spi

Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on January 09, 2019, 12:59:42 PM
livretele se mai afiseza uneori prin gari. de exemplu in Gara de Nord, mersul trenurilor ATC Timisoara Nord-Baia Mare e afisat printr-o copie direct din livret.Dar uite ca nu am pozat.

Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on January 03, 2020, 08:12:06 PM
Livretul 2020:

https://www.dropbox.com/s/8yc0ylv5y2gai90/Livret%20Central%202020.pdf?dl=1
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 22, 2020, 12:43:52 PM
Va rog frumos sa puneti link cu livretul central cu mersul trenurilor complet (sezoniere +operatori privatii) 2021 si livrete regio 2021?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Phenol on October 22, 2020, 01:36:33 PM
Quote from: ALEXCFR on October 05, 2020, 11:23:43 PM
https://ro.scribd.com/user/517025051/Tulburel (https://ro.scribd.com/user/517025051/Tulburel)
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ioandorin on October 29, 2020, 12:50:39 AM
Nu stiu acum dacă se vede !
Livretul trenurilor regio de pe regionala Timisoara!
Cam aceasi timpi de mers pe Arad-Radna ,regio călători de la 01.01.2021 limitat la Ineu!
https://drive.google.com/file/d/1l3TmeHrGm14qGoEx0vCZdx1oHDEZJjEj/view?usp=drivesdk
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on October 29, 2020, 12:51:51 AM
@ioandorin : Nu merge linkul.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: mtk on October 29, 2020, 01:25:38 PM
Quote from: frunzaverde on January 03, 2020, 08:12:06 PM
Livretul 2020:

https://www.dropbox.com/s/8yc0ylv5y2gai90/Livret%20Central%202020.pdf?dl=1

Ce mi se pare ciudat este ca acest livret nu se potriveste cu celelalte trei puse doua-trei postari mai jos. Cel putin 78 / 79 apare intr-o parte ca Bucuresti - Timisoara - Budapesta si retur, fiind un mix de 1695/1696 cu 78/79, in cealalta parte doar Timisoara - Budapesta si retur...
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on October 29, 2020, 04:02:10 PM
Mtk, ce-ai tu in linkul ala e livretul 2019-2020, adica ala valabil acum, pe care l-ai comparat cu propunerea de livret pentru 2020-2021.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 29, 2020, 04:37:44 PM
@ioandorin
Aproba si tu sa vedem livretul
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: District EA on October 30, 2020, 07:26:40 AM
Doar 7 zile!
https://wetransfer.com/downloads/59eb3a0ed4826b4c5c2395f36341dfe420201030052307/a7fe1a (https://wetransfer.com/downloads/59eb3a0ed4826b4c5c2395f36341dfe420201030052307/a7fe1a)
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 30, 2020, 08:30:29 AM
Dar livretul central cu mersul trenurilor complet (sezoniere+privatii) 2021 il are cineva,daca va rog frumos sa puneti link cu el ?
Nu draftul de livret.
Restul livretelor regio Bucuresti, Brasov,Constanța, Galati,Cluj,Iasi ,Craiova 2021 le are cineva,va rog frumos sa puneti link cu ele aici?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 11, 2020, 07:15:53 AM
https://we.tl/t-HJ0NsGMVw5 (https://we.tl/t-HJ0NsGMVw5)
Livretul cemtral 2021 si livret regio bucuresti 2021
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: BogdanPetrini on November 11, 2020, 12:43:57 PM
Mi-a luat ceva să îmi dau seama că în niciunul din livrete nu apar trasele de aeroport și nici nu sunt prevăzute opriri în noul-vechi P.O. Aeroport la trenurile R de pe 700.

Ca noutăți, pentru cei curioși, dar care n-au timp să studieze livretul sunt multitudinea de noi trase ale TFC: București - Fetești Regio, București - Constanța IR Sezonier, Buzău - Mangalia IR Sezonier, Roșiori - București IR, Cluj - Tg. Mureș IR (Vineri și Duminica), Cluj - Alba Iulia IR (Vineri și Duminica), Cluj - Baia Mare IR (Vineri și Duminica).

Astra vine și ea cu 2 perechi în plus pe București - Brașov, ajungând la 4 perechi / zi.

În jurul Bucureștiului CFR păstrează trenurile de navetă pentru Buftea (transformate în Regio) și cele de Fundulea. Au dispărut în schimb cele de Mogoșoaia.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Xenos on November 11, 2020, 01:01:15 PM
Si pe Bucuresti - Brasov ceva schimbari in bine, ca timpi de parcurs, frecventa trenuri?

IR-uri gen Cluj - Tg Mures si Cluj - Alba Iulia arata ca s-au orientat dupa trafic in loc sa faca precum CFR Calatori, care plimba aer de la Teius  la Cluj, desi Regio respectiv ar trebui sa plece din Alba-Iulia, macar, n-are decat sa vina garnitura cativa km din Teius. Incredibila delasare la CFR Calatori, nu au nicio preocupare sa atraga pasageri.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: BogdanPetrini on November 11, 2020, 01:07:21 PM
Pe București - Brașov, cu excepția celor 2 perechi de la Astra și noul IC al CFR despre care s-a discutat deja nu par să fie schimbări. Majoritatea trenurilor sunt trasate cu 140 km/h între București și Brazi, în loc de 120 km/h, dar câștigul e infim, de maxim 5 minute. Trenurile sunt în mare parte aceleași și cam la aceleași ore.

Ah, și in completarea primului mesaj, am uitat să menționez că Dacia în continuare circulă prin Coslariu Pod Mureș, atât la dus, unde are grupă pentru Cluj, cât și la întors unde circulă singur. Aici ar fi putut lejer să lase grupa în Blaj, unde oricum are oprire și să intre pe racordul lung.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on November 11, 2020, 01:24:52 PM
O sa-l mute cu prima ocazie. Livretul a fost facut inainte sa fie gata racordul; cutumele CFR (pe buna dreptate) sunt sa nu asume nimic inainte de a fi receptionat.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Cetatean on November 11, 2020, 02:20:33 PM
Stiu ca nu este gata semnalizarea, dar Sighisoara-Simeria a ramas 2 ore jumate pe 166 km, Alba iulia-Simeria 42 de minute pe 54 km....
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Xenos on November 11, 2020, 03:21:02 PM
Dezastruos şi ruşinos!
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Sorinus on November 11, 2020, 04:46:08 PM
aproape 70km/h viteza comerciala pe Sighisoara-Simeria si 78 pe Alba-Simeria . Sunt ceva opriri, deci nu e chiar rau, dar nici nu zboara.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Cetatean on November 11, 2020, 11:48:37 PM
Mai rău e ca pe Alba Simeria nu are nicio oprire și pe Alba Sighișoara clasicele Blaj, Mediaș. Foarte slab. Ma așteptăm măcar la 100 viteza comerciala.

Când ii aud pe aia la radio, TV sau în general vorbind de 160,imi vine sa trântesc cu ceva. Sper ca după ce e gata semnalizarea sa se mai îmbunătățească și sa crească viteza dacă vor călători.
Altfel, sa le scoată și sa rămâna cu marfa.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on November 12, 2020, 03:43:09 AM
Alte noutati:

Marasesti - Adjud creste viteza stabilita pe fir 1 de la 100 la 120 km/h.
Putna Seaca - Marasesti creste viteza stabilita pe fir 1 de la 80 la 100 km/h.
Timpii de mers nu par ca se schimba semnificativ.

Ciumeghiu - Salonta scade de la 70 la 50 km/h
Osorhei - Oradea Est fir 2 scade de la 100 la 80 km/h.
Coslariu Gr. Mures - Craciunel si Blaj - Sighisoara primesc 140 km/h pe mai multe trenuri, dar din nou, fara mari schimbari de timp de parcurs efectiv.

Desiro-urile de la Galati via Urziceni - Mogosoaia nu vor opri nici la P.O. Aeroport (care nu exista in livret), nici la Mogosoaia. Timpii de mers Bucuresti - Mogosoaia au scazut la 14 minute.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: tom_sawyer on November 12, 2020, 12:25:19 PM
^ Cică au făcut lucrări pe Pajura-Mogoșoaia și viteza va crește la 100 km/h:

Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a finalizat recent lucrările pe linia Pajura-Mogoșoaia de pe secția 700 București-Urziceni. Grație acestor lucrări, în curând pe aici se va circula cu 100 km/oră, iar durata călătoriei de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă va fi de 17 minute.

https://clubferoviar.ro/lucrarile-pe-linia-pajura-mogosoaia/

Mă întreb ce rost mai are oprirea de la Pogoanele. Gara e la 2 km de localitate, nu cred că o folosesc localnicii.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 15, 2020, 06:37:33 PM
Livretele regio Brașov si Cluj 2021
https://we.tl/t-1ExQ14jkNA
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on November 15, 2020, 07:07:07 PM
@tom sawyer

Sunt foarte multe gari ilogice pentru traficul de calatori in care opresc inca trenurile regio din motive nestiute ani si ani: Mogosoaia, Balotesti, Valea Larga de exemplu. In acelasi timp lipsesc PO in locuri utile.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: esCapeTUfres123 on November 16, 2020, 09:14:02 AM
Salut! Cine are livretul pe regionala Craiova? Deasemenea, ați observat că intră privați pe Târgu Mureș destul de mult, ce părere aveți?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: etravel on November 16, 2020, 04:51:09 PM
Quote from: AndreiB on November 15, 2020, 07:07:07 PM
Valea Larga de exemplu.
La Valea Larga nu mai opresc majoritatea Regio de niste ani buni. Nici chiar 3001 nu mai opreste.
Probabil la Valea Larga opreau pentru personalul care deserveste gara.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Robert Robert on December 30, 2020, 04:58:44 PM
Buna ziua!Are cineva un livret regio pt Regionala Galati?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on August 24, 2021, 11:25:34 AM
Nouatati din noul mers al trenurilor 2021-2022.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on September 16, 2021, 05:06:26 PM
Noutatile din Mersul trenurilor 2021 -2022
https://we.tl/t-vNroMVta8J.
Dispare trenurile IR 1756/1757
IR 1653/1654 vor avea grupe de Botosani, Piatra Neamt Si suceava care vor avea legatura la 1861/1862 in Buzau.
IRN 1667/1668 vor avea grupa de Constanta atasata in Buzau IR 1861/1862
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Phenol on September 26, 2021, 08:47:15 PM
^am ramas putin in urma, te rog sa postezi din nou ca linkul de mai sus nu mai e valabil
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on September 26, 2021, 08:56:58 PM
https://we.tl/t-KC3gCTI4pG
Noutati din mersul trenurilor 2022
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Phenol on September 26, 2021, 09:27:12 PM
mersi
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 10, 2021, 09:32:06 AM
Livretul central 2022 si livretul regio iasi 2022
https://wetransfer.com/downloads/3930e54118f02a91818b7d2f0e9a299e20211010045708/58c375
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: razvan96 on October 10, 2021, 10:38:55 AM
Sub 3 ore pe Craiova-Bucuresti. Si in celalalt sens. Sunt placut surprins de varianta asta.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on October 10, 2021, 11:35:00 AM
Observ ca anumite trenuri au primit numere impare sau impare in ambele directii.

Cred ca asta trebuia sa fie principala grija a CFR Calatori si CFR SA infrastructura.

Mai stiai o regula cam cum circula trenul dupa numar.

acuma 1833/1834 decine 1831/1833 , 1765/1766 devine 1763/1765, celalalt Galati 1831/1832 devine 1830/1832.

au copiat MAV-ul si au pus o foaie A 4 cu ruta trenului, pe care trebuie sa o vezi la peroanele intunecate noaptea si sa distingi rapid sageata cu virful in sus sau in jos casa intelegi ruta trenului, acuma si brambureala cu numerele.

Hai ca noi pasionatii ne mai descurcam...

pe de alta parte observ multe trenuri spre Ungaria, ma intreb daca nu o sa dea MAV-ul vagoanele ca prin zona Oardea -Satu Mare de multi ani?

Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: 40-0802-5 on October 10, 2021, 01:37:50 PM
Ce abrambureala cu numerotarile si cu tot.  :o
Imi dau seama ca au vrut cumva sa uniformizeze numerele trenurilor in baza sectiei / sectiilor de circulatie. Gen 1745/6 nu mai avea sens pana la Cluj-N daca trenul nu circula deloc pe M400.

Dar sincer nu cred ca e asta un factor care sa imbunatateasca nici compunerea trenurilor / timpii de parcurs (care vad, ca usor - usor cresc in unele situatii; mai ales pe 400 am remarcat asta -- restrictie de 30 pe directa la Ditrau, pe toata statia, apropo).
De asemenea observ ca doar ATC-ul a mai ramas dintre privati cu IR-uri. Sa inteleg ca la restul ramane faza cu RE-urile?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on October 10, 2021, 01:51:49 PM
@razvan96 - ce tren face sub 3 ore Bucuresti - Craiova? Nu m-am uitat la toate, dar internationalele, care sunt de obicei cele mai rapide, scot asa:

72/73 : 3:21 spre Craiova, 3:09 spre Bucuresti
78/79 : 3:20 spre Craiova, 3:18 spre Bucuresti
348/9 : 3:13 spre Craiova, 3:10 spre Bucuresti

Nu m-am uitat la restul, dar nu vad cum ar putea scoate pe elementele existente, vreunul sub 3 ore...
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: razvan96 on October 10, 2021, 02:00:08 PM
1590 2h57'. 1596 2h58'. Doar pe firul 2, pe firul 1 niciun tren sub 3h10' parca. Nu stiu de ce internationalele fac mai mult.

Problema mea e alta. De ce s-au scos trenuri pe Bucuresti-Craiova/Timisoara? Mi se pare asa stupid sa scoti trenuri in conditiile in care ai redus timpul de deplasare. 1592/1593 de exemplu devin exclusiv sezoniere.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on October 10, 2021, 02:28:45 PM
1589 Bucuresti - Constanta 16:30 - 18:26, adica 1:56. In sens invers la fel, 1:56 cu 1584 de exemplu 13:30 - 15:26.

Oricum sunt sigur ca se putea si mai bine. De ex. iesirea din Constanta pana la Palas doar 60, in trecut a fost si 70, daca nu gresesc. Ram. Pajura - Buc. Nord a fost si 80, acum 70. Dupa parerea mea trebuia 100 si doar in curba de langa triaj 70, si scos naibii gardul triajului, care obtureaza inutil vizibilitatea. Eventual pus un gard de sarma de inaltime mica (1 metru). Basarabi - Dorobantu cu 120, parca era 140 aici.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on October 10, 2021, 02:42:12 PM
Bine mi se pare si ca au mai optimizat trenurile cu opriri Buc-Cta. Cam toate fac in jur de 2:10, cu 4 sau 5 opriri (cel mai bine 2:08 cu 5 opriri). Inainte regula era groso modo 2:20 pentru trenurile cu 4-5 opriri.

Speram cat mai repede sa vedem reabilitarea liniilor din garile Fetesti + Ciulnita, ca sa fie odata lucrarea de modernizare gata si sa nu mai avem emotii ca sar trenurile de pe sine la macaze la Fetesti. Sau daca se intampla un eveniment, atunci sigur nu din cauza infrastructurii.

Tot pozitiv apreciez si efortul de a ne apropia de o candentare. Din Cta de exemplu avem trenuri la si patruzeci: 7:40, 8:40, 14:40, 15:40. Bravo!
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: etravel on October 10, 2021, 02:48:31 PM
Quote from: vancouver on October 10, 2021, 02:28:45 PMRam. Pajura - Buc. Nord a fost si 80, acum 70.
Esti sigur? Stiu ca acolo a fost intodeauna 79 si nu mai mult.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Whyse1 on October 10, 2021, 02:51:21 PM
Mi se pare mie sau au scos toate trenurile Galati - Bucuresti/Bucuresti - Galati via Urziceni? Din cate vad au ramas doar cele prin Buzau.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on October 10, 2021, 02:56:02 PM
DAca ăsta e livretul final, par a fi scoase. Trebuie dată o tură repede pe linie înainte de oprirea circulatiei.

Lipseste si 1837/1838
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on October 10, 2021, 03:23:39 PM
Interesant, Tomis Express nu mai opreste nici macar la Predeal la plecarea de dimineata din Brasov si stabileste un nou record: 4:14 Brasov - Constanta. Ora de plecare pare si ea un pic optimizata, 7:12, anterior era 7:00 si unii s-au plans ca e prea devreme.

Brasov - Bucuresti se face in 2:04, apoi pierde 14 minute sa schimbe locomotiva, apoi 1:56 pana la Cta. Schimbarea asta se putea optimiza la trenul fanion, si se putea face si in 10 sau 11 minute. La 10 minute in loc de 14 se scotea un timp de 4:10.

In sens opus ramane oprirea de la Predeal si timpul este 4:21, cu 16 minute pentru schimbarea de locomotiva. Aici clar se pierd niste timpi, pentru ca pe urcare Ploiesti-Campina este cu 140/110, iar la coborare cu 110/120/125. Ca atare majoritatea trenurilor scot timpi mai buni spre Brasov, decat invers. Aici ar trebui lucrat si scos, cu tot cu oprirea de la Predeal 2:04 in loc de 2:09, iar schimbul de locomotiva daca se face in 10 minute in loc de 16 ajungem la acelasi 4:10 ca si spre Cta.

Daca tot este trenul fanion, aici trebuie mers la limita limitei si testate aceste limite in trafic real. Numai asa putem avansa.

PS. De exemplu pentru acest tren si numai pentru el as da drumul la 160 (sau macar 150) pe Bucuresti - Ploiesti si Ploiesti - Floresti Prahova, tocmai ca sa aibe cum sa recupereze o eventuala mica intarziere. De asemenea tot pentru trenul asta as cauta sa mai optimzez, poate Palas - Constanta 70 in loc de 60, Pajura - Bucuresti Nord VS 100 in loc de 70, cu pastrarea unei limitari permanente numai in curba de la triaj (70).
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: rizelgeorgel on October 10, 2021, 04:23:47 PM
Oare livretele regio pe Bucuresti si Brasov se gasesc undeva?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on October 10, 2021, 04:24:09 PM
Aveti aici o centralizare a sensului de mers CONSTANTA - BUCURESTI NORD:

(https://i.imgur.com/9taDwss.png)

Dupa cum puteti vedea sunt 9 perechi in extra-sezon si 11 perechi in sezon. Si asta doar de la CFR Calatori. Se mai adauga sezonierele, care majoritatea nu ajung in Bucuresti Nord, ci doar in Baneasa (cu atat mai important sa se faca odata M6 macar pana la gara Baneasa).

Toate merg cu 160 acum. Doar in sens invers, spre Constanta, este unul singur trasat cu 150.

Directe se vede ca sunt 2, care acum fac 1:56. (trenul in care s-au plimbat sefii in primavara 2021 a ajuns cu 11 min mai devreme, deci in 1:49, deci clar se poate si sub 1:56 pentru trenurile fara oprire).

Observam ca toate trenurile pleaca fie la si 30 fie la 40, adica in sfarsit (aproape) la aceeasi ora si cat de cat cadentate. Oricum un pas urias pentru CFR Calatori. Cand o sa fie 15 trenuri pe zi cadentate fix la ora chiar o sa-mi scot palaria. 11 acum in sezon nu e departe.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on October 10, 2021, 05:06:49 PM
Livretul postat genereaza un val de analize, uite ce scrie userul vitosa pe

https://trenuletz.forumz.ro/t5249p105-mersul-trenurilor-2021-2022

Doua trenuri care pe distanta Bucuresti Nord - Ploiesti Sud se suprapun la mers. Unul dintre ele daca va fi introdus in circulatie va circula doar in zilele de 5/6 si 1/2 (tren 402 Bucuresti -Chisinau), celalalt tren (1557, care nu va circula in zilele de 6, apropo vinerea cum vor proceda daca va circula si 402 ? bine ok sa trecem peste faptul ca acolo scrie circula facultativ urmat de multe semne de intrebare) si ambele trenuri vor avea opriri la Buftea, Crivina si Prahova h, dar hiba pe care le-am gasit-o e ca internationalul de Chisinau are livretul de 100 km/h pe cand ministerialul de Ploiesti are livret de 120 km/h, cum poate cel cu mers de 100 km/h sa aibe opririle la aceleasi minute pe care le are cel care merge cu 120 ?


Continua seria de trenuri care se rateaza intre ele (pentru cateva minute se pierd legaturile). Daca in mersul din prezent trenul 1833 are sosirea in Timisoara la 22.00 iar trenul 79 are plecarea la 22.05 si chiar il asteapta pe 1833 cand e usor intarziat, de la noul mers observam altceva, 79 plecare 22.00, tren 1833 sosire 22.11
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on October 11, 2021, 01:06:44 AM
Inca o veste bunicica: se mai reduce timpul Suceava - Bucuresti. 5:31 spre Suceava (1755 "Stefan cel Mare") si 5:34 inapoi, la 5 opriri. Si in jur de 6 ore trenurile cu 11-12 opriri. Acum cel mai rapid este la 5:39 (in ambele sensuri).

In alti ani astea au fost scorurile:

"Cât au făcut cele mai rapide trenuri Bucuresști - Suceava de-a lungul timpului - 447 km

1939: 7 h 7 min
1972: 6 h 7 min
1988: 5 h 53 min
1995: 5 h 48 min
2005: 5 h 57 min
2014: 6 h 30 min
2019: 6 h 20 min"
sursa: https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-23360002-bucuresti-suceava-5-ore-trenul-promisiunea-seful-cfr-infrastructura.htm

Si acum mai observ ceva: 1755 / 1750 la Pascani detaseaza / ataseaza vagoane de / de la Iasi si stationeaza pentru asta 10, resp. 12 minute! Deci exista potential de a mai economisi inca minim 10-11 minute, si un tren fara oprire la Pascani ar scoate 5:20 pe Suc-Buc.

Eu gandesc asa:
- pentru grupa de Iasi oricum avem vagoanele
- pentru grupa de Iasi oricum exista personal
- pentru grupa de Iasi oricum se foloseste o locomotiva intre Iasi si Pascani, care aproape sigur sta apoi de pomana cu orele. Iar CFR Calatori oricum dispune de mult prea multe locmotive. Deci e cam stupid sa economiseasca la locomotive
- atat spre Iasi, cat si spre Suceava oamenii trebuie sa astepte in plus manevrele
- daca ceva nu merge bine la manevre, posibila intarziere, sau chiar accident daca s-a facut vreo greseala
- daca unul din trenuri are o problema, celalalt trebuie musai sa-l astepte

Avantaje daca se fac 2 trenuri separate:
- scade timpul Bucuresti - Suceava cu 10-15 minute
- scade timpul Bucuresti - Iasi cu 20-30 minute
- pe relatia Pascani - Bacau - Ploiesti - Bucuresti se DUBLEAZA numarul de trenuri, deci flexbilitate mult mai mare pentru calatori. De ex. se pot trasa la o ora distanta intre ele cele 2 trenuri si astfel sa avem la Bacau tren spre Bucuresti si la 7:15 si la 8:15. Acum avem din Bacau doar un singur tren dimineata spre Bucuresti, acesta! la 7:22. Ori pentru multi ar fi util unul si la 8 si ceva.
- Trenul de la Suceava nu mai este nevoie sa opreasca la Pascani, calatorii de acolo preluati de trenul de la Iasi.
- Trenul de Iasi ar putea sa opreasca si la Adjud

Deci singurul, absolut singurul dezavantaj ar fi o locomotiva in plus. In conditii de avantaje mult mai mari pentru calatori.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 14, 2021, 10:55:37 PM
Are cineva livretele regio Bucuresti, Brasov ,Galati si Constanța  2022?
Va rog frumos sa puneti link aici cu ele.
Multumesc frumos
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 21, 2021, 10:44:26 AM
Livret regio Timișoara 2022
https://we.tl/t-Q3bfSM9wIM
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on October 21, 2021, 11:48:53 AM
+Deci se introduc trenuri Arad-Radna, dar uneori cuplate cu altele ca sa stationeze 30 de minute in Radna
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 22, 2021, 09:51:17 AM
Livretul regio timisoara 2022
https://we.tl/t-RtvnxiQUWC
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 28, 2021, 06:35:34 PM
Trenurile 3001-3012 devin 3021-3032 ,Trenul Re 3014 devine 3000 ,trenurile re noi Bucuresti-Brasov 3001/3002,tren nou TFC 10056/10057 Bucuresti-Brasov si retur si tren nou IRC 10030/10031 Campia Turzii-Brasov,trenurile Softrans 11631-11636 Bucuresti-Brasov, Trenurile Atc 11531-11538 ,trenurile Regio Calatori 11028-11039 ,11082/11086 Brasov-Bucuresti Baneasa-Brasov.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 30, 2021, 04:18:34 PM
Va rog frumos sa puneti link cu livretele regionale Bucuresti, Brasov,Constanta si Galati 2022.
Multumesc mult
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 31, 2021, 07:19:27 PM
R 8201 Buzau 07:32 - Faurei 08:23-08:45 - Tandarei 09:35-09:37 - Constanta 11:45
R 8202 Constanta 07:45- Tandarei 10:14-10:16 - Faurei 11:15-11:17 - Buzau 11:59
R 8203 Buzau 16:25 - Faurei 17:20-17:22 - Tandarei 18:18-18:21 - Constanta 20:40
R 8204 Constanta 17:40- Tandarei 19:45-19:46 - Faurei 20:49-20:59 - Buzau 21:38
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 02, 2021, 09:54:12 AM
Raspunsuri primite pe mail de la Interregional Calatori.
Interregional Calatori nu va avea tren Campia Turzii - Brasov.

Trans Feroviar Calatori este operatorul caruia i s-a aprobat trenul 10030, cu plecare din Campia Turzii 05:33 si sosire in Brasov la 11:25.

De asemenea, tot al Trans Feroviar Calatori va fi si 10031 cu plecare din Brasov la 13:48 si sosire in Campia Turzii 19:41.



ATENTIE!!!!! Informatia ce v-am transmis e posibil sa se modifice si nu sunt in masura sa va dau o certitudine in acest sens!!!!!

Nu stiu daca cele 2 trenuri vor fi de actualitate in momentul intrarii in vigoare a noului mers, incepand cu data de 12.12.2021.

Va recomand sa luati legatura cu Trans Feroviar Calatori.



Multumim pentru interesul acordat transportului feroviar.
Va rog sa luati lgatura cu TFC, nu stiu daca informatia ce o detin este de actualitate!!!



10057 06:47 Buc – 09:46 BV

10056 16:24 BV – 19:14 Buc
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 03, 2021, 11:09:40 AM
Livretul IRC 2022
https://we.tl/t-9TndEuWbDs
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 08, 2021, 09:19:16 AM
TrenuL IR 1753 va fi prelungit la Vatra Dornei si 1752 o sa plece din Vatra Dornei de la noul mers.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: rizelgeorgel on November 13, 2021, 10:57:43 PM
Deja noile trenuri apar pe infofer.ro
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on November 14, 2021, 02:45:10 AM
Noul mers 2022:

Brasov - Bucuresti = 34 de perechi pe zi.
Bucuresti Nord - Constanta = 18 perechi pe zi.

Nu, nu e vorba de sezon. Asta se intampla pe 13.12.2021. Si se mai adauga o pereche Buc. Obor - Cta (un regio al CFR) si una Buc. Baneasa - Cta (RE-ul celor de la Regio Calatori pe ruta Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia).

Atat din Constanta, cat si din Bucuresti majoritatea trenurilor IR ale CFR Calatori pleaca la si 30. O parte la si 40 - dar pentru simplitate poti sa tii minte si 30. Doar ultimul pleaca la 20:00 din Cta si la 20:05 din Buc.N.

Acum practic la orice ora te duci la gara la Bucuresti Nord ai un tren de Constanta - cum ziceam majoritatea la h+30. Invers de la Constanta ai aproape la orice ora, exceptiile sunt 9 si 12, cand nu ai nici un tren. Daca se mai umple si acest "gol" atunci chiar putem vorbi de o cadentare pe Buc-Cta.

Si mai trebuie precizat ca in ambele sensuri la ora 6:15 sunt regio, care fac ca. 4 ore, deci practic si ora 6 e fara tren IR.

Acum toate trenurile IR Bucuresti - Constanta sunt trasate cu 160 (nu mai exista 150) si astfel cele cu 4-5 opriri fac 2:08-2:10 (cele fara oprire fac acum 1:56).


Brasov - Constanta = 4 perechi directe pe zi (super zic eu). Tomis Express acum in 4:14 (nou record), fara oprire la Predeal dimineata spre Constanta. Invers seara 4:21 cu oprire la Predeal si 16 minute pentru rebrusarea din Buc Nord (aici 12 erau absolut suficiente, dar in fine). Excelent si trenul celor de la Regio Calatori cu 4:47 resp 4:53 intre Constanta si Brasov, cu oprire in toate statiunile de pe Valea Prahovei si la Ploiesti. Este cel cu trecere prin Baneasa si care apoi continua si la Mangalia, cu oprire in toate statiunile de pe litoral. Sta doar 8 minute la Constanta, deci clar este o rama diesel.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: rizelgeorgel on November 14, 2021, 04:56:44 AM
A aparut oare livretul Regio pentru Bucuresti? Nu vad pe noul mers trenurile Bucuresti - Bv ale TFC.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on November 14, 2021, 05:10:28 AM
Orarul e inca si mai prost ca in anii precedenti, cel putin pe Bucuresti - Brasov - Bucuresti...

Pe Brasov - Bucuresti se concentreaza inca si mai rau plecarile dimineata cu noaptea-n cap, intre 5:00 si 7:30 fiind 9 trenuri, adica un tren in medie la 17 minute. Trenuri care, din experienta proprie, circula goale sau semi-goale (40-50% incarcare are doar unul singur pe intervalul asta). A doua concentrare e alt interval mort, 12-15, urat si de turisti si de oamenii cu treaba (afaceri)...

Seara, cand turismul de zi sau weekend vrea sa se intoarca in Bucuresti, si cand oamenii care ies de la birou si au nevoie in Bucuresti vor sa ajunga, tzeapa fraiere, n-ai cu ce: intre 16:56 si 19:48 ai doar doua tramvaie Astra (vesnic intarziate sau anulate) sau un regio CFR care face 3h18. Deci tot la masina ajungi, vrei-nu-vrei, dupa o tura de munte sau schi; sau dupa ultima sedinta.

Pe Bucuresti - Brasov, parca CFR Calatori o face dinadins sa dea faliment... Tomis Expres, care circula vesnic gol-golut Bucuresti - Brasov (gen 10% incarcare in sezon), l-au pus inca si mai prost, fix, dar absolut fix peste trasa a DOUA Softransuri RE. Asa ca, daca-ti permiti sa faci cu 24 minute mai mult, poti plati cu o treime mai putin. Si toata lumea isi permite alea 24 de minute (perfect organizate de Softrans - pleaca timpuriu cu 6 si ajunge tarziu cu 17) ca 2h32 fata 2h09 nu strica nimanui programul. In rest, din Bucuresti orarul nu e chiar atat de jale, dar tot plin de plecari cu noaptea in cap din Bucuresti, si plecari fix inainte sa iasa lumea de la birouri (nu, CFR Calatori, nu toata lumea scapa la 16:30), si goluri imense cand lumea chiar merge cu trenul.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 14, 2021, 07:36:57 AM
Uite orarul trenurilor pe Bucuresti Brasov TFC
10057 06:47 Bucuresti– 09:46 BRasov

10056 16:24 BRasov-19:14 Bucuresti
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on November 14, 2021, 12:56:54 PM
Alte informatii si aici.

https://clubferoviar.ro/mersul-trenurilor-2021-2022/

Bataia de joc pe Sighisoara - Deva continua: ruta complet reabilitata, cu 90% din traseu cu 160 si 99% cu minim 120, exista in continuare un singur tren pe zi si acesta face incredibilul timp de 2:36 (macar scade de la 2:53 acum). Sunt 178 km. Daca extrapolam de la Bucuresti - Constanta unde trenurile cu 5 opriri fac 2:10 pe 225km, rezulta ca un timp normal ar fi 1:43. Iar unul cu o singura oprire la Alba Iulia ar trebui sa faca 1:30.

Deci in loc sa vedem cel mai rapid tren cu 1:30 si inca cateva cu 1:45-2:00 si 4-7 opriri, noi avem unul singur cu 2:36 (resp. 2:43 in sens invers)!

Bataia de joc este si mai imensa la Arad. Aici trenul "fanion" 346 / 347 (in ghilimele, ca e si singurul) va sta la noul mers 20 de minute. Acum sta doar 2 minute!
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on November 14, 2021, 01:15:28 PM
@vancouver - din pacate Sighisoara - Deva nu este 90% din traseu cu 160, si nici macar 99% cu minim 120. Sunt o gramada de limitari permanente, ba chiar exista o zona cu VS=30.

Semnalizarea nu merge (si nu stim cand si daca o sa mearga vreodata), se circula pe un singur fir, barierele nu merg, asa ca la fiecare TN trenul franeaza la 30 km/h, inca se circula pe inflexiuni etc. etc...

De altfel, timpul ala, de 2:51, de-abia il scot trenurile azi : 346 a ajuns ieri in Sighisoara la orar (chiar cu 7 minute timpuriu) dar intarziat masiv (+21 minute) in Deva. Si e comuna treaba asta - circulatie pe un singur fir, deranjat din toate cele trei capete (Arad,Cluj,Brasov).
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on November 14, 2021, 02:27:35 PM
@frunzaverde, explicatiile tale le cunosc si le stim cu totii. Nu ai scris nimic nou si cunosteam exact situatia cand am scris mesajul de mai sus. De explicatii sunt satul. Asa si pentru faptul ca Romania e o tara ramasa in urma fata de vestul Europei exista explicatii (sa ne resemnam atunci si sa nu mai facem nimic?). Si pentru faptul ca unii oameni inca cred ca pamantul este plat exista explicatii.

Deci, repet mesajul meu poate ca nu este clar (mesajul contine parerea mea):
- este absolut inadmisibil ca pe Sighisoara - Deva este un singur tren direct pe zi (minim 5-6 trebuiau sa fie - iar asta nu are legatura cu semnalizarea nefunctionala - chiar si la timpul actual de aproape 3 ore, cu doar 2 rame care penduleaza Deva - Sighisoara se pot asigura 4 perechi, daca mai punem 2 trenuri Bucuresti - Budapesta sunt 6)
- este inadmisibil ca nu se circula cu 160
- este inadmisibil ca nu merge semnalizarea si ca nu s-a implementat de urgenta una provizorie / alternativa (platita ulterior de aia care se fac vinovati ca acum semnalizarea principala nu merge)
- este bataie de joc ca trenul cel mai rapid face 2:36 in loc sa faca 1:30
- este bataie de joc ca trenul 346 opreste la Coslariu si detaseaza vagoane de Cluj, si pierde astfel peste 10 minute, plus ca sta aiurea si la Simeria 12 minute (iarasi nu ma intereseaza de ce, mi-e egal daca e legat de vreo schimbare de locomotiva sau de personal sau ca se scoate vagonul de restaurant). Scurt numai fara aceste piederi se reducea timpul cu 20 de minute si se putea face 2:15, ceea ce deja era onorabil (cu 4 opriri) - de altfel fusese deja calculata o trasa de 2:20 la un moment dat.
Title: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on November 14, 2021, 02:34:19 PM
Quote from: frunzaverde on November 14, 2021, 01:15:28 PM
Semnalizarea nu merge (si nu stim cand si daca o sa mearga vreodata),

BLAI fireste ca va merge cum merge si la 614-Curtici, si nu stiu sa aiba probleme la teste.

ERTMS cu exact aceeasi tehnologie e in curs de certificare la 614-Curtici. Vedem dupa aia daca functioneaza doar pe hartie sau si in realitate. Si daca vreun operator il va folosi.

@vancouver, @frunzaverde explica ca 160 pe aceste blocuri cu joante se poate atinge doar cu vagoane de 200 (pt a asigura franarea) cum se folosesc pe Buc-Constanta.

Cred ca vom vedea mai mult 160 la CFR cand se va renunta la joante, semnale si indusi si se va folosi ERTMS pe blocuri reconfigurate (adica mutat balizele si reconfigurat in centralizare). Struto-camila ERTMS cu BLA a complicat totul pt mult timp... Dar pt asta trebuie sa se pensioneze minim o generatie de ceferisti si nu e sigur ca cei care vin din urma vor intelege altceva decat BLA.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on November 14, 2021, 02:39:52 PM
Eu sunt surprins ca pe ruta cu performanta cea mai mare au introdus multe trenuri RE, in loc de IR. Te-ai gandi ca pe ruta unde viteza este comparabila cu masina, totusi ar fi incercat sa creasca veniturile. In plus, in continuare sunt proaste conexiunile spre Mangalia.

Personal as fi:

1. Gandit orarul in principal pentru Bucuresti - Constanta, i.e. trenul rapid sa plece la 17:30, nu 16:30 si sa aiba conexiune la <10min in Constanta pentru Mangalia.
2. Incercat sa atrag mai mult trafic high yield.
3. Pilotat bilete flexibile pe ruta - fara rezervare, valabile la orice tren.
4. Standardizat pattern-ul de opriri. In afara de cele non stop, toate trenurile sa opreasca in Ciulnita, Fetesti, Cernavoda, Medgidia.
5. Personal as fi renuntat complet la trenurile Regio end to end. Serviciu suburban Bucuresti - Ciulnita, serviciu suburban Constanta - Fetesti. Cu regret, abandonate statiile dintre Ciulnita si Fetesti.

Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on November 14, 2021, 02:40:21 PM
@cristi5: ERTMS nu o sa vezi folosit pe scara larga in Germania in urmatorii 40 ani. In Romania nici atat. Deci uita de asta. Cauta solutii fara ERTMS.

140 la majoritatea trenurilor deja e onorabil. 160 doar la un tren gen 346 (care are vagoane de 200) iarasi e ok. 2 rame de 160 care sa penduleze Deva - Sighisoara ar fi iarasi super ok si clar la rame procentul de franare este suficient de bun pentru 160 - de altfel Softronic circula pe Buc-Cta cu 160 si nu am auzit niciodata sa fi fost altfel sau sa fi fost vreo problema.
Title: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on November 14, 2021, 02:42:35 PM
@vancouver da, este inadmisibil. Este inadmisibil si ca Romania nu are 3000km de autostrada. Este inadmisibil si ca Romania nu are bani la buget sa faca intretinerea CF din inventar. Dar daca te uiti la salariile din CFR, nici alea nu stiu cat sunt de admisibile. Este inadmisibil ca politicienii sunt soferi si ii doare in cur de calea ferata, cu diferite intensitati.

Atata poate (si/sau vrea) CFR. Eu cred ca le vor rezolva incet-incet pe toate, isi vor asuma siguranta pe noile sisteme, vor face receptia la echipamentele noi, scumpe pe care nu au bani sa le intretina (!) , dar... cu viteza marfarului. Si in tot timpul asta lucratorii CF vor da vina pe capitalisti, ca na, ca proletar pe cine sa dai vina?

Cat despre ERTMS, om trai si om vedea. Nu e Germania prototipul universal. Daca imi permiteti eu nu uit ERTMS. Sunt inginer de calculatoare si automatica si stiu ca Romania are multi ca mine. Nu zic ca se va intampla maine dar nici nu accept ca e asa imposibil, zbor pe Marte etc.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on November 14, 2021, 02:53:47 PM
@ AndreiB, trenurile RE de pe Bucuresti - Constanta sunt de fapt acelasi lucru cu IR, cu exceptia a 2 opriri in plus la Lehliu si Fundulea. Asta e tot (total 7 opriri). Si fac 2:20, timp mai bun decat unele IR-uri cu 4 opriri in anii anteriori.

Ai avantajul unui pret ceva mai bun pe RE, la concurenta cu privatii.

Dupa parerea mea asta a fost o idee excelenta si ajuta navetistii din jurul Bucurestiului. Din pacate ideea nu e dusa pana la capat, in sensul ca dimineata din Fundulea e un singur tren spre Bucuresti Nord, la 6:23, urmatorul tocmai la 12:21. Dimineata 2 rame suplimentare care sa penduleze Lehliu-Bucuresti Nord ar rezolva problema (sa fie tren fix din ora in ora). Aceleasi rame si seara evident pe sens invers.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on November 14, 2021, 02:57:17 PM
Quote from: cristi5 on November 14, 2021, 02:42:35 PM
@vancouver da, este inadmisibil. Este inadmisibil si ca Romania nu are 3000km de autostrada.

Exact. Cu diferenta ca la autostrazi nu dam explicatia puerila gen "nu merge semnalizarea" si cu asta am rezolvat problema. Ci la autostrazi avem Asociatia MVA, avem API, avem forumul, avem zeci sau sute de filmari din drona. La orice intarziere de o luna sarim in sus, @Ionut imediat face mesaj API si cere auritatilor "sa faca pasii necesarii deblocarii" etc.

Dar la feroviar vine @frunzaverde, da o explicatie si gata, stam toti cuminti si e bine.

Nu nene, eu nu stau cuminte ca-mi zice @frunzaverde. Eu protestez. Si de-ar fi sa fiu singurul de pe lumea asta!
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on November 14, 2021, 03:46:43 PM
@vancouver

Asta se rezolva lejer cu oferta comerciala tarifara regio pe distanta Bucuresti - Lehliu. Dar sa nu incasezi tarif full pe Bucuresti - Constanta cu mers semi-cadentat e in opinia mea o greseala. Pierzi o gramada de venituri potentiale. Dar vorba ta, fara varianta dimineata de naveta, opririle alea sunt inutile, doar nu face nimeni naveta in sens invers... deasemenea, fara un amarat de PO Pipera, realizabil cu o suma derizorie, naveta e aproape inutila.

Nu comentez logica de a avea trenuri private subsidizate 90% de stat cu +/- 15min inainte de plecarea altor trenuri, in loc de a impune cadentarea ca pe GdN - OTP.

In loc sa risipim banii de subventie pentru inca cateva trenuri cu capacitate minuscula, diesel sub catenara mai bine reparam niste macaze.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Whyse1 on November 14, 2021, 10:21:48 PM
(https://i.imgur.com/8lVL40k.png)


(https://i.imgur.com/tMyil3V.png)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Cam multe trenuri noi TFC, chiar asa sa plece doua deodata in aceeasi directie? Sau este vreo eroare la mijloc?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on November 14, 2021, 11:14:36 PM
Sunt mai multe astfel de situatii in mers. Probabil sunt ambele variante ale unui tren introduse si pentru ca au numar diferit sistemul accepta asta. Efectiv va circula probabil numai unul din cele 2.
Title: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on November 15, 2021, 12:14:00 AM
Quote from: vancouver on November 14, 2021, 02:57:17 PM
Exact. Cu diferenta ca la autostrazi nu dam explicatia puerila gen "nu merge semnalizarea" si cu asta am rezolvat problema. Ci la autostrazi avem Asociatia MVA, avem API, avem forumul, avem zeci sau sute de filmari din drona. La orice intarziere de o luna sarim in sus, @Ionut imediat face mesaj API si cere auritatilor "sa faca pasii necesarii deblocarii" etc.

Am facut pozitii critice si pe CF, cu ERTMS la Arad sau cu cusetele puse pe tren de zi. Audienta Fb foarte buna pt o postare de feroviar. Rezultate in teren? Zero.

Putem presupune de ce. Pai cui ii pasa politic de CF?  CFR e stat in stat, zic la politic "da domnu sef" si tot cum vor ei fac. La politician pana la urma i se rupe, nu pricepe mare lucru din complicatele instructii CF, si nu mai intreaba a doua oara, ca nu mai apuca: se termina mandatul. In plus, ai un fir pe care se circula, care nu e nici in ambuteiaj si nici pericol de moarte, ca DNul rutier. Deci urgenta nu e asa mare ca la rutier unde suntem ultimii de pe continent la siguranta. De presiunea electorala ce sa mai vorbim, pe feroviar nu prea exista, pe rutier e foarte mare.

Din pacate nu avem destule informatii sa intelegem situatiile astea revoltatoare. E usor sa dai vina pe privati gen Alstom dar eu dupa ce am vorbit cu ambele parti sunt convins ca situatia nu-i asa simpla cum zic unii ceferisti gen "privatul a luat banu gros dar nu stie sa faca centralizari". E multa indecizie si lipsa de asumare la CFR.

O pozitie/un comunicat ASCORO pe tema asta cand vedem?

Parerea mea e ca e cam "silly season" la astfel de comunicate. Ce politician sa traga la raspundere pe functionar? Valceanu?

PS. Filmari din drona facem/organizam si pe CF. Avem si filmari timelapse, dar stii cum e, feroviarul nu e asa prioritar asa ca dureaza montajul. Si am avut inclusiv membri foarte suparati pe Aktor (obisnuiti cu ST2) pana au ajuns la ei in santier; au venit de acolo cu alta opinie.

PS2: grupul CF din API e in crestere si e departe de a fi compus dintr-o singura persoana.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on November 15, 2021, 03:19:41 AM
@vancouver : M-am revoltat si ma revolt, poti vedea asta pe sectiunea dedicata ministrilor, unde ai citit si comentat postarea mea la adresa rezultatelor catastrofale si strategiei complet inepte ale ministrului Drula pe feroviar.

Dar nu cred ca solutia pentru o problema structurala adanca este sa cerem ceva care e imposibil. Pe "coredor" avem asa:

1. o decizie prosteasca de "coridoreala cu reconstructie",
2. o decizie tampita de "ERTMS nivel 2 de HSR fara sa-l intelegem"
3. o licitatie facuta aiurea pentru semnalizare si centralizare pe stil "dalmatian", care nu iese.
4. oameni prost platiti si insuficienti si cu competente modeste manageriale si resurse zero la stat.
5. oameni la privat, si astia fara oameni (ca platesc prost), care exploateaza orice lacuna la stat, si livreaza solutii proaste.
6. un sistem nefinantat, care ori nu intereseaza deloc pe politicieni, ori intereseaza exclusiv la nivelul de bla-bla-bla (ca tot a devenit celebru) de PR ieftin, fara valoare si fara aplicabilitate. Vorbe goale si-atat, in cel mai bun caz. In cazuri mai rele, lauda cu bani niciodata dati... Minciunele. Pus prietenari de partid in pozitii de management (uneori acari cu carnet de partid direct sefi la CFR central). Si pe rutier e tot bla-bla-bla (nu, nu sunt de acord cu @cristi, interesul electoral e 0 pe orice fel de infrastructura, altele sunt mai interesante la 90% din populatie), dar macar la rutier mai misca ceva , ca autostrada are un pic de "prestigiu" politic...

Rezultatele sunt cele care sunt, adica un sistem in colaps. Bubele structurale nu se pot contracara cu "cerem sa se bage trenuri care sa faca o ora jumate", chiar si cand linia in sine, si cand va fi gata, din cauza proiectarii de rahat, si implementarii asisderea, nu are teoretic posibilitatea sa suporte viteza aia comerciala (sunt zone limitate permanent din proiect la 65). Si chiar de s-ar putea baga trenurile astea, ce efect ar avea cand leaga efectiv nimic de nimic, ca Sighisoara - Simeria nu are nici un oras cu macar 100.000 locuitori pe traseu, si toti polii de interes (Sibiu, Tg. Mures, Cluj, Deva,  Brasov),sunt ori in santier inca vreo zece ani sau sunt cu o linie decrepita cu restrictii la 30...

Trebuie in primul rand facuta educatie feroviara. Si trebuie pusa presiune pe autoritati sa schimbe complet strategia falimentara de pana acum, eventual cu presiune de la UE. Problema e ca interesul e foarte, foarte redus. Si la politicieni, si in societatea civila, si in UE (unde ERA e cunoscuta ca una din cele mai incompetente agentii).  API incearca chestii,  dar interesul pe feroviar este 10% din cel de rutier, cel mult.  A, si din astia 10%,  poate jumatate sa fie interes in CF, restul in  "poduri si tunele", care ajuta reteaua din parti, dar "sunt glorie inginereasca" (a se citi "arata bine", "iau ochii", dar sunt utile din parti pentru transportul efectiv feroviar).

Multe din pozitiile mele critice (si nu doar ale mele) nu au iesit din API pentru simplul motiv ca restul lumii din API nu e interesat de domeniu, sau pentru ca oamenii au fost mai interesati de eveniment si politici in domeniul rutier, si mesajul respectiv rutier a fost considerat mai important... Daca ar fi fost dupa mine strict, API ar fi fost mult mai reactiva; dar nu e dupa mine strict.

Factual:

- @cristi5 : ERTMS e o tehnologie fara uz practic. Nivelul 1 e un esec tehnologic. Nivelul 2 e o incercare a unui comitet sa impuna o solutie designed-by-committee pentru o alta sfera de aplicatie (HSR) la trafic conventional. O tehnologie care nu aduce nimic in plus fata de ce aveam inainte, aceiasi capacitate, aceleasi performante tehnice in trafic, aceiasi siguranta, poate un pic mai multa monitorizare, doar incurca lucruri si costa muuuuuuult - politicieni bagandu-se in chestii tehnice de dragul unor idealuri pe care nu le inteleg ("transport transfrontalier" - o aberatie in conditiile in care fara comunicatii de voce intr-o singura limba mecanicii tot trebuie schimbati la granite). Pana acum e un esec, Curtea de Conturi Europeana zice asta negru pe alb : https://op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/ertms-rail-13-2017/en/. Si foarte probabil va ramane un esec, oricat de "modern" arata. Povesti similare au si americanii, cu echivalentul lor. Si nu zice nimeni ca e imposibil : doar zicem ca e inutil. Nu aduce nici un avantaj la trafic fata de solutiile anterioare, cu balize active si cabluri, mult mai ieftine. Ba chiar nu aduce nici un avantaj fata de releuri, care, da, sunt tehnica de anii '70, dar sunt gratis (ca-s deja montati), robusti, si instalati pe de sute de ori mai multi km ca ERTMS. Asta-i problema : inutilitatea. Nu imposibilitatea. E exact ca problema bancii sau fiscului la a-si migra codebase-ul din COBOL si assembler de PDP10. La ce sa bagam bani in "modernizare" de dragul modernizarii, cand solutia curenta merge?

- @vancouver : La rame poti comanda rame cu ce procent de franare ai nevoie (pana pe la 230-240), dar te costa, si intretinerea e alta cand ai frane ep si electromagnetice complexe. CFR Calatori n-are unde intretine Desiro-uri, care n-au nici macar procentul de franare al unui vagon comunist (Vmax=120), si privatii nu intra pe o linie care serveste cateva orasele, cu santiere sau decrepitudine la ambele capete... E foarte greu de argumentat ce beneficii ar aduce deservirea Sighisoara - Blaj - Alba Iulia - Orastie - Simeria - Deva la un nivel mai inalt cand personalele de-acolo merg cu un vagon semi-gol, si cand ai deservire de rahat pe linii care au ceva trafic (gen Timisoara - Arad, Bucuresti - Craiova, Bucuresti - Bacau etc.)
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 15, 2021, 09:23:32 AM
La operatorii privati inca nu sa actualizat mersul trenurilor 2022 si apar trenuri din mersul trenurilor 2021. Din cauza aceasta apar toate trenurile la privatii
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on November 16, 2021, 09:21:57 AM
Quote from: frunzaverde on November 15, 2021, 03:19:41 AM
- @cristi5 : ERTMS e o tehnologie fara uz practic.

Nu. Am comunicat cu practicieni din domeniu, si publici si privati, am si eu o meserie, pe toate aceste considerente pur si simplu nu sunt de accord cu afirmatia ta categorica. ERTMS este o oportunitate pt Ro. Sigur ca poate sa fie tratata ca "un rahat scump impus de EU" ca tunelurile Holdea, si poate lesne iesi cum zici tu. Dar se poate si mult mai bine.

ERTMS poate sccoate Romania din anii 1960 unde e acum cu semnalizarea. Poate elimina joante (ti se pare normal ca in sec 21 sa construim CF noua-nouta care face trosc la fiecare km???), semnale, indusi, si inlocui cu semnalizare in cabina, franare automata, and beyond. Se pot reconfigura relativ usor blocuri pt viteze mai mari, se pot face un zilion de imbunatatiri si economii odata ce iesim din vechiul testament BLA cu circuit de cale pe principiul intrerupatorului, secolul 19.

Multe CF din Europa (inclusiv in multlaudata Germanie a lui @vancouver) si-au rezolvat problemele astea cu alte solutii digitale, premergatoare ERTMS, Romania nu.  Romania poate trece cum au trecut tarile africane, de la comunicarea prin zvonuri duse cu bicicleta din sat in sat direct la telefonie mobila.

Toate CF sunt conservatoare, cum sunt si lucratorii CFR care te informeaza si influenteaza pe tine, care au intrat in sistem cu BLA si se vor pensiona tot cu BLA. Asa ca e usor de inteles atitudinea fata de ERTMS, care fireste e scump si cu banii aia se putea face mult RK. Dar acum contractele finantate de EU sunt semnate pe ERTMS si nu pe RK, si trebuie pus in valoare, nu lasati banii sa se duca pe apa sambetei.

Cam asta e parerea mea si din pacate timpul nu-mi mai permite sa argumentez, prefer sa fac niste inginerie pt comunitatea asta.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on November 16, 2021, 11:38:51 AM
De la noul mers revine Regio Calatori pe ruta Aeroport - Bucuresti din pacate. Ajunsesem sa o folosesc ca pe o ruta suburbana cu plata direct la automat in tren. O inovatie excelenta. CFR introdusese si plata online cu cateva minute inainte de plecare. Din pacate, revenim la un stil de operare pestrit (mai exista in Europa oare linii suburbane cu 3 operatori diferiti cu sisteme de bilete diferite?), cu 3 OTF: 30 trenuri CFR, 10 trenuri Regio Calatori si 6 trenuri Transferoviar.

In continuare, modul in care a ales Romania sa implementeze directivele Europene in domeniul feroviar este absolut bizar.

Linia asta trebuie sa fie integrata in sistemul de transport public din Bucuresti - Ilfov, ca de altfel toate trenurile din regiune.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: vancouver on November 16, 2021, 01:15:21 PM
@cristi5: e adevarat ca deseori dau exemple din Germania, dar de aici pana la "mult laudata Germanie" e o mare distanta. Pur si simplu sunt aici si vad anumite rezolvari ale unor probleme de care ne lovim in Romania. Dar asta nu inseamna ca Germania este doar de laudat. Sunt si aici n si n probleme si nu ma feresc sa pun punctul pe i daca este nevoie. Inclusiv aspecte rezolvate mult mai bine in Romania (nu pe feroviar, desigur  :D ).
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on November 16, 2021, 02:01:14 PM
@cristi5 : Ai comunicat cu persoane direct interesate de vanzarea sau cumpararea tehnologiei (stakeholders in engleza), adica cei pentru care tehnologia trebuie sa fie buna, indiferent daca chiar e buna, ca e copilul lor si sursa lor de venit.

Pana una alta avem urmatoarele probleme:

- ERTMS este "design by committee" cu niste scopuri si tinte date de politicieni, nu de caile ferate. Tinte complet nerealiste (interoperare la nivel international), si bazate pe analogii cu TIR-urile si cu domeniul aerian, pentru simplul fapt ca nimeni din politicieni nu intelegeau sistemele feroviare.

- ERTMS2 nu a fost gandit pentru domeniul de aplicatie folosit de CFR sau de alte linii conventionale, ci pentru linii HSR noi noute. Pentru linii conventionale, de viteza 100-200 km/h ideea a fost de la inceput sa se foloseasca ERTMS1, dar implementarea a fost atat de complexa, si rezultatul atat de slab inca toata afacerea a picat. ERTMS2 e exotic pentru o asemenea aplicatie - de exemplu nu e backwards compatibile cu nimic.

- Mare parte din ce aduce ERTMS2 nou este complet inutil pentru cai ferate conventionale (inclusiv semnalizarea in cabina!) dar foarte costisitor pentru operatori, pentru ca muta mare parte din costurile de intretinere de la administratie la operator. Operatori care adesea au marje de profit foarte, foarte modeste, sunt nevoiti sa investeasca in tehnica care nu-i aduce beneficii.

- ERTMS are o baza instalata in afara HSR dedicat pe linii noi (NBS) minimala. La modul ca inclusiv consortiul de vanzatori de tehnologie mint pe propriul site asupra proiectelor implementate (spunand, de ex., ca Predeal - Constanta, are ERTMS, cand n-a avut niciodata)... Nu exista nici o tara din UE cu >500 km de ERTMS implementat.

- ERTMS2 nu e gandit sa fie "backwards compatible", ca pentru asta exista ERTMS1, care a fost un esec pe toata linia (si inclusiv test trackage ERTMS1 e inlocuit cu ERTMS2...).

- Este fals ca "Romania e in anii '60". Germania si Austria au, pe 95% din reteaua conventionala, exact aceiasi tehnica ca in Romania. Familia PZB de tehnologii are un "upgrade path" (care a fost omorit de prostia ERTMS impusa de birocrati UE) mult mai "gentle", mai ieftin si mai rezonabil (care da, rezolva si circuitele de cale) decat ERTMS. PZB are aproape 100.000 km de conventionale instalate, ERTMS are cateva sute.

Pe urma, ERTMS ar costa cateva miliarde de euro pentru implementare pe toata reteaua, astfel incat sa poata inlocui PZB. La 0.5 milioane de euro pe kilometru, care e cu 50% sub cat au costat implementarile nereusite din Romania, cu care ne chinuim de 10 ani sa le implementam, 3000 km, cea mai scheletica retea posibila, inseamna 1.5 miliarde de euro, mult peste cat e dispus UE sa aloce, si pe care RO nu are nici un motiv sa-i bage ca timp nu aduc nici o imbunatatire functionala operarii (ca imbunatatirea e zero barat pe conventional). Si nu e mai usor sa muti balizele decat sa muti inductorii (apropo, n-ai neaparata nevoie de circuite de cale!).

P.S. Am fost, printre altele, educat sa pot evalua decizii de politici publice. ERTMS se califica la toate punctele ca un esec (construit pe baza ideologica/viziune nu pe baza de nevoi reale, designed de comitet distant de prezumtivii utilizatori, bazat pe nevoi neintelese etc. etc.). Curtea Europeana de Conturi a facut un raport explicit despre cat de esec este tehnologia. Iar noi ne pierdem timpul sa o discutam. Da, UE (inca) o cere, dar nimeni din cei mari nu se grabesc sa o foloseasca sau implementeze pe liniile conventionale, cu rezultatul ca va muri de la sine. Cand ai 500 km implementati functionali in cam toata UE pe linii conventionale, si deja folosesti tehnologie legacy pentru implementare (gen GPRS), mult succes peste 30 de ani sa mai gasesti piese sau suport tehnic sau, sau.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 16, 2021, 09:38:03 PM
@AndreiB ai livretul regio Bucuresti 2022poti sa pui un link cu el aici pe forum .
Multumesc frumos.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on November 16, 2021, 10:03:31 PM
Nu mai intrebati de livrete! Cine le are le pune daca poate si doreste fara intrebari.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 17, 2021, 12:23:13 AM
CFR CĂLĂTORI are de la noul mers al trenurilor 60 de trenuri pe Aeroport Otopeni-Bucuresti Nord si retur ,Transferoviar Calatori va avea 4 trenuri si Regio Calatori va avea 2 trenuri de la noul mers al trenurilor 2022.
Title: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on November 17, 2021, 09:52:25 PM
@frunzaverde nu sunt naiv sa ma iau dupa un vanzator de ERTMS. Dar si astfel de persoane pot da-mi dea informatii din bransa. Asa sunt eu, mai curios sa vorbesc si cu unii si cu altii.

Spune-mi si mie, @motorzbh de exemplu ce interese are sa fie pozitiv despre ERTMS si sa-i prezinte avantajele aici pe forum?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: frunzaverde on November 17, 2021, 10:26:16 PM
@cristi5 : Sper ca cineva a carui slujba e sa implementeze o tehnologie, de orice fel o fi ea, va fi entuziasmat legat de tehnologia aia, si o va prezenta in cea mai buna lumina pentru simplul motiv ca crede in ea si asa o vedea. Realitatea insa poate, foarte bine, sta altundeva. Mai ales la nivel sistemic. Si aici vorbim de orice tehnologie - cand nici implementatorii nu mai cred in ea, de obicei e moarta si ingropata de mult. Ma astept, sper si ma bucura foarte mult ca @motorzbh sa fie entuziast legat de tehnologie - fara oameni ca el chiar e 0 sansa la implementare, orice tehnologie e asta.

Dar simultan, am vorbit mult cu oameni care construiesc si implementeaza diverse solutii. Si am manageruit si eu (din perspectiva tehnica) solutii. Inclusiv la ce era clar ca era vaporware si flop (si nu zic ca ERTMS e neaparat asa ceva), oamenii erau super-entuziasti in produs si solutia pe care o implementau, chiar daca nu erau producatorii si/sau vanzatorii ei. Primul meu job cu rol de management a fost sa incerc sa implementez o solutie construita de un alt grup de lucru. Ei erau incredibil de entuziasmati, dar din afara era clar ca platforma era arhaica si muribunda (grupul ala de lucru n-avea legatura cu platforma; ei doar dezvoltasera pe ea), si ca solutia in care pusesera cativa ani de lucru nu va face niciodata ce aveam nevoie. Ei erau super-entuziasti ca vor putea face tot ce aveam nevoie, credeau in solutia asta pana la d-zeu si inapoi. Am ales sa mergem pe dezvoltarea noastra (la de zece ori costul). Si bine am facut - platforma lor a murit in vreo 2 ani, si solutia lor, care niciodata nu a functionat cum trebuie, a murit odata cu ea. Si si in cazul meu, cand am manageruit sau construit solutii, chiar si cand erau sub-optime, am crezut in ele, si le-am aparat, adesea fara a vedea partile proaste. Rose-tinted glasses cred ca le zic americanii.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Ionut on November 17, 2021, 11:08:46 PM
Mai oameni buni, de ce discutați despre ertms pe thread-ul de livrete?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 18, 2021, 10:36:59 PM
Pe siteul OBB apare trenurile 8101 Bucuresti N 05 58 -Constanța 10:12 ,8024 Constanta 14 46 -Bucuresti N. 19:32 care circula in perioade diferite din 2021-2022.
Si trenurile Regio Constanța Mangalia 8800-8807 care circula in perioade diferite din 2021-2022
Apare 8088 Constanța 20 00 București Nord 22 32 care circula intre 29.04-01.05.2022
Apare 8089 Bucuresti Nord 03 22-Constanta 05 57. care circula intre perioada 29.04-01.05.2022
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: rizelgeorgel on December 11, 2021, 08:45:17 PM
Au aparut oare livretele regio pe Bucuresti si Brasov?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: nenea_hartia on May 30, 2022, 08:41:47 PM
Daca cineva e curios să vadă cum circulau acum peste 100 de ani trenurile spre Sibiiu, Uniedoară sau Soborșin :lol:, am pus aici (https://we.tl/t-F5AVvpB41g) niște extrase din ,,Mersul trenurilor pe liniele orientale ale căii ferate de stat r. u.", unde ,,r. u." vine de la ,,Regatul Ungar". Link-ul expiră în 7 zile.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: MariusIonescu on July 21, 2022, 05:41:39 PM
Câteva pagini cu compuneri de trenuri CFR(complete) realizate conform livretelor în vigoare:

1977/1978:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CFR&rok=1978
1978/1979:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CFR&rok=1979
1989/1990:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CFR&rok=1990
1991/1992:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CFR&rok=1992
1994/1995:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CFR&rok=1995
1995/1996:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CFR&rok=1996
1996/1997:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=CFR&rok=1997

Mai sunt compuneri şi din alţi ani, dar doar parţial aşa, pe ici pe colo...
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on August 07, 2022, 09:40:56 PM
Trenuri noi din viitorul mers al trenurilor 2022-2023.
IR 1837 Iași 20 30 Suceava 22 22-22.24 Cluj Napoca 05 30
IR 1838 Cluj-Napoca 20 30 Suceava 03 18 03 20 Iași 05.08
IC 531/521 București 13 20 Brașov 15 35 15 38 Teiuș 19 52 20 02 Cluj-Napoca 21 46/Teiuș 20.10-Timisoara 01.01
IC 523/532 Timișoara 04.55-Teius 09.47/Cluj-Napoca 08.10 Teiuș 10.02-10.20-Brasov 14 30-14.33-Bucuresti 16.52
https://we.tl/t-H1eb3LEnqT
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on August 07, 2022, 10:12:50 PM
Ce trasa bizara. Sunt asa multi pasageri la 5 dimineata in Timisoara care vor la Cluj?

As fi crezut ca o extensie la Oradea era mult mai logica si ar fi permis o ora decenta la plecarea din Oradea.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: yetiman on August 08, 2022, 12:23:12 AM
 :D  Ceva nu ai citit bine.

Eu inteleg ca este Timisoara 4:55 - Teius 9:47
Si Cluj 8:10  - Teius 10:02

La Teius se compun trenurile si pleaca catre Bucuresti la 10:20
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on August 08, 2022, 08:37:04 AM
Tren IC 532 Cluj București atașează grupa lui 523(Timișoara-Teius ) în Teiuș .
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on August 08, 2022, 08:56:32 AM
Asa si va fi daca o sa circule.Plus ca nu va fi folosit pentru Bucuresti ci pentru centrul tarii.

Dar vagoanele lui 1837 1838 vor sta nefolosite in Cluj Napoca o zi intreaga?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on August 08, 2022, 09:10:12 AM
Vagoanele lui 1837 1838 posibil sa facz vreun regio local în ziua aia.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on August 08, 2022, 09:16:43 AM
Da, asa e. Scuze.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Phenol on August 11, 2022, 01:56:01 PM
@ALEXCFR

Te rog sa pui fisierul de pe wetransfer din nou, pe un site unde este valabil mai mult timp.
Aici se pare ca dupa 4 zile nu mai este.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on August 11, 2022, 06:17:55 PM
https://we.tl/t-9vdoSEO7jn
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Xenos on August 11, 2022, 06:30:15 PM
Am fost curios cativa ani, dar acum nu mai sunt. Nimic fundamental nou nu poate fi in aceste livrete fata de starea parcului rulant si a infrastructurii....si fata de mareata viziune a societatilor CFR.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Al3ks346 on August 11, 2022, 09:01:21 PM
Ce opriri avem la aceste IC. 🤓 Buftea, pe bune? Surprinzator cum se sare peste Medias, care genereaza foarte mult trafic de calatori catre Cluj sau invers si inclusiv catre Brasov, Bucuresti. Dar...🤦
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Cetatean on August 12, 2022, 10:10:32 AM
aveti un draft cu tot mersul viitor? sunt curios de Sighisoara-Simeria. Au reusit sa il faca in 2 ore? sau sub? sunt totusi 170 de km.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on August 12, 2022, 11:41:46 AM
Draft de livret abia în septembrie. Atunci putea vedea livretul central 2023.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on September 17, 2022, 02:20:51 PM
@AndreiB ,te rog frumos poți sa faci rost de livretele regionale București, Brașov,Cluj,Craiova,Constanța,Galați,Iași și Timișoara 2023?
Mulțumesc mult
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on September 18, 2022, 08:35:05 AM
Daca as putea, cu mare placere. Din pacate am zero contacte - desi ar trebui la cat folosesc CFR :)
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Ryan777 on September 28, 2022, 02:48:07 PM
Buna ziua. Se poate va rog frumos sa mai puneti inca odata mersul pe 2023 ? Nu mai este valabil linkul ! Va multumesc frumos.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on September 28, 2022, 10:53:53 PM
Anexez aici draft-urile puse de @ALEXCFR
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 10, 2022, 04:44:12 PM
LIVRETUL CENTRAL 2023 SI LUVRET REGIO IASI 2023 (https://wetransfer.com/downloads/c44266916dfcd0557b4f122c1cd6db6720221010124716/8f103c)
Livretul central 2023 și livret regio Iasi 2023
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on October 11, 2022, 01:36:32 PM
^ Acum si in anexa:
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on October 11, 2022, 02:13:13 PM
Pun aici in anexa si livretul central 2022 pt comparatie
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 15, 2022, 09:33:03 PM
@AndreiB ,te rog frumos poți sa faci rost de livretele regio București, Brașov,Craiova,Constanța, Cluj,Galați și Timișoara 2023.
Mulțumesc mult
Sa vedem ce trenuri regio vor fi prin tara.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on October 15, 2022, 09:46:42 PM
pe forumul celalalt e o discutie despre noul mers de tren.
S-au identificat si niste anomalii, poate intereseaza pe cineva

Față de prima versiune de livret s-au mai adus niște îmbunătățiri, vezi IR 1641 mutat de la 20.57 la 21.01 ca să existe un 5 minute diferență între el și  sosirea lui 1590 la 20.56, au dispărut opririle acelor trenuri IC la stația Buftea, la Geoagiu haltă (IR 1763/65, 1835/36), și or mai fi fost și alte tecturări care mi-au scăpat ochiului meu, dar nu cred că vor fi rezolvate următoarele

IR 1646 Târgu Mureș - Brașov, plecare 13.45
RE 2007/4016 (poate revin la numere de IR, 1819, 1820) Timișoara Nord - Simeria - Târgu Mureș sosire 13.49
Sunt convins că ar exista și călători care ar merge de pe M200/300 pe M400, dar dacă nu le oferi tren i-ai pierdut în dauna transportatorilor rutieri.

IR 1681 București - Constanța, plecare 20.10
IR 1836 Cluj Napoca - Craiova - București, sosire 20.16
Și aici sunt convins că s-ar găsi călători din Gorj sau Dolj sau Teleorman care ar dori să meargă la Slobozia sau Constanța. O să îmi spună cineva că mai există și alte trenuri mai devreme. Da mai există trenuri cu sosiri la Bucuresti la 17.33, la 18.50, dar fiecare alege varianta cea mai convenabilă nu să facă o juma de zi pe drum. Sau mai există și călători care au pierdut trenul de mai devreme.
Iar nu am înțeles de ce ultimul tren spre Constanța nu respectă cadența pe M800 să plece la și jumate, adică la 20.30
Ar prinde și trenul ce vine de la aeroport la 20.17
Și iar îmi aduc aminte de tâmpenia cu IC 532 pus să plece la 8 din Cluj apoi următorul tren la 10 (IR 1734) apoi pauză tren spre București până seara la ora 22 (IR 1742). Să nu fiu înțeles greșit, nu am nimic împotrivă cu apariția acestor trenuri IC, dar să le pui așa de aproape unul de altul apoi pauză tren 12 ore, e de porc.
Păi 1736 Cluj 13.40 București 23 (care se va anula de la noul mers !!) căra ceva lume. Există și poze pe grupurile feroviare de pe feisbuc, poze făcute de mecanici, cu lume pe peroanele stațiilor unde oprea trenul. Și tu cfr călători îl anulezi !
Acel tren IC 532 se va călca pe bătături cu tren IR 1634
IC 532 Brașov 14.33 București 16.51
IR 1634 Brașov 14.19 București 17.00
De ce nu IC 532 din Cluj la 6, și sosirea în București la 15 cuplat din Teiuș cu 347 ?
Iar acel IC 523 să fi mers la Cluj !

IR 1531/1533 Timișoara 15.43 Arad 16.45 - 16.56
IR 72 București 5.40 - Timișoara 15.56 - 15.58 Arad 16.57 - 16.59
Mai era lume care mergeau de la Băile Herculane la Oradea, Satu Mare, etc alte localități pe unde oprește trenul. Le tai și această alternativă !

IR 1632 Brașov 9.20 București 11.52
IR 407 Budapesta - Brașov sosire 9.43
Păi era o boare de călători de pe M400 ce veneau la București și aveau la 10 din Brașov  isterul (473), acuma cu schimbarea asta ciu ciu combinație. Ai tren tocmai la 11 și ceva cu sosire în capitală la ora 14. Deci cfr călători continuă să nu se plieze cerințelor călătorilor ! Se merge în continuare pe turnusul materialului rulant, turnusul mecanicilor, ore dormitor, etc.

IR 78 București 21.46 Timișoara 7.50
IR 1984 Mangalia - București 21.51
Până anul acesta era o boare de călători care alegeau combinația asta în dauna sezonierului direct (trenul IR 1990) care ajunge(a) în Timișoara pe la 11 (cu întârzierile aferente). Uite chiar aici pe forum îl avem pe userul @dan_tm care folosea combinația 1984/78 (fost 1695).

Și până mai descopăr și alte anomalii îmi mai atrage atenția și asta
IR 1732 Galați - Brașov sosire 11.44
IR 1543 Brașov - Iași, plecare 11.46
Nu cred că îl așteaptă.

Deci încă un mers de trenuri RATAT !

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5285p30-mersul-trenurilor-2022-2023
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Al3ks346 on October 15, 2022, 10:42:44 PM
Anomalii multe si marunte...zero legaturi intre trenuri, noduri feroviare doar pe hartie nici nu merita sa poarte acest nume neexistand sansa de a face o schimbare de tren decenta datorita orarului. Despre nenorocirea care se petrece cu IR1736 e fara cuvinte. Nu doar ca va exista un gol de trenuri pe Cluj-Bucuresti, dar si mai rau e pt localitatile de pe traseu: Blaj, Medias, Sighisoara raman izolate de Cluj. Din aceste localitati habar n-aveti cata populatie traieste, munceste sau studiaza in Cluj si cati penduleaza lunar poate saptamanal daca vorbim de studenti catre localitatile de origine, la fel si spre/dinspre Brasov. Nimeni nu gandeste nimic din pacate si uite asa ne inghesuim toti pe rutier ca alte alternative nu se preconizeaza. Bine ca s-a modernizat calea ferata, pt marfa nu si pt pasageri, daca tu companie distrugi trenuri care chiar erau folosite...deci asta mi se pare cea mai grava anomalie 😅 Cat despre IC532 mare mi-ar fi mirarea sa nu mai capete niste opriri in plus dupa cateva luni de mers in pierdere, cel putin Medias si atunci era bingo aah si poate schimbat putin ora de plecare din Cluj. Intradevar e nevoie de putina flexibilitate in ce priveste acel ordin privind opririle pt IC.
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 21, 2022, 08:25:35 PM
Are cineva livretul regio București 2023 va rog frumos?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on November 13, 2022, 08:15:54 PM
Cine sînt Lolek si Bolek ?

Nu exista nicio explicatie legala. Asta cu trenuri "de naveta" si altele "turistice" este o tampenie si o nascocire a lor.

Este o obsesie veche a lui Lolek de la ARF care pe vremea cand a fost DG la CFR CALATORI incepuse deja sa sparga in bucati trenurile Regio de ajungeai sa schimbi 3 trenuri pe 250 de km.

Fostul Ordin prevedea o distanta de maxim 300km pentru trenurile RE ceea ce era de bun simt, o distanta normala.pentru Romania si ca urmare incepusera sa apara astfel de trenuri in general intre orase mari care generau suficient trafic.

Ce s-a intamplat insa? A venit Bolek care inca de la inceput spumega impotriva lor, s-a unit cu Lolek care demult avea obsesia asta si au gasit ocazia sa isi aplice fiecare propriile fantezii. Plus ca amandoi erau enervati la culme ca fraierii (cum spun ei) pot sa mearga mai.ieftin.si nu doar cu dumele lor IR cu viteze medii 45 km/h. Asa ca Lolek si Bolek au ouat impreuna un nou Ordin prin care au "reglementat" ei cu ce trenuri.au voie sa mearga fraierii si pe ce distante.

Astfel au impuscat doi iepuri dintr-o data: fraierii o sa dea o carutza de bani pentru nimic (vezi si noile trenuri IC care unele fac mai mult pe drum decat IR urile actuale) si au redus si compensatia de la bugetul statului, care si asa era insuficienta insa lor li se parea prea mare, de parca o dadeau din buzunarul lor, nu se platea tot din banii acelorasi fraieri.

Scuze pentru postarea mai lunga, dar am vrut ca sa stie si cei care nu urmaresc poate cu atentie si nu cunosc detalii ce s-a urmarit prin aceste schimbari si "reguli". Lolek si Bolek stiu ca pot face ce vor, intrucat atat seful lor direct din MT cat si insusi ministrul sunt complet afoni si habar nu au cum arata un tren, au si recunoscut ca nu au mers de 30 de ani si nici nu le pasa.

PS: de la noul mers trenurile Regio Bucuresti - Brasov de zi vor face aproape 4 ore jumate ca acum 15 ani (!!!), iar pe Bucuresti - Constanta trenurile RE care vor deveni IR vor face mai... mult cu 15 minute, desi tariful se va dubla. Si cate si mai cate. Dispret total fata de "fraieri" cum zic ei. Vorba lui Lolek: "Hai sa iesim din logica in care vrem servicii ca in Occident la preturi pe sfert". 😂😂😂

discutiile mai largi sînt dincolo pe celalalt forum

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5285p105-mersul-trenurilor-2022-2023
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 30, 2022, 09:20:31 PM
Livretele complete 2023
Livrete 2023 (https://we.tl/t-xopEMZ3Cy6)
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: cristi5 on January 05, 2023, 05:12:28 PM
Anexez un livret din 2018-2019 pt referinta (cautat viteze vechi), nu stiu daca il mai avem aici. Livrete din perioade mai de glorie a CFR (anii 90 gen) ar fi si mai utile pt comparat cu noile viteze.

Livret Central 2018-2019 Bun Tipar.pdf
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: MariusIonescu on September 01, 2023, 07:32:04 PM
Unii probabil se întreabă ce se mai întâmplă cu arhiva de mersuri de tren începută pe Transira de mine împreună cu confratele Cristi Piţ. Ei bine, arhiva acum poate fi accesată pe acest site(urmează să mai fie postate mersuri de tren şi dinspre zilele noastre):
https://timetableworld.com/timetables.php (https://timetableworld.com/timetables.php)
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: Myhnea07 on September 22, 2023, 05:45:41 PM
Salut!

Aici aveti propunerile de Livret 2023-2024 pentru CFR Calatori.

https://we.tl/t-kdMawrZQN8

Numai bine!
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on September 22, 2023, 07:45:34 PM
Multumim frumos. 2h07 Bucuresti -Constanta. RIP M800...
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: tom_sawyer on September 22, 2023, 11:53:07 PM
O fi din cauza lucrărilor de la Ciulnița și Fetești?
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: AndreiB on September 23, 2023, 07:13:15 AM
Cateva minute da, dar nu toate. Apare si restrictie la Branesti - probabil TN, Pantelimon etc.

Daca scoteau absolut diecare restrictie in afara de Ciulnita si Fetesti, se circula ok. Lipa buget mentenanta...
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: dan tm on September 24, 2023, 09:14:07 PM
pe celalat forum se analizeaza legaturile pierdute de la noul mers.

Mers 2022/2023
IR 1577 București 17.55 Galați 21.33 (3h38).
Propunere pentru mersul 2023/2024
IC 571 București 17.49 Galați 21.26 (3h37).
Pe bune ?
Cu ce se va diferenția IC 571 de IR 1577 ? Doar cu un minut și cu probabilitatea că nu va mai fi făcut cu vagoane 20-83uri gălățene și poate va fi cu 21-76 de Grivița?

Ce minusuri mai observ. 
1684/1982 (vin de la Constanța) sosire în București la 21.03
1641 va pleca la 21.03
Trebuia și pentru noul mers să se mai piardă niște legături, nu ?

1832 Cluj 9.30 Suceava 16.09
1656 Suceava plecare la 16.13 (și merge la București atașat din Mărășești la tren 1664).
Pentru intervalul ăsta atât de scurt, îți mai dă sistemul bilet ?

9922/9902 Târgu Jiu - București sosire 11.07
1751 București plecare la 11.10 (și merge la Suceava).

Aici sper să fie o greșeală 2 trenuri unul după altul
1836 Cluj 9.24 Craiova 19.11 București 22.32
RE 9918 Craiova 19.20 București 22.51
Greșeală în sensul că nu-i văd rostul lui 9918.
Păi mai economic e să îi pui opririle lui 9918 la tren 1836, iar cu vagoanele lui 9918 faci alte trenuri.

1734 Cluj 10.15 Brașov 17.23 (primește vagoane ptr Constanța tren 1681), București sosire 20.06
1681 București 20.10 Constanța 22.44
Aici sigur 1681 va fi modificat, probabil cu plecare la 20.30

București - Constanța
- cu trenul IC 2h07 (160 km/h)
- cu trenul IR 2h30 (150 km/h)
- cu IR-ul cu livret de 120 km/h (printre care și cucuveaua) -  2h50
Pe bune ? Ne-am întors în anii 80-90 ? Pentru ce s-au pompat în M800 miliardul de euro?
Ia să dați banii înapoi !

E o vraiște totală.
Despre trenuri cadențate nici vorbă. Doar mici excepții.
Secții redeschise ? Nici vorbă.
Mai multe trenuri ? Nici vorbă.
Până la urmă ce a făcut ARF-ul ăsta? Care e aportul adus mersului de tren ?
Cu ce a deranjat Roșeanu feroviarii ? Că așa s-a lăudat pe facebook.

Așa la prima vedere eu nu văd nimic spectaculos despre noul mers. Încontinuare operatorul național va avea aceleași trenuri, singurele noutăți fiind ramura IC de Piatra Neamț, transformarea trenurilor IR 1577/70 în trenuri IC 571/572, apoi datorită lucrărilor pe M200 și M300 anularea unor trenuri (1741/42, 1932/30), mutarea lui IR 1590 o oră mai târziu (Severin 15.54 - București 22.00), apropo nu va mai avea oprirea la Vîrtoapele.
Apariția trenurilor 1643/44 Brașov - Cluj ca ramură la trenurile 1641/42, cât și prelungirea acestora la Satu Mare.
Sezonier "nou" Mangalia - Oradea prin București - Craiova - Petroșani - Arad.
Și încă un sezonier "nou" dar cu circulație doar în perioada de 1 Mai, IR 1946/44 Satu Mare 16.20 București 6.20 - 7.00 Constanța 9.38, și de aici va continua la Mangalia sosire 11șiceva (R8815).
1944 CT 18.15 București 20.43 - 21.03 Satu Mare 10.39 (practic vor fi trenurile 1642/1581/1684/1641 dar sub alt număr).

Cresc și timpii de mers la cucuveaua 1914, Sibiu sosire 8.17 față de scripticul 7.33 din vara asta.

Mutarea trenurilor 1831 și 1833 prin Simeria - Lugoj - Buziaș.  Nu e nevoie să mi se explice motivul. Cunosc foarte bine.

Apropo, trenul 1831 la Suceava nu va mai prinde trenul sezonier 1952, deci trebuie ceva pus dinspre Vatra Dornei să vină să prindă trenul 1952. Ceea ce nu cred să vedem.


Despre trenurile internaționale, cică, repet cică, propunerile ar fi așa
472 București 18.15 (Brașov - Sibiu) Arad 4.34 - 4.56 Curtici 5.09
În stația Arad detașează vagoane pentru tren 1743 Arad 5.00 - Oradea 7.29
1744 Oradea 18.05 - Arad 20.20
În stația Arad se va atașa la tren 79 Curtici 20.15 Arad 20.27 - 20.45 Timișoara 22.09 - 22.16 Craiova 5.41 - 5.51 București 8.42

346 București 14.40 Simeria 22.17 - 22.37 Arad 1.06 - 1.27 Curtici 1.40
În stația Simeria va primi vagoanele trenului 404 Cluj 18.42 Simeria 21.52
În stația Arad va primi vagoane de la tren 349 (București - Craiova - Timișoara - Arad).

347 Curtici 4.14 Arad 4.26 - 4.41 Simeria 7.10 - 7.22 București 15.06
În stația Arad detașează vagoane ptr tren 348 (via Timișoara - Craiova).
În stația Simeria detașează vagoane ptr tren 405 Simeria 7.37 Cluj 10.44

146 Oradea 10.20 Episcopia Bihor 10.28
143 Episcopia Bihor 19.30 Oradea 10.40

687 Baia Mare 8.00 Valea lui Mihai 10.23
686 Valea lui Mihai 19.47 Baia Mare 22.00

75 Curtici 14.15 Arad 14.30 Simeria 17.08 - 17.15 Cluj Napoca 20.45
În stația Simeria detașează vagoane ptr tren 76 Simeria 17.25 Brașov 23.15 (prin Făgăraș va circula, nu prin Sighișoara cum sperau unii).
74 Cluj Napoca 8.45 Simeria 11.55 - 12.30 Arad 15.01 Curtici 15.14
În stația Simeria primește vagoane de la tren 77 Brașov 6.30 Simeria 11.15

366 Brașov 8.00 Dej Călători 14.37 - 14.52 Jobou 16.29 Zalău Nord 17.04 Valea lui Mihai 19.03
367 Valea lui Mihai 12.29 Zalău Nord 14.24 Jobou 14.58 Dej Călători 16.25 - 16.40 Brașov 23.27

406 Brașov 18.51 Dej 1.06 - 1.21 Zalău 3.39 Valea lui Mihai 5.41
407 Valea lui Mihai 23.22 Zalău 1.10 Dej 3.14 - 3.28 Brașov 9.43

Momentan doar pe astea le-am aflat.

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5336p90-mersul-trenurilor-2023-2024
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on October 16, 2023, 03:16:51 PM
Livrete 2024 (https://we.tl/t-xzj41jtnMc)
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: ALEXCFR on November 28, 2023, 04:35:20 PM
Mersul trenurilor 2023-2024
Livrete 2024 (https://we.tl/t-eBpqFc8oYy)
Title: Re: Livrete, instructii si alte documente CFR
Post by: LUC38 on December 03, 2023, 07:07:19 PM
Salutare!

Are cineva livret marfa 2024 Timisoara ?

Multumesc anticipat!