Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

Andi

Probabil aveau nevoie de fostele macazuri pentru accesul la ultimele linii. Oricum am observat ca se monteaza incet incet semnalizarea pe firul 2, deci vor circula trenurile pe acel fir si atunci vor moderniza si acel petic de la intrarea in Vintu de Jos.

Vice33

1. Care este povestea acelui pasaj rutier peste linii de dupa Vintu de Jos? De ce nu e terminat? Si de ce linia de pe firul 1 este scoasa chiar in apropierea acelui pasaj?

https://www.flickr.com/photos/138999904@N06/31679045742/in/album-72157674302390924/

2. Aici la a doua poza, de ce inca este line veche intre Blandiana si Sibot? De 4 ani nu au avut timp sa o schimbe...?

https://www.flickr.com/photos/138999904@N06/31679042152/in/album-72157674302390924/
https://www.flickr.com/photos/138999904@N06/30985656724/in/album-72157674302390924/

3. Dupa Sibot, se vede acel macaz de pe linia noua, firul 2, nu inteleg, firul 1 de ce s-a montat FARA celalalt macaz de imbinare cu cel de pe firul 2? Asta ce inseamna, ca iara trebuie sa scoata traversele si sa monteze noul macaz pe firul 1? O munca dupla si pierdere de vreme...

4. La imaginea aceasta de ce nu au pus macaz pe firul 1, de ce linia noua face "S", ca dupa aceea sa fie iarasi scoasa si montat macazul, nu e o munca in plus?

https://www.flickr.com/photos/138999904@N06/31453420980/in/album-72157674302390924/

5. Trecerea asta la nivel cu calea ferata va fi inlocuita?

https://www.flickr.com/photos/138999904@N06/31016579943/in/album-72157674302390924/

6. La Turdas calea ferata noua va supratraversa DN7?

neobluenet


1. Pasajul rutier de la Vintu de Jos inlocuieste fosta trecere la nivel cu calea ferata si sunt probleme de ordin biroctratic (exproprieri sau aviz de la Politia Rutiera parca). Se poate vedea si aici: https://goo.gl/maps/xBA2ubvFuGs
2. Probabil ca s-a lucrat la un singur fir, iar acum ca s-a dat drumul pe firul modernizat se va scoate si linia veche. In poza a doua se vede si o mica corectie de traseu care s-a efectuat cu ocazia reabilitarii.
4. Aici sigur au lucrat alternativ pe fire si acolo nu urmeaza a fi un macaz. Din motive stiute de constructor (de cele mai multe ori probleme de proiect - FIDIC Rosu) nu se lucreaza cap-coada un fir, apoi celalalt.
6. La Turdas din  cate stiu DN7 va supratraversa calea ferata. Pe paginile din urma erau poze din zona relocarii drumului.

Andi

2. Se observa sinele lucioase pe firul vechi, deci nu sta asa de 4 ani. Firul 1 Blandiana-Sibot a fost deschis in data de 9 decembrie 2016.

3. Nu fa confuzie intre firul 1 si firul 2, firul 1 e dinspre Bucuresti iar firul 2 spre Bucuresti. Acel macaz pare a fi de viteza sporita in abatere si nu cred ca ar fi avut spatiu pana in linia veche sa fie montat, dar oricum nu e cine stie ce lucrare si se rezolva repede, aceeasi situatie mai exista si in alte puncte.

4. Macazurile ''oficiale'' sunt mai in fata (pozele 320 si 322), aici doar s-a facut o inflexiune. Probabil cand va fi gata jumatatea statiei Orastie care e in lucru acum si dupa ce se va monta semnalizarea de la Sibot la Orastie pe firul 1 vor face firele normale. Eu imi imaginasem ca dau drumul la Sibot-Orastie complet pe firul 1 cu tot cu gari, dar nu a fost asa si chiar e mai bine, deoarece Orastie s-a deschis prin 20 septembrie, iar de atunci si pana in 9 decembrie au lucrat relativ repede la liniile 1 si 2.

5. Normal asa ar fi, ca si celelalte. La finalul lucrarilor la terasament ar trebui sa avem toate trecerile la nivel schimbate, cu iluminare si bariere duble, ca pe M800, M1000 si Km 614-Curtici.

Vice33

Intre Blandiana si Sibot abia acum au reusit dupa 4 ani sa dea drumul la un fir? La asta ma refeream. In 4 ani trebuia sa fie si al doilea fir aproape gata, aici intreb: de ce le-a luat 4 ani??

Din ce vad din poze, ei sunt in urma cu 1 an si ceva fata de data oficiala initiala de deschidere (2012-2016). Sper ca la anul sa finalizeze macar integral Vintu de Jos-Simeria intrare. Vom vedea exact peste un an, pe 25 Decembrie care este stadiul actual.

@Andi: tu faceai acele grafice cu liniile in lucru, deschise, cu acele cercuri umplute cu rosu si negru? Ai nevoie de ajutor la acel grafic?

Andi

Le voi posta dupa ce vin si cu Sighisoara-Coslariu.

Pe la Tartaria nu au putut lucra din cauza unui sit arheologic

Bogdan_Cluj

Quote from: Phenol on December 19, 2016, 07:23:42 PM
Si se lucreaza chiar intr-o vreme ca asta:
[...poze...]
Halta Tartaria, care va fi desfintata?

Intrebarea ta m-a pus pe ganduri. Plecand de ea m-am uitat si eu putin pe harta si sunt putin curios:
Plecand de la Sibot spre Vintu de jos, care este logica pentru care s-ar pastra halta Balomiru de camp. Pare sa deserveasca un singur sat, si este la 2,7 km de Sibot. Bun, sa zicem ca asta e standardul si ca e ok sa se pastreze, dar de ce sa se desfiinteaza cea de la Tartaria? Pare sa deserveasca doua sate (la sud de halta): Tartaria si Salistea. De asemenea sunt curios halta Blandiana ce deserveste? Nu este nici un sat in zona. Care este rolul ei? Exista o grupare de ... depozite/fabrica la 500m nord de statie, intrebarea este daca acea zona mai este inca "activa". Se justifica aceasta halta in contextul curent?

PS: multumim @Andi & @Phenol, excelente poze (+1 +1)

Andi

De Tartaria chiar nu stiu nimic, si nu cred ca vor mai construi peron acum dupa ce s-a facut linia. La Balomiru de Camp halta este chiar la capatul satului si e normal sa ramana. Blandiana probabil are linii abatute in caz ca ar fi plina statia Vintu de Jos si ca sa aiba marfarele loc sa astepte, cat despre peron e posibil sa deserveasca fabrica/depozitele din zona si mai vad ca exista o linie industriala care se desprinde de statie, o fi vreo baza militara?

alexV

Asteptand noile poze promise de Andi pe Sighisoara - Coslariu, pun cateva cadre de detaliu cu gara Blaj.
26 Dec 2016

Toate liniile sunt montate, sau cum se zice. Catenara nu e terminata pe 1-2.



















alexV

Pasajul cu 5 linii peste DN14B e finalizat si in folosinta


Pasajul pietonal subterann e in folosinta, si esti obligat sa il folosesti ca sa ajungi la liniile 5-6. Nu e finisat, macar e luminat, iar jumatea nefolosita pute a homelesi.




Liniile 1 si 2 nu sunt sudate, si chestia asta e cam la toate imbinarile


Cu asta lucreaza


Cladirea garii e in cea mai deplorabila stare din toate timpurile.
Lucrarile si materialele din gara mi se par OK. Stiu ca sunt opinii ca arata teribil, felul in care se face reconstructia, dar macar va arata a nou.

Craciun fericit!

dorum

Cosurile alea de gunoi de pe peron sper ca sunt PROVIZORII...

Phenol

@alexV: multumim pentru reportaj, am vazut bine, semnalele in gara inca sunt cele refolosite, inca nu au fost instalate cele noi?


@BogdanCluj: intrebarea am pus mai mult retoric, pana acum nu stiam ca se desfinteaza halta. Dupa cum e facuta peronul acuma, e aceasi situatie ca si cu Halta Cicir de pe km 614 - Curtici. Odata cu lucrari halta a fost desfintata, asta functionand doar pe perioada lucrarilor. Probabil ca de la noul mers din dec 2017 trenurile nu vor mai opri la Tartaria.

In legatura cu haltele Tartaria si Balomiru a explicat Andi, nu prea am ce sa adaug.

Blandiana e Halta de Miscare, adica are un rol mai important in gestionarea traficului dar nu numai. De aceea are 2 linii abatute, dar peroane doar la linia 1, trafic de calatori nu are.
Altfel spus, distanta intre Sibot si Vintu de Jos e prea mare incat sa nu ai o gara intre. In cazul unei defectiuni sau unui accident linia respectiva s-ar inchide pe toata distanta Sibot - Vintu. Asta ar insemna ca s-ar circula doar pe un singur fir pe o distanta de 15 si am avea o situatie asemanatoare cu ce avem acuma pe Darste - Timisu de Sus: Se circula in conditii normale doar pe un singur fir. Asta inseamna o scadere uriasa in numarul de trenuri (trenurile de calatori probabil ca nu prea sufera, dar numarul de marfare care tranziteaza acea zona scade drastic) adica scade capacitatea infrastructurii.

Sunt situatii similare pe santierele de reabilitare: link

Pe aceste zone numarul de trenuri care pot tranzita intr-o zi e limitat, asta din cauza vitezei reduse.
Documentul e cam vechi, unul mai nou nu am gasit.

Ca si exemplu concret: o gaturire accentuata  de trafic este intre Simeria si Orastie: 17 km pe un sigur fir cu viteza foarte redusa. Durata de parcurs pentru trenuri de calatori 25-30 minute, pentru marfare mai mult. Noroc ca nu se circula pe cale libera.

Andi

Pana pun pozele, va prezint un filmulet cu trecerea noilor poduri de peste Tarnava, tronsonul Medias-Copsa Mica. Viteza maxima 100 km/h !


vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Bogdan_Cluj

Vad ca raul face o bucla acolo si este traversata de doua ori de calea ferata intr-un interval foarte scurt. Oare nu era mai simplu (si ieftin) sa mute albia mai la stanga (cum este filmat) cu 200m si astfel nu era nevoie de nici un pod? Pana si exproprierile se puteau face nu cu bani, ci cu o "relocare" a terenurilor in locul vechi al albiei, umplut cu pamantul scos de pe noua albie.

Avantaje:
- costuri mai mici (presupun)
- mentenanta mai mica (lipsa poduri)
- "expropriati" mai fericiti, pt ca pamantul dincoace de rau si cale ferata banuiesc ca e mai valoros

Dezavantaje:
-???

PS: stiu ca acum este prea tarziu, dar asa, doar de dragul discutiei (poate ajuta pe viitor la o situatie similara)