[B] Pasajul Piata Sudului

Started by Ionut, September 21, 2011, 01:07:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Dominik

You're in Steelers Country

raresc

Da, scuze... era o gluma. Desi m-a bucurat mobilizarea, nu mai cred povesti cu "dupa Paste"

TibiV

#962
A fost amintit, dar a trecut cumva neobservat...
Micul "razboi regional" intre Primarul General si antreprenor...

Continutul celor doua texte exprima totul despre profesionalismul (:lol:  >:( ) celor doua tabere...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

EPISODUL 1
Primarul general ofuscat...


La loc comanda cu inaugurarea Pasajului de la Piata Sudului: nu se termina dupa Pasti pentru ca lucrarile sunt doar la 63%, ca si toamna trecuta


Situatie inedita in Bucuresti: desi primarul Gabriela Firea a anuntat zilele trecute ca va inaugura pasajul de la Piata Sudului dupa sarbatorile pascale, Primaria Capitalei anunta azi intr-un comunicat de presa ca lucrarile sunt abia la 63%, cat erau si anul trecut, in toamna, potrivit cifrelor prezentate de municipalitate. Primarul general spune ca reprezentantii constructorului i-au raportat gresit procentele.

Acum, Gabriela Firea a trimis o scrisoare deschisa constructorului de la santierul Piata Sudului,  Asocierea Astaldi SPA – Euroconstruct Trading 98 SRL – RCV Global Group SRL si ii da un ultimatum pentru finalizarea lucrarii.

"In calitate de reprezentant ales de catre cetatenii Municipiului Bucureşti imi exprim personal şi ferm nemultumirea şi va transmit ca lucrurile nu pot trena la nesfarşit cu aceasta investitie, care afecteaza viata economica şi sociala a locuitorilor din sectorul 4 şi nu numai. Avand in vedere data la care trebuia finalizat contractul de lucrari, 10.12.2015, şi stadiul actual de realizare de numai 63% dupa aproape 15 luni, consideram ca trebuie sa actionati de urgenta in sensul maririi ritmului de executie. Aşa cum am vazut, ritmul executiei pe perioada campaniei electorale, a fost unul sustinut,  ati mobilizat peste 200 de muncitori in şantier. Consider ca o asociere de firme de talia dvs. nu face parada pentru a impresiona eventualii candidati si de aceea va solicit sa lucrati si acum in acelasi ritm", se arata in scrisoarea trimisa de primarul general, Gabriela Firea, constructorului.

Primarul General, Gabriela Firea, a explicat ca, in cadrul intalnirilor de management, reprezentantii legali ai asocierii au declarat termene de finalizare partiale in luna decembrie 2016 pentru pasajul rutier şi aprilie 2017 pentru finalizarea pasajelor pietonale şi restabilirea totala a circulatiei.

"Doresc sa va atrag atentia ca, inclusiv in cadrul vizitei oficiale din luna octombrie 2016, ati avansat, prin managerul dvs. de proiect ca  termen de finalizare a lucrarilor la pasaj, luna aprilie 2017. Proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere Piata Sudului este realizat din fonduri europene şi dorim sa va atragem atentia ca nefinalizarea la termenul asumat a lucrarilor de constructie şi depaşirea duratei de implementare au ca efect restituirea tuturor sumelor rambursate catre Beneficiar de catre AMPOR, in temeiul contractului de finantare", a mai scris edilul.

Totodata, Primarul General si-a exprimat nemultumirea fata de modificarile frecvente pe care constructorul le face graficului de executie a lucrarilor si aminteste acestuia ca va denunta unilateral contractul din culpa exclusiva a executantului.

"Va solicitam sa luati in considerare importanta acestui proiect pentru cetatenii Municipiului Bucureşti şi sa reanalizati mobilizarea dvs. in cadrul lucrarilor pe care le executati intr-un termen rezonabil de 10 zile de la primirea prezentei scrisori de nemultumire a beneficiarului. Dorim sa va atragem atentia in modul cel mai serios cu putinta ca in cazul in care nu observam progresul pe care il aşteptam, exista parghii contractuale prin care sa denuntam unilateral contractul din culpa exclusiva a executantului şi ca suntem determinati sa apelam la acestea daca situatia nu se va imbunatati", mai scrie primarul general in scrisoarea deschisa.

Edilul Sef a explicat faptul ca, in cazul in care se intarzie data de finalizare a lucrarilor, proiectul in intregimea lui va fi considerat ca fiind neeligibil, consecinta fiind rezilierea Contractului de Finantare si restituirea de catre Beneficiar a tuturor sumelor rambursate de AMPOR pana la data rezilierii.

Pasajul are termen de finalizare finalul anului 2018, potrivit unei hotarari adoptate de Consiliul General in 2016.


Firea anuntase pe 21 martie ca pasajul de la Piata Sudului urmeaza sa fie inaugurat imediat dupa sarbatorile pascale.

"Imi doresc ca imediat dupa sarbatorile pascale sa va invit la inaugurare. Recunosc, am o dezamagire pentru faptul ca reprezentantii constructorului, care este o asociere de firme, mi-au garantat ca in saptamana de martisor si de 8 martie mergem impreuna sa inauguram. Este o intarziere, dar care nu ni se poate imputa. Haideti sa le mai dam o sansa si imediat dupa sarbatorile pascale sa va invitam la inaugurare. Nu mai vreau sa va spun (...) in ce situatie am gasit Pasajul Piata Sudului: nu se mai lucra, acel 'Dorel' pe care il stim noi era la tot pasul. Platile nu mai erau facute din luna octombrie si, practic, am repornit motoarele si pe acest santier", a precizat edilul general, in cadrul unei declaratii acordate presei, potrivit Agerpres.

In octombrie 2016, Gabriela Firea declara ca pasajul subteran Piata Sudului ar urma sa fie finalizat in primavara acestui an.

Lucrarile la pasaj au inceput in mai 2014, investitia ridicandu-se la 127 de milioane de lei. Constructorul este Asocierea Astaldi - Euroconstruct.
Proiectul a demarat pe fonduri europene si trebuia terminat pana la finalul anului 2015. Fiindca acest lucru nu s-a intamplat, termenul a fost prelungit pana la 30 iunie 2016.  Ulterior, fiindca nici acest termen nu a fost respectat, pentru  ca banii europeni absorbiti deja sa nu fie returnati Comisiei Europene, avand in vedere gradul de intarziere a lucrarilor, reprezentantii Municipalitatii  au semnat Actul Aditional la Contractul de finantare, prin care Municipiul Bucuresti este obligat sa finalizeze lucrarile cel tarziu pana in decembrie 2018.

Pana pe 30 decembrie 2015, Primaria a absorbiit 18 milioane de lei din 83 milioane lei fonduri europene, iar dupa aceasta data nu s-au mai facut deconturi din bani europeni. Diferenta se plateste de la bugetul local.

Pasajul va fi realizat pe directia Calea Vacaresti - strada Nitu Vasile si va avea o lungime de 356 metri. Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta, pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#964
EPISODUL 2
Antreprenorul "politicos de ofuscat": Ba pe'a matii....

Antreprenorul, atat de "discret" de obicei, raspunde in cateva ore...
Cu ocazia asta aflam multe "****" facute/nefacute cu ocazia lucrarilor...


Astaldi îi răspunde primarului Firea: La Pasajul Piaţa Sudului, primăria nu a plătit tot şi nu a oferit informaţii despre reţelele de utilităţi


Firma Astaldi, constructorul Pasajului Piaţa Sudului, a trimis primarului Gabriela Firea o scrisoare deschisă în care explică întârzierile. Firma spune că Primăria nu a oferit la timp date despre toate reţelele de utilităţi care trebuie relocate, că a pus la dispoziţie cu întârziere proiectele tehnice, că nu a încheiat la timp actele adiţionale pentru lucrările suplimentare care a trebuit făcute la faţa locului şi, mai mult, că nu a plătit toate facturile.

Iată comunicatul Astaldi, integral:

"D-nei Primar General Gabriela Firea

"Modernizare lnfrastructura Rutiera Piata Sudului" (fara achizitie si montaj din escalatoare si lifturi) - Contract 183/08.05.2014
Derularea contractului de lucrari nr. 183/2014

"Stimata doamna,

Scopul acestei scrisori este de a incerca sa clarificam si deasemenea sa va prezentam principalele probleme intampinate de noi in realizarea lucrarilor ce fac obiectul contractului de lucrari nr. 183/2014, probleme aflate in afara controlului executantului, dar fara a ne lirnita la acestea, care au condus la acumularea de intarzieri in executia lucrarilor si costuri suplimentare sernnificative.

a) Lipsa Proiecte relocare utilitati

Dupa cum este binecunoscut de toate partile implicate in derularea acestui proiect, in zona Piata Sudului (amplasamentul lucrarilor), au fost identificate numeroase retele de utilitati, neprevazute in etapa de licitatie. Subliniem ca pentru anurnite retele nu a fost furnizata nicio informatie inainte de inceperea lucrarilor, acestea fiind descoperite chiar in timpul executiei acestora.

Lucrarile de deviere si relocare utilitati trebuiau executate inaintea oricaror alte lucrari. Astfel, nu s­au putut executa lucrarile propriu-zise de constructie a pasajului pana cand nu au fost identificate, deviate si relocate toate retelele de utilitati din cadrul amplasamentului unde trebuia construit pasajul. Aceste lucrari de deviere si relocare puteau fi insa executate doar in baza unui plan coordonator pentru retelele de utilitati, a proiectui tehnic precum si a detaliilor de executie aferente, documente ce trebuiau puse la dispozitie de achizitor chiar de la data incheierii contractului i.e. 11 iunie 2014, intrucat in conforrnitate cu art. 7.1 din contract, aceste documente ar fi trebuit sa reprezinta Anexa 3 la acesta.
Cu toate acestea, mentionam ca o parte din proiectele de relocare utilitati au fost transrnise executantului la aproximativ un an de la inceperea lucrarilor (retele electrice, telefonie, apa, etc), in timp ce alta parte a proiectelor a fost pusa la dispozitie la mai mult de un an si jumatate de la inceperea lucrarilor.
Mai mult, intrucat anurnite retele de utilitati si devierea acestora nu faceau parte din obiectul contractului, aceste lucrari au fost executate de terti, fiind necesara corelarea activitatii acestora cu activitatile parte din obiectul contractului 183/08.05.2014.

b) Lipsa Proiecte Tehnice si Detalii de Executie structuri

Problema utilitatilor descrisa mai sus a pus executantul in pozitia de a executa lucrari in zonele in care lipsa utilitatilor a permis acest lucru, fara nicio legatura cu succesiunea activitatilor programata de catre executant astfel incat lucrarile sa fie finalizate cu respectarea duratei de executie prevazuta in contract. Astfel, era foarte important ca executantul sa primeasca Proiectul Tehnic complet si Detaliile de Executie complete pentru structuri inca de la inceperea lucrarilor.

Din pacate, Proiectul Tehnic si Detaliile de Executie pentru structuri au fost puse la dispozitie fractionat, pe sectoare reduse ca dimensiuni si categorii de lucrari, impiedicandu-1 astfel pe executant sa execute lucrarile conform programului de executie contractual, pentru a putea respecta termenul de executie. In acest sens, precizam ca in cursul anului 2016, la doi ani de la inceperea lucrarilor, executantul a continuat sa primeasca modificari la proiectul tehnic si detalii de executie necesare executiei lucrarilor.

c) Lipsa acte aditionale pentru lucrari suplimentare

Pe parcursul derularii contractului au aparut cantitati si lucrari suplimentare fata de devizul contractual. Aceste lucrari au aparut atat din cauza discrepantelor intre documentele elaborate de achizitor, intre documentatia elaborata de achizitor si situatia reala din santier, cat si in urma revizuirii Proiectelor Tehnice.
Prevederile articolului 5.4 din contract stipuleaza clar faptul ca nicio lucrare suplimentara nu poate fi executata in lipsa unui act aditional la contract. lmposibilitatea demararii lucrarilor suplimentare in lipsa actelor aditionale aferente in baza art. 5.4 a condus la obstructii si perturbari in executia lucrarilor ce fac obiectul contractului nr. 183/08.05.2014.
Va rugam sa aveti in vedere ca din totalul de 7 acte aditionale, care credem noi ca sunt necesare a fi incheiate in conforrnitate cu art. 5.4 pentru a perrnite demararea executiei lucrarilor suplimentare aferente, la data prezentei comunicari sunt incheiate doar 2. Astfel, este evident ca aceste proceduri impuse de prevederile art 5.4 necesita un timp considerabil, iar impactul negativ al acestor proceduri asupra executiei lucrarilor este irninent si nu poate fi imputabil executantului.

d) Problema platilor si a cheltuielilor indirecte

Dupa cum achizitorul cunoaste, situatia platilor este una deosebit de grava ce a cauzat si continua sa cauzeze executantului constrangeri financiare semnificative. Intrucat apreciem ca este vorba despre interpretare eronata a prevederilor contractuale, precum si a legislatiei in vigoare cu privire la modalitatile de plata si pretul contractului facuta de achizitor, facem urmatoarele precizari in speranta ca vom clarifica aceste aspecte.
In conformitate cu prevederile art. 5, pretul contractului, convenit de catre parti, este ferm, fix si platibil la executarea lucrarilor, in totalitatea elementelor sale componente ale costurilor implicate. Similar oricarui contract de lucrari, valoarea contractului cuprinde in mod firesc cheltuielile indirecte. Ponderea acestor cheltuieli indirecte variaza in functie de devizul contractual, astfel cum este prevazut in contract si cum a fost justificat in mod detaliat in faza de ofertare. In urma sernnarii contractului nr. 183/08.05.2014, aceste costuri indirecte au fost acceptate de catre achizitor, prin acceptarea preturilor unitare care formeaza pretul contractului. Astfel, intrucat cheltuielile indirecte sunt parte din pretul contractului, acestea trebuie achitate pe baza documentelor justificative referitoare la executia lucrarilor.

In concordanta cu art. 36.3, documentele justificative pe care trebuie sa le prezinte executantul conform contractului si a legislatiei aplicabile sunt cele cu privire la executarea lucrarilor si au fast prezentate in mod corespunzator dovada ca toate situatiile de lucrari sunt verificate de dirigintele de santier si aprobate in totalitate de catre acesta.

Cu toate ca executantul a prezentat in mod corespunzator toate documentele justificative relevante pentru executia lucrarilor, iar dirigintele de santier a confirmat lucrarile executate, din valoarea totala facturata de 57 .962.580,53 Lei, achizitorul a platit doar 36.362.573,38 Lei, din motive pe care executantul le considera ca fiind o interpretare eronata atat a prevederilor contractuale cat si a legislatiei in vigoare aplicabile. Astfel, retinerea sumei de 21.636.007, 15 Lei, care in fapt este parte din pretul ferm al contractului, agreat de catre parti la semnarea contractului, consideram ca este necontractuala.
A vand in vedere ca noi credem ca informatiile furnizate de colaboratorii durnneavoastra sunt gresite, am dori sa mentionam ca aceste cheltuieli indirecte si profitul aferent nu reprezinta cheltuieli care exced valoarea de contract, ci sunt incluse in aceasta asa cum este mentionat in fiecare deviz de lucrari care fac parte integranta din contractul dintre parti.

Concluzii

Lipsa informatiilor cu privire la existenta si traseele retelelor de utilitati din amplasament, lipsa proiectelor pentru relocarea acestora precum si necesitatea corelarii activitatilor mai multor antreprenori, au condus inevitabil la intarzieri sernnficative in executia lucrarilor.
Lipsa proiectelor tehnice si a detaliilor de executie pentru structuri de asemenea au condus la intarzieri considerabile in executia lucrarilor, pentru care executantul nu poate fi considerat raspunzator.

Procedurile anevoioase de incheiere a actelor aditionale in conformitate cu prevederile art. 5.4. in vederea executiei lucrarilor suplimentare aparute in derularea contractului afecteaza progresul planificat al lucrarilor.

Toate aceste probleme mentionate mai sus au fast notificate in mod corespunzator de catre executant de indata ce au fast identificate, insa achizitorul din motive poate neimputabile lui, a intarziat sa ofere o solutie.

Speram ca cele de mai sus pot clarifica aspectele care au afectat si continua sa afecteze executia lucrarilor astfel incat sa continuati sa ne acordati tot sprijinul necesar in vederea solutionarii problemelor. Am dori sa mentionam ca noi suntem in continuare deschisi in a lucra impreuna in cautarea solutiilor necesare finalizarii lucrarilor.

Pentru aceasta va propunem sa avem o intalnire pentru a analiza stadiul lucrarilor, masurile necesare pentru a reduce riscurile intarzierii finalizarii acestora si implicit deschiderea traficului cat mai curand posibil.

Cu toata consideratia din partea noastra"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

#965
Azi dimineata am vazut o basculata care a descarcat balast in zona PP2... Asta era pe la ora 8..

LE: Iar la ora asta.. se circula pe banda 1 de la BIG spre rond.
Pe celalalt sens, ca pana acum..banda 1
Nu se circula pe benzile de pe mijloc.

TibiV

Haideti sa si VEDEM care este stadiul...

Poze facute astazi, 1 aprilie 2017. Nu va pacalesc, pozele nu sunt "photoshopate"... ;)

Incepem cu PP4 cimitir.
Pietonii circula pe trotuar, masinile circula pe carosabil. Remarcati placa de otel de pe banda 2....



Au asfaltat accesul auto in cimitir

Intre parapetele accesului si gardul cimitirului incap 3 persoane...

Vedere in sens invers, spre Obregia...

Accesul...

... sunt si treptele facute, asteapta doar gresia
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Accesul PP4 Secuilor

Inainte sa trecem mai departe, va rog sa va reamintiti evolutia din ultimele 2 saptamani
Quote from: TibiV on March 25, 2017, 12:40:44 AM
Quote from: TibiV on March 18, 2017, 11:26:00 PM
Interesant....

Poza lui misterr din 24 martie:
Quote from: misterrPartea 5/6:


Azi se  circula pe 2 benzi, avem si bordura

Asfaltul proaspat este cel peste capatul galeriei

Au turnat si betonul pentru trotuar...

...  turnarea este proaspata, betonul era inca und

Aceeasi zona peste capatul Secuilor al galeriei PP4

Dincolo de plasa verde se vad santurile pentru viitoarea sectiune centrala a galeriei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Sambata la 17 nici paznicii nu se vad, asa ca trec pe zona centrala.
Vedere spre Obregia.

Capetele santurilor spre placa de otel care se vede in spatele plasei...

... si capetele de pe partea opusa

"Dunga neagra" este de fapt o fanta...

... iar in fanta aia vedem ce este jos

Revenim la semafor. Vedere in lungul Str.Secuilor.

Sunt puse bordurile inclusiv pe coltul intersectiei, desi inca nerostuite

Si accesul Secuilor
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mergem mai departe...
Trotuarele trebuie asfaltate, dar aia este ultima grija

Capatul rampei Nitu Vasile

Asfalt proaspat



Borduri



Faimoasele cabluri



Ruginitura asta nu se poate transforma in suport permanent pentru indicatoare rutiere...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

PP1, langa accesul spre Brancoveanu

De remarcat PS al pasajului rutier

Aici se vad bine parapetele de capat ale celor doua rampe Vacaresti

Imi cer scuze, dar nu am gasit nici o gaura in plasa...
Dar se vede ca au balastat si compactat galeria PP1 pana aproape de nivelul PS al pasajului rutier

Rampa de intrare Vacaresti

Se vede placarea, dar si cablul care atarna in pasaj...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Zona unde se trece de la doua la trei randuri de placare in rampa de intrare Vacaresti



Vor taia colturile placilor cu flexul ?!...



Capatul rampei

Dupa care gasim finisorul



Vedere in lungul pasajului spre sud, spre Obregia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Sant pentru borduri la rampa de iesire Vacaresti

Este asfaltata si rampa asta...

Si aici se placheaza






PS-ul vazut dinspre est, inevitabil cu soarele in fata la ora aia...








Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

La PP3 semne de miscare...
A aparut compresorul cu faruri



Inca un sant care a fost sapat miercuri, pe coltul N.Vasile-Berceni de la BIG, iar astazi arata asa:



Final de reportaj...




Cam asta a fost pentru saptamana asta...

Gasiti pozele (toate) in format full-size aici: http://imgur.com/a/WR1yq
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adi

nu cred ca mai devreme de iunie-iulie sa ne miscam prin pasaj...