Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

COMUNICAT DE PRESĂ
Informații suplimentare despre circulația feroviară între stațiile Malu Mare – Banu Mărăcine

București, 12 august 2018

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că, urmare evenimentului produs de operatorul de marfă - Grup Feroviar Român (GFR), prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie, viaductul Cârcea este afectat pe firul I de circulație, pe care s-a produs deraierea. Trenul aparținând operatorului GFR a intrat pe firul I de circulație, pe distanta Malu Mare – Banu Maracine, pe care accesul era interzis pentru circulația trenurilor, întrucât era închis pentru efectuarea lucrarilor de reparație capitală.

Menționăm că firul II de circulație, respectiv structura viaductului pe firul II nu este afectată.

După evaluarea  primară de către personalul de specialitate CFR  s-a hotârât ca circulația trenurilor să fie deviată pe ruta ocolitoare  Caracal - Piatra Olt - Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova - Caracal.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4422-12-august-2018-informatii-suplimentare-irculatie-feroviara-inchisa-pe-sectia-malu-mare-banu-maracine

Cum mama masii ?...
Indusii aia sunt de pomana ?...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

#76
O fi circulat cu locomotiva izolata.
Inca o chestie: conform comunicatului, celalalt fir nu a fost afectat, dar dupa o evaluare primara s-a hotarat devierea traficului pe o ruta alternativa, care sa  evite folosirea firului ramas in picioare. Cred ca de fapt se impune constructia unui viaduct nou la Carcea.

rizzuh

Daca trebuie inchisa circulatia pe termen lung si deviata pe Caracal - Piatra Olt - Craiova atunci o sa fie horror traficul. Traseu ala este linie simpla diesel, intre Piatra Olt si Craiova este de acum peste 100 de ani cu viteza maxima de 80 km/h, cu muuuulte restrictii, iar cireasa de pe tort, este necesara rebrusare in Piatra Olt (sau sa circule trenurile cu locomotive in ambele capete) si in Caracal/Craiova (pentru schimbat locomotiva cu electrica).

Sa vezi atunci distractie...

etravel

@rizzuh - deocamdata e clar ca  a fost inchisa pe termen scurt. Oricum trebuie expertiza la ceea ce a mai ramas din viaduct, avand in vedere amploarea evenimentului. Imi inchipui ca nu vor termina totul intr-o saptamana.

adymartianul

#79
^^
+ ca si pe acolo lucreaza la niste podete de cativa ani (e si normal, cand lucreaza 2 oameni) si in unele locuri - cred ca tot la Carcea - trenul merge inclinat la 60 de grade

rizzuh

La 60 de grade nu cred, pentru ca s-ar fi rasturnat. Da, sunt niste podete in lucru si pe CF Craiova - Pielesti - Piatra Olt, unul chiar dupa gara Pielesti.

thinker

#81
Adica mecanicul de locomotiva a intrat de capul lui pe un fir inchis, asta incearca sa spuna CFR-ul?

Nu mecanicul de locomotiva stabileste traseul ci tot CFR-ul, ei au acari, revizori, ei dirijeaza circulatia pe liniile de cale ferata. Un mecanic de locomotiva chiar daca ar opri trenul si ar incerca sa schimbe un macaz nu ar putea fiindca macazele sunt asigurate contra manevrarii de persoane neautorizate sau ar trebui sa fie, daca nu sunt infractiune la siguranta circulatiei - asa se numeste juridic. Daca au lipsit instalatiile care ar fi trebuit sa opreasca trenul mai inainte de a ajunge pe acel pod in reparatii, cu mecanicul indisponibil (motiv alcoolul, medical sau oricare altul ) e tot o infractiune la siguranta circulatiei si tot de la CFR vine.

Deci daca trenul nu a reusit sa opreasca la semnal era condamnat sa ajunga pe acel pod si sa cada. Daca era un tren de calatori?

Inteleg fara a minimaliza gravitatea, ca suta de tarie a fost elementul decisiv care a provocat cedarea podului sub greutatea trenului.  :D
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

Acum cativa ani tot acolo un tren a deraiat la 100km/h dar din fericire fara victime. Si acolo tot CFR cu infrastructura sa a fost cauze, fie ca nu au montat acele suruburi care tineau sina fie ca au fost demontate, nu prea cred ca un om a demontat peste o suta de unul singur, cum s-a lansat atunci ideea. Deci doua evenimente, din fericire fara victime. 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

adymartianul

Quote from: rizzuh on August 12, 2018, 06:05:24 PM
La 60 de grade nu cred, pentru ca s-ar fi rasturnat. Da, sunt niste podete in lucru si pe CF Craiova - Pielesti - Piatra Olt, unul chiar dupa gara Pielesti.

Nu stiu daca sunt chiar 60, dar merge foarte inclinat si limita de viteza e de 5km/h

TibiV

#84
Quote from: thinker on August 12, 2018, 06:14:30 PM
Un mecanic de locomotiva chiar daca ar opri trenul si ar incerca sa schimbe un macaz nu ar putea fiindca macazele sunt asigurate contra manevrarii de persoane neautorizate sau ar trebui sa fie, daca nu sunt infractiune la siguranta circulatiei - asa se numeste juridic. Daca au lipsit instalatiile care ar fi trebuit sa opreasca trenul mai inainte de a ajunge pe acel pod in reparatii, cu mecanicul indisponibil (motiv alcoolul, medical sau oricare altul ) e tot o infractiune la siguranta circulatiei si tot de la CFR vine.

Ai dreptate.
Accidentul asta ar trebui sa se lase cu multe demisii/demiteri in AFER. Este o "emblema" pentru starea transportului feroviar din acest moment.... :((

Uitati-va pe multele poze de pe CIV cu devierile de pe un fir pa altul.
Acolo macazele sunt blocate (mecanic) astfel incat nici macar o "locomotivista pisi blonda" nu ar putea sa ajunga pe un fir care are sinele scoase.

Prima vina este a CFR Infra. Nu ar fi trebuit sa existe posibilitatea fizica de a intra pe firul I aflat in lucrari....
Abia apoi vine vina GFR ca a trimis la drum un mecanic beat, pe o locomotiva care probabil NU avea in functiune sistemele de securitate.
(Indusii ar fi trebuit sa o opreasca. NU au oprit-o. Deci sistemul ambarcat nu era functional... Daca insa nu a functionat partea fixa, de la sol, este iarasi vina CFR Infra...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mikidutzaa

Dar nu e normal sa fie macazul pus pe drept daca de exemplu trebuia sa vina un tren din partea opusa (cum a si fost probabil ca sunt poze dintr-un personal cu trenul cazut)? Abia dupa ce trecea trenul celalalt putea fi pus macazul pe schimbare directie (altfel mecanicul beat intra in coliziune frontala cu personalul).

Bine, acuma pe sectiunea de linie inchisa trebuiau puse capse si deraiatoare ca sa se opreasca inainte sa ajunga la pod dar asta e alta discutie.

rizzuh

Mi se pare normal ca macazul sa nu fie pus spre linia ocupata pana nu se elibereaza. Dar de la macaz pana la viaduct este destul loc pentru a monta saboti de deraiere. Asa trenul ar fi deraiat controlat, intr-o zona sigura, nu pe un viaduct. Iar personalul din gara nu a observat ca a plecat trenul? Pe semnalul rosu? Pe firul inchis? Nu au urlat la mecanic prin statie? OK, beat, chior, poate cu Indusi izolat, dar avea pana si statia radio inchisa?

P.S.: Poate au considerat ca viaductul in sine este sabot de deraiere.

Andi

Instalatiile INDUSI si DSV se pot izola de catre mecanic, se practica des treaba asta pe la privati si nu e o noutate.

frunzaverde

#88
@Andi
Doar ca chestia asta e profund ilegala, si un atac la siguranta tuturor. Daca a plecat cu instalatia izolata, si practica e comuna, ar trebui ca AFER sa ridice licenta GFR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dragos76

Păi sincer nu se tot vorbea inclusiv pe aici că asta e o practică comună? Și că din păcate nu se poate spune nimic fără proble.
Ei, chiar aștept să vedem rezultatele anchetei.