Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@cutter, stiu foarte bine cum se analizeaza ofertele. La fel de bine cum stiu ce firme au licitat cel mai putin. Sau mai bine zis aglomerari de firme (nici macar asocieri nu le pot numi).
Pe sebes-turda s-a dat rezultatul in 50 de zile, dar s-a dat la ALTII pe un lot. Tocmai pentru ca s-au grabit.

Toata lumea are impresia ca CNADNR are zeci de comisii de analiza si fiecare proiect este tratat separat. In realitate nu este asa, sunt aceeasi specialisti care se ocupa de toate licitatiile. Restul sunt de umplutura, numiti politic. Si unii si altii, nu prea au avut gandul la munca si mai mult si-au cautat viitoarea destinatie.

Si chiar daca ar fi gata evaluarile, nu se vor comunica pana cand nu sunt identificate clar sursele de finantare. Sau mai bine zis, pana nu va fi bugetul gata.
acum te intreb ce ai prefera? Decizii acum 1 luna, definitive pe 2 loturi in martie si decizie inversa CNSC si CAB in martie pe 1 lot sau decizii definitive pe toate in aprilie?
Si de ce compari doar cu A10, unde TOATE procedurile au fost accelerate la maxim si nu compari cu cele 4 loturi in constructie pe A1 ?


PS. nu am "cartite" in CNADNR dar am 4 ani de facultate cu specializarea Integrare Europeana. Poate acum as fi lucrat la CNADNR daca nu se desfiintau posturile si inghetau angajarile in toate institutiile publice. Si chiar daca as auzi ceva de la cineva din interior, care a aflat de la colegul-colegului din comisie, tot zvon/speculatie ar fi. Nici o informatie nu este sigura pana in momentul in care se publica.
Dar acesta este un forum deschis discutiilor si fiecare este liber sa-si spuna parerea atat timp cat nu neaga adevarul evident si nu jigneste. Nu vad de ce ar fi treaba mea daca presa preia anumite informatii si le publica fara sa le verifice.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

Quote from: dr4qul4 on December 05, 2014, 12:31:23 PM

Si chiar daca ar fi gata evaluarile, nu se vor comunica pana cand nu sunt identificate clar sursele de finantare. Sau mai bine zis, pana nu va fi bugetul gata.
acum te intreb ce ai prefera? Decizii acum 1 luna, definitive pe 2 loturi in martie si decizie inversa CNSC si CAB in martie pe 1 lot sau decizii definitive pe toate in aprilie?

Luati de buna informatia boldata.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cutter

O iau de bună, dar nu prea înțeleg: sursa de finanțare nu e clar identificată în fondurile europene? (este specificat și în fișa licitației asta, cred)

florin74

#4758
Quote from: cutter on December 05, 2014, 11:29:30 AM
@dr4qul4

Din ce înțeleg, nu e nevoie de analizarea tuturor ofertelor. În momentul în care este identificată o ofertă conformă cu prețul cel mai mic aceea este dată cîstigătorare. Spre exemplu: locul 1 descalificat, locul 2 descalificat, locul 3 conform, gata, se oprește evaluarea, nu se analizează toate cele 12 oferte. Dacă greșesc, să mă corecteze cineva care știe mai bine, dar eu așa am înțeles că se procedează.

La Sebeș-Turda s-au dat cîstigătorii în 50 de zile, spre exemplu.


Se evalueaza absolut toate ofertele, se incepe cu documentele de calificare si respectarea cerintelor impuse participantilor, se verifica daca oferta tehnica corespunde cu caietul de sarcini si abia in ultima etapa sunt evaluate in functie de pret (cele care au trecut de verificarile anterioare) Si evaluarea dureaza, ca nu sunt 3 hartii care se analizeaza (o oferta depaseste linistit 1000 de pagini). Se trimit solicitari de clarificari, se asteapta clarificarile de la ofertanti, este un proces care dureaza. Din ce am auzit posibil luna asta, maxim ianuarie sa se anunte castigatorii.  Ce s-a intamplat la Sebes -Turda a fost ambitia lui Sova. Rezultatul: doar 2 din 4 au fost atribuite conform CNADNR, restul dupa 1 an in justitie.
Eu zic sa mai avem un pic de rabdare.


icristian

Quote from: cutter on December 05, 2014, 01:37:11 PM
O iau de bună, dar nu prea înțeleg: sursa de finanțare nu e clar identificată în fondurile europene? (este specificat și în fișa licitației asta, cred)

Teoretic e identificata sursa de finantare: 85% UE, 15% buget de stat, doar ca UE ne da acei bani doar dupa finalizarea lotului. Asa ca pana la finalizarea lotului banii vor veni in totalitate din buget si trebuie planificat bugetul mai intai.
Cred ca la asta s-a referit dr4qul4

dr4qul4

@Florin74. Multumesc. Cred ca acum partea financiara nu se analizeaza decat pentru oferta cea mai mica (si nu e deloc usor sa verifici toate cantitatile si preturile sa fie reale, dar mai ales calculele sa fie corecte).

Analiza se face cumva in trepte. Daca ai ratat una, nu mai esti evaluat la urmatoarea. Acum 8 ani se folosea metoda punctajului si mai existau si criterii optionale, iar fiecare criteriu avea o pondere diferita in punctajul total. In principiu este metoda de licitatie perfecta (de ex. Daca cineva venea cu Tunel in loc de debleu primea punctaj in plus la solutia tehnica), in practica insa era folosita pentru fraudarea licitatiilor ( cine stia ponderile fiecarui criteriu castiga licitatia:  Tehnologica Radion licita pret de dumping pentru capace de canal si pret dublu la asfalt, astfel ca avea punctaj mai bun desi pretul era mai mare  :lol: )
Acum am impresia ca:
1. se verifica OPIS-ul, scrisorile de garantie si indeplinirea conditiilor legate de cifra de afaceri lucrari similare efectuate
2. solutia si capacitatea tehnica, timpi de executie
3. oferta financiara

Cu alte cuvinte, daca nu ai scrisoare de garantie in regula, esti descalificat direct si nu ti se mai evalueaza nimic. Nu sunt sigur ca asa este (noua romanilor ne plac schimbările si de obicei la maxim 2 ani se mai intampla ceva) asa ca aici o sa merg pe mana lui Florin74


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horeaa

Si totusi care ii logica dupa care se analizeaza toate ofertele? Daca prima dupa pret indelpineste toate conditiile ce rost are sa mai pierzi foarte mult timp evaluand inca alte 10 oferte sau cate or fi?
Daca sunt contestatii si oferta este respinsa la CNSC sau CAB pe ceva motive valide si se intoarce decizia, iara evaluezi pana dai de o oferta care indeplineste tot. Nu inteleg de ce trebuie sa evaluezi tot de la inceput.

horatiu.cosma

Oricat de bune decizii ar lua CNADNR, contestatii tot se fac, fiindca firmele contestante oricum nu pierd aproape nimic. Ar trebui sa plateasca cei care fac contestatii doar de dragul de a contesta de sa ii usture, dar asta e o alta problema care nu mai tine de noi sau de CNADNR. Revenind la ce tine de noi, ar trebui sa ii presam pe CNADNR sa arate mai multa transparenta.

istvan78

Quote from: cutter on December 05, 2014, 01:37:11 PM
O iau de bună, dar nu prea înțeleg: sursa de finanțare nu e clar identificată în fondurile europene? (este specificat și în fișa licitației asta, cred)
La lansarea licitatiei, era indicata ca sursa de finantare, bugetul pe exercitiul 2007-2013 de la UE. Acum e clar ca se va putea finanta astfel doar daca comisia accepta N+3. Nici atunci nu-i sigur ca se termina la timp!

Deci practic, loturile C. Turzii - Tg. Mures, in momentul de fata nu au finantare!

horatiu.cosma

Cand a acceptat comisia europeana sa finanteze acest lot pe 2007-2013, sigur a luat in vedere ca nu se poate termina pana in 2015. O sa includa o (buna) parte si pe urmatorul exercitiu, cum au facut si pe A10.

dr4qul4

@horeaa, multe lucruri in sectorul public nu se fac in mod neaparat logic ci in primul rand pentru a fi "Acoperit". Daca lasi o portita deschisa (desi ar putea aduce prejudicii doar daca se aliniaza planetele) se gaseste cineva sa conteste sau mai rau, se gaseste un procuror sa spuna ca ai dat dovada de rea-credinta.

Primul motiv care imi vine in minte este acela ca firma care a ofertat cel mai mic pret se retrage inainte de comunicarea deciziei.


in ceea ce priveste sursa de finantare, chiar daca ar fi batut in cuie exercitiul financiar european (fara fazare) tot mai pune si statul 15% + exproprieri pentru care au nevoie de buget. Bineinteles, ca s-ar fi putut merge inainte chiar si fara buget, dar cu siguranta cei care fac bugetul prefera sa aiba cat mai multe date exacte.

Sa nu uitam ca numai pe A3 avem in derulare 7 licitatii!!!! + gramada de SF-uri, DN-uri, centuri si deszapeziri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

istvan78

Quote from: horatiu.cosma on December 05, 2014, 03:44:19 PM
Cand a acceptat comisia europeana sa finanteze acest lot pe 2007-2013, sigur a luat in vedere ca nu se poate termina pana in 2015. O sa includa o (buna) parte si pe urmatorul exercitiu, cum au facut si pe A10.
Atunci ar fi trebuit definit ca "bridge project". Ceea ce cred ca n-au facut... n-am auzit, cel putin.

alecu26

#4767
Quote from: horeaa on December 05, 2014, 03:33:46 PM
Si totusi care ii logica dupa care se analizeaza toate ofertele? Daca prima dupa pret indelpineste toate conditiile ce rost are sa mai pierzi foarte mult timp evaluand inca alte 10 oferte sau cate or fi?
Daca sunt contestatii si oferta este respinsa la CNSC sau CAB pe ceva motive valide si se intoarce decizia, iara evaluezi pana dai de o oferta care indeplineste tot. Nu inteleg de ce trebuie sa evaluezi tot de la inceput.

aoleooo ce discutii aiurea pe 3 pagini. Chiar ma intrebam cand intervine florin 74. Se analizeaza complet toate ofertele. Cand se comunica rezultatul....ti se spune ca nu ai oferta acceptabila, sau daca ai pe ce loc esti clasat. Am vazut zeci de asemenea decizii..in care se spunea ca sunteti pe locul 2......chiar daca financiar era pe 7. Si castigatorul era de pe locul 3 sa zic. Deci se eliminase lotul 1,2,4,5,6.

Altfel cum credeti ca a castigat TS lotul 2 din Timisoara -Lugoj? Ei acolo nici nu erau in calcul...dar din cearta dintre Selina si UMB (ca pe spaniolii de la San Jose nici nu-i pun in calcul) s-a dovedit in justitie ca de fapt ambele oferte sunt descalificate.

Cu privire la cealalta problema, finantarea....acolo cauza e coridorul european. Daca va mai amintiti, urlam pe aici singur cand discutam despre MP si aveam o singura intrebare pentru Rus. Argumentatia lui Nazare pentru acceptarea Sebes Turda si Campia-TGM este complet aruncata la gunoi si coridoarele sunt cu toate altele....deci toate aceste loturi (Sebes-Turda-TGM) pot fi aruncate la gunoi....conform noului MP nemaiavand legatura cu coridoare europene. Normal ca CE se intreaba daca suntem sanatosi la cap si ca cei cu noi ca ne sucim la fiecare 2 ani????
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

#4768
Quote from: medicul de garda on December 04, 2014, 09:19:37 PM

Apropo de asta, ca sa fim mai on-topic, in caz ca ati uitat proiectul A3 sau nu l-ati vazut, capatul de langa Suplacu de Barcau (Marca) arata asa:


Intr-o zi cetoasa, in cazul nefericit in care va trece un tren pe acolo si se va pune bariera, prevad niste accidente in lant mai crunte decat dezastrul pe care l-am vazut la Cunta anul trecut pe vremea asta :bash:

Banuiesc ca plansa este cu Nordul in jos, si ca locul de care vorbesti este asta: https://maps.google.ro/maps?q=Marca,+Jude%C8%9Bul+S%C4%83laj&hl=ro&ie=UTF8&ll=47.225776,22.554427&spn=0.00424,0.006351&sll=46.604167,23.70605&sspn=0.017573,0.027595&oq=Marca&t=h&hnear=Marca,+Comuna+Marca,+Jude%C8%9Bul+S%C4%83laj&z=17

Caz in care este o solutie clar imbecillio....

Sa scoti o autostrada intr-o trecere LA NIVEL cu CF....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

medicul de garda

Corect, aia e zona.

Ce ma mira pe mine e solutia aleasa. Ok, am inteles, ne zgarcim, nu avem bani pentru inca 2 km pana la Ip. Dar giratoriul ala o sa aduca aceleasi probleme ca la centura Sibiu. Ce faci cand va trebui conectata eventuala prelungire? Aici nu va exista nod, ca sa poate fi deviat traficul prin el, ca la Sibiu. Sper ca macar constructorul sa aiba prezenta de spirit ca sa realizeze cumva giratoriul ca si cum ar fi realizat temporar peste geometria unei autostraza continue. Ca sa nu trebuiasca demolat si inlocuit totul, inchizand traficul cateva saptamani...
Trust me, I'm an east-european doctor!