Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 17 Guests are viewing this topic.

GML

Oare podul de la Iernut va fi gata pana la sfarsitul saptamanii?

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2228378607307889

"AUTOSTRADA COMARNIC-BRAȘOV: CONDIȚII NECESARE PENTRU SUCCES LA A "N"-A ÎNCERCARE

Ministrul Bode ne anunță că va lansa o licitație pentru a contracta o firmă care să facă un nou studiu de fezabilitate și proiectarea autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov.

Intenția în sine e în regulă. E în mod sigur un pas necesar pentru autostradă. Din păcate, acest pas vine abia la 10 luni după preluarea mandatului. Și încă nu e făcut (licitația nu apare pe SEAP).

Problema mare este CUM se face acest pas. Pentru că dacă CNAIR face la fel ca până acum, cu același caiet de sarcini și contract, nu ajungem nicăieri.

Explic.
---
Problema #1: Caietele de sarcini ale CNAIR pentru contractarea de servicii de proiectare și studii sunt o varză cu de toate. Sute de pagini copy/paste, nimic specific proiectului în cauză de obicei, poate fi o licitație pentru un pasaj peste un drum județean sau o autostradă montană, aceeași maculatură e folosită pe post de caiet de sarcini. Și nu doar că nu ajută, dar mai și încurcă. Se regăsesc pe acolo destule cerințe absurde și marote ale unor nepricepuți într-ale drumurilor.

Condiția #1 pentru succes: CAIET DE SARCINI PROFESIONIST, cu cerințe CLARE și SPECIFICE autostrăzii în cauză.

---

Contractele folosite de CNAIR pentru studii de fezabilitate sunt și mai praf.

Problema #2: Calendarul de plăți contractuale nu are legătură cu costurile și cheltuielile unui prestator. Există o singură plată mare la final pentru tot (discutăm de zeci de milioane de lei) - adică după 1-2 ani de muncă vin și banii. Discutăm despre bani pentru ingineri proiectanți, topografi, foraje geotehnice, etc. Firma care face proiectarea ar trebui să le susțină câțiva ani de zile cu bani eventual de acasă sau din credite, după gândirea CNAIR.

Soluția #2: CALENDAR DE PLĂȚI LUNAR care să acopere cheltuielile cu personalul, servicii și lucrările pe care le efectuează consultantul, pe măsură ce acestea sunt efectuate.

Problema #3: Structura de prețuri cerută în ofertă nu are legătură cu structura de costuri reală a unui astfel de proiect. Un singur exemplu - CNAIR cere un preț unitar pe metru liniar de foraj geotehnic cu toate probele de laborator incluse. Dar realitatea este că este din ce mai scump să forezi o dată cu adâncimea mai mare - un metru liniar costă mult mai mult la 20m adâncime, față de la 5m adâncime. La fel testele și încercările de laborator pe probele prelevate costă cu cât sunt mai detaliate și mai complexe. Rezultatul politicii CNAIR cu preț forfetar este că prestatorii încearcă să scape cât mai ieftin, foraje cât mai sumare și probe cât mai puține. Sau, mai grav, cu rezultate măsluite (="din burtă").

Soluția #3: Structura de prețuri în ofertă corespunzătoare cu STRUCTURA DE COSTURI REALĂ DIN INDUSTRIE. Începând de la partea de geotehnică, la costul muncii intelectuale, al topografiei și celorlalte studii. Sistemul cu sumă globală (aproape forfetară) stimulează țepele și țeparii și studiile din birou.

Problema #4: CNAIR vrea să intituleze contractul "REVIZUIRE studiu de fezabiliate și proiectare". Nu e prima dată când CNAIR își leagă șireturile folosind un termen care implică doar o îmbunătățire incrementală a unui studiu pe care deja îl deține. A pățit-o și la Sibiu-Pitești. În cazul de față studiul pe care îl deține, cel din 2006, are un traseu care nu mai e deloc de actualitate, cu zeci de poduri peste Prahova și traversând prin mijlocul stațiunilor.

Soluția #4: LIBERTATE DEPLINĂ PENTRU PROIECTANT să aleagă cel mai bun traseu în cadrul contractului care se încheie și eliminarea cerinței absurde de a refolosi documentațiile de acum 20 de ani (cu excepția cazului când soluțiile sunt încă valabile).
---
Dacă licitația va fi lansată însă, în același stil ca până acum, rezultatele vor fi la fel de proaste. Deci PROIECTUL POATE AVEA SUCCES, DACĂ TREABA E FĂCUTĂ CORECT CU FIRME SERIOASE stimulate să participe la licitație atât prin valoarea corectă estimată a licitației, dar și prin condițiile contractuale și cerințele din caietul de sarcini.

Vă țin la curent când apare licitația pe SEAP dacă aceste condiții au fost îndeplinite sau nu."

SF 2006 Autostrada Comarnic-Predeal: https://drive.google.com/drive/folders/1U8K3OufQsxM7DrtySYUlVd3GKA_kkbYd?usp=sharing

Caiet de sarcini tipic CNAIR: https://drive.google.com/file/d/1Ka3WBrmtJ0Toq9nm6q1e5ecEBju1YMly/view?usp=sharing

nicolaem

#24723
Si de ce e o problema ca vine abia la 10 luni de la preluarea mandatului?
Mai stiu un guvern care a stat 14 luni si nu a facut nici macar incercarea asta.

TudorM

Caietul ala de sarcini e asa lung, si in 120 de pagini tot trebuie sa se foloseasca de expresii gen "in conformitate cu normele tehnice in vigoare", cu alte cuvinte, multe vorbe goale, care trimit tot la alte documente pana la urma...

Oare aia 16 care au dat cu subsemnatul, chiar au citit integral documentul ala, sau doar l-au frunzarit? Are vreun rol documentul ala, altul decat a ridica mai multe intrebari decat a oferi raspunsuri eventualilor ofertanti?

mirceaeliade

Nu te compara cu idealul care ai vrea sa fii, ci cu cine erai ieri.  Daca alegi prima varianta o sa te opresti de fiecare data si vei zice ca doar perfectiunea e acceptabila.  Dar adevarul e ca nu vom fi in state in viitorul apropriat sa ne comparam cu treaba care o fac de exemplu Germanii. Si nici nu zic sa incurajam treaba de mantuiala.  Dar cred ca nu e rau sa ne si bucuram ca CNAIR de azi totusi face mai multe ca CNAIR de acum un an.  Ca daca si persoanele semi-competente sunt injurate, doar nesimtitii total incompetenti vor vrea sa mai vina la conducere.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1023956] "Proiectare si executie ,,Autostrada București – Brașov, km 0+000 – km 173+300, sector Comarnic - Predeal, sectiunea Comarnic km. 110+600 – km. 115+800"".

Valoare estimata: 305.170.061,73 RON fara TVA

Durata contractului: "96 luni si cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor"

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 23.10.2020



Caietul de sarcini il gasiti timp de 7 zile aici. Fisierul are peste 100 MB.

NGC

"Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B5: Nusfalau - Suplacu de Barcau (km 66+500 - km 80+054.044)"

Quote from: razvan96 on August 20, 2020, 09:58:08 AM
PE 3B5 pot contesta si altii. Nurol a castigat cu un pret apropiat de valoarea estimata, deci diferentele sunt mici. Mare minune sa nu conteste Strabag.

Vrabiutele zic ca UMB a ofertat cu +/- 300 mii RON mai mult decat NUROL, iar STRABAG cu +/- 10 milioane RON mai mult decat NUROL.

Gendan

La licitatia pentru Comarnic sunt 18/100 puncte doar pentru viteza de proiectare a autostrazii  :insomnia:

Daca proiectezi cu 80km/h ca in anunt, primesti fix 0/18;
La 100km/h, 10/18;
La 120km/h, 14/18;
La 140 km/h, 18/18.

vancouver

Foarte bine. Doar ca pentru 80km/h puteau sa dea si acolo sa zicem 6/18.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

raulbogdan23

Poate inteleg eu gresit, dar discutiile avute pe tema vitezei de proiectare de pe LD3 si alte topicuri eu inteleg asa:

- viteza de proiectare 80km/h asta insemnand curbe mai stranse
- viteza de proiectare 100km/h curbe mai largi putin decat pentru 80
- viteza de proiectare 140km/h curbe mult mai largi decat pentru 80/100/120

In cazul asta nu se modifica traseul oricat de putin o fi el?

Gendan

E posibil sa se intample ce zici tu; de asta in anunt compania cere ca in cazul in care ofertantul vine cu viteza superioara celei de 80km/h, sa vina si cu explicatiile privind solutiile tehnice alese. O sa ne distram pe licitatia asta, am eu asa un sentiment.

ciprebbe

^^ Ba da , si chiar substantial de la 80 la 140.
Cred ca nimeni nu se va gandi la proiectare pt 140 in zona de munte.
Viteza de proiectare nu inseamna ca se va merge cu 140 ci ca va permite viteze si mai mari de atat. Pt limitari de 120 in trafic se merge cu Vproiectare la 100.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

O să vină careva cu 140 (linie dreaptă prin sat) și o să zică: Dragă CNAIR, dacă asta ai vrut, expropriază acuma.

raulbogdan23

^^
Nici nu ma gandeam sa avem 140

Eu m-as astepta la o versiune de 120/100 cu limitare la 100/80 pe modelul IG-L din Austria pentru a limita poluarea.
Totusi sa protejam ce mai avem in tara.