Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: dumbravaandrei on January 09, 2019, 11:23:24 PMoate 1.6% ... ca la 16% nu are niciun randament un astfel de imprumut...

Nu e greseala de tipar... E doar disperare si risc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei


florin74

Imprumutul este de la o societatea FORTRESS, care are in spate 3-4 fonduri de investitii.
Era singura alternativa de finantare. Bonduri se tranzactioneaza la 25% din valoarea nominala  la banci nu mai au acces.
Si inainte de probleme,s e tranzactionau pe la 91-92% ceea ce inseman o dobanda de circa 8-9%/
Posibil ca penalitatile de intarziere si amenintarea rezilierii si platiid e daune pentru nerespectarea contractelor de pe proiectele in derulare, si pentru care s-a apelat la bridge line de 200 mil euro, sa fie mai mari ca cei 16%. EU cred ca oricum in 6-8 luni o sa ramburseze linia, deci costul efectiv va fi pe la 8-10%. Digerabil. Pana la urma vorbim de 12-16 mil euro costuri suplimentare pe an, nu este o valoarea extraordinara la ce lipsa de cash au in prezent.

E o vorba, cateodata un euro face diferenta intre a supravietui si a pierde toata afacerea.

perfidus

Salariul minim din construcţii: 2.360 de lei "în mână" din 2019. 150.000 de angajaţi din domeniu vor câştiga peste 3.200 de lei net

Ordonaţa de Urgenţă nr. 114 din 2018, publicată în Monitorul Oficial pe 29 decembrie, aduce o schimbare paradigmatică pentru angajatorii şi salariaţii din construcţii.
Prin Ordonanţa antementenţionată, Guvernul a stabilit, în premieră pentru ţara noastră, un salariul minim exclusiv pentru angajaţii din construcţii. Concret, cel puţin 3.000 de lei brut lunar vor câştiga din 2019 angajaţii cu contracte individuale de muncă în sectorul construcţiilor, potrivit OUG nr. 114 din 2018.

OUG nr.114 din 2018 aduce şi o serie de facilităţi fiscale pentru salariile din construcţii:

angajaţii vor fi asiguraţi la sistemul asigurărilor sociale de sănătate fără plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate;
contribuţia de asigurări sociale scade la 21,25%, de la 25% cât a fost până acum;
veniturile din salarii, scutite de la plata impozitului pe venit;
sistarea contribuţiei la Pilonul II de pensii;
contribuţia asiguratorie pentru muncă, pe care o plăteşte angajatorul, scade la 0,3375%, de la 2,25% cât a fost până acum.
Aceste facilităţi fiscale vizează firmele care realizează cel puţin 80% din cifra de afaceri totală, calculată cumulat de la începutul anului, în activităţi din construcţii, ai căror salariaţi au venituri brute lunare din salarii şi asimilate salariilor, cuprinse între 3.000 și 30.000 lei lunar inclusiv şi care sunt realizate în baza contractelor individuale de muncă.
Facilităţile fiscale oferite angajaţilor şi angajatorilor din construcţii sunt valabile în perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2028 inclusiv, potrivit OUG nr. 114 din 2018

economica.net

PS. e haios cum de incadreaza ei eliminarea contributiei la pilonul 2 de pensii la "facilitati fiscale oferite angajatilor". Ce nu se spune este ca, daca obiectul de activitate al firmei este 80% pe constructii, si femeia de serviciu va trebui sa aiba salariul minim brut de 3000 lei. Asta e cam naspa pentru angajator.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

Pentru asta s-au inventat firmele de curatenie si de paza.
Dar sper sa apra niste norme, si de aceste deduceri sa beneficieze doar muncitorii, nu tot personalul firmei.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Va dati seama ca femeile de serviciu vor fi externalizate.
Doar secretara cu craci luni a directorului va fi avansata excavatorist... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Ce nu se spune mai sus e ca acele prevederi se aplica inclusiv firmelor producatoare de materiale de constructii.

perfidus

Plus arhitectii si cei din serviciile de inginerie si consultanta.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Stati asa...
Adica nu se aplica celor care muncesc pe santiere ?!...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Ba da, dar mai sunt multi altii pe langa (producatorii de materiale de constructii si de termopane):

Sunt scutiti de plata impozitului pe venit si CASS urmatorii:

"
5. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii și asimilate salariilor prevăzute la art. 76 alin. (1)-(3), în perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2028 inclusiv, pentru care sunt îndeplinite următoarele condiții:

a) angajatorii desfășoară activități în sectorul construcții care cuprind:

(i) activitatea de construcții definită la codul CAEN 41.42.43 - secțiunea F - Construcții;

(ii) domeniile de producere a materialelor de construcții, definite de următoarele coduri CAEN:

2312 - Prelucrarea și fasonarea sticlei plate;

2331 - Fabricarea plăcilor și dalelor din ceramic;

2332 - Fabricarea cărămizilor, țiglelor și altor produse pentru construcții din argilă arsă;

2361 - Fabricarea produselor din beton pentru construcții;

2362 - Fabricarea produselor din ipsos pentru construcții;

2363 - Fabricarea betonului;

2364 - Fabricarea mortarului;

2369 - Fabricarea altor articole din beton, ciment și ipsos;

2370 - Tăierea, fasonarea și finisarea pietrei;

2223 - Fabricarea articolelor din material plastic pentru construcții;

1623 - Fabricarea altor elemente de dulgherie și tâmplărie pentru construcții;



2512 - Fabricarea de uși și ferestre din metal;

2511 - Fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor metalice;

0811 - Extracția pietrei ornamentale și a pietrei pentru construcții, extracția pietrei calcaroase, ghipsului, cretei și a ardeziei;

0812 - Extracția pietrișului și nisipului;

711 - Activități de arhitectură, inginerie și servicii de consultanță tehnică;

b) angajatorii realizează cifră de afaceri din activitățile menționate la lit. a) în limita a cel puțin 80% din cifra de afaceri totală, calculată cumulat de la începutul anului, inclusiv luna în care aplică scutirea;

c) veniturile brute lunare din salarii și asimilate salariilor prevăzute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplică scutirea, sunt cuprinse între 3.000 și 30.000 lei lunar inclusiv și sunt realizate în baza contractului individual de muncă;
"

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Multumesc...
Poate de aici nemultumirea lui subway...
Quote from: subway on January 06, 2019, 07:36:16 PM
Eu mai am o dilema, daca cei de la statiile de betoane intra in domeniul constructii cei de la statiile de asfalt de ce sunt surghiuniti???
Sau poate se pot prevala de faptul ca ei produc de fapt asfalt-beton ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

Lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale – cod CAEN 4120
Lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor – cod CAEN 4211
Fabricarea altor produse din minerale nemetalice (Mixturi asfaltice) – cod CAEN 2399

si 2511 Fabricarea de constructii metalice si parti componente ale structurilor metalice - nea Gica de la scularie sau forja sau turnatorie sau strungarie tot parti componente pentru structuri metalice face

Nu inteleg ce o fi avut duamna premier sub pieptanatura in ziua aceea de a scos asa ghiveci

alex_d

Ce mai gasim pe youtube..

voicul

Chiar vroiam sa postez si eu clip-ul asta.
Se pare ca nu sunt chiar nimeni pe strada acesti turci de la Alsim Alarko.

Important e sa termine lucrarea/lucrarile pe A0, ca oricum o sa dureze (CNAIR probabil o sa se miste la fel de incet ca intotdeauna).

Top-ul mondial al constructorilor:

https://www.enr.com/toplists/2017-Top-250-International-Contractors-1

Ionut

Pai cine a zis ca sunt un nimeni?! N-a zis nimeni asta. Doar ca sunt un nimeni in Romania. Si nu e chiar asa de usor sa lucrezi in Romania, fara sa ai practic nimic - utilaje, OAMENI (muncitori, dar si ingineri si manageri care stiu cum merge treaba la noi), prieteni (subcontractori care sa te mai pasuiasca) etc etc etc.