Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

rezin

tote calculele sunt corecte; vorbim de cea mai scurtă și cea mai economică variantă Brașov-Cluj Napoca, pe care direcție se derulează grosul traficului, cine vrea de la Brașov la Târgu Mureș are posibilitatea prin nodul Iernut , traficul pe acestă direcție fiind mult mai mic în comparație cu cel spre Cluj Napoca.

georgec

#34141
Care sunt toate calculele?? Brasov-Rupea Sighisoara 170km?? cred ca undeva te-a fentat matematica. Desi este evident ca traim intr-o retea(inclusiv intr-o retea de autostrazi) trebuie sa nu uitam  ca anumite orase sunt generatoare de trafic si ca acolo este scopul final al calatoriei la plecare sau sosire, nu ai cum sa scoti Sighisoara, Brasov si Targu Mures din ecuatia asta, aceste 3 localitati mari din Transilvania au legaturile lor(sunt probabil intre 600000 si 800000 de oameni in zona). Nu merge sa aduni doar km, iti trebuie date mult mai multe analize complexe MZA, anchete origine-destinatie( la noi aceste analize de trafic sunt destul de superficiale dar pare ca tu nu le iei deloc in considerare). Si sa nu uitam ca scopul construirii acestei infrastructuri nu este eficienta economica(care evident nu trebuie ignorata) ci este imbunatatirea vietii oamenilor!

rezin

@georgec,


ai dreptate, am calculat corect distanța Brașov -Rupea-Sighișoara-Târgu Mureș de 170 km , dar când am scris mi-a scăpat să pun și destinația Târgu Mureș;am introdus-o în text.

shift2rail

posibil ca "partenerul strategic" sa insiste ptr un traseu via Voila-Cincu ( de ex, ptr a le conecta cu baza de la Campia Turzii). de multe ori exista si ratiuni strategice-militare in spatele unui proiect de infrastructura.

pasadia

Cred că s-au văzut foarte bine cât contează argumentul militar dacă ne uităm la suita de eșecuri legata de banalul pod de la Cincu. Așa că aș zice sa nu exageram.

montaniardul

#34145
Pe modelul DEx11 Oradea - Arad, ar putea sa colaboreze si consiliile judetene Mures, Sibiu si Brasov pentru contruirea macar a unui drum expres pe ruta Fagaras - Sighisoara - Targu Mures fara sa mai ceara aprobare de la centru. Cred ca asta ar fi varianta optima desi nu va fi usor pentru ca va traversa o zona cu foarte multe alunecari de teren, insa nu va fi imposibil. Avem dovada (UMB) ca se poate construi intr-o zona similara din acest punct de vedere.

Soseaua aia va revigora/relansa o zona plina cu monumente arhitectonice valoroase cu biserici fortificate si sate sasesti + baza de antrenament NATO din apropiere + viitoarea A13 (Sibiu - Fagaras - Brasov) + Muntii Fagaras + Transfagarasan = OPORTUNITATI etc

mirceaeliade

^ce zici tu e desenat pe o harta traseul oficial al A3. Dupa ce se face Bv-Fg poate se scoate din sertar si segmentul spre notd. Dar ceva local pe modelul A11 ar fi de bun augur. Diar ca istoria gen aeroportul din Ghimbav nu ma face prea optimist.

raulbogdan23

#34147
@rezin calculele tale sunt total pe langa.

A3 Targu-Mures - Brasov de pe vremea Bechtel e stabilit (pot sa existe modificari, probabil ca da, dar pentru asta avem nevoie de SF, etc) ca si Targu-Mures - Sighisoara - Fagaras - Brasov nicidecum ce ai sustinut mai sus
QuoteBrașov-Rupea-Sighișoara-Târgu Mureș 170km

Fagaras - Brasov parca era in lucru pt refacere SF.
Ce ar fi de facut e Fagaras - Targu-Mures 111 km.
Sighisoara are mult mai multi turisti decat Medias, plus de la Sighisoara sunt foarte multe zone turistice recomandabile pentru turism de 1 zi (Saschiz, Cloasterf, Viscri, Rupea)

Daca nu te ajuta harta API gasesti https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=8&lat=45.7714&lng=25.4773 (bifezi proiecte propuse) si pe https://ro.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A3_(Rom%C3%A2nia).





Powered by API/PUM imgur uploader




Cetatean

Si eu tot asa vad,un Fagaras Targu Mures pe autostrada si Sibiu,Medias Sighisoara DEx. Traficul pe Sibiu Medias e horror. Pe langa volumul mare de masini,foarte putine zone unde poti sa depasesti.

Kimi

Daca tot se discuta, din nou, cai verzi pe pereti, adica Sighisoara - Fagaras, ma bag si eu in seama, din nou, cu propunerea mea de reconfigurare de traseu la nivel de DX din mai 2021.

Las doar imaginea, nu ma mai obosesc sa argumentez ca o fac degeaba. :)




horatiu.cosma

Dacă ne uităm puțin la istoricul proiectului, inaugurarea asta a fost cu atât mai spectaculoasă. Reziliere cu Bechtel, apoi reziliere cu cântec cu Straco. Doar subiectul Straco ar merita un mesaj separat.

Pe scurt, ajunseseră pe la 35% la momentul rezilierii, șantierul era practic abandonat, cu angajați neplătiți de luni, datorii uriașe la subcontractori și furnizori, țepe peste țepe (Marcotim a fost la mustață de insolvență, doar relațiile bune și de încredere cu partenerii i-au salvat, că dacă nu îi iertau cu termenele de plată...), ținuți în viață pe aparate de bancă. Pentru noi, în 2021, a fost clar că trebuie ruptă pisica, era imposibil să se mai ridice din groapă, ba chiar riscau să o adâncească.

Nu a fost deloc simplu, au fost amenințări și șantaje cu abandonarea Domneștiului, bețe prin gard de la trompetele Barbier, Puterea și alți apropiați de Horpos, împiedicări mai mult sau mai puțin intenționate de la unii din CNAIR din departamentul de reprezentare în instanță, opoziția Unicredit care credea că mai scoate ceva bani dacă continuă proiectele, opoziția CITR (administratorul de insolvență, Ghidineci, era omul lui Horpos), de ajunsesem să discutăm să mergem noi în instanță (chiar ministrul), să reprezinte interesele proprietarului acelei infrastructuri critice.

Până la urmă am reușit să închidem cu mari eforturi rezilierea (meritul principal pentru perseverența și tenacitatea în lupta cu tentaculele sistemului merge de departe la @cutter) și instant am reluat licitația (o gândisem din timp, nu cum face tovarășul Grindeanu cu DN2-A2 care de un an de la reziliere încă nu e relicitată).

Apoi a fost istoria cu Trameco care a fost inițial declarată câștigătoare, la mustață au reușit să câștige în instanță Strabag - Geiger, au găsit asociatul ăla din Spania cu declarații false de experiență similară pentru o autostradă terminată acolo.

Iar restul e istorie. Aș zice că la modul real, e cel mai bun progres efectiv pe vreo autostradă de la noi până acum. Sau oricum, în primele 2 locuri, la bătaie cu UMB pe A1 la Timișoara. Lucrările au fost reluate în februarie, de la un stadiu de circa 30% (se degradaseră din lucrări, au avut de scos, refăcut etc) și au terminat curat în 10 luni, 7% pe lună.

Nu a fost simplu începutul, au avut și supervizor, unul serios, care chiar a stat pe capul constructorilor. Au avut și expert tehnic care a expertizat lucrările Straco și chiar a impus refacerea cu simț de răspundere acolo unde a fost cazul. E mult mai complicat să te apuci de o lucrare începută decât de greenfield, mai ales când trebuie să îți asumi garanție 10 ani.

Partea de muncă în șantier a fost vârful iceberg-ului, însă a fost extrem de multă muncă în spate, organizare, pregătire, subcontractori, împărțit echipe. A fost complicat inițial cu sursele de materiale, se călcau în picioare la depozitul de la Chețani, până a deschis ceva si Strabag. A fost complicat să facă rost de balast, mafioții locului s-au comportat de tipul "aaaaa, am auzit că voi vreți vreo 200.000 de tone și ați zis că terminați anul ăsta, deci vă ustură, păi ia să vedem, 50% peste prețul pieței, peștișorul de aur". Au reușit să autorizeze o balastieră până la urmă, ca să nu mai depindă de mafioți, însă e extrem de complexă procedura și mafioții cotizează la ANRM, ca să întârzie avizele și autorizațiile și să își mențină monopolul, așa cum a fost pe A0 Sud. La ce necesar de materiale există pentru toate proiectele pe care vrem să le construim următorii ani, o să fie un subiect foarte complicat și sensibil dacă nu se reglementează mai clar.

A fost complicat și cu banii, fiindcă ambii constructori și-au asumat că termină anul ăsta și dau bătaie cu toate pânzele sus la lucrări, urmând să vină din urmă și hârtiile pentru plată. Doar că au rămas mult de tot în urmă hârtiile, nu făceau față oamenii de la birou la ce ritm era în șantier, au băgat de la ei peste 100 de milioane ca să meargă șantierul la foc continuu, cu plățile la zi la oameni, subcontractori, furnizori. Bravo CNAIR în cazul acesta, că a plătit foarte repede facturile de pe acest proiect, a înțeles cât e de important.

A fost un management al schimbării rafinat și șlefuit la maxim, de la suplimentat/mutat excavatoare, basculante etc între punctele de lucru, ca să nu stea unii după alții, variante de rezervă la defecțiuni, schimb de noapte când a ars, întreținere continuă a drumurilor tehnologice ca să poată goni transporturile de umplutură, întârzieri cu livrările de grinzi, predale, reorganizări cu montajul, nu mai e disponibilă macaraua, găsește alta, hai cu asfaltul pe stânga, să pot muta traficul de șantier pe sus, stai să compactez suficient peste tuburile de scurgere, hai cu o echipă de la Oradea să terminăm armarea la podul mare etc.

A fost un dans frumos între experiența și forța Strabag, și energia și optimismul Geiger, s-au completat foarte bine. Au avut baftă de inginer profesionist, dar care a înțeles și să vadă pădurea de copaci și să nu se piardă în virgule de după punct, ci să insiste doar pe chestiuni de fond. A contat și faptul că în CNAIR s-a ocupat de proiect o echipă de implementare bine sudată, care are deja experiență de vreo câteva proiecte finalizate, printre puținii rămași acolo care înțeleg limba proiectelor și a realității din teren. Bravo și lor, sper să mai continue să facă treabă, chiar dacă e frustrant că orcii din companie, din invidie și răutate, aruncă tot felul de lături, că interese ascunse pentru că s-a terminat mai repede, nici nu ai cum cataloga asemenea specimene.

Ultimele săptămâni au fost mega intense și cu multe schimbări de situație, ca într-o cursă în care se tot schimbă liderul pe ultima sută de metri. Vă zisesem la un moment dat că pe drumul critic e marcajul, niște subcontractori din Ungaria total nepregătiți care erau cât pe ce să o dea de gard, a venit în ajutor o companie de la noi care a rezolvat problema. Apoi a ajuns critic parapetele, productivități mai mici decât calculate, că intra greu lisa în terasamentul beton stabilizat și compactat (a ajuns piața la limită, nu mai gasești pe nimeni care să bată parapete, toți sunt ocupați până peste cap), plus întârzieri mari de livrare din Italia, dezinteres, aroganță, au fost în schimb și transportatori de nota 10 care au înțeles miza și au trimis șoferi pe traseu ca să elimine timpii morți cu pauzele obligatorii ale șoferilor. Apoi a intrat pe drumul critic gardul exterior, subcontractorul principal nu foarte serios, până la urmă un altul care a găsit pe un altul care să ajute cu materie primă și cu oameni fix alaltăieri și ieri, cu ultimele sute de metri.

Au avut parte de un carusel al emoțiilor, dar una peste alta au dat gata în 10 luni o autostradă cu o calitate foarte bună, cea mai bună planeitate din cele inaugurate anul acesta. Să vedem cum o să treacă iarna, în special în zona rampelor înalte, acolo ar putea apărea probleme.

Cred că o să mai auzim de cele 2 echipe pe șantiere în perioada următoare. Mă uitam pe decizia CNSC A8 Mureș - Niraj, în mod normal, Nurol e out. Dar până atunci, merită din plin felicitați, că au făcut o surpriză frumoasă miilor de români care vin spre casă și nu mai stau de data asta în ambuteiaje pe DN între C. Turzii și Chețani. Plus, evident, locuitorilor de pe DN, calitatea vieții crește considerabil prin eliminarea a 90% din trafic.

voyageros

Ma mai bag si eu in vorba din cand in cand...fiind din zona am tras si eu o tura pe noua bucatica asteptata de toti cei din zona. Dupa atitia ani personal consider ca tot bucatica construita de Bechtel este cea mai buna din zona. La Turda cand vi dinspre A10 si intri in A3 (Bechtel) pur si simplu simti diferenta. Campia Turzii-Chetani are planeitatea buna, fiind seara luminile de pe contarasens nu m-au deranjat deloc. Tur retur fara probleme, un mic hop la un moment dat dispre C Turzii spre Chetani, in rest nu vad ce am putea glorifica inafara modului de gandire si de lucru ...ca se poate. Felicitari constructorilor si vom vedea pe viitor daca ii vom pomeni la o bere sau ii vom injura la o palinca

carutasul

și până la urmă Straco chiar a fost subcontractor la lucrarea asta?
Eu cred că ar trebui înființate niște servicii de sprijin psihologic pentru patronii în faliment, am mai văzut cazuri (și Nelu Iordache printre ei); oamenii nu pot să înțeleagă că nu mai pot face lucrarea, precum Hitler în buncăr comandă generalilor inexistenți, era evident pentru toată lumea în afară de ei că nu mai au cum face contractul și niște lucrări cu țârâita pe care le facturau nu îi ajutau practic cu nimic, datoriile creșteau mai repede decât încasările... când încep să plece oamenii nu mai poți face nimic. Așa, te mulțumești cu lucrări mai mărunte și poți spera că la un moment dat începi să crești din nou...Dar e greu să renunți, pot ințelege.

rezin

@Kimi

 Traficul care vine de la Brașov este  compus din traficul pentru Târgu Mureș și traficul pentru Bistrița pe care îl notăm cu A , și din traficul care vine de la Brașov cu destinație Cluj, Sălaj, Maramureș, Satu Mare, Bihor  , plus cel care iese din țară pe Oradea  (Biharea) care este de câteva ordine de mări mai mare decât traficul A , cel puțin de 4 ori , deci 4xA.

Acum venim de la Brașov prin Codlea la Făgăraș de unde avem  două variante:

1. Făgăraș-Sighișoara(53km)  + Sighișoara- Târgu Mureș (58km.)  +  Târgu Mureș – Iernut (17km)= 128km.


2. Făgăraș- Voila (13Km) + Voila-Cincu-Agnita-Mediaș-Târnăveni-Iernut (90km)= 103km.


 Este cât se poate de clar că pentru traficul spre Cluj care este 4 x A, distanța se scurtează cu 25km prin varianta 2.
 
Pentru traficul A distanța prin varianta 2 este : distanța pe varianta 2(103Km) + Iernut – Târgu Mureș (17)=120km.  Deci este mai mare cu 9 km față de varianta 1 în schimb avem un trafic  de 4 ori mai mic decât traficul în direcția Cluj.

 Așadar dacă judecăm drept , vom alege varianta 2 , deoarece pe acesta scurtăm distanța pentru traficul principal de 4 x A ,  în direcția Cluj cu 25 km , acceptând pentru  distanța traficului A spre Târgu Mureș o mărire cu 9km , față de varianta 1 pentru acest trafic mai mic.
 
 Acesta  este judecată dreaptă care rezultă din calcule. Restul sunt mofturi ale unora și ale altora.

raulbogdan23

@horatiu.cosma chapeau! cred ca ai putea sa scri o carte cu cele intamplate pe acest sector de A3 Chetani - Campia Turzii.

Quote from: horatiu.cosma on December 22, 2023, 05:23:26 PMîntreținere continuă a drumurilor tehnologice ca să poată goni transporturile de umplutură

Pot sa confirm si eu din iesirile mele la filmat ca au avut cel mai bun drum tehnologic, cum apareau ceva denivelari cum bagau compactorul si masina de nivelat. Se mergea la foc automat.

Chapeau Strabag & Geiger!