Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

florin74

Eu am impresia ca suntem mai catolici decat papa si ne dam cu stangu in dreptul, cautand probleme acolo unde nu sunt.
In fine, cand o sa vad ca STRABAG nu mai pupa un contract in Europa si mai ales in Austria, atunci da. Acelasi lucru si pentru PORR, din motive de cartel. Pai daca ar fi dupa cartelizare, ar trebui sa nu mai cumpere nimeni ciment din Ro, ca au fost prinsi acum ceva ani manipuland piata toti producatorii din RO. In fine.
Chestia aia cu actionariatul rusesc in Strabag e extrem de relativa, mai ales cand ai o structura de tip holding si pachetul nu e majoritar.
Si ma amuza ca face caz WeBuild Astaldi, ca daca imi pierd 2-3 zile pe net cautand in cate scanduluri si probleme a fost implicata firma  sau firme detinute.absorbite de WeBuild, umplu 3 pagini de pe forum.

Ionut

API pe Facebook

Anularea licitației contestată, dar CNAIR tace mâlc. Vă spuneam în 10 august (detalii: https://bit.ly/3ADbQZi) că responsabilii CNAIR au anulat în 26.07.2022 procedura de achiziție pe #AutostradaA3 Chiribiș-Suplacu de Barcău, probabil stabilind un record mondial negativ: un lot de autostradă licitat de 4 ori.

Telenovela incredibilă se prelungește. Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat descalificarea ofertei sale și implicit anularea licitației.

Teribil de frustrantă este atitudinea CNAIR care se face că plouă și nu comunică nimic în spațiul public cu privire la aceste tergiversări, dincolo de comportamentul aberant al grupului păstorit de Beniamin Rus care și-a bătut joc de Chiribiș-Biharia forțând CNAIR să-i rezilieze contractul și care acum contestă până în pânzele albe atât pe Chiribiș-Suplacu de Barcău cât și pe Chețani-Câmpia Turzii (acțiune respinsă de CNSC chiar ieri, vezi comunicatul nostru: https://bit.ly/3Do4niJ).

Evident, după 20 de luni de CHIN, contestarea anulării unei licitații lansate în 07.12.2020 nu e la fel de sexy ca "ridicatul pe SEAP" ori semnarea unui contract... fie el doar de finanțare (o banală formalitate birocratică), nu de execuție. CNAIR, fă-te că lucrezi!

Bine că existăm noi să vă explicăm aceste situații exasperante folosind informații obținute pe surse când plătim din bani publici niște funcționari care merg pe burtă și taie frunze la câini de la care ne-am aștepta măcar să ne spună oficial ce se întâmplă cu proiectele de sute de milioane de euro.

alexV

#30932
Problema atenuatoarelor de impact e ca rezista la un singur impact. Apoi trebuie inlocuite.
Se vede in video de astazi de pe canalul YT "On The Road" ca chiar il inlocuiesc :) Ma surprinde cata constiinciozitate.




Ionut

API pe Facebook

Alba-neagra cu autostrada. CNAIR pare-se că face pierdută cea mai grea bucată din #AutostradaA3, cei 41 de kilometri pe ruta Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, după aproape doi ani de la startul licitației! Hartă interactivă: https://bit.ly/3mbaHjJ.

Pentru că loturile din dealurile transilvănene nu erau suficient de dificile, CNAIR a luat două decizii "deștepte" ca să creeze un proiect-mamut frate cu imposibilul.

Prima, a alipit două subsecțiuni (Poarta Sălajului-Zalău și Zalău-Nușfalău) și a pus și tunelul Meseș în același pachet, adică 2,9 kilometri de tunel forat cu două galerii, cel mai lung din țară, deci 41 km în total. Dar banii? Valoarea estimată de 3,93 miliarde lei fără TVA (vreo 800 milioane euro) poate părea exorbitantă dar nu este, mai ales în contextul scumpirii masive a materialelor de construcții.

A doua, a scos din joben procedura de achiziție cu precalificare. O idee bună în teorie, dar practica românească ne omoară și dublează pe alocuri birocrația, având două runde de evaluare - prima a candidaturilor și a doua a ofertelor, cu tot tacâmul: termene depunere amânate succesiv și contestații la fiecare pas.

Rezultatul? Catastrofă. Licitație lansată în 18.11.2020 cu 12 candidaturi depuse în 19.02.2021 care au fost evaluate de CNAIR în "doar" 15 luni, selectând abia în mai 2022 cei 6 antreprenori care au fost invitați să depună oferte.

Dar surpriză. Unul din ei (WeBuild, fost Astaldi) l-a contestat pe un altul (Strabag) și a câștigat definitiv în instanță. Așa că acum mingea e la CNAIR care trebuie să reevalueze candidatura Strabag și să dea din nou lista celor 6 constructori selectați.

Dar stați. Pentru că au trecut deja 19 luni de la depunerea candidaturilor, multe documente au expirat (caziere, certificate fiscale). Care trebuie reînnoite de cei care vor să meargă mai departe.

Vorbim doar de prima fază a procedurii. A doua, depunerea ofertelor propriu-zise, abia urmează. Primul termen, 02.08.2022, a expirat deja de o lună și jumătate.

Astăzi, 15.09.2022, conform SEAP, este scadentă evaluarea candidaturilor. Însă oficialii CNAIR nu sunt gata cu reevaluarea candidaturii Strabag și nu au emis un nou raport cu antreprenorii invitați să depună ofertele finale. Unii probabil nici nu se vor mai obosi din cauza creșterii prețurilor la materiale.

marinul

Am filmat ieri lotul Nusfalau-Suplacu de Barcau pe o vreme neprietenoasa.


TibiV

Am dat intamplator de filmarea asta:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Fulgerica

Pe lotul facut de Nurol, pe mijloc (intre benzi) ramane pamant? E ok?

horatiu.cosma

Poți studia din urmă filmări de pe alte proiecte și o să vezi cum se procedează pe zona mediană. Nu rămâne "pământ" descoperit.

mirceaeliade

A aparut contestatia depusa pe Barcau-Chiribis si tot lipseste anuntul oficial.  Si au amanat si termenul etapa 1 cu anuntul celor 6 finalisti la tunel pe 10 octombrie.

ijwtsh


marinul

impresionanta macaraua celor de la Deme atat de sus cat si de jos

(GPS)






Powered by API/PUM imgur uploader

FMFM

#30941
Este o noua achizitie, Liebherr LTM 1650
Capacitate : 700 to
Telescop : 80 metri
Inaltime sub carlig : 152 m
Raza maxima : 112

A intrat in flota in luna iulie a acestui an.
Fiindca DEME detine monopolul in Romania pe acest doemniu de activitate, cu siguranta o sa fie utilizata la capacitate maxima avand in vedere si numarul mare de santiere deschise.

Fulgerica

#30942
Am vazut acest video azi si as vrea sa va intreb, daca s-a apucat Strabag de treaba fara sa semneze? sau daca nu, ale cui sunt utilajele?

rdt

Salutare,

Urmăresc forumul de câțiva ani buni, iar recent mi-am făcut cont. Ieri am trecut in zona A3 Nușfalău -  Suplacul de Barcău si am făcut câteva poze. Scuzati calitatea lor, sunt facute cu telefonul. In zare se vad cele 2 macarale, care ridicau grinzi.

Intersectie A3 cu DC 93, spre Marca  (GPS)


(GPS)


Depozit de balast, situat pe DN19B, înainte de intrarea in IP. Nu știu daca are legătura cu A3. (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


rocklee

Acolo e o balastiera ...iar pe utilajele Strabag...scrie firma pe utilaje...nu a inceput nimica..deocamdată...