Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

Fulgerica

Si dupa parerea voastra nea Beni are vreo sansa cu aceasta contestatie?

Kimi

^
Ai citit comunicatul API? :)


Eu sunt curios ce motiv a mai invocat teparul.

Fulgerica

Apropo au reusit sa demonstreze si aceasta?

QuotePerdantul, asocierea condusă de Drum Asfalt-Trameco (grup Selina), are acum opțiunea să depună contestație ca să atace oferta câștigătoare, dar are o problemă: mai întâi trebuie să demonstreze admisibilitatea propriei oferte.

razvan96

^ Nu prea aveau cum sa o demonstreze până acum, asta vor încerca la CNSC presupun, ar trebui sa facă parte din obiectul contestației dacă vor sa aibă o șansă.

Cristian_cj

#30739
Eu am auzit ca Strabag a deschis deja șampania Pt lotul asta.

montaniardul

Cred ca Trameco n-are ce sa demonstreze. Strabag trebuie sa ramana si sa termine odata asta.

Fulgerica

Si eu m-as bucura sa nu mai aud de Beni&Co niciodata, dar aveti idee cam cand vom avea un raspuns la contestatie? Ar fi frumos sa prinda ceva din sezonul asta calduros

SUHOI

Am si eu o nelamurire (ma rog, poate mai multe) legat -legate) de lotul Chiribis-Biharia care acuma a intrat in relicitare (doar a "nspea oara) 8).
1. Ultima data, precum se stie, lotul licitat si relicitat a fost castigat de asocierea "Selina" cu vreo 362 milioane RON fara TVA. S-a semnat contractul , a demarat procedura de elaborare a Proiectului Tehnic iar la aprobarea la CNAIR  s-a dezlantuit showul prezentat pe larg aici. Din cele relatate am inteles ca Selina (prin proiectantii sai) contesta o parte din documentatia SF pe baza careia a intocmit oferta castigatoare si spune ca datele din SF  nu prea se "pupa" cu ceea ce au gasit proiectantii in teren (studii geo) si ca este necesara o modificare de pret a contractului. Mai exact am inteles ca era vorba de vreo 2 km (din cei aproximativ 23 km de realizat) de autostrada unde terenul cam mlastinos (care teren era "beton' in SF) impunea  solutii de consolidare foarte costisitoare (nici aici nu am inteles de ce atat de costisitoare-probabil ca proiectantul Selina dorea o consolidare-armare cu bare de titan in zona "mlastinoasa").
2. Acele solutii costisitoare proiectate de Selina aruncau practic in aer pretul Contractului vis-a-vis de valoarea ofertata. Cum valoarea noua  de Contract propusa de  catre SELINA  nu putea fi in nici un fel  (conform legislatiei in vigoare-asa am inteles eu, noua valoare depasea 15% din valoarea ofertei castigatoare) "inghitita" legal de CNAIR a inceput un adevarat ping-pong (prezentat si pe forum) intre CNAIR si Selina. Cum acest ping -pong intre CNAIR si Selina s-a intins nepermis si nejustificat de mult,  aici pe forum s-a solicitat (indreptatit) rezilierea de urgenta a Contractului cu Selina. CNAIR ne prelungeste suferintele aici pe forum si continua sa ezite in a lua o decizie. Selina vine cu mai multe propuneri si anume: trimiterea PT-ului si la ANAP si ANAP-ul sa-si asume toata raspunderea CNAIR si apoi ca o ultima solutie disperata SELINA solicita scoaterea celor 2 km cu probleme din Contract, derularea Contractului pe restul tronsonului la pretul din oferta iar cei 2 km cu probleme sa fie relicitati. Bonus la asta SELINA punea pe "tava" CNAIR PT-ul gratis. Pana la urma "trilogia" se termina cu rezilierea foarte tardiva a Contractului dintre Selina si CNAIR!
3. Nelamurirea mea prezenta (poate Horatiu sa ma lamureasca) este ca noua licitatie lansata pe Chiribis-Biharia se face tot pe baza documentatiei SF pe care a castigat Selina sau este o alta documentatie SF "imbunatatita'? Daca este imbunatatita documentatia SF mai veche sigur nu s-a putut face "extragand" solutii din PT-ul intocmit de SELINA! Exista riscul si de aceasta data ca  noul castigator (acela care va fi si cand va fi) sa repuna pe masa CNAIR, la intocmirea si aprobarea PT-ului, aceleasi probleme de 'consolidare" pe cei 2 km identificati de SELINA ?
4. Concluzia mea este ca lipsa deciziei rapide  a CNAIR (cu legislatia pe genunchi, cu telefoane in miez de noapte catre ANAP, Curte de Conturi, cu umblaturi peste tot unde trebuie) ne-a vaduvit de un tronson din A3 executat la un pret rezonabil (chiar cu actualizarile din prezent) si care ar fi asigurat deja o continuitate de cativa zeci de km din A3 dinspre granita maghiara.

horatiu.cosma

Da, e aceeași documentație ce a fost și la licitația câștigată de Selina/Trameco. Dilema CNAIR a fost daca să ia de bune modificările aduse în proiectul Trameco și să le integreze în actuala licitație. Se pare că până la urmă nu au făcut-o.

Un motiv ar fi că ar fi confirmat prin asta că modificările erau reale și ar fi dat vânt în pânze Trameco in procesul din justiție pentru reziliere (adică că rezilierea ar fi fost artificială și ar câștiga Trameco bani frumoși de pe urma ei).

Un alt motiv ar fi că respectivele modificări nu sunt 100% justificate. Adică ceva probleme sunt și ar fi necesare anumite lucrări suplimentare, însă nu faraonisme de zeci de milioane în niște zone punctuale unde cu bani mult mai puțini s-ar putea rezolva problema. In cazul asta, CNAIR o fi calculat că s-ar putea încadra în noul contract în rezervele contractuale.

pasadia

^Si cu ce ne ajuta daca ramane in picioare actualul contract de SF pe Brasov - Ploiesti? Drula oricum s-a plans inca de aseara pe FB de faptul ca Consitrans ar fi venit cu o solutie aberanta (ceva tunel de 14 km de la Comarnic la Sinaia) pentru a umfla aiurea nota de plata la 8mld euro si a crea astfel o justificare a PPP-ului (trecem peste faptul ca nu exista vreun document public care sa arate aceasta aberatie caci deh... transparenta nu exista chiar daca intr-un an de mandat USR poate ar fi trebuit schimbate niste reguli in domeniu asta).

Dar revenind - cu ce ne ajuta daca ramane in picioare un contract semnat cu un agent economic care si-a dovedit, de atatea ori, disponibilitatea de a livra rahaturi? Dpmdv ar trebui reziliat (si poate cu ocazia asta reziliaza naibii si Brasov - Fagaras, macar sa pot rade pana la capat de concitadinii mei). De ideea solutiilor punctuale (gen tunel HP la Busteni sau tunel HP la Comarnic nici macar nu are rost sa mai pomenesc).

horatiu.cosma

#30745
Dacă o mașină face pană se repară roata, nu se aruncă mașina. Așa cum pe Sibiu-Pitești 1 și 5 sau pe A7 sau pe capetele A8 s-a ajuns la un livrabil rezonabil după multă muncă, n iterații și șlefuiri ale proiectului, așa se poate și pe Ploiești - Brașov. Dar pentru asta e nevoie să fie cineva în MT și în CNAIR care să ia taurul de coarne, să se apuce de treabă, să aibă dorință și putință să urmărească zi de zi acel progres lent care să ducă proiectul acolo unde e nevoie. Asta am făcut anul trecut și urmează să se vadă rezultatele pe viitoarele lucrări de pe A7 și A8 printre altele, dacă e să discutăm doar despre semințe puse la proiectare.

O reziliere în contextul actual cu un contract câștigat pe o sumă decentă ar fi contraproductivă, atâta timp cât nu s-au epuizat toate căile de a-l aduce pe calea cea dreaptă. Ce garanție ar fi că la relicitare nu vine tot Search/Consitrans/Acciona?

Iar în legătură cu transparența în cele 8 luni de mandat, expres pentru acest proiect am creat site-ul Ploiești - Brașov împreună cu cei din CNAIR unde am ținut foarte tare să fie actualizat stadiul proiectului cu absolut tot ce se întâmplă (vizite în teren, întâlniri cu autorități locale, dezbateri, documente etc). Urma să publicăm și documentațiile AMC de analiză a traseelor, așa cum am făcut și în cazul Autostrăzii Timișoara - Moravița, doar că nu am mai fost acolo să ducem demersul până la capăt. Din păcate, după ce am plecat, s-a ales praful și de acest demers.

marinul

Poze de azi de pe lotul Nusfalau-Suplacu de Barcau
Continua asfaltarea, s-au mutat intre Ip si podul peste Barcau

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Hopaa :)

(GPS)


bucata asta de beton vine intre grinda si pila

(GPS)


(GPS)


O poza din cabina dupa descarcare  :D

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Quote from: marinul on August 19, 2022, 08:56:15 PMbucata asta de beton vine intre grinda si pila



Pai aia nu este bancheta cuzinetilor? Separata?!...

De fapt se vede si in filmarea lui @Cristian 74 din iunie, dar am crezut ca m-a lasat vederea...

Quote from: Cristian 74 on June 25, 2022, 05:04:10 PMPrimele grinzi lângă Zăuan
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

ce mi se pare si mai trist e ca Nea Beni a luat niste bani pe PT din care se pare ca au rezultat zero rezultate.  ar fi fost normal sa se preia o parte din PT si sa fie acum un PT scurtat, dar ma rog, unii ar prefera sa vada tzara arzand decat sa faca munca.

GIV

oare care este rolul acelor elemente din beton  de langa rigole?


Powered by API/PUM imgur uploader