Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Ionut

^^ Doar o completare. Terasamentul de 2-3 metri înălțime (grosime) nu este "foarte înalt", ci dimpotrivă, standard la câmpie pe drumurile noi, mai ales A/DX. Nu se mai proiectează (și e bine) drumuri cu o palmă peste nivelul natural al terenului, din motive lesne de înțeles.

Terasamentele înalte sunt cele de peste 5 metri (zona rampelor/culeelor, zona cu podețe înalte pentru acces agricol etc), iar cele foarte înalte depășesc 10 metri.

florin74

^^ La supratraversarea de la Luna as zice sfarsit septembrie, inceput octombrie ,merge greu, si ieri se lucra la ora 16.00. Sistemul ala cu "biscuiti" e migalos. Ieri turnau fundatia de sustinere a sistemului in capatul dinspre Luna.

RobertH

#32867
[CN1058123] Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009– km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu - Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)

Valoarea totala estimata: Intervalul intre: 1.114.273.701,00  si 1.316.586.241,91  Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor: 25.09.2023 15:00





Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

#32868
Deviere sectiunea 3A2(Nadaselu-Mihaiesti) : deviere Nadaselu


Planse situatie:











Planse viaduct:









Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

Deviere sectiunea 3A2(Nadaselu-Mihaiesti) : deviere Topa Mica

Planse situatie:















Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

Deci la Nadaselu avem asa (directia Cluj-Zalau):
- 6 deschideri cu grinzi de 40,6m
- 1 deschidere de 80m, grinzi metalice
- 1 deschidere de 110m, grinzi metalice
- 1 deschidere de 80m, grinzi metalice
- 17 deschideri cu grinzi de 40,6m

Intre Mihaiesti si Topa
- 50 de deschideri cu grinzi de 40,6m

GAC

multumim de schite. bine ca avem deschidere mare peste cimitir, ca dezgropatul mortilor e peste putinta. sper doar ca e specificat clar in documentatie ca pentru deschiderea cu cimitirul nu exista optiunea pilonilor temporari de sprijin.

danutzu_1069

#32872
Devierea "traverseaza" cimitirul asa cum am schitat eu cateva postari mai sus... adica pe unde nu sunt locuri de veci... deci pentru ceva sprijiniri temporare nu cred ca ar fi problema....

Oricum, deranj in zona va fi atunci cand macaraua (macaralele) vor avea nevoie de teren drept pentru ridicat tablierul.

Asta in cazul in care, daca nu se vrea deranj la sol se poate adopta solutia tablierul impins (nu stiu daca pe varianta asta de viaduct, unde tablierul metalic este pe la jumatate, se poate adopta)

GAC

tablierul metalic are profil variabil pe lungime (are forma de arc), exclus sa mearga tablier impins. cel mai probabil se vor ridica tablierele pe deschiderile de 80 m si ulterior se va aborda deschiderea mare din sectiuni mici de tablier, suspendate in consola succesiv una de alta (deschiderile de 80 m actionand ca contragreutati), pana se inchide deschiderea. daca se merge pe sectiuni de tablier cu suruburi, se pot monta sectiuni relativ mici incat sa nu fie nevoie de macarale monstru.

danutzu_1069

Acolo scrie ...proiect ilustratiav... deci nu e "batut in cuie"

Sau poate umb deja are proiectul si le-a "sugerat" celor de la cnair ce sa "deseneze"...  ;)

Oricum , nu cred ca se baga nimeni altcineva la "nebunia" asta....

dr4qul4

Nu era mai bine daca la devierea de la Topa Mica mutau DN-ul spre est (in exteriorul A3)?
Ca sa nu traverseze DN-ul de 2 ori..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Archi

Acolo oricum este viaduct pentru a tine cota autostrazii sus, daca se proiecteaza pilele sa nu "pice" peste DN acesta poate ramane neatins fara nici un fel de probleme sau deranj

danutzu_1069

Deranj cu deviere temporara, oricum o sa fie.... si nu se stie cum vor "pica" fundatiile pilelor fata de DN...

mirceaeliade

NU e varianta cu linia albastra la fel de "ocolitoare cimitirului si ceva mai putin pe viaducte la inaltime?  sau viaducte in panta, cu picioare de inaltimi diferite nu se pot face "la buget"?

raulbogdan23

#32879
@mirceaeliade Exact pe unde ai desenat tu a plecat dealul impreuna cu DN-ul. Daca propunerea de tunel nu a tinut acolo, sa tina niste pile?

Vedeti aici:
1.https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg354148#msg354148
2.https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg354535#msg354535

In alta ordine de idei, din ce s-a vazut din DN se pare ca s-a inceput montarea tablierului la sol la viaductul de dupa Sâncraiu Almaşului (directia Cluj-Zalau), iar in dealul de dupa viaductul Nadaselu la ultima mea filmare, lucra un excavator acolo. Sambata cand am trecut prin zona din DN parea sa fie un inceput de alunecare, dar nu sunt foarte sigur.