Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#3510
Am modificat, mersi. Se vede cum nu exista culturi pe acest deal, deci probabil ca Pizzarotti are dreptate sa ceara modificarea.

Aiud.dan

#3511
E doar pasune pe acel deal, iar pe dealul urmator spre Oejdea sint foarte multi stilpi de curent ce trebuie mutati,este inainte de a traversa autostrada peste DN1 si apartine de lotul 2 ,portiunea cu stilpi.

bacovia

Quote from: alecu26 on September 16, 2015, 09:52:09 AM
Motivele de intarziere ale lotului 2 tin cred ca de incapacitatea consturctorului mai mult: proiectare nefinalizata (si ce e finalizat sunt solutii tehnice dubioase), problemele pe care le are Euroconstruct, lipsa de experienta a lui Aktor pe un proiect de autostrada in Romania, mai ales ca e design&build.

Avand in vedere ca primele lucrari sunt de terasamente, faptul ca eurocnstruct are probleme atat legale cat si financiare cat si de capacitate (fiind impliat si in alte santiere) as zice ca aici e principala cauza.

Sa vedem insa ce se va intampla in urmatoarele saptamani. Vremea trece...dar cel putin toamna si iarna se pot executa decopertari, sapaturi pentru deblee si piloti forati la structuri, adica exact primele lucrari.

De acord. AKTOR nu e in stare sa termine de modernizat un drum national intre Baia Mare si Sighet.

ddfab

pe dealul cu pricina, la sfarsitul lotului 1 sunt cateva alunecari de teren active. nodul este chiar prin acele alunecari. probabil se feresc de ele. cine trece prin zona , poate vedea delimitarea facuta asta iarna, a culoarului. am pus si poze cu zona, dar nu am timp sa le caut acum pe forum. este si diferenta de nivel destul de mare fata de dn1.

TibiV

Pe ordinea de zi a sedintei de Guvern de astazi, 16 septembrie, ora 15, la capitolul Hotarari de Guvern:

Quote
13. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Sebeş-Turda" - Lot 4.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma


dragos76

Ar fi fain dacă s-ar accepta modificarea traseului la sântimbru. Dar cred că asta ar implica ceva relocări serioase ale liniei de înaltă tensiune (cumva să ajungă acei stălpi pe traseul inițial al autostrăzii).

Oare e fezabil așa ceva?

TibiV

#3517
Quote from: horatiu.cosma on September 16, 2015, 12:52:00 PM
O fi nodul.
Nu ştiu dacă este şi nodul...

Quote
Guvernul a aprobat, printr-o Hotărâre, declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar al "Autostrăzii Sebeș-Turda" Lotul 4 și fondurile necesare plății despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată situate pe coridorul de expropriere al acestei lucrări de utilitate publică.
Prin actul normativ aprobat astăzi se asigură suma de 779.000 de lei, destinată despăgubirilor celor 771 imobilele proprietate privată care urmează să fie supuse procedurii de expropriere, cu o suprafață totală de 1.261.695 metri pătrați. Suma necesară despăgubirilor a rezultat dintr-un raport de evaluare întocmit de către un expert autorizat de Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România și este asigurată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
De asemenea, prin Hotărâre se aprobă amplasamentul suplimentar al lucrării de utilitate publică "Autostrada Sebeș-Turda" Lotul 4, situat pe raza localităților Unirea și Mirăslău din județul Alba,  respectiv Moldovenești, Mihai Viteanu și Călărași din județul Cluj, precum și lista proprietarilor/deținătorilor ce rezultă din evidențele acestor unități administrativ-teritoriale.[/quote ]
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#3518
^^^ Inseamna ca au aprobat HG de care am scris si eu si cutter in Iulie.

Quote from: NGC20 on July 31, 2015, 03:32:15 PM
Quote from: cutter on July 31, 2015, 01:33:11 PM
A apărut spre consultare HG de expropiere suplimentară pentru Sebeș-Turda lotul 4.

Suprafața este de 1,2 mil de m2! (suma totală 770 mii - am corectat, mulțumesc @eurocopter - lei, deci sub 1 leu/m2).

Din ce înțeleg eu ăsta e cam tot lotul, nu știu ce expropiaseră înainte, adică nu e nimic suplimentar în acest HG... e chiar culoarul autostrăzii, nu?

Prin HG 399/2014 au expropriat pentru lotul 4 in total 2.733.554 mp (Miraslau, Unirea, Moldovenesti, Calarasi, Mihai Viteazu), iar despagubirile au fost calculate la 2.635.542 RON.

Noua HG propune "aprobarea amplasamentului suplimentar al lucrării de utilitate publică "Autostrada Sebeş – Turda" - Lot 4", suma despagubirilor fiind de "779 mii lei, aferentă unui număr de 772 de imobile, în suprafaţă totală de 1.261.695 mp".

Ca si o curiozitate, firma care are cele 2 procese care acum sunt in recurs la ICCJ si de care am scris mai sus, ar fi expropriata prin noua HG cu 904 mp, plus 42.844,93 mp prin vechea HG.

Europiu

Quote from: horatiu.cosma on September 16, 2015, 12:52:00 PM
O fi nodul.

Imi cer scuze daca intrebarea pe care o pun a mai fost discutata. Am incercat sa gasesc raspuns la ea pe paginile anterioare, dar fara succes.

Configuratia nodului Alba nord este asa cum apare in planul de la pagina 1? Intreb pentru ca reprezentarea de pe open street pare atunci incompleta.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

NGC

^^^ PT nu este inca aprobat pentru sectiunea B din lotul 1, km 14+000 - km 17+000, care include si nodul Alba Iulia Nord, deci s-ar putea sa mai fi survenit ceva modificari.

NGC

Quote from: TibiV on September 16, 2015, 05:26:14 PM
Quote from: horatiu.cosma on September 16, 2015, 12:52:00 PM
O fi nodul.
Nu ştiu dacă este şi nodul...
Ar trebui sa fie si nodul pentru ca altfel nu prea are sens sa dea acum o noua HG si sa "uite" chiar nodul.
In principiu nodul este pe teritoriile administrative Mihai Viteazu, Turda si foarte putin Calarasi.

horatiu.cosma

Uitandu-ma la plati, observ ca Porr a primit vreo 30 de milioane de lei, in doua transe, dupa avans. Deci articolul recent in care afirmau ca CNADNR nu le-a dat niciun ban de la avans incoace e fals. Un bun exemplu ca nici constructorii nu sunt cu mult mai cinstiti decat CNADNR-ul.

alecu26

Quote from: horatiu.cosma on September 16, 2015, 10:57:11 AM
Am modificat, mersi. Se vede cum nu exista culturi pe acest deal, deci probabil ca Pizzarotti are dreptate sa ceara modificarea.

Pizzaroti cam umbla cu fofarlica. Initial vor sa simplifice nodul Sebes (mai apeleaza si la un senator pentru lobby) dupa aia ca dealul ala e cam naspa si hai sa modificam traseul.

Cam greu sa accepte ceva CNADNR considerând legea actuala a achizitiilor publice. Nu e bun nici ce s-a intamplat la Aciliu, nu e bun nici sa stea blocata constructia pana se rezolva nu stiu ce dispute contractuale, dar nici incalcarea principiilor concurentei nu e OK. Poate unul din constructori a luat la pas acel tronson, a vazut alunecarile si a prevazut cate ceva in oferta lui tehnica si financiara si a pierdut ca a fost mai scump decat Pizzaroti.

Solutia e una singura: renuntarea la acest tip de FIDIC GALBEN romanesc, in care s-au bagat cu copy paste pasaje intregi din FIDIC ARGINTIU, unde riscul geotehnic este 100% la antreprenor. Impartirea riscului geotehnic major/catastrofal 50-50 intre Constructor si Beneficiar, sau 100% la Beneficiar ar evita cazuri gen Aciliu, gen Lot 4 UMB, etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

O mare problema vine si de la SF-urile facute din birou. Daca ar fi luate la pas trasele inca din aceasta etapa, chiar si actualul FIDIC galben ar fi suficient.