Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

#300
Mesajul asta era legat de MPGT in 2015.

Quote from: NGC on July 23, 2015, 04:26:33 PM
In anexa cu clauza de reforma structurala datata Iulie 2015 [...].

Tot acolo apar si drumurile EuroTrans Timisoara - Moravita si Bucuresti - Giurgiu pentru care ar trebui sa se faca SF in 2015 ?!?!?! ??? :o
Probabil doar reabiliteaza actualele drumuri nationale si le denumesc apoi EuroTrans.  :p

S-au tinut de treaba si e gata, nu? :lol:

harapnegru

Am cautat in MPGT (varianta care am gasit-o pe Hotnews cu o zi inaintea adoptarii HG, deci probabil documentul trimis de minister la presa) si nu am gasit acolo autostrada Timisoara - Moravita. Cel putin pana in 2030 nu apare autostrada, dar apare EuroTrans. De aia tot bateti apropouri cu MPGT? ???

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21287736-harta-master-planul-de-transport-aprobat-guvern-proiecte-prioritare-autostrazi-drumuri-expres.htm

https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2016-09-13-21287712-0-strategia-implementare-mpgt-fara-clauza-reforma-structurala.pdf

Daca e asa si nu era prevazuta pana in 2030, atunci de ce au inceput acum licitatia pentru SF pentru autostrada? :o

slartibartfast

Să fie timp să apară nevoia de a fi ,,actualizat".

elphax

#303
eu am renuntat sa mai intreb ce si de ce se face - au tot schimbat, ba autostrada, ba largire, ba drum expres, acuma e iar autostrada
sa vedem ce iese din SF
:)

imi amintesc ca ultima data in MPGT nu mai era autostrada, nici macar drum expres :link

Segmentul rutier Timisoara - Moravita face parte din reteaua TEN-T centrala de pe teritoriul Romaniei si, conform Master Planului General de Transport (MPGT), urma sa se conecteze la coridorul IV Pan-European prin legatura acestuia cu Autostrada A1 Nadlac-Timisoara-Bucuresti-Constanta.

Principalii indicatori prezentati in MPGT, au inclus acest segment la profil de drum EuroTrans, cu urmatoarele caracteristici:

Cost total: 29,5 mil euro
Lungime: 59 km
Cost/km : 0,5 milioane de euro
Scor MCA (multi criteria analysis): 4,05
Cerere de trafic: 10.990 vehicule/zi
Sursa de finantare: 85% Fonduri UE (Fondul de Coeziune); 15% Buget de stat
"Deoarece rata internă de rentabilitate economică (EIRR), determinată prin utilizarea Modelului Naţional de Transport şi prezentată în raportul Master Planului General de Transport al României, este de 3,77%, sub limita de 5% a proiectelor care se califică la profil de autostradă, iar raportul cost-beneficiu (BCR) este subunitar (0,81), segmentul rutier Timişoara – Moraviţa nu s-a calificat la profilul de autostradă sau drum expres şi, ca urmare, a fost propus în MPGT la profil de drum EuroTrans", explică reprezentantul Ministerului Transporturilor, secretraul de stat Ion Iordăchescu..

TibiV

Ca sa citez o afirmatie celebra in istorie, lansata pe 7 decembrie 1941 (un pic inainte de "Tora, tora, tora!...")

"Forget it!..."

Varianta la zi (Romania, 2019): "Show me your money!"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Quote from: harapnegru on March 14, 2019, 03:19:42 PM
Am cautat in MPGT (varianta care am gasit-o pe Hotnews cu o zi inaintea adoptarii HG, deci probabil documentul trimis de minister la presa) si nu am gasit acolo autostrada Timisoara - Moravita. Cel putin pana in 2030 nu apare autostrada, dar apare EuroTrans. De aia tot bateti apropouri cu MPGT? ???

Nu doar ca nu apare in MPGT pana in 2030, dar pana in 2022 nu apare nici in ultimele desene cu carioca. :lol: :lol: :lol:

Quote from: NGC on March 12, 2019, 04:14:25 PM
Quote from: Ionut on February 28, 2019, 05:27:49 AM
Quote from: NGC on February 27, 2019, 11:47:02 AM
Ultimele desene cu carioca indica o autostrada acolo care nu este facuta in PPP.
Ceea ce vor sa faca in PPP de fapt nu este marcat in desene, dar se vede unde lipsesc portiuni. ;)

https://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf

PDF-ul despre care se vorbeste:

[...]



Ce bine ar fi daca ar fi alegeri in fiecare an, eventual chiar de mai multe ori pe an! :D

NGC

Pana pune Ionut caietul de sarcini pe forum, sa dam niste apa la moara cu cateva pasaje din el. :p :lol:



Bine, bine, de acord, dar ce "schimbari majore socio-economice in aria de influenta a legaturii rutiere" ati identificat? Si-au deschis extraterestrii baza in zona? :o
Sau ati observat "modificari majore ale MZA-ului"? :lol:



In afara de astia de la CNAIR, a mai circulat careva dintre voi pe vreunul din "Drumurile Expres" care fac parte din "Infrastructura majora de transport din Romania", drumuri care "se afla in administrarea CNAIR SA"? :lol:

A, e gata deja DX12? Wow, ce repede a trecut timpul! :lol:



Cititi cu atentie ce scrie. Obiectivul "Autostrada Timisoara - Moravita" va fi finantat din cadrul POIM 2014 - 2020 !!! Deci vorbim despre autostrada in sine, nu despre acest SF !!!
Pe pagina anterioara apare comunicatul in care spun ca au depus aplicatia de finantare pentru SF.

Cine cere documentul ala de la DGOIT? :lol:

nenea_hartia

^ Poate îi întreabă cineva și prin ce se deosebesc Drumurile Europene de Drumurile Naționale și de Autostrăzi. Am scris și eu cu majuscule ca și ei, probabil ca să cadă pe spate telespectatorii Antena 3, impresionați până la lacrimi de ,,infrastructura majoră de transport din România".


Ionut

Caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate (SF) pe A9 Timisoara-Moravita. Il gasiti atasat. Nu am timp si energie acum sa dau extrase din el.

NGC

Nu am mai scris despre prima amanare, dar scriu despre a doua. :lol:
S-a amanat doar cu 6 zile, pana in 20.05.2019, asa ca poate saptamana viitoare stim deja daca avem ofertanti.

elphax

cateva intrebari pt "specialisti" avand in vedere situatia complet neclara a tipului de sosea :
- ofertele sunt ca sa aleaga cine face SF sau ofertele contin si SF p-zis
- tipul de drum reiese din oferta sau SF ? adica cine face SF propune ce fel de drum sa faca - DX sau A sau altceva ?
- se aproba tipul de  drum inainte sau dupa ce se realizeaza SF
Practic cand vom sti care este tipul de drum (DX sau A) inainte sau dupa ce se face sau se aproba SF ?
Scuze daca e prea mare amalgamul
:)

NGC

1. Ofertele sunt pentru realizarea SF.
2. Daca chiar se face SF de calitate, tipul de drum reiese din SF, in baza unor analize serioase. Ca principiu, daca beneficiarul le zice sa "reiasa" DX, isi vor da silinta sa prezinta lucrurile in asa fel incat sa para ca e bun DX, desi poate ar trebui autostrada.
3. Daca se cere de la inceput sa se faca un SF pentru autostrada, atunci se merge in directia asta.

NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timisoara - Moravita"

Noul termen pentru depunerea foertelor este 30.05.2019.

NGC