Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 28 Guests are viewing this topic.

cutter

#6660
Da, există un (să-i zicem) SF, făcut de Ministerul Transporturilor cu specialiștii lor (vezi planșele din articol).

horatiu.cosma

Scuze @pasadia ca ti-am pomenit numele, nu mai repet greseala. Am spus si in postul anterior ca sunt cateva greseli in articol, dar ideea de ansamblu e foarte ok. Poate nu avem bani sa facem toata autostrada odata, si atunci daca ar fi in urmatorii 4-5 ani vreo 200-300 de milioane de euro disponibili, pe asemenea centuri half profile ar trebui sa mearga, nu pe capetele autostrazii, sau pe Valea Doftanei, sau ceva pseudo centuri prin localitati. Nu cred ca el a vrut sa inventeze aceasta solutie, doar a zis in articol ca a fost implementata in tari precum Austria sau Elvetia. Si costul de 90 de milioane e clar scazut, poate e jumatate, dar asta nu schimba faptul ca tot e solutia cea mai buna. Oricum, nu mi se pare in regula ca unei persoane care totusi incearca sa evidentieze niste solutii, bune sau rele, sa-i fie eliminate argumentele de aceleasi persoane din nou si din nou. Discursul lui s-a schimbat, zic eu in bine, de un an incoace, dar se pare ca orice ar zice, logica lui sigur nu e buna....

pasadia

#6662
Ma pui sa ma uit la niste planse pe care apare sigla Facultatii de Geografie? Adica nu o facultate de constructii ci, cel mult, niste experti in topografie intocmesc un SF?

Dar sa te intreb si altceva, daca tot imi soliciti acordul cu concluziile articolului: din ce fonduri ar finanta dl. Craciun acel tunel de 4km intre Comarnic si Sinaia pe CF? Crede ca UE va mai da bani pe acest tronson? Ca el pare convins ca intr-un an de zile s-ar si construi tunelul:

QuoteAșadar, există soluții alternative pentru traficul de pe Valea Prahovei și ele sunt ușor de aplicat. Unele pe termen foarte scurt, precum îmbunătățirea legăturilor feroviare cu Valea Prahovei, altele pe termen scurt și mediu, așa cum sunt centurile rutiere ale stațiunilor montane, care se pot realiza în doi-trei ani. - See more at: http://www.biziday.ro/2015/06/29/a3-comarnic-brasov-punct-si-de-la-capat/#sthash.FQvt0Hhe.dpuf

@cutter: serios vorbind, consider ca decat sa discutam intre noi un articol de-al lui Baiazid mai bine am produce un punct de vedere mai corect, mai valabil decat cel prezentat de el. Lipsit de exagerarile voite pe care dl. Craciun le cauta in orice articol publicat de el.
Problema e ca el pare sa aiba acces la informatii la care noi nu avem acces. Ceea ce e nedrept, caci in cazul asta se face vinovat de aceeasi manipulare ca si sefii CNADNR / MT. Prima conditie e transparenta!

LE: @horatiu - chiar nu e vorba despre autor. Imi pare rau daca se intelege asta, insa e firesc acest lucru cat timp in afara vocii sale nu prea exista alta voce care sa sustina ca cunoaste, intelege si are solutii pentru acest domeniu. Daca ar fi fost si altii te asigur ca as fi fost nepartinitor in critica mea si la adresa acestora atat timp cat ar fi existat greseli in argumentatia lor.

horatiu.cosma

Haide-ti sa propunem CNADNR-ului/MT-ului, lui Baiazid, presei si oricui interesat de acest domeniu sa facem o dezbatere publica pe tema CoBra. Sa stam 2-3-5 ore si sa vedem care e cea mai buna solutie. Deocamdata nu am vazut articole scrise de tine @pasadia, de care sa ne legam. E normal ca cine risca, castiga, dar e pasibil si de greseli. Tot timpul e mai usor de analizat din exterior, dar castig de cauza au cei care incearca in mod repetat pana cand iese o varianta acceptabila. Totusi, de la un adept al PPP-ului, la solutia actuala, eu cred ca articolele lui Baiazid au crescut in valoare si s-au apropiat de o solutie realista.

Ionut

Quote from: pasadia on June 29, 2015, 11:38:19 PM
Despre ce vorbim aici? Nu cumva despre cea mai ieftina demagogie populista prin care atragi like-uri si atentie pe net? Daca API asta vrea sa sustina, atunci imi pare rau pentru ea. Sincer.

API nu sustine nimic oficial in directia asta. Catalin (cutter) are, ca de altfel oricare dintre membrii API (indiferent de pozitie), dreptul la propria opinie pe care o poate exprima liber pe forum (sau oriunde doreste). Pozitiile oficiale API sunt comunicate ca atare si le puteti gasi pe site (proinfrastructura.ro). Alte pozitii oficiale nu exista.

dr4qul4


Eu consider ca ar fi ideal sa incepem cu centuri la standard de autostrada half-profile. Dar in nici un caz cu cea din Sinaia. Acolo de bine, de rau, tot avem "un fel de" centura.  Comarnic si Busteni nu au nimic.

In ceea ce priveste costul..... m-am saturat de cei care "aduna" doar tunelul si viaductul. pe langa acestea mai avem si terasament si mai ales, nodurile si legaturile cu DN-ul. Sau facem centura dar sa nu putem circula pe ea?
Cum standardul de cost e de 28 (de fapt de vreo 27 si ceva) reiese doar ca vom avea tunel de 111 mil de euro. + viaduct si terasament ne ducem lejer in 150, cost care nu va scadea prea mult la licitatie, deoarece nu vor fi atat de multe firme care sa aiba experienta necesara.
SI in plus, costul din standard include tot? pentru ca la 4 km trebuie sa avem si semnalizare, si iesiri de urgenta si cred ca si tunel de evacuare. Sigur, cand faci ambele gauri, evacuarea se face pe cealalta. Dar acum ardem ca sobolanii?


In ceea ce priveste legatura pe CF, ma faceti sa rad. Biletul de tren costa cat combustibilul, dar cu masina merg 4 persoane iar bagajele sunt mult mai usor de transportat. Nu incepeti sa-mi spuneti de alte costuri cu masina ca incep cu taxiul pana la gara si de la gara la destinatie.
Pentru zona Bran CF-ul nici nu intra in discutie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Explicati-mi si mie cum vreti sa faceti centuri partiale sau full autostrada la Busteni sau alte localitati de pe VP care sa ramana parte integranta a autostrazii? Sa se termine si sa inceapa cu un sens giratoriu sau sa se termine taiate? Chiar nu vad cum ai putea acum proiecta si construi pe ceva ce nu sti cum se va finaliza.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ciprianul

Ce mai stiti de Suplac-Bors? A aparut ceva stire oficiala cu ordinul de incepere al lucrarilor?
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

yetiman

@Iuli: solutia cu sens giratoriu nu e deloc noua.  :D
Tot pe A3, la Turda, a fost un sens giratoriu la capatul bucatii de autostrada, care a functionat destul de mult timp, pana cand s-a finalizat si bucatica Turda-Campia Turzii.

Si, sper sa nu gresesc, parca si la centura Sibiu a fost mult timp sens giratoriu la capatul dinspre Aeroport.

Nu e neaparat o solutie buna, dar poate functiona.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Pe A3 la Ploiesti, la intersectia cu centura Ploiesti, e tot un sens giratoriu, si nu sunt probleme. Totul depinde de trafic, si de estimarea in timp cand vor fi continuate lucrarile.

AdrianB1

Quote from: iuli on June 30, 2015, 11:33:58 AM
Explicati-mi si mie cum vreti sa faceti centuri partiale sau full autostrada la Busteni sau alte localitati de pe VP care sa ramana parte integranta a autostrazii? Sa se termine si sa inceapa cu un sens giratoriu sau sa se termine taiate? Chiar nu vad cum ai putea acum proiecta si construi pe ceva ce nu sti cum se va finaliza.
Proiectezi o autostrada intreaga si construiesti doar jumatate din ea, o legi cu noduri la DN1 si asta e tot. Asa cum au fost toate bucatile de autostrada inainte sa fie conectate intre ele, asa cum A3 se termina in CB, etc. Iar peste 10 ani mai faci o bucata din ea, in alti 10 inca o bucata -daca e nevoie- pana cand o termini sau descoperi ca e suficient ceea ce ai facut. Astfel ai optiunea deschisa de a completa autostrada sau nu.

dr4qul4

de fapt nu proiectezi...ci doar faci SF-ul. Dupa care imparti pe loturi in asa fel incat sa le legi la capete de alt lot sau prin nod (ideal) sau macar sa ai o legatura decenta cu DN-ul.

totusi, ce poti face cu tunelul? consider ca este sinucidere sa faci un singur tunel de 1-4 km intr-o zona recunoscuta pt ambuteiaje! E de ajuns un singur accident in tunel si toti cei de acolo raman prinsi in capcana!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

raresc

Apare publicata astazi o noua licitatie:

Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, Sectiunea Fagaras-Sighisoara" cu termen de depunere oferte 18 august.

valoare estimata
20,876,768 RON


Ionut

Interesant. Deci se doreste continuarea spre Brasov tot la nivel de autostrada. Dar Sighisoara-Tg Mure?! :o Acolo nu trebuie revizuirea SF?

ciprebbe

Nu mai sunt sigur da cred ca au revizuit pana la Sighisoara cand au scos licitatiile pe fidic rosu (Ogra-Ungheni-TgMures).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe