Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

tonică

@pasadia, pe de o parte ti-as recomanda, asa cum mi-ai raspuns ( fara a ti se cere, vad ca simti nevoia a fi avocat din oficiu pe aici ) sa incerci cateva meciuri de fotbal, cele despre care scrii, poate-ti mai linistesc mintile.
Pe de alta a fi gica contra doar aşe ca-i mai hipstaresc nu cred ca ajuta absolut nimanui. Ce se intampla cu aceasta autostrada oricum a-i da'o se numeste teapa. Teapa. Ca mai toti de pe aici ne-am fi dorit sa nu fie asa ceva si in sfarsit sa vedem o oferta cum trebe, lucrul sa inceapa maine si sa se construiasca in sfarsit macar de-un km din brambureala asta atat de mult visata de autostrada cred ca este extrem de usor de vazut. Doar ca, inca odata, n-a fost sa fie. Caci primeaza nevoia de a se fura en-gros si nimic mai mult.
Esti cu ştate vechi pe aici ori pe celalalt forum pe aceeasi tema si nu ca m-ar interesa motivul dar deja dai cu semnul intrebarii incercand sa pari ca nu vezi buba acestei probleme!

horatiu.cosma

Hai sa lasam contrele deoparte, ca nu ne ajuta cu nimic. Mai rezistam 3-4 saptamani si o sa avem din nou posibilitate de a filma, face poze si discuta pe baza a ceva real.


pasadia

#5403
Quote from: tonică on February 15, 2015, 08:38:58 PM
@pasadia, pe de o parte ti-as recomanda, asa cum mi-ai raspuns ( fara a ti se cere, vad ca simti nevoia a fi avocat din oficiu pe aici ) sa incerci cateva meciuri de fotbal, cele despre care scrii, poate-ti mai linistesc mintile.
Pe de alta a fi gica contra doar aşe ca-i mai hipstaresc nu cred ca ajuta absolut nimanui. Ce se intampla cu aceasta autostrada oricum a-i da'o se numeste teapa.

Imi pare rau daca te-ai simtit "atacat". Eu am contestat o idee pe care am considerat-o gresita (cea cu lipsa de trafic de pe DN1) si o contestam indiferent de cine ar fi foat autorul ei. Iar daca n-am tipat in gura mare ca nu sunt fericit cu modul in care alege CNADNR sa deruleze acest contract, nu inseamna ca nu mi-am exprimat aceasta parere. Ultima oara aici:

QuoteDar cand timp promotorul ei e unul ca Neaga, mai bine ma lipsesc.

Quote from: tonică on February 15, 2015, 08:38:58 PMCa mai toti de pe aici ne-am fi dorit sa nu fie asa ceva si in sfarsit sa vedem o oferta cum trebe, lucrul sa inceapa maine si sa se construiasca in sfarsit macar de-un km din brambureala asta atat de mult visata de autostrada cred ca este extrem de usor de vazut.

Cred ca ar trebui sa te hotarasti. Ori e trafic, si atunci poate merita sa se construiasca autostrada pe VP, ori nu e trafic, asa cum ziceai aseara, si atunci nu ar fi cazul sa se investeasca indiferent de schema financiara aplicata. Eu personal m-am decis de mai mult timp ce accept, la modul minimal si rational: centura Busteni + centura Comarnic (ulterior). Iata aici cateva mesaje in care ma "certam" pe tema asta cu alecu.

Quote from: tonică on February 15, 2015, 08:38:58 PM
Esti cu ştate vechi pe aici ori pe celalalt forum pe aceeasi tema si nu ca m-ar interesa motivul dar deja dai cu semnul intrebarii incercand sa pari ca nu vezi buba acestei probleme!

Poate imi arati si un mesaj in care am sustinut ca aranjamentul financiar cu Vinci e corect? Uite, te si ajut - discutia a inceput aici, iar singura mea interventia a fost legata de modul in care calcula cutter ratele de profit. In restul de calcule financiare nu ma bag, nu e domeniul meu. Dar cred ca poti gasi alti "Gica Contra" pe acolo: florin74, ovideata.  :lol:

Cat priveste etichetele, iti mai scriu inca odata negru pe alb pozitia mea:

Daca porneste constructia integrala pe Pitesti - Sibiu atunci ar fi o mare greseala sa se mai cheltuie alti bani (indiferent de schema de finantare) pe o rezolvare integrala a rutei Comarnic - Brasov. Nu ar fi firesc sa se construiasca 2 treceri peste Carpati atat de apropiate intre ele in caonditiile in care alte regiuni din tara au nevoie de acele resurse financiare ce ar fi blocate pe CoBra. Ma gandesc la A0, inelul in jurul Bucuresti-ului, Iasi - Bacau, Cluj - Bors, Podul peste Dunare la Braila, Ploiesti - Buzau (cel putin).
Pentru rezolvarea traficului pe DN1 solutiile momentane ar fi centurile Busteni si Comarnic (pana priin 2020) urmand ca ulterior acestea doua sa fie legate intre ele pana prin 2030 (si poate pana atunci se face si Ploiesti - Comarnic).

vancouver

#5404
Quote from: pasadia on February 15, 2015, 08:09:00 PM
Asta e o speculatie. Utila daca esti avocat, obisnuita daca iti place sa produci scenarii.
Hai sa fac si eu speculatia alternativa: pana in aprilie se va anula cu totul contractul si orice discutie pe seama CoBra. Punct!

Nu vad legatura intre cele doua speculatii si nu vad motivele pentru care nu as avea voie sa speculez...

Quote from: pasadia on February 15, 2015, 08:09:00 PM
M-a apucat rasul cand am citit partea boldata. Intr-adevar, acea autostrada duce spre mijlocul nimicului, adica spre mijlocul Romaniei. Deci Romania=NIMIC.
Dar pentru exactitate n-ai mai avea nevoie de 180 de km ci doar de 110 (Codlea - Talmaciu)

Nu e nimic de ras, e vorba de cel mai mare FURT din istoria României.

CoBra este in mijlocul nimicului din punct de vedere al legaturii cu alte autostrazi. Nu exista nici o autostrada nici la Brasov, si nici la Comarnic. Pentru a exista legatura este nevoie de 125 km de la Selimbar (SB) la Cristian (BV) si alti 55km de la Comarnic la Ploiesti Sud. Total 180 km. Tu uiti sa aduni Comarnic-Ploiesti. Chiar crezi ca vorbesti cu niste prosti, de iti imaginezi ca poti face uitat segmentul Comarnic-Ploiesti?

Quote from: pasadia on February 15, 2015, 08:09:00 PM
Alta speculatie. Si Pisi si CoBra vor costa mai mult decat prognozezi tu. Asta daca le facem cum trebuie si nu reusim un fiasco precum CF Valcea - Rm. Valcea.

In alta ordine de idei, azi era coada pe cele 2 benzi de urcare de dinainte de Predeal. Eu eram in tren, veneam dinspre Sinaia.

Aici tupeul atinge cote grave. Creezi intentionat confuzie intre necesitatea evidenta a unei autostrazi pe Valea Prahovei si proiectul propus in acest moment. E ca si cum ti s-ar strica ceasul si un vanzator de ceasuri Rolex ti-ar explica ca, dat fiind ca nu ai ceas si-ti trebuie neaparat unul, trebuie sa cumperi de la el neaparat un ceas de 20.000 €.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Voua nu vi se pare ca ati deviat? Va rog sa incetati. Alte mesaje asemanatoare vor fi sterse. Daca aveti ceva de impartit, faceti-o prin mesaje private sau email.

dr4qul4

CoBra ar continua un drum cu 2 benzi pe sens, care ocoleste localitatile, proiectat in trecut pentru a fi transformat in autostrada (coincidenta sa fie DN-ul cu cea mai mare capacitate din tara?)  de un oras important al tarii.

Iar zona strabatuta este departe de a putea fi considerata nimic. Vorbim de o zona in care s-a investit puternic si care aduce venituri importante la bugetul statului.

Daca o luam dupa principiul celor care habar nu au ce inseamna sa circuli zilnic pe drumurile din tara, atunci nu trebuia sa facem nici Turda - Gilau, nici Nadaselu-Gilau pentru ca si impreuna tot nimic de nimic leaga.
Si in aceeasi nota de ce am face Nadaselu-Suplacu de Barcau? pentru ca tot de nimic ne legam. Aceeasi poveste si de la Turda la Tg Mures, un oras care nu se poate compara cu Brasovul.
Sa nu-mi spuneti ca pe viitor vom lega aceste nimicuri de Bors sau de Iasi, pentru ca mult mai repede am putea lega Cobra de Sibiu/Tg Mures/Sf Gheorghe de Ploiesti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Quote from: vancouver on February 16, 2015, 01:11:45 AM
Quote from: pasadia on February 15, 2015, 08:09:00 PM
Asta e o speculatie. Utila daca esti avocat, obisnuita daca iti place sa produci scenarii.
Hai sa fac si eu speculatia alternativa: pana in aprilie se va anula cu totul contractul si orice discutie pe seama CoBra. Punct!

Nu vad legatura intre cele doua speculatii si nu vad motivele pentru care nu as avea voie sa speculez...

Nu exista legatura intre cele 2 speculatii. Si nici nu spun ca nu ai voie sa speculezi. Ceea ce insa consider firesc e ca fiecare sa-si prezinte speculatiile ca fiind exact ceea ce sunt, adica niste speculatii. Faci asta mentionand cuvinte precum "cred ca...", "sper ca...", "banuiesc ca...", pronosticul meu e ca..."
Tu aici:

Quote from: vancouver on February 15, 2015, 12:46:27 AM

Cum adica cauta o solutie financiara eficienta. Adica ne-a fluturat 8 miliarde si isi vor da seama ca si cu 200 milioane pe an x 26 = 5 miliarde se descurca.

Iar noi, ca PROSTII, vom zice: UAU, ce economie s-a facut :bash: :bash: :bash:

ai prezentat un scenariu ca si cum acesta ar fi in mod sigur scenariul care urmeaza sa se desfasoare. Iar cineva neobisnuit cu mesajele tale va considera ca ai o sursa credibila de informatii si ca intr-adevar exact ceea ce prognozezi tu se va intampla.

Quote from: vancouver on February 16, 2015, 01:11:45 AM
Quote from: pasadia on February 15, 2015, 08:09:00 PM
M-a apucat rasul cand am citit partea boldata. Intr-adevar, acea autostrada duce spre mijlocul nimicului, adica spre mijlocul Romaniei. Deci Romania=NIMIC.
Dar pentru exactitate n-ai mai avea nevoie de 180 de km ci doar de 110 (Codlea - Talmaciu)

CoBra este in mijlocul nimicului din punct de vedere al legaturii cu alte autostrazi. Nu exista nici o autostrada nici la Brasov, si nici la Comarnic. Pentru a exista legatura este nevoie de 125 km de la Selimbar (SB) la Cristian (BV) si alti 55km de la Comarnic la Ploiesti Sud. Total 180 km. Tu uiti sa aduni Comarnic-Ploiesti. Chiar crezi ca vorbesti cu niste prosti, de iti imaginezi ca poti face uitat segmentul Comarnic-Ploiesti?

Eu am mentionat Talmaciu si nu Selimbar pentru ca chiar cred ca o legatura pe autostrada intre Brasov si Sibiu se va construi dupa ce deja va fi construita legatura dintre Sibiu si Pitesti. Si din cate stiu cele 2 s-ar lega la Talmaciu, nu la Selimbar.

Da, am ignorat Ploiesti - Comarnic pentru simplu fapt ca din punctul meu de vedere pe aceasta bucata nu ar fi nevoie de un traseu nou, cel putin nu pe 80% din distanta. Construirea a inca 2 benzi in dreapta sensului de mers spre Brasov este posibila pe toata bucata Ploiesti - Ibanesti, apoi cu cateva solutii bine alese se poate mari capacitatea si pe celelalte sectoare ramase (Centura Ploiesti, zona Ibanesti - Campina). Intre Cornu si Comarnic este spatiu in partea stanga a sensului spre Brasov pentru o largire a platformei DN-ului astfel incat sa corespunda unei autostrazi.

Oricum urgenta nu ar fi maxima. Pe actualul DN se circula in mod constant cu 110-130 km/h fara tiruri, in prezent. Aparitia acestora (ulterioara unei eventuale deschideri a CoBra) va scadea viteza de circulatie spre 80-100 de km/h, o viteza decenta pentru un DN.

Quote from: vancouver on February 16, 2015, 01:11:45 AM
Quote from: pasadia on February 15, 2015, 08:09:00 PM
Alta speculatie. Si Pisi si CoBra vor costa mai mult decat prognozezi tu. Asta daca le facem cum trebuie si nu reusim un fiasco precum CF Valcea - Rm. Valcea.

In alta ordine de idei, azi era coada pe cele 2 benzi de urcare de dinainte de Predeal. Eu eram in tren, veneam dinspre Sinaia.

Aici tupeul atinge cote grave. Creezi intentionat confuzie intre necesitatea evidenta a unei autostrazi pe Valea Prahovei si proiectul propus in acest moment. E ca si cum ti s-ar strica ceasul si un vanzator de ceasuri Rolex ti-ar explica ca, dat fiind ca nu ai ceas si-ti trebuie neaparat unul, trebuie sa cumperi de la el neaparat un ceas de 20.000 €.

Interesanta comparatia, dar nu vad unde e confuzia. Stim amandoi, prea bine, ca exista diferite solutii tehnice ce pot fi aplicate. Unele mai ieftine, altele mai scumpe. Unele cu tuneluri si viaducte, altele cu lucrari de regularizare a Prahovei si cu impact mai mare asupra localitatilor traversate. Si putem specula mult si bine asupra avantajelor unora sau asupra preturilor fiecarora.
La fel, si in cazul PiSi se pot imagina solutii diferite - vezi exemplu cu speculatiile privint altitudinea la care sa se faca tunel intre Salatrucu si Perisani, decizie de care depinde lungimea acestuia, costul final dar si calitatea lucrarii.

Eu atata tot am spus - daca dorim sa facem ceva bun, atunci va trebui sa acceptam ca ne costa. Daca dorim doar ce e mai ieftin, atunci oricand e posibil sa avem ceva similar cu CF-ul mentionat.

Inca odata, ma refer strict la partea tehnica, si costurile aduse de aceasta, si nu la partea de aranjamente financiare. Dupa cum am si spus in acest mesaj, nu e domeniul meu ci al altora:

Quote from: pasadia on February 15, 2015, 10:38:10 PM
Uite, te si ajut - discutia a inceput aici, iar singura mea interventia a fost legata de modul in care calcula cutter ratele de profit. In restul de calcule financiare nu ma bag, nu e domeniul meu.

Quote from: Ionut on February 16, 2015, 07:39:46 AM
Voua nu vi se pare ca ati deviat? Va rog sa incetati. Alte mesaje asemanatoare vor fi sterse. Daca aveti ceva de impartit, faceti-o prin mesaje private sau email.

De acord. Initial nici nu am vrut sa mai raspund tocmai pentru a-ti arata ca apreciez faptul ca incerci sa impui o anumita conduita, un anumit cadru al dialogului.

Dar apoi am observat ca ai editat mesajul lui vancouver, cel la care am raspuns mai sus. Imi pot doar inchipui ce anume ai sters. Ca atare fac cateva observatii:

1. cunosc eticheta uzuala pentru un forum si am remarcat faptul ca esti impotriva mesajelor care citeaza prea mult din mesajele precedente. Sunt convins ca mesajul meu de mai sus te va irita si imi cer scuze pentru asta. Dar considera-l doar o metoda prin care arat ca eu respect anumite reguli (nu cred ca m-ai vazut facand atatea quote-uri in alte mesaje).

2. regulile pentru un forum serios ar trebui sa se impuna si lipsa tipetelor (exprimate prin bold-uri, semne ale exclamarii si cuvinte scrise cu fonturi marite).  De obicei aceste tipete ar trebui sa fie sanctionate caci distrag atentia de la fond spre forma. Cred ca e clar la ce mesaje ma refer, nu?

3. in principiu nu stiam sa am ceva de impartit nici cu tonica, si nici cu vancouver. Ca atare nu voi folosi mesajele private sau e-mail-ul. Dar pe de alta parte nici nu sunt incantat de apelativele precum "Gica Contra", "hipster", "tupeu cu cote grave".

florin74

#5408
O veste pentru linistea noastra si calmarea spiritelor  :) :  UMB a reluat lucrul pe Gilau Nadasel.  Azi se lucra in zona cuprinsa intre viaductele 1 si 2, precum si la viaductul 2. Atat am apucat sa vad din DN1.

MNU

Quote from: pasadia on February 16, 2015, 01:06:48 PM
....
Da, am ignorat Ploiesti - Comarnic pentru simplu fapt ca din punctul meu de vedere pe aceasta bucata nu ar fi nevoie de un traseu nou, cel putin nu pe 80% din distanta. Construirea a inca 2 benzi in dreapta sensului de mers spre Brasov este posibila pe toata bucata Ploiesti - Ibanesti, apoi cu cateva solutii bine alese se poate mari capacitatea si pe celelalte sectoare ramase (Centura Ploiesti, zona Ibanesti - Campina). Intre Cornu si Comarnic este spatiu in partea stanga a sensului spre Brasov pentru o largire a platformei DN-ului astfel incat sa corespunda unei autostrazi.

Oricum urgenta nu ar fi maxima. Pe actualul DN se circula in mod constant cu 110-130 km/h fara tiruri, in prezent. Aparitia acestora (ulterioara unei eventuale deschideri a CoBra) va scadea viteza de circulatie spre 80-100 de km/h, o viteza decenta pentru un DN.
....

In opinia mea acest posibil upgrade nu poate fi realizat pentru ca:
- sectorul Ploiesti - Comarnic are intersectii la nivel, nu este un semi-profil cu intersectii denivelate iar cele deja denivelate nu au profil intreg.
- prin realizarea lui dispare alternativa "normala". Adica, daca il transformi in drum de viteza, pe unde ar trebui sa circule riveranii?
- costurile de transformare ar fi oricum foarte mari pentru ca necesita rezolvarea mai multor probleme cum ar fi locuri de traversare pentru drumurile locale, corectarea unor curbe, etc.

horatiu.cosma

Intre Ploiesti si Comarnic eu zic ca ar merge un half profile:marti-joi bidirectional, vineri-sambata: sens unic dinspre Ploiesti spre Comarnic,duminica-luni:sens unic dinspre Comarnic spre Ploiesti.

dr4qul4

Poate ramane DN. Nu ai nevoie decat sa faci 2-3 pasaje la intersectiile principale ca sa nu se mai vireze stanga si o centura la Banesti.

In ceea ce priveste legaturile din capatul nordic al CoBra, consider ca cele 3! drumuri europene pot prelua cu succes traficul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Sorin62

Quote from: MNU on February 16, 2015, 01:34:18 PM
[...]
In opinia mea acest posibil upgrade nu poate fi realizat pentru ca:
- sectorul Ploiesti - Comarnic are intersectii la nivel, nu este un semi-profil cu intersectii denivelate iar cele deja denivelate nu au profil intreg.
- prin realizarea lui dispare alternativa "normala". Adica, daca il transformi in drum de viteza, pe unde ar trebui sa circule riveranii?
- costurile de transformare ar fi oricum foarte mari pentru ca necesita rezolvarea mai multor probleme cum ar fi locuri de traversare pentru drumurile locale, corectarea unor curbe, etc.
- intersecțiile denivelate trebuiesc construite oricum; nu cred că ar fi costuri mai mari dacă le construiești acum (cu deschidere proiectata ca pentru traversare și nod cu autostradă) sau dacă le construiești odată cu o autostrada nouă.
- ce înseamnă alternativă "normală"? biciclete, căruțe și tractoare? sau drum fără taxă?
- câte curbe trebuie corectate pe Ploiești - Comarnic?

MNU

#5413
Quote from: Sorin62 on February 16, 2015, 02:48:21 PM
- intersecțiile denivelate trebuiesc construite oricum; nu cred că ar fi costuri mai mari dacă le construiești acum (cu deschidere proiectata ca pentru traversare și nod cu autostradă) sau dacă le construiești odată cu o autostrada nouă.
Pai atunci le faci direct pe o constructie noua, asa cum trebuie, fara sa darami ceva deja construit? Pentru ca la pasaje/poduri trebuie sa darami ca sa adaugi banda de urgenta.

Quote- ce înseamnă alternativă "normală"? biciclete, căruțe și tractoare? sau drum fără taxă?

Autostrada este un drum restrictionat anumitor categorii de vehicule. Ma refer la alternativa pentru vehiculele care nu au voie pe o autostrada dar au voie pe un DN... si pt cei care nu vor sa plateasca o taxa, atunci cand va fi una special pentru autostrada. Sa zicem ca centura Ploiesti-vest are alternativa Ploiesti-est dar tot trebuie sa dispara sensurile giratorii iar unele iesiri nu au raza corespunzatoare pentru viteza de autostrada. Mai departe catre Comarnic ai drumuri de acces direct din curte, intersectii la nivel (parca si CF), stradute, etc.

Quote- câte curbe trebuie corectate pe Ploiești - Comarnic?

Probabil ca in raza nu trebuie corectate toate dar mai sunt si alti parametri. Ca sa fie autostrada, trebuie sa aiba profilul longitudinal, transversal si viteza de proiectare ca in STAS. Daca trebuie sa spargi asfaltul ca sa le indeplinesti, unde ar mai fi castigul? Nu mai bine o faci de noua pe un traseu de autostrada?

dr4qul4

#5414
Dar de ce ai avea nevoie acum de autostrada pe aceasta portiune ? poate peste 15 ani sau mai bine zis cand se va lega mai departe de Bacau sau de Fagaras.
In plus, CoBra, nu tb facuta pentru viteze de 130 km. 100-110 ar tb sa fie de ajuns.

Momentan sa-i puna cruce cat mai repede PPP-ului si sa scoata la licitatie centuri/tunele (la nivel de autostrada sau macar half-profile) pentru Comarnic si Busteni.
Si mai departe discutam peste 3 ani.

Eu, cand am auzit de PPP, am crezut ca valoarea va fi exact ca la un credit imobiliar....sau chiar cu dobanzi mai mici, ca doar statul are credibilitate mai mare ca mine.
ma gandeam la 1,5 mld (constructie), adica de plata undeva la 3 mld in 26 de ani (cam in aceeasi proportie am luat eu creditul de casa: am luat 57000 si dau inapoi 110000, in 30 de ani).
La cei 115 mil E/an as intelege sa se adauge anual undeva la 10-15 mil E/Km pentru intretinere (adica 2-300.000 E/Km/an ceea ce cred ca e decent).

Am vazut tot felul de calcule cu VNA si explicatii care mai de care mai haioase, de aproape imi venea sa cred ca Vinci ne face o favoare.
De fapt e doar un furt pe fata.
Daca maine statul roman se duce la BEI/BERD si cere 1,5 miliard de euro pentru CoBra atunci vom primii banii si nu vom plati nici macar 3 miliarde inapoi, cumulat in 30 de ani.
Vor trece datoria in deficit, dar in primul rand vor cere licitatii deschise si transparente, la fel ca cele cu fonduri europene.
Stiu ca se adauga si intretinerea, dar oare cat platim acum, anual, pentru A2?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024