Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

^ Ai perfectă dreptate, cu ăștia și mie mi-e tare frică.

Ca o paranteză, am mai spus-o în legătură cu un alt proiect la fel de aberant pregătit, e îngrozitor că tocmai noi, pe forumul ăsta, am ajuns pe bună dreptate să ne rugăm să nu se facă... :(

Io

Eu v-am avertizat in privinta investiilor chineze in infrastructura romaneasca DE ORICE FEL! API, faceti orice puteti sa blocati asa ceva, sint doar o tehnica de cucerire de teritorii comerciale si influenta pentru China!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

Autostrada Comarnic-Brașov, construită de chinezi și turci. ONG-uri: "Este o glumă proastă"

Asa a iesit reportajul despre PPP PloCoBra de ieri de la Pro TV. Preluat si de Hotnews.

BoGDaN

In material Cuc spune ca "Ploiești - Brașov" este "cea mai importantă autostrada din România".
Big Fail! Domnul ministru joaca sârba penibil înainte de alegeri.
Mai sus cineva vorbea despre pericolul chinezesc. Sunt de acord. Uitați-va la Muntenegru și cum a ajuns datoare vândută lor sau țările africane.

pbh

Nu asta este ideea. Nu mai dati exemplu Muntenegru, o tara cu 620k populatie si un PIB de 10 ori mai mic ca Municipiul Bucuresti. Practic au facut imprumut pe o suma egala cu 25% din PIB pentru a construi un tronson de autostrada de nicaieri pana nicaieri.
Intrebarea este simpla. DE CE trebuie facut totul pe PPP cand aveam la dispozitie banii de la EU?
Chiar daca totul merge ceas  :lol: chiar merita sa platim cateva miliarde de EURO in plus din buget?
Mai exact platim noi din buzunar de X ori - impozite la buget, taxa de drum, taxa in benzina, rovinieta si cu toate acestea mai platim si taxa pe suta de KM pe autostrada "cucului"

cristi5

#20600
Sunt cel putin trei raspunsuri clasice in comuniate la intrebarea "de ce PPP".
- ca ar pica mai multa spaga, nefiind bani europeni. Nu putem sti daca e asa pentru ca nu s-a facut nicio autostrada pe PPP. E incontestabil ca s-a furat la multe drumuri, mai ales judetene (unde a aparut si kilometrul mai scurt, si asfaltul turnat peste pamant), dar la autostraz afara de avionul cumparat pe banii de autostrada eu n-am auzit nimic. Se tot barfeste prin piata dar nimeni n-a trimis procurorii. Nu zic, poate la PPP va fi altfel. Dar uite, mai e un an si ceva de guvernare, nu e sigur ca apar oportunitatile de spaga pana atunci, si riscul e ca spaga "pica" la guvernantii urmatori. Si atunci ce sens are sa pregatesti terenul pentru spaga altuia?

- ca nu se pot face pe bani EU si PiSi si CoBra si A8 si A13... In conditiile in care Romania nu-si consuma banii europeni si Ionut a trebuit sa insiste la POIM sa bage Rasnov-Cristian pe EU, dati-mi voie sa ma indoiesc. Ca nu are rost sa se faca autostrada full pe A8 montan sau A13 montan din motive de lipsa traficului, e alta poveste.

- (parerea mea) autoritatile arunca prosopul. Recunosc ca nu sunt in stare sa pregateasca proiecte, sa managerieze actele, constructia, sa o termine la timp, sa intretina. Sefii politici s-au saturat de "performantele" CNAIR, care nu are niciun rol in PPP, s-au dus la Ghizdeanu care habar n-are de geografia tarii, la Comisia de Prognoza. Si brusc PPP pare panaceul infrastructurii, glontul de argint. Mai ales social democratii cred ca privatul e asa un black box minunat in care bagi bani pe o parte si ies autostrazi pe cealalta, intretinute cateva decenii de acelasi privat. Visul functionarului statului centralizat roman: sa stea sa nu faca nimic si sa lucreze privatul. Chiar si acum, spre deosebire de Ungaria de exemplu unde documentatia e pregatita de un contract separat, toate actele (de la AM la AC) sunt aruncate in carca privatului care face executia. Care daca are chef umbla pe la Bucuresti de la un etaj de minister la altul sa rezolve, daca nu (vezi Pizzarotti) nu.

Abordarea e un pic naiva, motiv pt care a aparut un singur ofertant. Eu am intrebat ce experienta au acesti ofertanti sino-turci cu PPP, pana acum n-am aflat nimic. Din ce am auzit, un PPP care statul (publicul) baga prea putini bani la inceput, nu are nicio sansa. Statul trebuie sa finanteze (zeci de) procente importante pentru ca proiectul sa aiba o sansa. Asa ca nu e de mirare ca proiectul a clacat de trei ori deja.

Cum guvernarea e din ce in ce mai disperata, sunt in stare sa semneze orice. Inclusiv un PPP fara sanse de reusita, care poate va incepe proiectul, il va târâi 2-3 ani si apoi il va abandona. Sau un PPP in conditii mai dezavantajoase pentru stat decat contractul Bechtel, orice numai sa se poata pune prima lopata, prima bordura, inainte de alegeri. Daca ne gandim ca pe lantul de comanda se afla somitati ca Ghizdeanu, Cuc si Dancila, riscul unui contract-dezastru e urias.

E timpul ca politicienii sa inteleaga ca autostrazile, mai ales cele de munte, nu se pot proiecta si/sau construi intr-o singura legislatura. Le porneste un guvern, le manageriaza al doilea si al treilea, si le inaugureaza al patrulea sau al cincilea. Daca luam in considerare cand a fost facut SFul, avem durate de 10 ani si peste pt cele mai mute loturi de autostrada. Hei-rup-ul asta politic cu PPP (si in general cu autostrada ca vehicul electoral) nu va aduce nimic bun.

E totusi pozitiv ca desi s-au intalnit cu sino-turcii inainte de alegerile astea, nu au semnat inca nimic. E pozitiv ca Valcov, artizanul acestui PPP si al combinatiei cu Ghizdeanu, e putin plecat... Dar vin prezidentialele... Apoi localele, parlamentarele...

dorum

... si io care credeam ca de maine incepe constructia cu hoarde de chinezi si turci ocupand toate pensiunile de pe Valea Prahovei... acu ma faci sa ma trezesc din acest vis :) :) :)

TibiV

Hooooo...
"Ca nu dau turcii!...."
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dagda

^creste numarul de turisti straini  :D

aschiutza

un articol despre mirajul  investitiilor  chineze

https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/pericolul-investitiilor-chinezesti-985436

si un altul in care e analizat intreg contextul geopolitic, destul de lung dar f. bine documentat :

http://www.ziare.com/international/china/constanta-intra-in-ochiul-furtunii-sirenele-au-invatat-sa-cante-in-limba-mandarina-1521244



subscriu la ceea ce a scris nenea_hartia mai sus



ciprebbe

Straco se pregateste de ridicat grinzi la Chetani ( cele de beton peste DN).
4buc pe zi timp de 6 zile, starting next week.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

SergiuSerj

^

Ar fi frumos sa vedem aceasta minune, chiar daca nu o sa faca parte din nodul Chetani. Poate cineva din zona o sa mearga sa faca niste poze cu drona. Primele grinzi ridicate de Straco pe acest santier

pentium10

#20607
te inseli aici

au fost deja grinzi puse in nodul Chetani, deja e si suprabetonat

si in alte ordine de idei, nodul Chetani se poate da in trafic, fara a ridica alte grinzii care sunt pe aliniamentul autostrazii

vezi mesajul meu de aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg242940#msg242940
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

^ Hai ca nu e chiar asa minune. Straco are probleme, dar e in viata. Mai mare rusinea este la Aktor, unde ditamai firma nu poate depasi Straco la mobilizare. Uite poza de ieri seara/dupa-amiaza de la Chetani. Nu e din drona, dar na, trebuie sa va multumiti deocamdata cu atat.


TibiV

Quote from: pentium10 on May 23, 2019, 11:33:22 AM
au fost deja grinzi puse in nodul Chetani, deja e si suprabetonat
Adica cele peste DN de la breteau de acces...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)