Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

perfidus

CNAIR = Compania Nationala Anti-infrastructura din Romania (nu e de la mine, am retinut-o de la un coleg dar nu-i mai stiu numele).

Sunt chiar idioti cu explicatiile.
Pai cum sa termini intai proiectul contractat daca sa zicem gasesti probleme la fundatie si trebuie lucrari suplimentare neprevazute? Unde s-a mai pomenit asa ceva? Pe noi ne credeti prosti, dar pe constructori cum ii jigniti in halul asta?
Plecați odată idioților, fmc!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

Si care ar putea fi motivul pentru care refuza sa semneze aditionalele? Suma totala depaseste valoarea legala? Daca e asa, atunci Ionita chiar nu poate sa semneze ca il ia DNA-ul la intrebari. Oricat de bune ar fi intentiile, legea nu o poti incalca.
Asadar, are vreo restrictie legala, sau doar o restrictie de lipsa de parandarat?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nrb


delacroix

#38508
In asteptarea dezghetului.








Powered by API/PUM imgur uploader

mastereve

Eu nu inteleg altceva. De ce nu termina constructorul contractul initial si apoi sa se judece cu CNAIR pt restu? Mi se pare ceva dubios ca s-au apucat de nod inainte sa termine la Ilia


Sent from my iPhone using Tapatalk

ciprebbe

Pai excavatia de la Holdea (pe unde e actualul DN) e numai buna de umplutura la Ilia :)
Ce e greu de inteles :))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mastereve

Nu ma satisface explicatia

Sunt convins ca aveau prevazuti bani pentru umplutura cat si de unde.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ciprebbe

Ai X m3 umplutura si Y m3 excavatie.
Ori ramai cu pamant de depozitat(Y prea mare), ori ai nevoie de gropi de imprumut(X prea mare).
Daca te uiti pe filmari si poze de anul trecut vei vedea ca din excavatia realizata pana acum la Holdea au facut terasament langa ecoduct.
Ce facem, groapa de imprumut noua cu n-spe avize de luat si apoi ramanem cu un deal de pamant de mutat si depozitat?

Un caz urat e pe A3 la Straco unde X e de aproape 10 ori mai mare ca Y si da bataie mare de cap constructorului.
E normal sa optimizezi costurile si sa afectezi cat mai putin mediul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mastereve

Sunte de accord cu asta, doar ca trebuie sa te incadrezi si in contractele pe care le-ai semnat. A fost un risc pe care Comsa si l-a asumat. Acum trebuie sa gaseasca atat Comsa cat si CNAIR, o cale de mijloc si sa continue lucrul.

horatiu.cosma

#38514
@mastereve, dacă ai fi citit cu atenție ce am scris ieri, ar fi fost foarte clar. Contractul inițial (fără nodul Holdea) și soluția modificată (cu nodul Holdea) se întrepătrund, nu funcționează una fără cealaltă. Partea din nodul Holdea executată de Comsa (structura ce suptratraversează autostrada, bretelele de conectare cu DN 68A) este și în proiectul inițial și este necesară pentru a devia DN 68A pe noul aliniament, ca să înceapă săpătura unde e acum DN-ul și să ajungă cu autostrada la cotă. Chiar nu există dubioșenii sau conspirații în cazul de față. Totul este foarte simplu: CNAIR a cerut nodul Holdea ca să poată utiliza LD 3 până la finalizarea tunelurilor de pe LD 2, constructorul l-a proiectat, CNAIR și MT l-au aprobat/autorizat, constructorul s-a apucat de lucru și acum CNAIR se face că plouă și nu mai semnează adiționalele. Sumele totale suplimentare pentru nodul Holdea, ecoduct și alte lucrări mai mărunte solicitate prin acordul de mediu se încadrează în cei 10% diverse și neprevăzute, deci pot fi adiționați. Dacă CNAIR ar fi ajuns la concluzia că nu se pot adiționa, atunci trebuia să facă ceva de anul trecut, după ce au autorizat nodul Holdea, să îl scoată din contract, să reliciteze, orice. Nu au făcut nimic, tot o lălăie în gol.

L.E. @mastereve, Comsa și-a asumat faptul că o să construiască o autostradă în anumite condiții. Spre exemplu ca orice constructor la licitație, și-a calculat costurile pornind de la premisa că va obține tot amplasamentul, nu doar sectoare din el. Și-a calculat probabil că săpătura de la Holdea o va folosi la umpluturi în alte zone. Oricum, din câte am înțeles, Comsa își asumă că anul acesta va realiza umpluturile de la Ilia din alte surse, în cazul în care în continuare nu va avea acces la Holdea și se va judeca cu CNAIR după finalizarea lucrărilor. Până la urma asta ne dorim cu toții și asta constituie unul dintre principiile FIDIC: proiectul pe primul plan, neînțelegerile la final. Din păcate ca să funcționeze, e nevoie ca ambele Părți să tragă în direcția asta, nu doar unii.

mastereve

Multumesc pentru raspunsul detaliat. Asa sa fie. O reziliere in momentul asta ar insemna un dezastru, dar din cate inteleg din cele spuse mai sus, constructorul doreste sa continue lucrarile.

Ionut

Cum, necum, Comsa va finaliza anul asta contractul initial, dar nu cred se va mai atinge de Holdea fara aditional. Asta inseamna ca avem sanse maxime sa vedem un nou muzeu la finalul anului. De data asta unul baban, 21 km.

delacroix

#38517
QuoteCNAIR a cerut nodul Holdea ca să poată utiliza LD 3 până la finalizarea tunelurilor de pe LD 2, constructorul l-a proiectat, CNAIR și MT l-au aprobat/autorizat, constructorul s-a apucat de lucru și acum CNAIR se face că plouă și nu mai semnează adiționalele.
Asta-i pentru prosti ! Nu te poti apuca de lucru fara CONTRACT .  Chestiunile juridice imi produc greata de acea ma limitez la ABC : oferta, contract, autorizatii, ordin de incepere. Nu ai asa ceva , nu lucrezi.

ladposta

Sa speram ca pana termina Comsa contractul initial CNAIR va semna aditionalele ... sau o fi ceva de genul 'vrabia malai viseaza' sau 'speranta moare ultima' sau 'omul asta, adica eu, e un naiv prost'  :hm:

mastereve

Pai din comunicatul MT asta inteleg. Sa termine ce este in contract, iar dupa discuta si aditionale. Asa ca le uram mult spor celor de la Comsa  :)