Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ieri a fost marsul. A iesit bine, din ce inteleg. :)
Ii sustinem si noi!




Zeci de soferi din orase ale Moldovei au participat sambata la un mars de protest pe traseul Iasi-Targu Neamt-Targu Mures, pentru a sensibiliza autoritatile sa inceapa lucrarile la autostrada dintre Moldova si Trasilvania, actiunea fiind initiata de reprezentanti ai societatii civile, scrie News.ro. La protest au participat motociclete, autoturisme, camioane, dar si autocare, mai multe firme de transport sustinand actiunea.

Hotnews

Ionut

Asociația Pro Infrastructură susține eforturile grupului de inițiativă de la Iași care promovează importanța Autostrăzii A8 dintre Târgu Mureș și Iași - Impreuna pentru Autostrada Iaşi- Tg. Mureş. Acest grup a organizat în acest weekend un "marș motorizat" la care au participat apro­ximativ 200 de autovehicule - autoturisme, motociclete, ca­mioane și micro­buze. Convoiul a străbătut traseul viitoarei autostrăzi, de la Iași la Târgu Mureș.

Am participat și noi la conferința de presă de la Iași care a precedat acest marș și am decis să susținem inițiativa aceasta devenind parteneri. Împreună vom pune presiune pe autorități pentru a derula etapele necesare implementării acestui proiect major pentru Moldova și pentru întreaga țară.

Conform promisiunilor lansate public de reprezentanții CNAIR la întânirea de la Ditrău de pe 10 august la care am participat, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere dorește să lanseze licitația pentru proiectarea și execuția segmentului dintre Târgu Neamț și Iași în această toamnă (noiembrie).

Deși, la prima vedere, acest lucru este pozitiv, această licitație va fi lansată pe baza studiului de fezabilitate din 2010, un studiu incomplet, făcut din birou, fără studii serioase de teren (foraje pentru studiul geotehnic). Chiar dacă traseul dintre Târgu Neamț și Iași pare simplu, acest segment are prevăzute 8 tuneluri în lungime totală de 13 km (!) dar și numeroase poduri și viaducte foarte dificile. Se impune așadar un studiu de fezabilitate de calitate, nu unul lacunar care va genera aproape sigur probleme tehnice și blocaje birocratice și contractuale în faza de execuție.

În opinia noastră, cea mai rapidă, ieftină și sigură cale de a implementa proiectul autostrăzii A8 este de a reactualiza studiile de fezabilitate pentru cele 3 tronsoane și abia apoi de a lansa licitațiile pentru proiectarea și execuția autostrăzii.

CC: Impreuna pentru Autostrada Iaşi- Tg. Mureş, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ministerul Transporturilor România

#ÎmpreunăPentruA8 #AutostradaMariiUniri #AutostradaUrșilor

📷 Impreuna pentru Autostrada Iaşi- Tg. Mureş







Powered by API/PUM imgur uploader

API @ Facebook

ghifor

Doar zic: Cred ca ar fi o solutie rapida daca s-ar licita la pachet-studiu de fezabilitate, proiect tehnic,acord de mediu si autorizatie de constructie-stiu ca este o utopie dar nu dati cu parul!

Ionut

Nu e o idee buna sa dai SF si proiectare in acelasi contract. :)
Las pe cei care se pricep sa explice. Mai ales pentru autostrazi montane.
Baieti, va rog.

alecu26

Principala problema care o vad in a ingloba asa multe faze de proiectare in acelasi contract, e ca cel care face SF-ul, isi va pregati terenul inainte sa aiba viata usoara la PT si DDE. Adica multe solutii copy paste, poduri de km lungime cu grinzi de 40 de metri simplu rezemate. Adica calculeaza o solutie odata...si o aplicam peste tot.

Pe de alta parte, timpii de proiectare, de pregatire...cam tot aceasi sunt. Asa ca daca am avea pe cineva PROACTIV prin structurile CNAIR, care sa vada inainte nu doar cu o zi....ci cu o luna, un an, doi, 5 ani.....contractele si licitatiile ar fi pregatite si in asteptare.
Adica când termina ala SF-ul deja tu sa stii cine va face PT-ul si sa faci doar o inmanare de documentatie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


SkyPilot

Quote from: iulius on September 12, 2017, 09:10:37 PM
Frumoasa initiativa

E bine asa, dar trebuie tinuta presiunea pe ei! Si mereu cu identificarea clara a persoanelor raspunzatoare!

cove_adrian

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

cristi5

Deci la A8 avem cam de 3 ori cat PiSi, asa in comparatie. 300 km fata de 100 km, 22 km tunel fata de 7 km.

Si asta pentru ce trafic? Cum se compara traficul Moldova-Ardeal (prin Prislop, Ghimes si Oituz) cu cel pe Valea Oltului? Stiu ca autostrada va atrage mai mult trafic, dar poate e bine sa stim care e situatia initiala (baseline).

Quote from: Ionut on September 05, 2017, 05:03:12 PM
Va pun mai jos mai multe detalii interesante din SF 2010.
Este incredibil ce cifre are autostrada asta...

INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
(SF 2010, CIFRE CUMULATE)


Cost: 2,028 + 3,982 + 2,801 = 8,811 miliarde euro (TVA inclus)
Lungime: 92,126 + 118,8 + 100,140 = 311,066 km
Noduri rutiere: 4 + 4 + 5 = 13 buc
Poduri, pasaje, viaducte: 123 buc/26 km +  222 buc/39 km + 85 buc/20 km = 430 buc/85 km
^ sunt incluse toate podurile pe/peste autostrada, relocarile, bretelele din noduri
Tuneluri: 5 buc/1,480 km + 32 buc/7,495 km + 8 buc/12,904 km = 45 buc/21,88 km

Nu e o greseala. 45 de tuneluri de aproape 22 km in total.

dr4qul4

Momentan nu exista trafic decat BV-Bacau si SV-Bistrita. Ambele rute vor avea nevoie de un ocol serios ca sa mearga pe viitoarea A8. Daca pana atunci facem un tunel la Oituz (tunel pe DN) si cateva zone mai lungi de 2+1, nu va mai ramane nimic pt A8.
Bineinteles, cu exceptia Pastelui si a Craciunului, cand se dubleaza numarul de masini din Moldova.

Eu sper sa inceapa A8, dar cu partea estica, pentru ca acolo e jale.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Pai unde e jale e clar ca trebuie autostrada, fara discutie. Dar daca inteleg bine, "jalea" nu prea ajunge la munte, ca pe VO.

Ionut

Din 8 tuneluri, 7 sunt pe Iasi bypass. Uitati-va cu atentie pe planse.
Celalalt tunel (aproximativ 1,5 km) e in apropiere de Tg Frumos.

Bataie de joc. Chiar e nevoie de 7 tuneluri in dealurile alea la nord de Iasi?!

vancouver

Pai depinde cat de lungi sunt tunelurile cele 7. Daca sunt succesiuni de deal-vale care trebuie strapunse, atunci nu au de ales. Intre 2 orase poti alege un traseu mai la sud sau mai la nord cu 30-40 km, acolo unde e convenabil relieful. Dar cand faci centura unui oras alegerile sunt limitate. Daca tunelurile sunt scurte (de 100-200-300m) atunci chiar nu este o problema realizarea lor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Deja cam in Europa, când se trece de 6-7 metri inaltime (ca sa fie gabarit) e direct cut&cover. In Italia cel putin...autostrazile nu mai fac un sus jos continuu.

Chiar nu e deloc complicat sa faci zeci de cut&cover asemanatoare ecoductelor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Tunelurile sunt foarte lungi!
Cele 7 tuneluri au in total cam 11,5 km in total!

Cel mai mare parca are vreo 3 km.
Voi v-ati uitat pe planse si pe relief?

Poate nu inteleg eu. Dar cum naiba sa faci 11,5 km langa Iasi si 7,5 km de tunel intre Ditrau si Tg Neamt?