Valahia Expres: noile conexiuni București-Târgoviște-Sinaia

Started by vancouver, January 15, 2021, 01:06:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Bun, varianta imbunatatita. De la inceput m-am gandit si la o strapungere Giulesti-Sarbi intr-o etapa ulterioara, uite-o:





Cu Waze se va gasi repede cea mai buna varianta de intrare sau iesire. Important sa existe mai multe, ca sa ai de unde sa alegi.

PS. Am uitat sa trec pe harta, intre cele 2 noduri de pe A0 trebuie o banda in plus pe A0.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

panzer

Masuratorile de trafic se fac in Media Zilnica Anuala. Este un indicator statistic. Atat.

Daca spun ca mananc 3000 de calorii pe zi la 6 mese nu este acelasi lucru cu manac 3000 de calorii la micul dejun si apoi tin post. Nici acelasi efect.
Multa lume nu intelege diferenta.

Actual: Traficul de la Targoviste la Bucuresti vine pana la Tartasesti pe 1x1 teoretic cu restricie de 50kmh. De la Tarataseti se adauga DN7 (Gaesti - Titu) + traficul local.
In varianta lui vancouver: Taficul de la Targoviste vine la Bucuresti pe DX la 2x2 cu restrictie la 100kmh. De pe DN7 vine acelasi trafic ca si de mai sus + acelasi traficul local.
In teorie e acelasi nr de masini, acelasi MZA, dar efectul total diferit. Daca nu ti se pare o diferenta mare hyperbolizeaza. Inchipuieti ca acest DX este o autostrada pe 8 benzi.

Chiar si teoria expusa de vancouver cu semaforele care protejeaza orasul este in acest caz este infirmata de solutia lui. E de ajuns ca la intrare in Chitila DXul sa aiba prioritate si nimeni de pe DN7 nu mai intra in Bucuresti. Probabil primarul de la Chitila va insista (si pe buna dreptate) ca traficul local sa aiba prioritate. Si atunci, DX-ul va deveni parcare de la 07:00 pana pe la 09:00 si la mana politiei locale.

Acum, si A3 se termina intr-un semafor cand ajunge in oras. Si ne mai doream un pasaj peste Petricani, dar tot ajungea in alt semafor. Diferenta este ca traficul are posibilitatea sa se dilueze in alte directii: va avea pe A0, are pe DNCB, are pe Popasului, are pe Gherghitei. Fiecare unde are treaba. Ceilali pe FdG cu semafor ca asta e viata. Gandire normala. Nu sunt adeptul autostrazilor urbane.

Tu ai gandit DXul ca un tunel cu o singura iesire intr-un semafor sau intr-un cedeaza (si daca nu va fi in Chitila este sigur 1.5 km mai incolo la DNCB). Fara acees la A0 si fara aceess la DNCB. Ceeace este in opinia mea o prostie in sine. Faptul ca ii condamni si pe localnici (si da sunt unul dintre localnici - nu e un secret, de unde si iritarea mea! nici asta nu e un secret) este doar o consecinta.

In fapt ii condamni si pe unii si pe altii. Si cei care vin pe DX ar fi avantajati sa se poata dispersa: pe A0 sau pe DNCB cu o solutie corecta (a se citi un nod floare cu DNCB, facubil in zona Rudeni, nu si spre Sisesti) nu sa ii fortezi sa intre ca prostii in ultimul cedeaza care va ramane la DNCB forever pt ca la DNCB/Chitila nu mai exista alta solutie. Nu toti au treaba pe Soseua Chitila din Bucuresti unde ii trimiteti voi.

Daca ai dreptate cu A0 si cate noduri sa se faca (iar eu te cred), atunci trebuia sa advochezi o solutie cu nod la A0/DX si fara nod la A0/Dn7 (cel de la Gara Sabareni). Fara traficul de Targoviste chiar devine un drum de importanta locala iar nodul de la Sabareni inutil. Asa cum Dn7 (Bucuresti - Pitesti) a devenit drum de importanta locala dupa contructia A1.
Nu poti sa faci o retea de A-uri si DX-ri care sa comunice intre ele printr-o straduta dintr-un sat! Avem situatia asta cu A1-A2-A3 care comunica printr-un drum comunal facut acum 140 de ani sa alimenteze forturile din jurul Bucurestiului, cu caruta. Vezi ce bine ne este!

PS: si eu am fost unul dintre cei care a sustinut ca giratiile suspendate sunt o prostie, pe DNCB (caci este subiectul care ma intereseaza cel mai mult, nici asta nu e un secret). Si cu multe altele, gen bretele de intoarcere. Multe idei ale tale mi-au placut si am invatat din experienta ta. Pe asta de aici insa nu pot sa o accept.

LE: am vazut si a doua varianta a ta abia dupa ce am postat. Ai inteles ce am vrut eu sa spun. Diferenta este ca eu as duce DX71 pe langa padure direct in A0 si cu nod floare la Rudeni cu DNCB. Poti sa desenezi o banda de iesire la intersectia cu DN7 intre cele 2 paduri si nu mai ai nevoie sa te duci cu DX-ul pana in Chitila. Oricum prin Padurea Raioasa e 2x2. De ce sa mai faci unul pe langa. Lumea va folosi varianta cu trecere pe la Rudeni daca nodul e bine facut. Altfel cedeaza la Chitila. :(

vancouver

Quote from: panzer on January 17, 2021, 01:29:05 AM
Chiar si teoria expusa de vancouver cu semaforele care protejeaza orasul este in acest caz este infirmata de solutia lui. E de ajuns ca la intrare in Chitila DXul sa aiba prioritate si nimeni de pe DN7 nu mai intra in Bucuresti. Probabil primarul de la Chitila va insista (si pe buna dreptate) ca traficul local sa aiba prioritate. Si atunci, DX-ul va deveni parcare de la 07:00 pana pe la 09:00 si la mana politiei locale.

Bai voi vreti neaparat sa ma enervati afirmand ceva aiurea, si dupa aia va mirati ca ma inflamez.

Pai cum puii mei sa spui ca ,,teroria mea" se infirma, cand nu e teoria mea, ci este PRACTICA aplicata in alte parti ale lumii in mod curent.  ADICA LA AIA FUNCTIONEAZA, DAR VII TU SI SPUI ASA TRONC: nu functioneaza. Pai cum sa nu ma enervez la asa ceva?

Ce prioritate sa aibe DX-ul in fata DN7? Tu ai inteles despre ce vorbesc? Nu exista nici o prioritate. Totul este reglat de semafor. Si pe DX si pe DN7 este cate un semafor. Si pe toate stradutele din cartier care se varsa in drumul principal din oras (sos. Banatului la noi). E ca la o intersectie: nu exista nimeni sa nu primeasca din cand in cand verde. Toata lumea are acces.

In afara de asta peste tot in lume se intampla sa ai ambuteiaje kilometrice. Pai si aia de pe strazile secundare ce fac, nu mai intra niciodata in alea principale, cand au cedeaza trecerea, ca acolo e un card continuu. Da chiar la Bucuresti, de ex. intre Piata Natiunilor Unita si Piata Unirii e cam ambuteiaj continuu. Si ce fac aia de vin de pe Sfintii Apostoli? Nu mai intra niciodata? Ba da, ca mai e cate unul care-i lasa. Mai ales cand se merge incet, lasi. Ca altadata vei fi tu poate in locul lui.

Oriunde in lume se aplica regula fermoarului, atunci cand 2 drumuri se unesc si este ambuteiaj.

Dar iara ajungem in Romanica, unde cei care au scris codul rutier si cei care proiecteaza drumuri stiu doar ca pe drum pot exista fix 2 masini, si se pune intrebarea care trece prima. IN FLUXURILE DE TRAFIC CONTINUU NU EXISTA PRIORITATE. Exista confluenta de fluxuri, si aia are loc si la 140 si la 10 km/h.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

panzer

Daca atata ai inteles tu din ce am scris eu, imi pare rau de timpul pierdut.

O sa desenez si eu o varianta candva.

Iar tu ramai cu ideea ta: un DX71 paralel cu un un drum 2x2 (Dn7) existent, fara acees la A0, care se varsa cu un semafor intr-o comuna (pardon Oras) Chitila, care apoi are Cedeaza la DNCB. Cine sunt eu sa te contrazic! I'm out! Enjoy.

raducucasa

Ma bucur ca exista o dezbatere, nu are cum sa iasa ceva rau din treaba asta. mai ales dintre vancouver, am citit ca stai in germania, si panzerul german. meciurile voastre sunt meciurile voastre, nu ma bag.

m-am uitat la ce ai desenat vancouver, parerea mea este ca trebuie o ceva care sa ocoleasca crevedia, buftea, mogosoaia si sa se termine mai spre DNCB, cred ca ideal in cateva bulevarde marisoare. adica daca vii de la targoviste, sa nu mai intri pe DN1A sau pe DN7. foarte greu, dar suntem la faza discutii.

tot in context as vrea sa pun calea grivitei si podul constantei. la fel super aglomerat, se intampla sa stai de la podul basarab pana la podul constantei, iar apoi fie ca alegi pe chitila (coada de unde intoarce tramvaiul) sau pe mogosoaia(coada de la doi cocosi). zice bine panzer, pe sisesti vine un cartier ikea, probabil urias, mai vine si un spital. cunosc oameni care vin din glia, crevedia, darza pe variantele acestea.

dupa cum bine stiti, foarte multa lume pleaca din bucuresti vineri si se intoarce duminica. enorm de multa lume.
ideal ar fi un drum care sa ocoleasca localitatile din jurul bucurestiului si sa fie o alternativa la calea grivitei, adica traficul sa se disperseze in mai multe directii. credeti ca ar bloca A0 daca ar pleca din A0? vii dinspre targoviste, intri pe A0 si apoi intri in oras pe ce nod vrei.

ps: pe unde taie A0 Buftea? acum este in dezbatere un cartier rezidential pe locul fostei Avicola din Buftea.


naivu

"are Cedeaza la DNCB" nu inseamna ca, dupa ce termina la Mogosoaia, nu se poate incepe un pasaj si la giratoriul de la Chitila; nu stiu daca vreuna din intersectiile la nivel de pe DNCB va prinde 2030  :).
Orice strapungere va avea la capatul ei o zona care se poate ambuteia la anumite ore, asta nu e un motiv sa nu se mai faca deloc!

dr4qul4

Nu va mai enervati atat si recititi mesajul lui Horatiu (Secretar de Stat cu atributii pe rutier in cazul in care nu v-ati obisnuit):
QuoteDeocamdată discuția e până la A0, nu DNCB. Vom discuta și cu capitala pentru a ne coordona în interiorul A0.

Cea mai buna veste e ca va incepe din A0 si doar apoi vor discuta cu PMB pentru continuare. Nu de alta, dar banuiesc ca stiti filozofia actualului Primar. Plecand din A0 castigam 4 ani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Pai postarea lui @horatiu e cea mai mare problema. Asa cum la metrou ne gandim numai strict la metrou, pe Valea Prahovei la blocajele pe rutier gandim solutii exclusiv pe rutier, la calea ferata facem solutii strict pe calea ferata, etc. Problema este ca nu facem un plan complet cap coada. Si la urma facem carpeala, ca s-o dregem.

Dupa ce avem un plan complet, eventual corelat si cu dezvoltarile feroviare din zona, nimeni nu ne opreste ca in prima etapa sa facem doar de la A0 pana la Targoviste sau pana la Titu, si restul in etape ulterioare.

Deci nu ma linisteste postarea lui horatiu, ea este motivul meu cel mai mare de ingrijorare!



@raducucasa: la tine m-am gandit cand am facut planul cu racordul de la Crevedia prin DJ701B. Daca vii pe DN1a, folosesti acest racord si intri pe DX. Si ocolesti Buftea si apoi poti sa intri in oras cum zice Waze ca e mai bine: revenind pe DN1a prin Mogosoaia sau coborand pe DN7 sau pe noua strapungere Giulesti - Sarbi sau pe unde vrei folosind A0. Dar ce vrei tu, cu centura Mogosoaia - eu nu am gasit un culoar acceptabil, care sa se faca cu costuri normale si care sa se verse in artere de dimensiune mare. Dar sunt deschis la orice idei.

Deseneaza si vedem.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: panzer on January 17, 2021, 02:24:01 AM
Iar tu ramai cu ideea ta: un DX71 paralel cu un un drum 2x2 (Dn7) existent, fara acees la A0

Nu inteleg aici ce vrei sa spui. Cum adica fara acces la A0. Poate vrei sa spui fara acces la DNCB, pentru ca la A0 am desenat nod. Vechiul DN7 nu vreau sa aibe acces la A0! Intersectia principala din zona sa fie intre A0 si noul DX. Aia vreau. Sau te referi la altceva si eu nu inteleg?

Uite am numerotat nodurile de pe cele 2 strapungeri:

2 = nod DX71 cu A0
G4 = nod strapungere Giulesti cu A0

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Va inflamați inutil. Deocamdată DX Valahia este la nivel de pre-licitatie pentru pregătire. Nu avea cum să iasă public MT cu orice fel de soluție (chiar și la nivel de linie trasată pe hartă) in interiorul cercului A0 înaintea unei discuții, chiar și principiale, cu primăria generală și primăriile de sector impactare.

dr4qul4

Eu ma bucur pentru ca pasul 1 a fost facut: ati pus cruce proiectului  de dublare a DN71, prin interiorul localitatilor.
Si eu folosesc destul de des acest DN si dubalrea lui nu ar fi facut decat sa creasca blocajul de la giratoriul din Baldana si ar fi crescut numarul de accidente.
Am o singura intrebare? DN7 spre Titu se va mai dubla? Sau se va astepta sa se vada alternativele de traseu? Daca nu se continua, atunci macar o reciclare in situ ar fi nevoie pe DN7. Drumul este praf..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Horatiu, eu nu ma inflamez. Dar este SINGURA ocazie pentru mine de a influenta in vreun fel pozitiv evolutia acestui proiect. Daca nu vin acum cu niste propuneri si nu se creeaza o presiune din partea celor de pe forum in directia buna, atunci pot sa renunt.

Cand o sa vina propunerile oficiale o sa fie prea tarziu. Nu exista un dialog real intre autoritati si societatea civila pe tema asta. Adica nu se publica propunerea oficiala si dupa aceea SE DISCUTA.

Deci sansa este sa vin cu propuneri care sa fie preluate integral sau partial in propunerea oficiala.

Ideile mele de baza sunt:
- folosirea acestui DX pentru a ajuta traficul si pe DN1A, adica centura Crevedia-Buftea. Cei care vin de pe DN1A de la nord de Crevedia sa nu mai fie obligati sa mearga prin Crevedia si Buftea. De aceea asa de aproape de aceste 2 localitati
- folosirea oportunitatii pentru a desfiinta TOATE trecerile la nivel cu calea ferata din zona. In primul rand cea mai idioata, cea din Buftea.
- este ok sa intersectezi un drum precum A0 cu alte drumuri express sau autostrazi, dar nu cu drumuri la care primele case se afla la cateva sute de metri de nod. Acelea se pot bloca, si pot bloca apoi tot A0 - este deci o ocazie UNICA de a renunta mai ales la nodul grav gresit dintre A0 si DN1A. Nodul cu DN7 nu e asa de rau, acolo nu ar fi case imediat, dar daca se face nod la cateva sute de metri cu DX71, nu mai e nevoie de nod cu DN7
- evident, inlocuind 2 noduri cu unul, proiectul A0 devine mai ieftin
- singura exceptie, se poate lasa banda de acces de pe DN1A spre A0 spre nord-est, altfel cei care vin dinspre Buc. pe DN1A si vor pe A0 au de facut prea multe viraje stanga si incurca traficul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

A0 este deja in licitatie. Nodurile desenate se vor face. Nu se mai poate schimba nimic in sensul asta. DOar nu o sa stea A0 sa astepte 4-5 ani pana e gata SF-ul DX71.
Si alt nod intre DN7 si DN1A nu vad cu ar mai avea loc.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Nu este adevarat. Se poate renunta la ceva din proiect. Nu se poate adauga nimic, dar sa renunti e posibil.

Dar stiu, in Romania totul incepe cu NU SE POATE. Nu mai insist, ramane ca nu se poate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Pe ce pariem ca acele 2 noduri se vor face in acelasi timp cu bucata de A0 dintre ele?
Nu e vorba de posibilitati ci de probabilitati. Suntem in Romania si deja este un pas imens inainte renuntarea la un proiect "matur" de dublare a unui DN pe amplasamentul existent.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024