Cum la nivel rutier avem "Ghiceste drumul?", de ce sa nu avem si la nivel feroviar acest topic distractiv?
REGULI. Un membru al forumului posteaza o fotografie cu infrastructura feroviara, cu o gara sau o halta din Romania sau din alta tara. Cel care ghiceste posteaza o noua poza intr-un interval de 24 h sau preda stafeta celorlalti.
SUCCES!!!! SUCCES!!!!!!! SUCCES!!!
pai si nu pui nimic?
btw, doar gari feroviare?
Pot fi si de metrou ? dar aero-gari :)
Am schimbat eu topicul pentru ca:
1. Nu e niciun concurs. Daca ar fi concurs Alin ar da cate o bere sau un Jack pentru fiecare raspuns corect. Si nu cred ca-l tine. Daca-l tine, OK, sa ne spuna.
2. Daca tot facem echivalentul topicului "Ghiceste drumul", atunci sa fie "Ghiceste calea ferata".
Hai sa punem orice tine de calea ferata: poze din tren, poze cu infrastructura de cale ferata, gari, halte, ce-o fi. :) Poate incepe oricine. Bun topic, si-asa nu multi sunt pasionati de trenuri pe-aici.
Incep eu:
(http://i.imgur.com/54Zpf75.jpg)
Gara de nord :)
Gara de Nord Bucuresti? Esti sigur? :) Poate doar daca intre timp au renovat diverse. Ultima data cand am fost pe-acolo nu arata asa. Nu este in tara.
Dupa cum arata vagoanele din dreapta pozei e Ungaria.Asa infastructura si peroane nu are Gara de Nord stai linistit.:)Eventual Arad pste vreo 3 ani:)).
nu am zis din ce tara :P still a man can dream :)
Deci e Ungaria sau nu?Daca e ungaria nu stiu ce oras e....
Quote from: alinuttt on April 13, 2014, 02:11:55 PM
Deci e Ungaria sau nu?Daca e ungaria nu stiu ce oras e....
Nu e Ungaria, nici Romania. Indiciu un pic mai tarziu.
Ar putea fi din Turcia? Statia Alsancak? Varianta reconditionata a asteia?
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/%C4%B0ZBAN_trains_at_Alsancak_Station.JPG)
Nu e din Turcia.
Indiciu 1: Vehiculele de mai jos sunt cele mai comune modele de material rulant (locomotiva + vagoane) care deservesc gara.
(http://i.imgur.com/eYpG2MH.jpg)
Indiciu 2: Ecartament normal, deci nu Rusia/CSI.
Indiciu 3: Cutia de aluminiu din stanga-jos contine nisip.
Macar e din Europa?
E sigur Europa. Si e o tara super civilizata daca au nisip in acele cutii. Franta sau Scandinavia, Suedia sau Finlanda. Nu cred ca e Norvegia. Daca ma uit mai bine nu poate fi Franta. Cat sunt ei de francezi, e foarte mizerie in garile franceze. Deci eu votez pentru Suedia sau Finlanda. Sau Austria. Si in Austria mai e asa curat pe strazi si prin gari. Dar nu cred ca e Austria.
Ar putea fi Austria, dar acolo OBB e la putere. Eu zic Franta sau Olanda.
Quote from: Ionut on April 14, 2014, 03:51:56 PMDeci eu votez pentru Suedia sau Finlanda
Corect. Poza e din Suedia (P.S., Finlanda are ecartament rusesc, deh, cand si-au facut cai ferate erau parte a Imperiului Tarist). Pentru mine e acasa - este gara din Uppsala, peronul liniei 3, privind spre Stockholm (sud), adica aici : http://goo.gl/maps/Fv2xW. Peronul e folosit exclusiv de trenul local de naveta. Cand am facut poza, am facut-o pentru ca trenul intarziase la plecare mai bine de 45 de minute (si dupa cum se vede in poza nu era acolo nici cand am facut poza), si aveam un zbor de prins (si aveam nevoie de dovada pentru a cere compensatie daca luam taxiul).
Nisipul din respectiva lada se foloseste ca anti-derapant iarna - se formeaza un strat de gheata care nu are cum sa fie indepartat. In mod normal se folosesc lazi de plastic albastru - dar cum gara e noua, au decis sa integreze lazile in "decor". Gara este renovata complet (inclusiv o cladire noua a garii, inlocuind cladirea istorica vanduta spre a fi transformata in hotel + restaurant), fiind inaugurata in 2011, dupa 7 ani de munca (din care 2 de aproape stop din lipsa de fonduri).
Materialul rulant din indiciu include o locomotiva Rc6 (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/SJ_Rc6.jpg). Daca vi se pare ca seamana cu locomotivele electrice romanesti, nu e coincidenta - locomotivele Electroputere nu sunt nimic altceva decat Rb-uri cu 6 osii, surate ale astora.
Ionut, urmatoarea poza iti apartine.
Multumim de explicatii. Foarte civilizata treaba acolo, incredibil cat e de curat.
Pfff, n-am poze cu trenuri sa pun. :) Poate pune oricine altcineva.
Mi-am adus aminte de ceva.
Uite aici, este usor de ghicit...
(http://imageshack.com/a/img836/1705/00ra.jpg)
UK, Anglia?
Iti dau un hint: cauta in jurnalele de calatorie mai vechi ale lui Ionut, pe SSC sigur gasesti poza. Cel putin eu asa imi amintesc. :-[
Quote from: iuli on April 14, 2014, 07:36:52 PM
Iti dau un hint: cauta in jurnalele de calatorie mai vechi ale lui Ionut, pe SSC sigur gasesti poza. Cel putin eu asa imi amintesc. :-[
Alea Anglia si Scotia? Nu ar mai avea farmec jocul...
Deci e Anglia sau nu?
Este Anglia, dar unde mai exact?
Intr-un muzeu feroviar?
Nope, e o gara activa.
O gara din Londra?
Nu este din Londra, e un oras mic.
Apai orasul nu il voi ghici veci!
Ar putea fi Windsor...
Cred ca ai ghicit (http://www.fotolibra.com/gallery/423181/royal-arms-borne-by-locomotive-the-queen/?search_hash=27c1a7b4fdb1951d6726510def4a92e6&search_offset=0&search_limit=100&search_sort_by=relevance_desc) Windsor Central Station Berkshire :)
Bingo. Xenos ai onoarea, baga poza.
Daca nimeni nu pune o poza pun eu una dificila:
(http://i1113.photobucket.com/albums/k509/alinuttt/DSCF0926-2.jpg)
zona Har-Cov de la noi
Nu. E de la noi.
Har-Cov = Harghita - Covasna
:lol: Har-Cov. Buna asta. Atat de subtil incat Alin nu si-a dat seama.
Sangeorgiu de Mures?
Mnu...Si am zis ,,Nu. E de la noi,, pentru ca m-am referit ca nu e din acea zona.
Fosta linie 307 Blaj-Praid?
Felicitari, esti un om cu carte! Linia exista, dar e privatizata. Ce halta e?
Of of multe mai vrei :P
Halta Soimus (https://maps.google.ro/?ll=46.396869,24.592826&spn=0.002394,0.004823&t=h&z=18)
Cand am trecut ultima oara pe acolo nu exista asfalt....
da...si eu la ea m-as fi gandit.
Mai circula cateva trenuri pe ea....si culmea chiar au pasageri....trec si multe trenuri cu sare de la Praid.
Si intradevar sunt multe localitati cu numere de referinta in infrastructura Romaneasca: Soimus, Suplacu....
Daca se va mai construi candva si A3-ul...va fi supratraversata poate de un viaduct mai lung decat cel de la Suplacu de Barcau. Practic a fost imposibil sa se coboare si sa se urce inapoi de pe cele doua dealuri care limiteaza bazinul Tarnavei Mici. Cand ajungeam jos...deja trebuia inceputa urcarea.
alecu26, nu mai sunt asa multe trenuri cu sare.
Quote from: ciprebbe on April 17, 2014, 08:40:21 AM
Of of multe mai vrei :P
Halta Soimus (https://maps.google.ro/?ll=46.396869,24.592826&spn=0.002394,0.004823&t=h&z=18)
Cand am trecut ultima oara pe acolo nu exista asfalt....
Da, Halta Soimus este.
Din nou nu pune nimeni poza :(. Va salvez eu:
(http://i1113.photobucket.com/albums/k509/alinuttt/R0020123.jpg)
Germania clar
Dusseldorf sau Dortmund?
E Germania, dar nu acele orase sunt...
:D Va dati batuti?
evident ca se amana dupa paste :)
Vorba lui @delacroix ,iar dati din culegeri....nu sunt deloc sigur ,dar am o vaga banuiala ca ar putea fi Kehl!
Nu.
Va dati batuti?
Nu cred ,linia 1 este pozitionata altfel din cate imi amintesc.Oricum detalii putine ,poate fi orice gara mic-mijlocie sau un capat de peron din orice gara mare.
Daca sunt numai cele doua peroane acoperite si parca se zareste o cladire printre ele,mai trag un loz,Pforzheim Hbf.
Konstanz?
Eu zic sa te hotarasti in care Germanie e, si dupa aia continuam. Eventual daca poti sa dai si landul :D
Incep eu primul: e o gara din Bavaria. Adevarat sau nu ?
Ghiceste tara :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=SMgO02_reVE
Comedie 100%. Din scenele memorabile ale filmuletelor CFR (ala de pe 14 e mai... savuros):
1. calator prins fara bilet se scuza cu 'nu conteaza daca am avut sau nu bilet. Eu nu am auzit chestia asta, deci asta nu-i adevarat'...
2. burtos care tipa la cameraman si la politisti cum ca el e nedreptatit...
3. grup cu 'portavoce' unu' cu mutra de betivan : Politista: Mergeti des cu trenul? Betivan : Nu, acum e prima oara? Politista: Si nu stiati ca se ia bilet? Nuuuuu doamna...
4. grup de 4 persoane care a facut dintr-un tabloid fata de masa pe masuta vagonului, pe care scuipau seminte. 'Politie: Bune semintele? Grup: Bune, bune! Politie: Pai si nu le dati pe jos? Grup: Nu doamna, aici in vagonul asta nu dam pe jos, mergeti la urmatorul...'
5. Grup familial consumator de vin la pahar si bere la PET, incluzand doamna cu lant cu cocosei de aur si domn cu teancul de bani rasfirat in mana aratat la politisti 'platim ca avem bani, platim'.
6. Mahalagioaica care urland la camera 's-a suit in mers in tren de la spital si m-au dat jos politistii, m-au fortat si m-au aruncat din tren jos...' (vagoane etajate, din care nici sa vrei n-ai cum sa 'arunci' pe cineva jos, pentru ca usa e la cativa centimetri de sol). Si la auzul amenzii 'care 25 de lei, ca nu merg la Costanta, nu platesc nimic'...
7. Nu platesc ca n-am de unde... Sunt navetista!
8. Nas CFR burtos, model 'CFR standard', fericit si salutand supracontrolul.
Vai ce fauna... Amenda ar trebui sa fie muuult mai mare. Si la a treia abatere, interdictie pe viata in trenurile CFR.
Apropo de ghiceste calea ferata. Cum poza din DE are doi ani si ceva, si s-ar putea sa nu primim raspuns, pun o alta poza:
(http://i.imgur.com/N3sOoWU.jpg)
Ca de obicei: tara, orasul, gara. Avem si 3 indicii:
1. nu este metrou, ci tren suburban/interurban.
2. suntem la un cap de linie (gara infundata) si ne uitam in directia de circulatie a trenului. Intr-o gara de trecere, imaginea asta nu ar fi posibila.
3. linia are o caracteristica rara in tara respectiva, care nu este deloc rara in alte tari.
Poza postata in urma cu ceva timp de mine era realizata in Ansbach, iar ca sa revin on-topic, presupun ca e o poza din portugalia(?)
Te-ai grăbit, eram pe-aproape, tocmai ghicisem landul.
Quote from: alinuttt on October 28, 2016, 05:15:42 PM
Portugalia(?)
Nu e in Portugalia. Portughezii sunt latini de-ai nostri - observa ca e curat pe jos desi lipsesc cu desavarsire cosurile de gunoi. Si trenul e tras la peron exact la markerii de usa.
Ceva in nord. :)
Suedia posibil, dar nu musai. :D
Quote from: Ionut on October 28, 2016, 06:27:19 PM
Ceva in nord. :)
Suedia posibil, dar nu musai. :D
Nope. Nu e Scandinavia - in toata Scandinavia vei vedea macar ceva lemn/imitatie de lemn/piatra bruta/imitatie de piatra bruta. Plus ca mi-am pus gara mea de-acasa. Restul arata relativ la fel. Dar, daca vreti ceva scandinav, delectati-va cu o plimbare Malmö C - Copenhaga H. Tunel pe sub oras nou construit + pod peste mare inclus :
Pentru cei care vad filmuletul, poza de ghicit nu e filmuletul, e aia de pe pagina 4 cu trenul cu dungi verzi pe el.
https://www.youtube.com/watch?v=LE_BlE4DxcA
Pentru cei care vad filmuletul, poza de ghicit nu e filmuletul, e aia de pe pagina 4 cu trenul cu dungi verzi pe el.
Hint : Erau 35+ C cand e facuta poza.
Hint nou: Chestia intersanta de care vorbeam mai sus la linia asta e ecartamentul, care e identic cu cel din Romania.
Hint si mai nou: Trenul deserveste, printre altele, turisti care se plimba intre multele locatii patrimoniu mondial Unesco din zona.
Eu zic ca e o tara baltică. Foc sau apa?
Mi se pare ca vad in imagine caracter japonez/chinezesc... Japonia?
@alinuttt - corect!
Japonia e raspunsul.
Cineva vrea sa ghiceasca mai departe? Nu e Tokyo.
P.S. Cand e gata, pun si "reportaj" pe sectiunea potrivita. M-am plimbat mult cu trenul pe-acolo.
Kyoto
Sendai?
Quote from: mr.L on October 28, 2016, 07:35:21 PM
Kyoto
Corect.
Statia Demachiyanagi pe Keihan Main Line. Trenul este un Keihan 7200 operand un tren semi-local/semi-expres intre (Kyoto) Demachiyanagi si (Osaka) Yodoyabashi. Keihan este unul din cei
3 operatori (fiecare cu linii si infrastructura separata) de servicii intre Kyoto si Osaka. Pe linie poti vizita o gramada de temple (inclusiv monumente Unesco precium Ginkaku-ji). Opreste si in cartierul istoric Gion, faimos pentru gheise.
Linia este unica fiind una dintre putinele linii conventionale de tren interurban existenta in Japonia. Majoritatea liniilor conventionale (si reteaua magistrala de marfa) este pe 1067 mm. HSR-ul este pe ecartament normal. Viteza maxima 100 km/h (110 tehnic), tren la 5-10 minute la ora de varf, 20-30 minute altfel (nu exista transport de noapte, nicaieri in Japonia nu exista asa ceva).
Bere pentru mr.L si alinuttt, vedem cum o bem/livrez.
Cine ghiceste pune urmatoarea poza. :) Puteti pune si poze care nu va apartin.
Daca nu pune mr.L poza am sa pun eu una din Romania... Nu dau indicii, ca e aparent usor de ghicit... :)
(https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13043417_1614349392217125_7650469301454751744_n.jpg?oh=952b4e068331315bff6cb4d6cebd7564&oe=5897C511)
^
Deda... In ce hal arata linia 1...
Pune poza! :)
Felicitari!
Coaja de telefon (xperia z2) + varza de fotograf (eu) si a rezultat asta (complet nemodificata):
(http://i.imgur.com/CeIzRk3.jpg)
Poze mai bune in viitor, ca mi-am schimbat telefonul.
P.S. N-am nici o poza din Romania, asa ca toate vor fi din lumea-ntreaga. Si n-am nici alta poza mai buna (care n-o sa intre in reportajul cu Japonia, ca v-as pune ceva mai nemiscat). Scuze de calitate.
Din nou mi se pare ca observ acele caractere specifice pe linia de pe peron... China?
Quote from: alinuttt on October 29, 2016, 01:35:19 PM
Din nou mi se pare ca observ acele caractere specifice pe linia de pe peron... China?
Nu, e o tara anglofona.
Pe zona de siguranta alterneaza textul 'Stay behind the yellow line' si 'Mind the gap' in engleza si doar in engleza. Textul miscat de pe perete este o parte din numele statiei. Din nou e o statie de tren, nu de metrou.
Australia?
Quote from: mr.L on October 29, 2016, 10:23:44 PM
Australia?
Corect!
King's Cross, Sydney.
Urmezi la rand!
(http://www.railjournal.com/media/k2/items/cache/b53842f16cdee1b5ae259178c4652fdc_XL.jpg)
Cehia?
Sa zicem ca suntem in genul de tara in care vedem in mod obisnuit o masina pe peron.
Ala e un Rotem, pare ca numarul masinii e in araba/persana, deci ori Egipt ori Iran.
Corect! Iran. Gara din Teheran.
Ar trebui sa fie usoara.E din Romania :)
(http://i.imgur.com/IXknYZc.jpg)
Sinaia?
E Sinaia. Superb cadrul!
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170722/29315efe6d1e54b3b8ec81b49d22113e.jpg)
M400? Zona Maramureș?
Brasov-Întorsura Buzăului. Viaductul din aval de tunel. Cel mai lung tunel feroviar din tara. Azi mai circula regiotrans.
Exact, e de ieri :) Viaduct Teliu, din 1931.
(http://i.imgur.com/89bbCak.jpg)
^Romuli
CORECT !!!!
Detalii pe topicul dedicat si aproape virgin, unde "mana omului nu a mai calcat de cativa ani..." ;)
(https://i.imgur.com/SmTC5qA.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
^
E in Iran, pe linia secundara care leaga Teheranul de Marea Caspica.
Iti raspund ce mi se spune mie la karaoke: acest concurs nu este pentru profesionisti :)))
:lol: :lol: :lol:
^^ zona e aici (trecatoarea Guduk)
https://youtu.be/lqSoLVkYYu0?t=1996
(https://i.imgur.com/hKSwPSb.jpg)
Intreg filmul e interesant
Doua pentru profesionisti:
A
(https://i.imgur.com/i3pm4tG.jpg)
Hint: fotografia e facuta din tren care tocmai trecut prin gara aceea si mai face o serpentina dupa asta.
B
(https://i.imgur.com/ueknpQN.jpg)
Hint: CF speciala cu cea mai mare declivitate (dupa afisele din gara)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
B. E cumva Pilatus (Elvetia) ?
B e Pilatus sigur-sigur. Geamurile curbate de la cabina il da de gol. Poza facuta de subsemnatul din compartiment:
(https://i.imgur.com/szUKWRW.jpg)
Eu zic ca A este linia ingusta intre Interlaken si Lucerna, mai precis coborarea inspre Luzern Hbf. pe sectiunea cu adeziune (are si o sectiune cu cremaliera).
Frumoasa Elvetia. Scumpe ca dracu trenurile lor. Si extrem de punctuale. Am doua experiente legate de punctualitate:
1. intrebare la vanzatorul de bilete daca 2 minute intre trenuri sunt destul. Raspuns Cum sa nu, aveti 1 minut si 15 secunde in plus fata de timpul minim recomandat. Trenurile trag la peroane alaturate special pentru conexiune. Si al naibii, asa a fost.
2. SBB are un ceas special, patentat in gari (vand si modele de buzunar si de mana). Care se opreste timp de o secunda la fix. Cand ceasul ajunge pe fix, pleaca trenul din gara. Regulat, si exact la fix. Imaginea in Zurich este incredibila, cu 5-6 trenuri punandu-se in miscare la secunda.
Cand am mers la Interlaken a intarziat trenul vreo ora pentru ca au cazut niste bolovani pe sina. Localnicii erau absolut socati.
^^ âștia-s ceasornicari elvețieni, sigur manipulează timpul ca să se potrivească cu mersul trenurilor! Să nu uităm că până și A.E. himself a lucrat la biroul de patente elvețian - de unde credeți că i-au venit lui ideile ăstea crețe cu dilatarea timpului? Sigur a trebuit să aprobe patentul SBB pentru ceasul care se face fix exact atunci când pleacă trenul!!!
@yetiman: B-ul e corect
@frunzaverde: la A tara e corecta, dar e dintr-o alta zona (tot linie ingusta e)
Jungfraubahn?
@GrmmrNzi: cele doua locatii sunt mai departe unul de altul
va mai ajut un pic: linia respectiva urca destul de mult si inainte si dupa serpentinele astea mai mult, partea spectaculoasa urmeaza dupa aceste serpentine
Păi mai am voie o dată, dacă am greșit? :) Atunci mai dau un zar cu RhB - Rhätische Bahn. "Partea speactaculoasă" ar fi în acest caz bucla de 360°, parțial pe viaduct.
Este RhB, mai exact in poza se vede localitatea Bergün/Bravuogn.
Este spectaculoasa linia Chur - St Moritz - Tirano, mai ales zona Alp Grün.
O filmare pe traseul Tirano - St Moritz
https://www.youtube.com/watch?v=P0LletCbw1Q
Apropo de bucla de 360 grade, o filmare realizata din tren:
https://youtu.be/YbiKvPgyYaM
(https://i.imgur.com/TKIcJpM.png)
Sa va dau un indiciu?
https://www.openstreetmap.org/#map=14/-33.4842/150.2267
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithgow_Zig_Zag
Aici sunt toate CF in zig-zag din lume (era mai bine sa va pun sa ghiciti cateva? :) )
https://en.wikipedia.org/wiki/Zig_zag_(railway)
Bingo! :D
Randul tau sa vii cu ceva de ghicit ;) (cel putin dupa regulile originale)
M-am dat din nou cu trenul. Ia ghiciti, pe unde?
Tara primeste aplauzele "traditionale". Dar ca sa fac mai interesanta discutia - locatia (o raza de 50 km) primeste o bere data viitoare cand sunt in Romania. Iar daca ghiciti numarul trenului si destinatia lui, va trebui sa gasesc un premiu pe masura. Imaginea contine toate informatiile necesare!
(https://i.imgur.com/CCzm01w.jpg)
Danemarca, zona Esbjerg, tren catre Frankfurt. ICE.
E doar un "ghici", am fost in zona si seamana foarte mult.
Nu. Foarte, foarte departe.
Mie îmi seamănă cu Australia. Plus că scrie ICE undeva în dreapta.
^
Nici Australia nu e. Dar da, masinaria aia distribuie gheata.
SUA?
Corect! Aplauze!
Pozitia conductei de frana si forma dubioasa a vestibulului (in exteriorul trenului) da de gol tara.
Era mai inainte un utilizator din state care am impresia ca a ghicit corect locatia, asta fiind in Michigan city (https://www.google.com/maps/@41.7228638,-86.8962718,303m/data=!3m1!1e3).
Din poacate el a dat quote la toata postarea lui frunzaverde asa ca Ionut a sters postarea.
Poate revine pe aici, ca nu imi aduc aminte de numele lui insa mi-a placut foarte mult cum a prezentat indiciile din poze.
Exact locatia aia este. Utilizatorul primeste o bere de la mine. Trenul 354 Wolverine. Iar daca utilizatorul e in zona, si vrea berea, o putem bea in Ann Arbor.
Daca nu mă înșel era vorba despre stefan_cel_mic.
Am primit această fotografie de la cineva care mă roagă să-l ajut cu identificarea locului în care a fost făcută. Este un pod metalic în construcție, undeva lângă Cluj. Aș zice că e din perioada anilor 1920, poate chiar mai devreme. Din păcate nu am găsit nimic pe Google (inclusiv image reverse search).
(https://i.imgur.com/1ZyunHf.jpg)
Descrierea din stânga-sus e doar atât:
QuotePodul nou peste Someș lângă Cluj. Vederea generală înaintea ripării.
Din DEX:
QuoteRIPÁ, ripez, vb. I. Tranz. (Constr.) A deplasa transversal pe distanțe foarte scurte o porțiune dintr-o linie de cale ferată, tablierul unui pod etc. – Din fr. riper.
Adică a fost folosit (și) pentru calea ferată. Mă poate ajuta cineva? Unde a fost (sau încă este) acest pod?
Il ripeaza, adica a fost construit paralel cu podul vechi care era in uz. Dupa ce podul nou este gata construit, se da inchidere totala de linie, se demonteaza podul vechi iar cel nou este ripat adica mutat lateral in locul celui vechi.
Aici vei gasi citeva poze facute de mine la riparea podului de la Timiseni pe 910
https://forum.lokomotiv.ro/index.php?threads/12264/
O alta metoda este aceea a constructiei podului nou alaturat celui vechi si apoi racordarea acestuia la linie. Sint destule exemple un tara.
Daca am inteles eu bine pe linia Arad-Simeria podurile vor fi asezate pe pozitie prin translatarea lor de pe un mal (unde se asambleaza) pina pe malul celalalt unde se aseaza pe pozitie. O sa fie interesant pentru ca nu e pe principiul ala ca se sprijina o grinda pe pilon si apoi o lanseaza pe cealalta pina la celalalt pilon, aici podurile se construiesc in intregime pe un mal.
poate ca podul este chiar linga gara Cluj de la vremea aia si nu era asa dezvoltata zona.
Dacă e peste Someș ar fi doar două locații posibile: Apahida sau la intrare în Gherla (deși a doua variantă nu mai e chiar "lângă Cluj").
Sigur e pod de cale ferată? Poate fi și un pod rutier, nu?
Arată mai degrabă a rutier, pe CF se făceau și se fac de tip grinzi cu zăbrele.
Interesante cele două grinzi transversale de la capete, cele cu găuri rotunde. Poate că se poate identifica cu ajutorul lor? Au o formă neobișnuită
Nu-mi arata a pod feroviar nici mie.
1. Mi se pare prea lat pentru gabarit CF, chiar si pentru linie dubla. Clar nu este gandit pentru electrificare, si toate lucrarile facute dupa ~1920 aveau in gand electrificarea ca posibilitate de viitor pe magistrale.
2. Mi se pare prea zvelt si prea ornat pentru tipul de poduri preferat de CF.
3. Are balustrada complexa si eleganta - balustrada CFR standard a fost si este mult mai simpla (doua bare orizontale).
4. Pare ca exista iluminat pe grindele transversale groase (pare un glob atarnand de cea din dreapta, dar calitatea e scazuta).
In perioada se (re-)construia DN1, asa ca cred ca e un pod rutier mai degraba decat unul feroviar.
Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri. Deci multe detalii înclină către rutier, nu feroviar. În cazul acesta, conceptul de ,,ripare" (în descrierea originală a pozei) este unul generic care se aplică și șoselelor?
Să postez oare poza și pe secțiunea de rutier a forumului? :)
Da...evident. Doar ca la rutier nu e foarte practicat. E rarism cazul in care sa nu fi nevoit sa tii închisă circulatia rutiera foarte foarte putin. Rutele ocolitoare sunt de obicei aproape si accesibile.
Oricum, eu cred că podul în forma asta nu mai există acum. Am tot încercat să mă gândesc pe unde ar fi poduri peste someș, am comparat cu ce mai e pe google street view unde nu mă ajuta memoria, dar nu am găsit nimic.
In zona Apahida imi amintesc si eu ceva pod vechi...si tot felul de reabilitari aau chiar pod nou.
Am vaga bănuială ca e podul peste Someș de la ieșirea din apahida spre Dej, varianta veche a DN-ului.
banuiala mea (podul a fost inlocuit in comunism, mergeam la un unchi in zona prin anii '90) :
Intrarea in Gherla
https://www.google.com/maps/@47.0262474,23.8892614,3a,75y,337.96h,80.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9cMjGwuVEEMr85B6cQVZaQ!2e0!7i13312!8i6656
Practic poza a fost facuta de pe DN1C.
Ia să vedem cine ghicește acest loc:
(https://i.imgur.com/ibpqysY.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Indiciu: locul se află în zona Carpaților Orientali
I'll bite: desi cunosc mai putin zona, la prima vedere asi zice ca e gara Livezeni.
Nu e Livezeni. Nu e din zona aia. :)
Sa fie Salva?
Ilva Mică :)
Ilva Mică aş paria şi eu :)
Ne-a bagat de tot in ceata... :o
Costinesti sau Neptun, clar!... O:-) :lol:
Rastolita, jud. Mures. Sau Lunca Bradului.
Răstolița este. Cel care ghicește gara postează dacă dorește următoarea gară de ghicit. :)
Îmi cedez dreptul de a lansa următoarea ghicitoare. Nu deţin poze cu gări sau căi ferate. :(
Era bună ghicitoarea, alinuttt. Iniţial eram sigur pe Răstoliţa, dar apoi m-am gândit că poate e totuşi Lunca Bradului. Dacă bine ţin minte, seamănă cele două gări.
Puteți pune și de prin alte tari. :)
Vrei sa ne creasca tensiunea? :lol: :lol:
Dacă a fost cedat dreptul la următoarea ghicitoare, vă las să ghiciți ce gară e :)
(https://i.imgur.com/Cj9AdEj.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Tecuci?
Tecuci e. :)
Se vede și "tabla" cu numele reflectată în geam
Mi-a scăpat acest detaliu.
Sa reinviem threadul... cu un zombie:
(https://i.imgur.com/62dDI1r.png)
Ghiciti calea ferata!
Nu cumva e pe la Giurgiu, in port?
(https://i.imgur.com/6cdMfKE.jpg)
Hint: nu e din Romania :lol:
Intrarea in Zurich Hbf. Ma rog, Zurich Hbf e in spate, poza e facuta de pe podul al mare sau de pe vreo cladire. O diagonala d-aia ca cea pe care e ICN-ul ar face minuni la Gara de Nord.
@TVlad - scuze, am uitat! Da, fosta gara (internationala) Giurgiu Sud/Giurgiu Port/Giurgiu Bac. Stema e acolo pentru ca era punctul vamal inainte de podul Prieteniei. E stema RPR fara stea, deci mai veche de 1952.
^ :lol: Am crezut că steaua a căzut...
Să îmi fie cu iertare, dar asta îmi amintește, cei de o vârstă cu mine vor zâmbi, de versurile alea vechi
"Câte stele sunt pe cer, / Când se face ziuă pier... / Numa' una, ca o proastă,/ Șade pe uzina noastră!" (Autor necunoscut)
Da, e in Zurich. Incredibil ce infrastructura au acolo. Nici macar nu e singura diagonala, e plin de poduri pe-acolo. Ca sa nu mai zi de tuneluri. Poza e de podul Hardbrucke.
Dacă nu pune nimeni o imagine, atunci pun eu:
(https://i.imgur.com/o1U4HDY.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Oravița- Anina?
Nu este din România.
E clar tropical pe undeva... India? Taiwan? Pare a fi ecartament prea mic pentru Tailanda sau Malaezia.
Taiwan este. Ecartamentul linie este de 762 mm. Ce cale ferată este? :p
CFF Alishan (sau cum îi zice la noi, Alishan-Waldbahn)?
Felicitari @GrmmrNzi, ai dat răspunsul corect. Ai onoarea sa pui o alta imagine. :lol:
Că tot e vorba de Waldbahn, am scotocit prin lada cu suveniruri.
(https://i.imgur.com/ttFRt7l.jpg)
(https://i.imgur.com/Gs1A4RI.jpg)
Culmea, este o linie relativ nouă - la momentul inaugurării, chestia de mai jos, dintr-o vecinătate mai aproximativă, avea deja aproape 70 de ani...
(https://i.imgur.com/p4pq3pL.jpg)
(poza asta nu-mi aparține, desigur, e o litografie de J. Schütz)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
" Oravița- Anina? " Oravița - Anina are ecartament "normal", 1435 mm...
Și pentru "amănunte", mai jos imagini din Gara Oravița; data imaginilor este aceeași ca și pe pozele marcate, 2015.....
Din păcate această linie, este cumva, peste mână, fiind spre o extremitate a hărții, unde ajungi mai greu, dacă nu pleci la drum cu scopul/țelul precis de-a ajunge și aici, în mod special....
În concediu acestui an, a trebuit să renunț și eu la "etapa Oravița" și la desfătarea cu un "drum" cu trenul, pe Oravița-Anina, după care să cuprind și Reșita cu "Muzeul Locomotivelor".....
Culmea este că la data imaginilor, serviciul, m-a purtat aici, însă timpul nu mi-a permis atunci și-o cursă cu trenul pe "Semeringul Bănățean"....
Mai jos câteva instantanee, așa "de sete"...!!
(https://i.imgur.com/RoeuBOGh.jpg) (https://i.imgur.com/RoeuBOG.jpg)
(https://i.imgur.com/FuvkIadh.jpg) (https://i.imgur.com/FuvkIad.jpg)
(https://i.imgur.com/6ylSrCah.jpg) (https://i.imgur.com/6ylSrCa.jpg)
(https://i.imgur.com/Kj5WXq2h.jpg) (https://i.imgur.com/Kj5WXq2.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Chiar dacă nu este răspunsul corect (...nu-i din România), vielen Dank, Johann, pentru pontul cu Oravița-Anina. 1847, respect...
Pont #1: în litografia din 1840 se vede în fundal Hortus Palatinus (și niște ruine celebre). Răspunsul corect e în rază de ca. 50 de km...
Pont #2: numele actual al liniei are legătură cu un fost (și nefast) M. al T. Cel cu circul ieftin.
https://www.google.com/search?q=dampflok+89+7159&oq=89+7159&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30l2j0i10i22i30j0i22i30l2.6282j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Speyerbach
https://www.google.com/maps/place/Kuckucksb%C3%A4hnel-Endstation/@49.3496093,7.9427723,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipNdvifES-1oE_poRWvxrjC9DoheZI0I0SvGhjDI!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNdvifES-1oE_poRWvxrjC9DoheZI0I0SvGhjDI%3Dw397-h298-k-no!7i4000!8i3000!4m7!3m6!1s0x479641ec36a3bcc1:0x18be3b5f404c1da9!8m2!3d49.3496093!4d7.9427723!14m1!1BCgIgAQ
^nice find
Este vorba de "Trenulețul Cucului" (Kuckucksbähnel), oficial Elmsteiner Talbahn, proiectată pentru transportul de lemn din valea (pâ)răului Speyerbach, între Elmstein și Lambrecht (unde face joncțiunea cu magistrala Mannheim-Saarbrücken). Inaugurată complet în 1909, adică la 69 de ani de la imaginea din litografie, a unui tren care părăsește gara originală din Heidelberg în direcția Mannheim. Renumele vine de la faptul (relativ pozaic) că pe valea cu pricina se auzea des cucul cântând.
Deși o fost gândită ca CFF, a avut ecartament normal (probabil pentru că terenul permitea).
A avut și ceva transport de persoane până prin anii 60 (dar mai mult ca serviciu public/social, deloc rentabil pentru că zona nu este populată), iar marfa a circulat până în 1977. Din 1984 funcționează doar în scop turistic (Museumbahn, între Neustadt și Elmstein).
Una celebra:
https://i.imgur.com/YVsFy3Q
Care e?
(https://i.imgur.com/YVsFy3Q.jpg)
După vagonul "caboose" (vagon de serviciu) este prin Canada (Canadian Pacific Railway ??) și este linia în "spirală" la care mecanicul își vede coada trenului după ce iese din tunel (la cca. 15 m mai sus sau mai jos, depinde de sens); soluția constructivă a dus la o astfel de linie "spirală", pentru a se reduce panta................................. Să fie "Field Hill" ??
Nu e in Canada.
Tip: e in California.
California.... Să fie Bucla Tehachapi, pe Union Pacific Railroad, California, Statele Unite..... Să vedem cum se potrivește cu descrierea..... :) :) :) :)
(https://i.imgur.com/mPc2G0A.jpg)
(https://i.imgur.com/SE4ZyT0.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Description
California's famed Tehachapi "Loop," where the rails of the Southern Pacific and the Atchison, Topeka & Santa Fe railroads crest Tehachapi Pass between Bakersfield and Mojave, is one of the seven wonders of the railroad world.
The rails over the Tehachapi Range were laid during 1875-76, a time during Southern Pacific's days of expansion. The celebrated "Loop" made possible the lifting of the grade 2,734 feet from the base of the range to the summit of the pass itself 3,969 feet above sea level. The construction of the line involved miles of track laid through abysmal gorges and along narrow shelves cut in the mountainside and by way of many tunnels, climaxed by the "Loop" where long trains pass over themselves as they circle a cone-shaped hill en route to Tehachapi Summit.
Tehachapi by John R. Signor differs from many histories of the railroad, in that it features two mainline railroads operating over a single mountain grade. This volume does not stop at an early date or deal mainly with construction or the locomotives that worked the hill, but is a stirring pageant of freight and passenger trains, about dispatching trains on the hill, the signal systems, the use of helper power, proposed line changes, electrification proposals, the disastrous floods, earthquakes and wrecks, and about the men that run the trains, all wrapped up in a single cover from the first trains to the current date.
Superb photographs are expertly integrated into a sparkling text and is sure to fire the imagination of historian and rail enthusiast alike, those who remember the Southern Pacific's powerful cab-forward steam locomotives or Santa Fe's first blue and yellow-painted diesel units as they made their way around the "Loop" with a reefer block of San Joaquin Valley produce.
Here is Tehachapi — a huge, generous slice of it — served up in an easy-to-read style with a matchless picture gallery of big-time mountain railroading.
Felicitari, e Tehachapi Loop.
(https://i.imgur.com/M5sqzDc.jpg)
Aici e o descriere:
http://www.rgusrail.com/catehachapi.html (http://www.rgusrail.com/catehachapi.html)
Doua clipuri:
https://www.youtube.com/watch?v=zj5vQ5oOGL0 (https://www.youtube.com/watch?v=zj5vQ5oOGL0)
https://www.youtube.com/watch?v=lmNdbiYW7p0 (https://www.youtube.com/watch?v=lmNdbiYW7p0)
Si un link live:
https://www.youtube.com/watch?v=OojAPBnPr3A (https://www.youtube.com/watch?v=OojAPBnPr3A)
Apropos de locomotiva cu abur:
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/Southern_Pacific_4294%2C_a_cab-forward_steam_locomotive.jpg/2560px-Southern_Pacific_4294%2C_a_cab-forward_steam_locomotive.jpg)
Southern Pacific clasa AC-12:
https://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Pacific_class_AC-12 (https://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Pacific_class_AC-12)
Un pic de istorie 2 (Un pic de istorie 1 aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1320.msg364307#msg364307)):
(https://i.imgur.com/zlXZTAi.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
E viaductul Caracau in constructie.
Corect.
Câteva informații: "Munca de refacere a căilor ferate a început în scurt timp după terminarea terminarea celui de-al Doilea Război Mondial. La mobilizarea partidului comunist din acea perioadă, întreg personalul din calea ferată a fost chemat la muncă pentru a restabili mai repede circulația pe căile ferate și înlăturarea efectelor războiului. Astfel, în câțiva ani toate liniile căilor ferate române se aflau din nou în funcțiune, în unele puncte lucrările de restabilire aveau însă un caracter provizoriu fiind definitivate în anii următori. În cadrul lucrărilor de refacere a fost executat în 1946, din beton armat, viaductul Caracău, de pe linia Comănești - Ciceu, cel mai mare din țară, în locul unui viaduct metalic distrus de frontul în retragere. Bolta centrală a noului viaduct, are deschidere de 100 metri, iar la cheie înălțimea de 62 metri de la fundul văii. Este cea mai mare lucrare de artă executată la C.F.R după construcția podului de la Cernavodă."
Daca tin bine minte, e al treilea pod construit acolo. O parte din bucatile ramase dupa demolarea lor exista si acum sub viaduct. M-am mirat sa le gasesc acolo, dupa atitea decenii desi nu sint fixate in fundatii; sint doar vechi bucati de zidarie si un bloc de beton ranforsat cu sina despre care stiu ca a facut parte dintr-o consolidare provizorie a podului vechi.
Păi cum a fost acolo? primul viaduct doborît în război, al II-lea cel provizoriu pentru restabilirea circulației și apoi ăsta în soluție definitivă.
Locul e foarte frumos, am fost acolo.
Poate nu-i chiar locul aici, dar se lipește imediat de subiectul de sus... Viaductul CARACĂU...... Măcar subiectul este direct sub ochi !
https://ro.wikipedia.org/wiki/Viaductul_Carac%C4%83u
Primul viaduct
Lucrările de construcție ale primului viaduct au fost realizate de MÁV (Magyar Államvasutak) la data de 11 septembrie 1895. Grinda centrală metalică (semiparabolică) a viaductului avea o lungime de 102,22 m, iar cele două grinzi laterale aveau câte 51,36 m. Culeele aveau 3 bolți de 8 m spre Ciceu și una tot de 8 m spre Palanca. Dimensiunile fiind destul de mari, s-a luat în considerare varianta executării pilonilor tot din structură metalică, dar aceștia necesitau multă întreținere ulterioară și erau mult mai scumpi, ideea fiind abandonată la scurt timp.
Piatra necesară a fost adusă din cariere deschise în apropierea viaductului iar lucrările de zidărie au fost executate de lucrători italieni. În total s-au folosit aproape 10.000 m³ de piatră. Lucrările de zidărie au fost terminate în octombrie 1896, după care s-a trecut la montarea structurilor metalice, în greutate totală de 880 de tone, realizate de uzinele MÁVAG din Budapesta. Ridicarea structurilor metalice pe poziție s-a efectuat cu ajutorul unor troliuri manuale.
Lucrările de montaj au fost executate în timp record, viaductul fiind inaugurat de MÁV în decembrie 1896. Viaductul a fost încercat la data de 1 decembrie 1897 cu un tren format din trei locomotive, 10 vagoane încărcate cu balast și un vagon salon în care se aflau personalitățile vremii.
Viaductul s-a menținut în această formă până în august 1916, când, la intrarea trupelor românești în Transilvania, 4 din cele 5 viaducte de pe linia Siculeni–Ghimeș au fost aruncate în aer, printre cele 5 aflându-se și viaductul Caracău. Singurul viaduct rămas intact a fost Ladók.
Al doilea viaduct
Refacerea viaductului a fost luată în considerare încă din timpul războiului, instalându-se trei grinzi demontabile de tip Roth-Wagner: una de 40 de metri lungime și încă două grinzi de 30 de metri lungime, care ar fi fost susținute de doi piloni, tot de tip Roth-Wagner. La o treime din deschidere, grinda era susținută de o palee metalică de peste 40 m înălțime. Datorită instabilității solului s-a renunțat mai târziu la palee, lungimea grinzii centrale ajungând la 69 de metri. Greutatea totală a materialelor folosite pentru reconstrucție a fost de 850 tone. Lucrările s-au desfășurat pe timp de iarnă, fiind terminate pe 27 martie 1917, iar viaductul a fost dat în folosință o zi mai târziu, purtând de data asta numele împaratului Carol I al Austriei.
Viaductul a rămas în această formă timp de 27 de ani, până la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, când, pe data de 6 septembrie 1944 viaductul a fost din nou distrus complet, de data asta de trupele germane în retragere. Circulația dintre Moldova și Transilvania desfășurându-se pe ruta ocolitoare Ploiești-Brașov.
Viaductul provizoriu
S-a apelat la construirea unui viaduct provizoriu din grinzi nituite de 10 m pe palee de lemn lângă cel distrus, acest lucru permițând demontarea podului distrus. S-au folosit cca. 3600 mc de lemn și 100 tone de structuri metalice. Construcția podului provizoriu a durat 70 de zile, fiind o performanță unică în istoria construcțiilor feroviare din România[2]. Circulația a fost reluată la 12 februarie 1945.
Al treilea viaduct
În același timp s-a luat hotărârea privind construcția unui nou viaduct. S-au prezentat 12 firme cu 17 proiecte, executarea lucrărilor fiind adjudecată de antrepriza Șantiere Generale din București. Conform caietului de sarcini, inițial viaductul trebuia executat pentru cale simplă, dar ulterior antreprenorul a primit sarcina de la administrația CFR, să prezinte un proiect și pentru cale dublă. Conform planului, noul viaduct avea lungimea de 264 m, înălțimea de 61 m și o deschidere a boltei centrale de 100 m. La construcția podului au fost utilizate și piesele demontate ale viaductului de război Roth-Wagner. Pentru fundații s-au folosit peste 6500 mc de beton, iar pentru structura viaductului cca. 3900 mc de beton armat. Pentru realizarea boltei s-a folosit un cintru construit din 1200 mc de lemnărie. Construcția viaductului a durat un an și două luni, lucrările fiind terminate pe 12 iulie 1946, iar proba s-a efectuat cu mai multe locomotive cu aburi din clasa 50. Inginerii prezenți la fața locului în timpul încercărilor nu au observat nici o anomalie, după cum nu s-a observat nici o modificare după cutremurul din 1977, când toate viaductele de pe linie au fost verificate. La inaugurarea noului viaduct, din 10 noiembrie 1946, au fost prezente personalitățile vremii, printre care și Gheorghe Gheorghiu-Dej.
Deși a fost proiectat pentru cale dublă, viaductul nu a avut niciodată două linii paralele. Până la mijlocul anilor 1990 șinele erau amplasate pe partea stângă pe sensul de mers spre Nădejdea. Atunci, cu ocazia reparației părții superioare, linia a fost mutată pe centru.
Din ciclul "ghicește podul", nu e mare și nici spectaculos, dar este frumos (și tehnologia pare interesantă):
(https://i.imgur.com/9utFoArh.jpg) (https://i.imgur.com/9utFoAr.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Podul de la Târguşor Dobrogea(Ester), linia 804.
Medgidia-Tulcea? Zona Targsor?
Da