[BV] Transportul public in Brasov

Started by coco.serban, November 12, 2012, 11:57:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

coco.serban

Autobuzele 9 şi 29, repuse în circulaţie



De asemenea, tot de astăzi, RAT Braşov va înfiinţa, experimental, linia de autobuze numărul 15, avînd traseul cuprins între capetele de linie Triaj şi Strada Independenţei

Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov va face începînd de astăzi mai multe modificări la traseele şi liniile de transport în comun. Astfel, se vor repune în circulaţie liniile 9 şi 29, care asigură legătura cartierului Bartolomeu cu zona Rulmentul şi Gara CFR Braşov. În schimb, de la aceeaşi dată se desfiinţează linia 9 barat, care a suplinit lipsa celor două linii amintite pe perioada realizării lucrărilor de construcţie a pasajului.

Rutele liniilor 9 şi 29

Ruta liniei 9 este cuprinsă între capetele de linie Rulmentul şi Stadionul Municipal, traseul avînd o lungime de 11,3 km. Autobuzele de pe linia 9 vor parcurge traseul: Rulmentul - Tractor Proiect - Liceul Tractorul – Spitalul Tractorul - Piaţa Tractorul - 1 Decembrie 1918 - Ioan Huniade - Ecaterina Teodoroiu - Bartolomeu Gară - Stadionul Municipal şi retur. Frecvenţa trecerii prin staţii va fi de 20 de minute la orele de vîrf şi de 40 de minute în restul programului şi pe tot parcursul zilei de sîmbătă. Duminica nu se circulă pe acest traseu. În cursul săptămînii, primele plecări vor avea loc din cele două capete de linie la orele 5.32, iar ultimele plecări în cursul săptămînii vor avea loc la orele 23.10 din capătul de linie Stadionul Municipal, iar la orele 23.30 din capătul de linie Rulmentul.
Ruta liniei 29 este cuprinsă între capetele de linie Gara CFR Braşov şi Bartolomeu Nord, traseul avînd o lungime de 11,1 km. Autobuzele de pe linia 29 vor parcurge traseul: Gara CFR Braşov - Făget - Spital Tractorul - Piaţa Tractorul - 1 Decembrie 1918 - Ioan Huniade - Ecaterina Teodoroiu – Cosmeşti - Zlatna - Poşta Bartolomeu - Cămine IAR - Bartolomeu Nord. Frecvenţa trecerii prin staţii va fi de 50 de minute, pe parcursul întregii săptămînii. Prima plecare în cursă va avea loc zilnic din capătul de linie Gara CFR Braşov, la ora 5.40, iar ultima plecare va avea loc din capătul de linie Bartolomeu Nord: în zilele lucrătoare la ora 22.00, iar în zilele libere la ora 22.30.
De la data reînfiinţării acestor trasee se vor pune în vînzare abonamente pentru cele două linii. Deţinătorii de abonamente pe linia 9 barat vor putea circula pe liniile 9 şi 29 pînă la expirarea perioadei de valabilitate a documentelor de călătorie. Călătoria pe liniile 9 şi 29 se poate face cu bilete obişnuite, în valoare de 1,5 lei. Preţul unui abonament lunar pe una dintre cele două linii este de 35 de lei.

Linia 15, înfiinţată experimental

De asemenea, tot de astăzi, RAT Braşov va înfiinţa, experimental, linia de autobuze numărul 15, avînd traseul cuprins între capetele de linie Triaj şi Strada Independenţei. Traseul urmează a avea o lungime de 10,8 km (dus-întors) şi va trece pe străzile Hărmanului - Drumul Coresi - Strada 13 Decembrie - Strada Independenţei. Autobuzele de pe linia 15 vor circula toată săptămîna cu o frecvenţă a trecerilor prin staţii de 50 de minute. Orarul de circulaţie va fi cuprins între orele 5.30 şi 23.30, prima plecare urmînd a avea loc din capătul de linie Triaj. Orarul de circulaţie va fi afişat în toate staţiile de pe traseu şi pe site-ul www.ratbv.ro, în secţiunea Trasee şi orare.

coco.serban

Primarii din 16 localităţi braşovene au bătut palma pentru RAT-ul metropolitan



Sursa : http://newsbv.ro/2013/01/28/primarii-din-16-localitati-brasovene-au-batut-palma-rat-ul-metropolitan/

Municipalitatea braşoveană a bătut palma cu edilii din alte 15 localităţi, din zona metropolitană Braşov, pentru constituirea Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov. Conform hotărârii adoptate de aleşii locali, personalul acesteia are rolul de a face demersurile pentru organizarea eficientă a sistemului de transport public şi acoperirea nevoilor de mobilitate ale tuturor locuitorilor din zona metropolitană. ,,Din experienţa oraşelor şi aglomerărilor urbane din statele Uniunii Europene, organizarea la nivel metropolitan a sistemelor de transport public a contribuit la dezvoltarea durabilă a comunităţilor locale prin asigurarea necesarului de mobilitate a locuitorilor şi implicit accelerarea procesului de dezvoltare economică şi socială", se precizează în raportul de specialitate care a stat la baza constituirii acestei Asociaţii şi a aprobării hotărârii de Consiliu Local.

La nivelul zonei metropolitane Braşov, realizarea unui sistem de transport la nivel metropolitan poate avea o serie efecte benefice cum ar fi creşterea nivelului de siguranţă şi confort al călătorilor, optimizarea traficului, creşterea mobilităţii populaţiei în interiorul spaţiului metropolitan către zone de interes public (zone de dezvoltare economică, zone comerciale, spaţii de agrement şi petrecere a timpului liber), dar şi dezvoltarea turismului în spaţiul metropolitan, prin asigurarea posibilităţii turiştilor de a ajunge facil la diverse obiective turistice din interiorul Zonei Metropolitane Braşov cu ajutorul transportului public.

Primăria Braşov a participat la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu suma de 250 de lei, cotizaţia anuală pentru fiecare localitate urmând să fie de 300 de lei. Unul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene îl pregătesc spre finanţare în perioada 2014 – 2020 este crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Braşov, crearea acestei asociaţii fiind unul dintre primii paşi care va sta la baza implementării proiectului.

coco.serban

Abonamente RAT pe tronsoane de transport



Montorul Expres

Din data de 20 mai, RAT pune în vînzare abonamente lunare pe tronsoane de transport public
• Preţul unui abonament pentru un tronson este de 60 de lei

Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov oferă noi oportunităţi de plată a călătoriei pentru clienţii săi fideli. Astfel, din data de 20 mai, RAT pune în vînzare abonamente lunare pe tronsoane de transport public pe raza municipiului. Această măsură vine în întîmpinarea solicitărilor multor călători, configurările tronsoanelor răspunzînd nevoilor de transport existente în acest moment.
Astfel, tronsonul 1: Stadionul Municipal - Strada Lungă - Livada Poştei acoperă liniile 5, 14, 28, 28B, 41; tronsonul 2: Saturn - Gemenii - Bd. Al. Vlahuţă - Gara Braşov liniile 6, 8, 11, 17B, 21, 22, 23, 23B, 25, 37, 40, 45, 52; tronsonul 3: Rulmentul - Făget - Onix liniile 2, 7, 8, 11, 9, 15, 29, 30, 36; tronsonul 4: Roman - Str. Carpaţilor - Spitalul Judeţean - Colegiul I. Meşotă - Hidro A/Camera de Comerţ liniile 1, 3, 4, 5, 5B, 7, 10, 17, 22, 30, 31, 32, 33, 34, 34B; tronsonul 5: Valea Cetăţii - Spitalul Judeţean - Colegiul I. Meşotă - Hidro A/Camera de Comerţ liniile 1, 3, 4, 5, 5B, 7, 10, 17, 22, 30, 31, 32, 33, 34, 34B; tronsonul 6: Triaj - Craiter - Gara Braşov liniile 1, 8, 10, 11, 17B, 21, 15, 23, 23B, 25, 37, 40, 45; tronsonul 7: Stad. Municipal - Stad. Tineretului - Strada Aurel Vlaicu - Gara Braşov liniile 3, 5B, 16, 23, 23B, 25, 40; tronsonul 8: Tocile - Poarta Schei - Star - Patria/Castanilor liniile 50, 50B, 51, 52 şi tronsonul 9: Independenţei - Tractorul - Făget - Gara Braşov liniile 8, 9, 11, 29, 36.
Potrivit prevederilor HCL 570/20 decembrie 2012, preţul unui abonament pentru un tronson este de 60 de lei. Tichetul de călătorie este valabil o lună de la data emiterii, este nominalizat, nu este transmisibil şi este valabil doar cu un document de identitate. Acest tip de abonament este valabil în toate zilele săptămînii.

radu24

Au fost finalizate lucrările la capul de linie RAT Harmanului:


Poza nu e a mea. ;)


O mica galerie foto.

Balto

Încă un mare oraş din ţară şi-a luat autobuze noi.



Primăria Braşov a luat prin leasing şase autobuze noi, fabricate în Turcia. Firma distribuitoare produce la rândul său autobuze la Ciorogârla, însă acestea sunt mai mari decât cele cerute de autorităţile de la poalele Tâmpei, aşa că a trebuit să le importe.

"Am calatorit cu două dintre acestea. Sunt extrem de zgomotoase în momentul în care iau virajele (în interior - volanul şuiera precum un Ikarus Z60 care circula în Bucureşti), autobuzele tremură când staţionează (deşi aveau, în medie, puţin peste 2.000 de kilometri), spaţiul din interior e foarte îngust (nu înţeleg cum încap atâţia călători conform "structurii" autobuzului), nu există un spaţiu în care să fie depozitate ski-urile călătorilor", spune Victor Silaghi, membru al Asociaţiei Metrou Uşor.

Economica.net

*Trist, că un oraș unde odată se produceau autobuze și camioane pentru toată țara și export aduce acum din Turcia niște autobuze mici, diesel (poluatoare), și care mie personal nu îmi plac deloc. Mai ales că sunt foarte mici.

Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Municipalitatea Braşov a atribuit contractul de 25 mil. euro pentru 105 autobuze turcilor de la Karsan

RATBV, compania de transport urban aflată în subordinea primăriei Braşov, a anunţat că licitaţia pentru achiziţia a 105 autobuze diesel Euro 6, investiţie susţinută printr-un împrumut de aproximativ 25 mil. euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), a fost câştigată de compania turcească Karsan Otomotiv. ,,La această licitaţie s-au prezentat patru oferte, iar în urma evaluărilor efectuate s-a constatat că oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic este cea referitoare la autobuzele Menarinibus (Italia), model Citymood. Respectivele autobuze sunt produse după un concept, proiect şi design Menarini, având componente ale unor producători din Uniunea Europeană'', se arată într-un comunicat de presă al companiei de transport urban din Braşov.

Toate componentele principale (motor, cutie viteze, punţi, frâne, direcţie, suspensie etc.) sunt fabricate de întreprinderi de profil din Uniunea Europeană: motorul autobuzelor Menarinibus Citymood este de concepţie şi producţie italiană, iar cutia de viteze şi punţile sunt furnizate de producătorul german ZF. Autobuzele vor fi asamblate în Turcia, de către firma Karsan Otomotiv. Autobuzele Menarinibus Citymood se află în exploatare în mai multe oraşe importante din Italia, precum Genova, Bologna, Trieste, Modena etc. ,,În acest moment s-a parcurs etapa de evaluare a ofertelor şi s-a stabilit care este cea mai avantajoasă, urmând ca în perioada următoare să se parcurgă etapele referitoare la eventualele contestaţii şi, ulterior, semnarea şi punerea în executare a contractului'', se mai arată în comunicatul de presă al RATBV.

ZF

tom_sawyer

Un contract de achiziţie pentru 105 autobuze Menarinibus Citymood, necesare transportului local de călători în municipiul Braşov, a fost semnat vineri, la Primăria Braşov, în prezenţa primarului George Scripcaru, a ambasadorului Turciei la Bucureşti, Koray Ertas, şi a reprezentanţilor BERD şi ai regiei RATBV S.A. Braşov.

Prima livrare, de 30 de autobuze, cu o lungime de 10,6 metri, va avea loc în luna noiembrie 2018.

Chiar în următoarea şedinţă de Consiliu Local am propus consilierilor aprobarea unei hotărâri care vizează achiziţia de troleibuze, printr-un proiect în parteneriat cu MDRAP'', a precizat primarul.

Oferta primită de la firma câştigătoare a fost cu cinci milioane de euro mai avantajoasă decât cea a companiei clasate pe următorul loc.

capital.ro

tom_sawyer

MDRAP lansează o licitație pentru achiziția a 26 troleibuze articulate pentru Municipiul Brașov

Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat o licitație în valoare de 78 milioane lei, pentru ,,Achiziționarea de 26 troleibuze noi cu lungimea de cca.18 m destinate transportului public urban de călători . Ofertantul declarat câștigător va semna contractul de achiziţie publică cu Municipiul Braşov. Semnarea contractului de achiziţie publică este condiţionată de semnarea ordinului de finanţare a proiectului privind achiziţia de 26 de troleibuze cu lungimea de cca. 18 m lungime pentru destinate transportului public urban de călători," conform SEAP.

newsby.marianandrei.com

Anunt de participare: [CN1005184] - Achiziționarea de 26 troleibuze noi cu lungimea de cca.18 m destinate transportului public urban de călători
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 15.11.2018 15:00

Harry


Ionut

Avand in vedere ca o sursa principala de poluare a orasului o constituie traficul rutier, edilii au in plan sustinerea transportului in comun, astfel incat brasovenii sa reduca deplasarile cu masinile individuale. Pentru a atinge acest obiectiv, a fost semnat contractul de achizitie a 105 autobuze cu motorizare Diesel Euro 6, iar pentru achizitia de troleibuze, autobuze electrice sau hibrid sunt in diferite faze proiecte cu finantare europeana sau guvernamentala. Reamintim ca in 2006, conducerea municipalitatii din Brasov a decis sa inlocuiasca tramvaiele si troleibuzele cu autobuze noi, sperand, la acea data, in fluidizarea traficului. Este inutil sa spunem nu doar ca prin acele masuri nu doar ca nu s-a fluidizat traficul, insa, din contra, acesta este acum mult mai intens, sufocant si extrem de poluant.

Tot pentru cresterea atractivitatii transportului in comun, Primaria Brasov are in plan dezvoltarea sistemului de informare a calatorilor, asta dupa ce vor fi rezolvate problemele actuale. Totodata, pentru a reduce timpii de deplasare a mijloacelor de transport in comun, municipalitatea a inceput deja demersurile pentru amenajarea de benzi dedicate transportului public pe traseul Terminal Poienelor – Calea Bucuresti – str. Toamnei – Bulevardul M. Kogalniceanu – Bulevardul Victoriei – str. Iuliu Maniu – str. N. Iorga – str. Lunga – Calea Fagarasului – Terminalul Stadion Municipal – str. Lunga – B-dul Eroilor – Bulevardul 15 Noiembrie – Calea Bucuresti si Bulevardul Victoriei – Terminal Gara.

ClubFeroviar.ro

Mihnea

Caut casa, caut casa!!

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on October 16, 2018, 06:52:25 PM
MDRAP lansează o licitație pentru achiziția a 26 troleibuze articulate pentru Municipiul Brașov

Anunt de participare: [CN1005184] - Achiziționarea de 26 troleibuze noi cu lungimea de cca.18 m destinate transportului public urban de călători

Ca si la licitatia de la Cluj, recent adjudecata (50 troleibuze articulate), si aici avem acelasi unic ofertant: SOLARIS BUS & COACH


Harry

#13
Unul dintre cele patru autobuze turcești noi scoase RATBV pe traseu s-a defectat în prima prima zi de exploatare

sursa

JohannDB

#14
Quote from: Harry on November 07, 2018, 01:13:20 PM
tramvaiul cu aburi iunie 1934


    Imaginea din stânga.... 1934 -  Tramvaiul de Bartolomeu-Satulung, ce circula, la data pozei, numai de la "Promenadă" la Satulung, aici trenul, pe Calea Victoriei, din Brașov, circulând până la cca. 250 m de Gara Promenadă, din anumite motive.... (Foto Willy Prager/Arhivele Freiburg)
     Aici locomotiva are încă numărul vechi de parc CFLB 5101 și este în perioada de schimbare de număr, ea devenind numărul CFLB 1.
Ca urmare a declarațiilor de intenție a primarului de atunci, din Brașov, Cornel Voicu, la ședința de consiliu municipal din Ianuarie 1933, se "bate în cuie" demontarea liniei tramvaiului cu abur pe str. Lungă și refacerea pavajului străzii. Cu Autorizația 24891 din 16 mai 1933 se suspendă definitiv circulația tramvaiului Bartolomeu-Satulung pe sectorul dintre gara Bartolomeu și Gara Promenadă, pe o lungime de 3,254 km.... Potrivit unor declarații ale primarului Cornel Voicu la vremea respectivă, costurile cu demontarea liniei și refacerea străzii, la acea vreme a costat cca. 600.000 lei.....
   
    Imaginea din dreapta..... 1934 -  Tramvaiul, tot pe Calea Victoriei, din Brașov, cu locomotiva CFLB 4 (cu vechiul număr 5091 deja schimbat), tot la cca. 250 m de gara Promenadă...

    Deși prin proiectele societății Calea Ferată Locală Brașov erau intenții de dieselizare și chiar de electrificare, intențiile primăriei erau altele (începuse epoca dubăritului, deja)..........................
    În imaginea de jos, Iulie 1933, tren de lucru cu locomotiva nr. 4 (fostă 5091) în timpul ridicării liniilor pe str. Lungă (la intersecția cu str. De Mijloc).... Un deja "vu"  repetat în 2005-2006, cu aceeași temă: tramvaiul...............
    ERATĂ....... Datele explicative la pozele stânga-dreapta și cea de jos se regăsesc în recenta lucrare monografică, apărută în decembrie 2018 sub semnătura lui Gruia Hilohi, Jonas Andras, și Alexandru Daneș cu titlul Calea Ferată Suburbană Brașov-Satulung.
     
     



Powered by API/PUM imgur uploader