Author Topic: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov  (Read 22351 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radu24

  • Junior
  • **
  • Posts: 64
  • Karma: +7/-1
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #15 on: October 10, 2012, 01:57:36 PM »
Quote
Braşovul este unul dintre oraşele care foloseşte sistemul de telemanagement al iluminatului public. Sistemul a fost deja testat pe patru dintre străzile oraşului. Pe corpurile de iluminat din zonele străzilor Apollo, Neptun, Crinului şi Avram Iancu au fost instalate 97 de dispozitive InteliLight, pentru optimizarea iluminatului public. Aprinderea şi stingerea corpurilor de iluminat public se realizează cu ajutorul senzorilor.

Link.

simba

  • Youngster
  • *
  • Posts: 25
  • Karma: +4/-2
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #16 on: October 12, 2012, 11:50:00 AM »
Brasovul ca si oras este un exemplu pozitiv despre directi de urmat in Romania. Stau in vecinatatea orasului si din punctul meu de vedere orasul s-a dezvoltat destul de repede si pe o cale buna. Daca sunteti atenti la poze in majoritatea stalpi de iluminat au fost schimbati, cablurile au fost ingropate si trotoarele au fost reparate. Pacat ca odata cu refacerea infrasctucturi stradale si pietonale in Brasov inca nu s-au investit destui bani pentru refacerea izolatiei la blocuri si repararea fatadelor. Cand si aceste fatade vor fi reparate orasul Brasov va arata ca un adevarat oras european. Cat despre firma Vectra pot sa spun ca am vazut-o la lucru si am cuvinte de lauda. Fata de alte firme care lucrau paralel cu Vectra la ingroparea cablurilor si schimbarea trotoarelor in Sfantu Gheorghe ei chiar se miscau. Nu spun ca nu se putea mai bine dar au facut treaba buna aici.

radu24

  • Junior
  • **
  • Posts: 64
  • Karma: +7/-1
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #17 on: October 22, 2012, 11:42:18 AM »
Sediu Filarmonica Brasov 20.10.2012








radu24

  • Junior
  • **
  • Posts: 64
  • Karma: +7/-1
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #18 on: October 31, 2012, 11:38:53 AM »
Parcul Noua:
<a href="http://www.youtube.com/v/O7xZyqAKZNc" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/O7xZyqAKZNc</a>

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #19 on: November 12, 2012, 11:57:50 AM »
Autobuzele 9 şi 29, repuse în circulaţie



De asemenea, tot de astăzi, RAT Braşov va înfiinţa, experimental, linia de autobuze numărul 15, avînd traseul cuprins între capetele de linie Triaj şi Strada Independenţei

Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov va face începînd de astăzi mai multe modificări la traseele şi liniile de transport în comun. Astfel, se vor repune în circulaţie liniile 9 şi 29, care asigură legătura cartierului Bartolomeu cu zona Rulmentul şi Gara CFR Braşov. În schimb, de la aceeaşi dată se desfiinţează linia 9 barat, care a suplinit lipsa celor două linii amintite pe perioada realizării lucrărilor de construcţie a pasajului.

Rutele liniilor 9 şi 29

Ruta liniei 9 este cuprinsă între capetele de linie Rulmentul şi Stadionul Municipal, traseul avînd o lungime de 11,3 km. Autobuzele de pe linia 9 vor parcurge traseul: Rulmentul - Tractor Proiect - Liceul Tractorul – Spitalul Tractorul - Piaţa Tractorul - 1 Decembrie 1918 - Ioan Huniade - Ecaterina Teodoroiu - Bartolomeu Gară - Stadionul Municipal şi retur. Frecvenţa trecerii prin staţii va fi de 20 de minute la orele de vîrf şi de 40 de minute în restul programului şi pe tot parcursul zilei de sîmbătă. Duminica nu se circulă pe acest traseu. În cursul săptămînii, primele plecări vor avea loc din cele două capete de linie la orele 5.32, iar ultimele plecări în cursul săptămînii vor avea loc la orele 23.10 din capătul de linie Stadionul Municipal, iar la orele 23.30 din capătul de linie Rulmentul.
Ruta liniei 29 este cuprinsă între capetele de linie Gara CFR Braşov şi Bartolomeu Nord, traseul avînd o lungime de 11,1 km. Autobuzele de pe linia 29 vor parcurge traseul: Gara CFR Braşov - Făget - Spital Tractorul - Piaţa Tractorul - 1 Decembrie 1918 - Ioan Huniade - Ecaterina Teodoroiu – Cosmeşti - Zlatna - Poşta Bartolomeu - Cămine IAR - Bartolomeu Nord. Frecvenţa trecerii prin staţii va fi de 50 de minute, pe parcursul întregii săptămînii. Prima plecare în cursă va avea loc zilnic din capătul de linie Gara CFR Braşov, la ora 5.40, iar ultima plecare va avea loc din capătul de linie Bartolomeu Nord: în zilele lucrătoare la ora 22.00, iar în zilele libere la ora 22.30.
De la data reînfiinţării acestor trasee se vor pune în vînzare abonamente pentru cele două linii. Deţinătorii de abonamente pe linia 9 barat vor putea circula pe liniile 9 şi 29 pînă la expirarea perioadei de valabilitate a documentelor de călătorie. Călătoria pe liniile 9 şi 29 se poate face cu bilete obişnuite, în valoare de 1,5 lei. Preţul unui abonament lunar pe una dintre cele două linii este de 35 de lei.

Linia 15, înfiinţată experimental

De asemenea, tot de astăzi, RAT Braşov va înfiinţa, experimental, linia de autobuze numărul 15, avînd traseul cuprins între capetele de linie Triaj şi Strada Independenţei. Traseul urmează a avea o lungime de 10,8 km (dus-întors) şi va trece pe străzile Hărmanului - Drumul Coresi - Strada 13 Decembrie - Strada Independenţei. Autobuzele de pe linia 15 vor circula toată săptămîna cu o frecvenţă a trecerilor prin staţii de 50 de minute. Orarul de circulaţie va fi cuprins între orele 5.30 şi 23.30, prima plecare urmînd a avea loc din capătul de linie Triaj. Orarul de circulaţie va fi afişat în toate staţiile de pe traseu şi pe site-ul www.ratbv.ro, în secţiunea Trasee şi orare.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #20 on: December 23, 2012, 06:55:41 AM »
S-a semnat contractul pentru parcarea din Poiana Brașov



http://newsbv.ro/2012/12/18/s-semnat-contractul-parcarea-din-poiana-brasov/

Primarul George Scripcaru a semnat luni contractul pentru construirea și extinderea parcării din Poiana Brașov.

Valoarea totală a proiectului  = 30.994.085 lei, din care valoarea eligibilă a proiectului = 24.906.003 lei, iar TVA = 5.950.218 lei.

Această variantă clasică de parcaj este avantajoasă deoarece presupune costuri mai mici faţă de o parcare automatizată, dar presupune o suprafaţă construită mai mare. Un alt avantaj îl constituie faptul că nu există rampe de acces sau de ieşire din parcare, deoarece a fost valorizată panta naturală a terenului. Astfel, accesul în parcare se face la parter, pe latura de NE, de la cota superioară a terenului, iar ieşirea se realizează două niveluri mai jos, pe latura opusă a clădirii, direct la cota de teren de pe latura de SV.

Pentru optimizarea locurilor de parcare, precum şi a suprafeţei construite, s-a optat pentru o soluţie cu seminivele de parcare, separate prin rampele auto. Am considerat doua seminiveluri consecutive ca un nivel al parcajului.

Accesul în parcare se face la parter, pe latura de NE, direct de la cota superioară a terenului. Intrarea este alcătuită de fapt din două accese, fiecare dotat cu cate o barieră, care va fi accesată după ridicarea tichetului de parcare. Tot în zona intrării există o tabelă electronică unde sunt afişate atât numărul de locuri libere existente, cât şi locul de parcare repartizat celui care va intra. De aici, maşinile se distribuie către locurile de parcare urmând un circuit clar, zona de circulaţie fiind cu sens unic. Trecerea de la un seminivel la altul se face pe rampe proiectate conform normativului de parcări. Astfel, racordarea rampelor cu platformele de circulaţie se face cu o rază de minim 15m în aval şi minim 10 m în amonte.

Ieşirea din parcare se realizează două niveluri mai jos, la subsol, pe latura opusă a clădirii, direct la cota de teren de pe latura de SV. Ca şi la acces, există două zone de ieşire, cuplate una lângă cealaltă, fiecare dotată cu câte o barieră. Ieşirea din parcare este condiţionată de ticketul de parcare, care trebuie achitat în prealabil. Plata se poate face la automatele de plată, localizate la parter şi la subsol, în holurile de acces/ieşire, în nodul de circulaţie.

Număr de locuri de parcare asigurate: 434 locuri (din care 16 locuri persoane cu handicap). Aceste locuri de parcare speciale sunt dispuse la subsol, cu acces facil în exterior.

Se va interzice accesul maşinilor prevăzute cu GPL.

Construcţia amplasamentului din Poiană, este cu atât mai necesar cu cât organizarea Festivalul Olimpic al Tineretului European (FOTE 2013) bate la uşă, staţiunea urmând să fie asaltată atât de turişti, cât şi de către sportivi în februarie 2013.
Construcţia din Poiana Mică, care va fi amplasată vizavi de Restaurantul Căprioara (Cabana Junilor) se va executa pe aproape 10.000 de metri pătraţi. Conform ultimului proiect aprobat de edili, parcarea va avea doar patru nivele, nu cinci, cât fuseseră iniţial, şi 434 de locuri, dintre care 16 locuri persoane cu handicap.

Municipalitatea ia în considerare şi restricţionarea accesului autovehiculelor mici în Poiana Braşov în perioada de vârf a sezonului turistic, şi din acest motiv, proiectul cuprinde şi un terminal de transport în comun, care să asigure preluarea turiştilor şi transportul lor, cu autobuze de capacitate mică, în Poiană. Totuşi, durata de implementare a proiectului este de 21 de luni şi cel mai probabil şi în următoarele două sezoane de iarnă găsirea unui loc de parcare va fi o aventură pentru turişti.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #21 on: January 26, 2013, 12:41:38 AM »
O şosea ocolitoare de 15,9 milioane de lei, pentru zona de shopping a Braşovului

Sursa : http://newsbv.ro/2013/01/24/sosea-ocolitoare-15-9-milioane-lei-zona-shopping-brasovului/



Dacă până acum, pentru a ajunge la hipermarketurile de pe Calea Bucureşti erai obligat să tranzitezi tot oraşul, edilii braşoveni propun o arteră directă între această zonă şi centura Braşovului, pentru a facilita totodată, şi accesul maşinilor de mare tonaj care trebuie să ajungă în zonă şi încurcă tot traficul.

Astfel, Primăria a întocmit studiul de fezabilitate al viitoarei artere ce va lega strada Poienelor de şoseaua Timiş-Triaj (Centura Braşovului). Noua stradă ar urma să porneasă de lângă uzina Roman, din drumul care merge spre cartierul Noua (prelungirea străzii Poienelor), să treacă pe sub pasajul de pe Calea Bucureşti şi să ajungă la Macro Mall şi apoi, la Cazinoul Vesuvius. De aici, drumul ar urma să continue pe câmp până la centura de ocolire a Braşovului. Şoseaua ar urma să fie amenajată de fapt pe traseul fostei căi ferate care făcea legătura între magistrala CFR şi uzina de autocamioane.

Costul investiţiei este estimat la suma de 15,9 milioane de lei, respectiv 3,6 milioane de euro. Edilii urmează să găsească însă, şi o sursă de finanţare pentru a realiza acest proiect, deocamdată, în şedinţa de Consiliu Local de astăzi urmând să fie supus aprobării doar costul necesar realizării investiţiei.

Sensurile giratorii nu lipsesc din plan

Artera propusă va avea o lungime de 2,145 km , trei sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Traseul va fi iluminat parţial până la intersecţia cu magistrala de cale ferată. De-a lungul traseului sunt prevăzute şi trei perechi de staţii pentru transportul în comun.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #22 on: January 29, 2013, 12:32:19 AM »
Primarii din 16 localităţi braşovene au bătut palma pentru RAT-ul metropolitan



Sursa : http://newsbv.ro/2013/01/28/primarii-din-16-localitati-brasovene-au-batut-palma-rat-ul-metropolitan/

Municipalitatea braşoveană a bătut palma cu edilii din alte 15 localităţi, din zona metropolitană Braşov, pentru constituirea Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov. Conform hotărârii adoptate de aleşii locali, personalul acesteia are rolul de a face demersurile pentru organizarea eficientă a sistemului de transport public şi acoperirea nevoilor de mobilitate ale tuturor locuitorilor din zona metropolitană. „Din experienţa oraşelor şi aglomerărilor urbane din statele Uniunii Europene, organizarea la nivel metropolitan a sistemelor de transport public a contribuit la dezvoltarea durabilă a comunităţilor locale prin asigurarea necesarului de mobilitate a locuitorilor şi implicit accelerarea procesului de dezvoltare economică şi socială”, se precizează în raportul de specialitate care a stat la baza constituirii acestei Asociaţii şi a aprobării hotărârii de Consiliu Local.

La nivelul zonei metropolitane Braşov, realizarea unui sistem de transport la nivel metropolitan poate avea o serie efecte benefice cum ar fi creşterea nivelului de siguranţă şi confort al călătorilor, optimizarea traficului, creşterea mobilităţii populaţiei în interiorul spaţiului metropolitan către zone de interes public (zone de dezvoltare economică, zone comerciale, spaţii de agrement şi petrecere a timpului liber), dar şi dezvoltarea turismului în spaţiul metropolitan, prin asigurarea posibilităţii turiştilor de a ajunge facil la diverse obiective turistice din interiorul Zonei Metropolitane Braşov cu ajutorul transportului public.

Primăria Braşov a participat la patrimoniul iniţial al Asociaţiei cu suma de 250 de lei, cotizaţia anuală pentru fiecare localitate urmând să fie de 300 de lei. Unul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene îl pregătesc spre finanţare în perioada 2014 – 2020 este crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Braşov, crearea acestei asociaţii fiind unul dintre primii paşi care va sta la baza implementării proiectului.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #23 on: February 22, 2013, 12:21:53 AM »
Licitaţie pentru parcarea supraetajată din Poiana Mică

Sursa : http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=123741

• 4 aprilie 2013 este termenul de depunere a ofertelor din partea firmelor interesate să execute investiţia estimată la 24,474 milioane lei

Primăria municipiului Braşov scoate la licitaţie proiectul de extindere a capacităţii de parcare din Poiana Braşov, cu construcţia unui terminal de transport public în Poiana Mică. Termenul de depunere a ofertelor din partea firmelor interesate să execute această investiţie, estimată la 24,474 milioane lei (fără TVA), este 4 aprilie 2013. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional (POR), primăria asigurînd o cofinanţare de 2% din valoarea proiectului şi cheltuielile neeligibile. „Pe 17 decembrie a fost semnat contractul de finanţare după mai multe luni în care a aşteptat lucrurile la Agenţi de Dezvoltare Centru (ADR) să se aşeze la locul lor. Parcarea şi terminalul vor fi realizate în Poiana Mică, vis-a-vis de Cabana Junilor şi, odată cu finalizarea investiţiei, vom putea reorganiza traficul auto din staţiune”, a declarat primarul municipiului Braşov, George Scripcaru.
Conform proiectului, parcarea din Poiana Braşov va avea atît o zonă subterană cît şi una supraterană, creînd în total, 434 de locuri pentru autoturisme, şase locuri pentru microbuze, două pentru autobuze şi şase pentru autocare. Parcarea va avea o suprafaţă de 9.958 de metri pătraţi, cu locuri la subsol pe 2.956 de metri pătraţi. Conform planului, parcarea va avea demisol şi parter, ambele pe 2.887 de metri pătraţi şi o terasă de 203 metri pătraţi. În zonă vor fi amenajate şi spaţii verzi, pe o suprafaţă de 2.354 de metri pătraţi. Proiectul presupune şi amenajarea unor piste de biciclete pe aproape 80 de metri pătraţi, şi o parcare de 50 de metri pătraţi pentru acestea. Proiectanţii susţin că această variantă de parcare multietajată este mai avantajoasă, întrucît presupune costuri mai mici comparativ cu o parcare automatizată. Un alt avantaj ţine de valorizarea pantei naturale a terenului, care face să nu fie nevoie de rampe de acces sau de ieşire din parcare. Accesul în viitoarea parcare se va putea face din DN 1E sau din drumul asfaltat din partea de nord-vest a clădirii, iar ieşirea se va face prin partea de sud-vest. Autocarele care vin dinspre Braşov vor avea acces tot prin DN 1E şi vor parca în zona special amenajată pentru ele, pe latura de nord-est a clădirii. Autobuzele din transportul public vor avea şi ele parcări special amenajate pe latura de sud-vest. Autoturismele dotate cu GPL nu vor avea acces în parcarea multietajată din Poiană.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #24 on: February 25, 2013, 09:01:30 PM »
Braşovul îşi depune candidatura la titlul de Capitală Culturală Europeană în anul 2021

Sursa:http://newsbv.ro/2013/02/25/brasovul-depune-candidatura-titlul-capitala-culturala-europeana-anul-2021/



Depunerea candidaturii municipiului Braşov pentru titlul de Capitală Culturală Europeană, în 2021, va fi supusă aprobării plenului Consiliului Local în şedinţa de joia aceasta. Beneficiile obţinerii acestui titlu ar fi numeroase şi pot fi văzute la vecinii noştri din Sibiu, oraş care a deţinut acest statut în 2007. Conceptul de capitală culturală europeană ar aduce Braşovului oportunitatea de a atrage o vizibilitate mai mare, pe plan naţional, dar, mai ales, pe plan european, ceea ce înseamnă creşterea numărului de turişti. Nu în ultimul rând, Braşovul ar beneficia de o serie de finanţări pentru refacerea centrului istoric sau pentru susţinerea unor investiţii de amploare, cum ar fi aeroportul.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #25 on: March 23, 2013, 10:52:33 PM »
Giratoriul cu numărul 41 se va amenaja, vara aceasta, lângă fostul Fartec



http://newsbv.ro/2013/03/19/giratoriul-cu-numarul-41-se-va-amenaja-vara-aceasta-langa-fostul-fartec/

Până în toamna anului trecut, pe străzile Braşovului fuseseră amenajate 40 de sensuri giratorii, iar planurile de resistematizare a circulaţiei pe model occidental nu se opresc aici.

Astfel, anul acesta, se va amenaja un nou sens giratoriu în zona Fartec, respectiv la intersecţia străzii Stadionului cu B-dul Griviţei. Acesta va fi executat, ca şi în cazul celui de la Hidromecanica, pe banii unei firme private, respectiv dezvoltatorul imobiliar polonez care şi-a anunţat de mai mulţi ani intenţia de a amenaja un mall pe fost platformă industrială Fartec. Amenajarea intersecţiei de la Hidromecanica a costat două milioane de euro, după cum au anunţat reprezentanţii Companiei Braşov Estate SRL, firma prin care firma „Cora România” realizează complexul comercial din Braşov.

Sensul giratoriu este proiectat pentru a asigura accesul spre viitorul centru comercial, Korona Mall, iar dezvoltatorul a anunţat municipalitatea că intenţionează să înceapă lucrările din vara aceasta.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #26 on: April 14, 2013, 06:19:31 PM »
În Poiana Braşov vor fi construite două piste noi pentru biciclişti



Sursa : http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=125527

 Cele două trasee noi vor avea 7 kilometri, iar investiţia în valoare de 4,685 milioane lei se va face în 22 de luni

Primăria municipiului Braşov a identificat două trasee pe care va construi piste de biciclete în Poiana Braşov. Municipalitatea intenţionează să amenajeze 7 kilometri de piste în Poiană, după ce la sfîrşitul lunii martie, Consiliul Local a aprobat studiul de fezabilitate pentru această investiţie. „Urmează să facem şi proiectul tehnic pentru pistele de biciclete din Poiană şi în acest an să pornim investiţia, în măsura în care vom avea la dispoziţie şi finanţarea necesară“, a declarat purtătorul de cuvînt al primăriei Braşov, Sorin Toarcea. Întreaga investiţie pentru amenajarea pistelor din Poiană este estimată la 4,685 milioane de lei (TVA inclus), iar costurile anuale de întreţinere şi exploatare, 42.234 de lei. Investiţia se va realiza în 22 de luni.

Traseu de 5.4 kilometri din Poiana Mică pînă la Rossignol

Primul dintre traseele care vor fi construite în Poiana Braşov va avea 5.474 de metri, fiind alcătuit din trei tronsoane. Tronsonul 1 (2.935 metri) începe în Poiana Mică, din zona restaurantului Căprioara, continuă pe drumul de pămînt prin pădure pînă la hotelul Ruia şi apoi pe drumul asfaltat de la Complexul Favorit, spre restaurantul Capra, pînă la restaurantul Rossignol. Proiectanţii propun ca pe acest tronson, drumul de pămînt prin pădure, care are 1.124 de metri, să fie asfaltat, iar artera asfaltată, existentă deja dintre Ruia şi Rossignol, cu o lungime de 1.820 de metri, să fie lărgită. Tronsonul 2 al traseului (524 metri) începe de la intersecţia cu tronsonul 1, din zona hotelului Ruia şi urmăreşte drumul existent pe lîngă vila „Viorel“ pe toată lungimea drumului asfaltat. Tronsonul 5 (2.116) care alcătuieşte primul traseu este propus a se realiza la lizieră 2.116 metri şi va fi cuprins între Rossingol şi vila „Viorel“, urmînd a fi un tronson destinat exclusiv recreerii.

Platforme de odihnă şi zone de belvedere pe cele două trasee

Cel de-al doilea traseu identificat pentru pistele din Poiană va avea 1.475 de metri, fiind alcătuit din tronsonul 3. Tronsonul 3 porneşte de la restaurantul Căprioara şi urmăreşte drumul existent pînă la ansamblul Silver Mountain din intersecţia DN1A. Porţiunea de la restaurantul Căprioara la Silver Mountain este prevăzut în PUZ cu o lungime de 1.412 metri. „Pe ambele trasee vor exista amenajările necesare pentru biciclişti, semnalizări corespunzătoare, locuri de staţionare şi suport pentru parcarea bicicletelor. Platformele de odihnă vor fi amenajate în zone cu belvedere, distanţa dintre ele fiind de maxim 1,5 kilometri. Pe primul traseu vor exista cinci astfel de platforme, iar pe al doilea, una“, a declarat Sorin Toarcea.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #27 on: April 14, 2013, 06:22:04 PM »
Teatrul Dramatic va fi ca nou



Sursa : http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=actualitate&s_id=125490

În 2013, primăria cheltuie 2,385 milioane lei pentru modernizarea Teatrului Dramatic, iar lucrările vor fi finalizate pînă la Festivalul de Dramaturgie Contemporană
• Sala Mare va fi reconfigurată, urmînd să aibă 650 de locuri mai confortabile şi mai multe căi de acces

Teatrul Dramatic va avea o nouă faţă nouă pînă în noiembrie. La ediţia din 2013 a Festivalului de Dramaturgie Contemporantă, Teatrul „Sică Alexandrescu” îi va primi pe spectatori cu Sala mare complet refăcută, avînd o nouă aşezare a scaunelor şi a scenei. Aceasta este ultima etapă a reparaţiilor capitale care au început la Teatrul Dramatic în urmă cu doi ani. Pentru 2013, primăria va investi din bugetul propriu, 2,380 de milioane de lei pentru a finaliza toate lucrările la această instituţie de cultură. Pînă la închiderea şantierului, toate spectacolele de la Sala Mare se vor juca pe scena Operei Braşov. În schimb, activitatea la Sala Studio nu va fi afectată.
„Clădirea Teatrului Dramatic nu a mai fost reabilitată de foarte mulţi ani. Aceste lucrări trebuiau făcute în urmă cu 20 de ani şi din acest motiv este un proiect care se desfăşoară pe mai mulţi ani şi care presupune şi costuri destul de mari. În 2008 am început lucrările, am realizat în fiecare an ceea ce ne-am propus, iar acum a venit rîndul interiorului sălii mari. Cheltuielile estimate pentru întregul proiect de la Teatrul Dramatic depăşesc 10 milioane de lei, de la început pînă acum”, a declarat ieri primarul George Scripcaru.

Mai puţine locuri, mai mult confort

Lucrările din ultima etapă de reamenajare a Teatrului Dramatic au început în luna aprilie şi sînt concentrate pe zona foaierului şi pe Sala mare. De altfel, la acest moment, jumătate din scaunele de la Sala mare a Teatrului „Sică Alexandrescu” au fost scoase deja, iar pereţii sînt în plin proces de refacere. Potrivit directorului Direcţiei de Cultură a primăriei Braşov, Cecilia Doiciu, „noile scaune care vor fi montate vor fi grupate diferit, astfel încît să fie mai confortabile şi permită un acces mai uşor spectatorilor”. „Fotoliile din Sala mare vor fi mai largi, iar distanţa dintre locuri va fi şi ea mai mare, pentru confortul spectatorilor. Primul rînd de scaune va fi scos, pentru că scena este prea înaltă, iar spectatorii nu aveau acolo o vizibilitate bună”, a declarat Cecilia Doiciu. În urma acestei reconfigurări a sălii, capacitatea va scădea de la 800 de locuri, cît era pînă acum, la 650 de locuri. Primarul George Scripcaru a declarat ieri că pînă în noiembrie, sala mare a teatrului va avea cu totul altă faţă, urmînd să fie reconfigurată şi reamenajată total. „Sperăm ca în noiembrie, cu ocazia Festivalului de Dramaturgie, să inaugurăm noua sală a teatrului”, a declarat primarul George Scripcaru.

Culori cît mai aproape de cele originale

În afara reconfigurării sălii, se vor face şi unele lucrări de acustică, susţin reprezentanţii primăriei, iar în hol şi în foaier se refac pereţii şi tavanul cu picturile şi culorile originale. De aceste lucrări se ocupă angajaţii de la RIAL, care au de făcut şi unele intervenţii foarte migăloase. „În permanenţă la teatru sînt între 10 şi 20 de oameni care lucrează. Sînt zone care necesită muncă mai calificată, aşa cum este cea de refacere a picturii de pe tavan. Pentru unele picturi am apelat la specialişti care să ne ajute să refacem culorile cît mai aproape, dacă nu identice cu cele iniţiale”, a declarat administratorul RIAL, Sorin Păltînea. În final, primăria va primi o garanţie de trei ani pentru aceste intervenţii la refacerea picturilor.

Spectacolele de la Sala Mare se mută la Operă

Pînă la finalizarea lucrărilor, toate spectacolele care se ţin în mod normal la Sala mare a teatrului vor fi găzduite de Opera Braşov. Deocamdată însă, actorii repetă încă la Teatrul Dramatic, în ciuda şantierului din sală. „Pe perioada lucrărilor de la sala mare activitatea curentă a teatrului nu va fi întreruptă. La Sala Studio spectacolele merg în continuare, după programul normal, iar spectacolele de la Sala mare se vor juca, pentru o perioadă, la Operă. Repetiţiile, în schimb, se fac deocamdată şi aici şi la Operă. Oricum, această investiţie este capitală şi trebuia să se facă de acum 20 de ani”, a declarat contabilul-şef al Teatrului „Sică Alexandrescu”, Mariana Hudişteanu.

Modernizarea Teatrului Dramatic a început în 2008

Lucrările de reabilitare şi modernizare ale Teatrului Dramatic au început încă din 2008, cînd au fost înlocuite centrala termică şi sistemele de încălzire şi ventilaţie. În acea primă etapă a reparaţiilor, în 2008-2009, s-au cheltuit 3,1 milioane de lei. Reabilitările au continuat în 2010, cu reparaţiile de la acoperiş, pe o suprafaţă de aproximativ 2.125 de metri pătraţi, cu hidroizolaţia terasei (1.750 de metri pătraţi) şi a faţadei posterioare. Investiţia din 2010 s-a ridicat la 550.000 de lei. În 2011 s-au refăcut în totalitate instalaţiile electrice în corpul administrativ al teatrului, s-a înlocuit tîmplăria, pardoseala, mochetele şi s-au făcut zugrăvelile aferente, s-au făcut igienizări şi modernizări la cele 12 birouri de la etajul V, la Sala Studio şi la cabinele actorilor de la etajul IV, precum şi la sala de protocol şi la alte două cabine ale actorilor de la etajul III. Tot în 2011 s-a reamenajat şi holul de intrare al teatrului, care a fost placat cu granit. Aceste lucrări din 2011 au costat 1,1 milioane lei. Anul trecut s-a lucrat la spaţiile de la etajul II (6 cabine ale actorilor, holuri, grupuri sanitare, casa scării), de la etajul I, de la mezanim şi de la parter. S-au reparat faţadele clădirii, s-a zugrăvit balconul şi s-au reparat spaţiile atelierelor de croitorie, pictură şi mecanic. Bugetul alocat anul trecut pentru lucrările de la Teatrul Dramatic a fost de 730.000 de lei.

Mai mulţi bani în 2013

În acest an, primăria alocă de trei ori mai mulţi bani pentru a finaliza lucrările multianuale. „Costul estimat al lucrărilor este de 2,38 milioane de lei şi vom încerca să identificăm resursele financiare necesare şi pentru a asigura echipamentele de scenă. Costul acestora a fost estimat la alte 2,2 milioane de lei. Lucrările sînt suportate integral din bugetul local. După ce finalizăm sala mare şi lucrările de interior care sînt în desfăşurare, vom realiza şi iluminatul ornamental al clădirii şi vom igieniza şi reamenaja parcul din jurul teatrului”, a declarat primarul George Scripcaru.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #28 on: April 14, 2013, 06:24:08 PM »
Lucrările de transformare a centrului istoric în pietonal încep după Paşte.



Sursa : http://newsbv.ro/2013/04/08/lucrarile-transformare-centrului-istoric-pietonal-incep-dupa-paste-vezi-planuri-edilii/

Proiectul de reabilitare a centrului istoric va continua în acest an, iar după ce se vor încheia Zilele Braşovului, care sunt programate a se desfăşura în perioada Paştelui, mai multe zone vor intra în şantier. Propunerea municipalităţii este de a transforma atât strada Michael Weiss, cât şi Piaţa Enescu în pietonal, pe modelul străzii Republicii sau Postăvarului.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, ne-a declarat că, lucrările se vor face etapizat, iar, prima dată, respectiv după data de 5 mai, se va interveni în zona Pieţei Enescu. „Se va scoate piatra cubică, iar reţelele care necesită reparaţii vor fi înlocuite, după care se va monta pavaj ca pe strada Republicii”, a explicat Sorin Toarcea. Staţionarea autovehiculelor în întreaga zonă va fi strict interzisă, ţinând cont că, până acum, în Piaţa Enescu erau prevăzute câteva locuri de parcare pentru riverani. Locatarii vor mai putea intra cu maşina în zonă doar temporar, în cazul în care nu au garaj, pentru a se aproviziona.

Fără asfalt, dar cu terase, pe Michael Weiss

După ce Piaţa Enescu va fi refăcută, utilajele vor intra pe Michael Weiss, unde practic trotuarele vor fi demolate, asfaltul va fi scos, iar pe întreg carosabilul va fi montat pavaj. Pe Weiss ar urma însă, să fie şi terase, dar faţă de anul trecut, pe axul central al străzii, respectiv pe unde acum pot circula autovehiculele care fac aprovizionarea magazinelor sau restaurantelor din zonă şi pe unde au acces riveranii de pe Weiss, de pe Republicii şi din Piaţa Enescu. Primăria Braşov a adoptat un nou regulament de funcţionare a teraselor care îi obligă pe comercianţi să folosească doar două tipuri de mobilier avizate de Comisia de Cultură, însă, şi în ceea ce priveşte dispunerea meselor vor fi câteva reguli stricte, astfel ca accesul auto să nu fie îngreunat, în special în situaţii de urgenţă.

Accesul cu maşina pe Republicii ar urma să se facă tot pe Michael Weiss, respectiv pe la intrarea dinspre Mureşenilor. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, ne-a declarat că riveranilor din Centru li se vor oferi parcări de reşedinţă în spatele Hotelului Aro, unde acum, o parte este parcare publică concesionată firmei P&P, iar o altă parte sunt locuri de reşedinţă. „Vom diminua numărul de locuri din parcare publică, astfel ca riveranii din Centru, care au avut locuri în Piaţa Enescu, să nu aibă probleme în ceea ce priveşte parcarea”, a asigurat Toarcea.

Piaţa Sfatului doar se cârpeşte

Totodată, şi în Piaţa Sfatului vor fi efectuate lucrări de reparaţii, însă edilii au renunţat la proiectul de modernizare a întregii zone. Iniţial, s-a dorit accesarea de fonduri europene pentru acest proiect, dar s-a renunţat deoarece unele lucrări sunt pe domeniu privat, astfel că proiectul nu era eligibil, iar, acum, reparaţiile se vor face cu bani de la bugetul local. „Nu vorbim de o înlocuire totală a pavajului, ci doar de reparaţii unde este necesar. Aceste lucrări se vor face pe porţiuni, astfel ca să nu împiedicăm accesul în zonă şi vor începe, după ce se vor finaliza cele de înlocuire a reţelelor electrice, unde mai este puţin de lucru”, a precizat Sorin Toarcea.

coco.serban

  • Officer
  • ***
  • Posts: 187
  • Karma: +11/-3
Re: [BV] Lucrari si proiecte diverse in Brasov
« Reply #29 on: April 23, 2013, 11:56:40 AM »
Braşovul are, în sfârşit, „parcare prin SMS”, dar… taxa este aproape dublă!

Sistemul de taxare a parcării prin SMS a devenit, într-un final, funcţional şi la Braşov, după ce fusese deja implementat în mai multe oraşe mari din ţară. Decizia modernizării acestui sistem a fost luată de către consilierii locali vara trecută, iar operatorul privat care are concesionat acest serviciu a reuşit, de curând, să implementeze noul sistem. Astfel, braşovenii sau turiştii care vor să achite taxa de parcare o pot face de acum trimiţând un simplu SMS cu numărul de înmatriculare al maşinii, urmând să fie înregistraţi în sistem.

Comoditatea se plăteşte totuşi, astfel costul achitării parcării prin SMS, cel puţin pentru o oră, este aproape dublu faţă de metoda clasică de plată, prin care o oră de parcare în centru este taxată cu 1,5 lei. Totuşi, este o alternativă bună pentru cei care nu au mărunţiş să plătească la parcometru sau nu vor să mai alerge după taxator. Astfel, costul de unei ore de parcare taxată prin acest sistem este de 0,4 euro + TVA, aproximativ 2,2 lei cu tot cu taxa pe valoare adăugată, dacă luăm în considerare un curs de 4,39 de lei pentru un euro, şi de 2,6 euro + TVA, pentru o zi întreagă, respectiv 14 lei cu tot cu TVA, faţă de 12 lei cât este în mod normal. Preţurile sunt similare cu cele din Târgu-Mureş.