Author Topic: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri  (Read 473 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.961
  • Karma: +2942/-588
Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« on: December 13, 2017, 08:45:43 AM »
Discutii despre parapetele de protectie (tipuri, caracteristici, tot ce este de dezbatut) si despre alte elemente de protectie de pe drumuri (stalpisori, catadioptrii etc).
« Last Edit: December 13, 2017, 08:47:15 AM by Ionut »
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.986
  • Karma: +853/-118
Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #1 on: December 13, 2017, 09:01:22 AM »
Apropo de Safence la Afumati, banuiesc ca lungimea limitata a tronsonului se explica prin "incredintare directa"? Pentru teste probabil.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.440
  • Karma: +2520/-1105
Re: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #2 on: December 13, 2017, 09:58:39 AM »
Diferenta de suprafata ocupata (reducerea benzii) intre New Jersey si Safence este de fix 74 cm.
New Jersey are 82 cm latime, iar safence are 8.

Instalarea de parapete median va lua din banda  0,58 sau 1,32. Si asta daca avem doar 1 linie pe axul drumului. In cazul in care avem linie dubla, parapetele va manca doar 0,38 sau 1,12.
Si eu sunt pt WRSB, dar haideti sa nu exageram spunand ca New Jersey va manca 1-1,5 m in plus fata de Safence.
-
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 894
  • Karma: +284/-104
Re: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #3 on: December 13, 2017, 10:22:29 AM »
Pe DN1 chiar avem 74 cm? Ca nu prea par...
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.246
  • Karma: +1251/-539
Re: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #4 on: December 13, 2017, 10:56:46 AM »
A zis diferenta, nu latimea totala. Problema mea cu New Jersey e masivitatea lor - cu cat par mai mari in ochii soferului, cu atat va fi tentat sa stea mai departe de ei. Deci in practica reala cred ca distanta medie mentinuta de soferi fata de parapet e mai mare la new jersey decat la WRBS. Si probabil si viteza mai redusa.

PS: comparatiile astea nu isi au rostul fara detalii de pret. Cat costa achizitia + montajul, pe fiecare tip in parte (New Jersey, metalic, cablu?)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 894
  • Karma: +284/-104
Re: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #5 on: December 13, 2017, 11:05:32 AM »
Si sa nu uitam si partea cu costurile de mentenanta... ca la noi, odata montate, nici naiba nu le mai schimba 40-50 de ani
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.246
  • Karma: +1251/-539
Re: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #6 on: December 13, 2017, 12:40:18 PM »
Costul de mentananta il consider mai degraba egal, caci aolo vorbim in primul rand de costul fortei de munca. Si nu ma refer neaparat la costul fortei de munca in zilele in care se face reparatia, cat la costul fortei de munca permanent, al celor care ar trebui sa verifice constant / continuu starea parapetilor.

Apropo, pe autostrazi cel putin, aceasta este sau nu este una dintre sarcinile celebrilor AXIS (si altii). Ca ii vad tot timpul circuland cu 30km/h pe banda de urgenta, deci ar fi in masura sa ofere rapoarte complete privind starea parapetilor. Fac asta, e trecuta in sarcinile lor?

safence

  • Youngster
  • *
  • Posts: 11
  • Karma: +10/-2
    • SAFENCE
Re: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #7 on: December 13, 2017, 06:40:49 PM »
Apropo de Safence la Afumati, banuiesc ca lungimea limitata a tronsonului se explica prin "incredintare directa"? Pentru teste probabil.

Nu Cristi a fost licitatie publica pe SEAP

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.440
  • Karma: +2520/-1105
Re: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #8 on: December 13, 2017, 11:05:00 PM »
si cati km de safence au achizitionat? Sa ne facem si noi o idee
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

safence

  • Youngster
  • *
  • Posts: 11
  • Karma: +10/-2
    • SAFENCE
Re: Parapetele si alte elemente de protectie pe drumuri
« Reply #9 on: December 13, 2017, 11:33:07 PM »
si cati km de safence au achizitionat? Sa ne facem si noi o idee

Au facut un test de 2 KM H1