[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

#30
Imagini din PMUD:

In primul rand sa notam problemele pe care incearca sa le rezolve:
- traficul infernal in Gilau (pe axa est-vest)
- traficul infernal in Floresti (pe axa est-vest)
- traficul infernal in Cluj (pe axa est-vest)
- traficul greoi la iesire din Cluj spre Dej (zona Aeroport-Apahida)

De aceea cred ca este mai usor sa vorbim despre trei sub-sectiuni:
   1. Subsectiunea Gilau-Floresti (nord - C9a + C9b)
   2. Subsectiunea Cluj (est-sud-vest)
   3. Subsectiunea Aeroport-Apahida

Traseul propus incepe de la vest de Gilau si ocoleste Gilaul pe la nord si se conecteaza cu A3 (nu dati cu parul asa apare in imagine si in PSFul din ~2008. Zona este foarte abrupta, ingramadita, nu stiu exact cum o sa faca acolo). In imaginea nr 2 sectiune notata cu C9a.

De la/langa nodul A3 de la Gilau, centura continua prin nordul Gilaului si a Florestiului pana la intrare in Cluj, in zona magazinului Cora. Sectiune notata cu C9b. Din ce inteleg, drumul apare dupa Somes, pe malul cu dealul, nu pe malul cu DN1.

De la magazinul Cora drumul merge spre sud intersectand (cel mai probabil denivelat) DN1 in zona magazinelor Practiker si Arabesque si urca prin zona Colina spre a se intersecta in spatele depoului Bucium cu drumul Sf.Ioan, dupa care intra in padure. Sectiune notata cu C9c.



Proiectul C9a alternativ se poate numi "centura de nord Gilau".
Proiectul C9b alternativ se poate numi "centura de nord Floresti (+partial Gilau)"
Proiectul C9c alternativ se paote numi "interconectare centura nord Floresti + GIlau cu Centura de Sud a Clujului (C5)"





Proiectul C5a reprezinta Centura de Sud a Clujului. Ea pleaca din zona Bucium (zona bazei sportive Unirea), urca prin padure pana in zona cartierului Citadela (unde este propus un nod) de unde intra iarasi in padure, ocoleste blocurile din capatul lui Edgar Quinet (aparent fara nod) si iasa din padure in zona strazii Campului. Dupa nodul propus cu Campului (si drumul de conexiune cu str. Frunzisului (varianta Zorilor) in zona curbei de la Lidl), centura continua prin Faget si se intersecteaza cu E81 (extindere Calea Turzii) undeva in zona livezilor. Centura continua sper capatul lui Brancusi, zona de intrare in Borhanci cu nod in acea zona, dar si inca unul intermediar in zona Buna Ziua Nord (str. Mihai Romanul). Dupa Borhanci urmatorul nod este in zona Sopor (dupa Iulus Mall) iar ultimul segment se termina in zona Selgros - spatele Parcului Logistic Transilvania. Aici trebuie si o trecere peste calea ferata.



Sectiunea C5b reprezinta legatura dintre Bulevardul Muncii (varianta nord-est) si centura de sud. Aceasta se va realiza (cumva) pe langa Parcul Logistic Transilvania, probabil traversare peste str. Traian Vuia (drumul spre Aeroport), pe langa serele existente, pod peste Somes si conexiune in capatul B-dului Muncii dupa depoul de tramvaie.



In continueare se propune largirea la patru benzi a drumului existent B-dul Muncii pana la Apahida.



Si ultima poza este din zona Floresti. Sus avem proiectul C9b, iar in dreapta jos este viitorul Spital Regional + viitoarea (pseudo) "centura de sud Floresti".



LE: Ultima poza nu e din PMUD (este de pe pagina de FB a lui Emil Boc)

transporter

Oare cum vor trece aceasta centura din zona Colinei din capatul Manasturului pana dincolo de Cora ? Acolo vor trebui sa traverseze o zona foarte dificila, cu mari magazine (Arabesque, Praktiker, Cora) si DN1 cu un trafic infernal la ore de varf. Practic nu vad cum ar putea sa il duca la nivelul solului, doar pe piloni. Insa si asa pe perioada constructiei cred ca vor fi niste zile infernale din punctul de vedere al traficului mai ales cand se vor monta grinzi sau ceva de genu. As aprecia daca cineva in domeniu poate sa ma lumineze cam ce scenarii sunt posibile acolo si cam la ce se pot astepta cei care traverseaza zona respectiva.

Bogdan_Cluj

Uite aici niste poze din zona. Mi-am pus si eu aceeasi problema acum 1 an:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=427.msg143000#msg143000

Pentru orientare: in prima si a treia poza se vede "paraul Valea Garbaului". In fata este Practiker si in fundal Arabesque. In prima poza in stanga in fundal este Cora.

PS: cine are drepturi (@Ionut?). Eventual sa mutam acel comentariu pe acest thread.

Ionut

Vrei sa mut acel mesaj aici? Nu sta bine si acolo? :)
Sau nu inteleg eu. :o

HVMihnea

Ma intreb daca sensurile giratorii de pe Calea Turzii vor face fata unui astfel de trafic. Deja se circula foarte rau pe acolo, daca mai adaugam si faptul ca multi vor alege sa mearga din Cluj in Floresti (pe la ora 6) intrand pe centura in zona Faget, cred ca vom avea nevoie de niste semafoare (in special la intersectiile cu Observatorului si Buna Ziua)

alexV

pentru cine e chiar interesat de detalii recomand o lectura in diagonala a Planului de Mobilitate  Urbana Durabila (PMUD). Contine studiu de trafic cu prognoze pe viitor. La trecerea peste DN de la Cora propune chiar 2 variante, si asta inainte de SF. Aceasta autostrada va trece prin mijlocul padurii Faget, un deal inalt si impadurit. debleu sau tunel?!

anticipez minim un an intarziere intre SF si implementare, fiindca daca SF-ul e gata la final de an, cand se face bugetul national pe anul urmator si trebuie taiate cheltuieli, guvernarea nu va lua proiectul cu bratele deschise la finantare, deci amana pe "la anul"

Bogdan_Cluj

Am pus comentarii in postarea de mai sus (cea cu poze), pentru cei care nu sunt din Cluj (rocklee :)) sau cei care nu isi dau seama ce reprezinta pozele.

@HVMihnea:
Uite aici masuratori (din PMUD) descriu clar ceea ce spui si tu:


@Ionut - ai dreptate, nevermind cu mutatul

dragos76

Quote from: HVMihnea on December 11, 2017, 10:22:59 PM
Ma intreb daca sensurile giratorii de pe Calea Turzii vor face fata unui astfel de trafic. Deja se circula foarte rau pe acolo, daca mai adaugam si faptul ca multi vor alege sa mearga din Cluj in Floresti (pe la ora 6) intrand pe centura in zona Faget, cred ca vom avea nevoie de niste semafoare (in special la intersectiile cu Observatorului si Buna Ziua)
Eu cred că majoritatea intersecțiilor centurii cu arterele de intrare în oraș trebuie proiectate cu intersecții denivelate. Eventual nu din prima, dar lăsat loc din proiect, și facute exproprierile necesare ca pe viitor să se poată face intersecții denivelate (cum a fost și cu centura din Oradea).

alexV

Proiectul de buget pe 2018 al municipiului




1) ce inseamna I si II in tablel?
2) oare la ce drum de legatura se refera? cumva toate micile bretele care se desprind din centura si se conecteaza cu strazile actuale?
3) cum vi se par sumele?

se pot trimite sesizarile, observatiile, punctele de vedere in perioada 12 ianuarie – 26 ianuarie 2018

TibiV

Quote from: alexV on January 15, 2018, 07:27:56 PM
1) ce inseamna I si II in tablel?
I - credite de angajament (promisiuni) - bani pentru care se pot angaja proiecte pe parcursul anului in curs, dar banii vor fi platiti efectiv in anul/anii urmatori
II - credite bugetare - bani reali, care pot fi platiti contractorului chiar in anul in curs
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

neobluenet

Quote from: alexV on January 15, 2018, 07:27:56 PM
2) oare la ce drum de legatura se refera? cumva toate micile bretele care se desprind din centura si se conecteaza cu strazile actuale?
Acest drum este cel pe malul nordic al Somesului, de la A3 catre Cora, apoi inspre sud, prin Faget, ocoleste Buna Ziua la sud si se leaga de centura actuala langa aeroport.

Bogdan_Cluj

Dar sumele din II sunt incluse in sumele din I, corect? Adica la centura in total nu sunt 9 milioane, sunt 5 (I) din care 4 sunt bani reali in 2018 (II) si doar restul de 5-4=1 sunt angajament.
Corect?

TibiV

#42
Aparent corect.

Daca te uiti in sutele de pagini de anexe din legea bugetului, exista tot felul de situatii.
I>II (promiti mai mult decat ai, dar faci totusi ceva si anul asta)
I<II (anul asta faci multe, dar le promiti ca le dai si anul viitor ceva, de exemplu pentru finalizarea lucrarilor)
I=II (angajezi creditele anul asta si le si platesti anul asta)

Cheia este sa urmaresti si esalonarea pe urmatorii ani in corelatie cu durata estimata a proiectului.
Este destul de complicat la proiecte care se vor intinde pe 4-5 ani.

Creditele de angajament de anul asta ar trebui sa devina credite bugetare anul viitor la o lucrare care se estimeaza ca va dura 2 ani.
Dar nu stie nimeni in mod sigur daca la anul BUGETUL va avea destui bani ca sa ii acorde efectiv....
Stim mii de cazuri in care lucrarile s-au taraganat ani de zile pentru ca mereu a aparut ceva "mai prioritar"....

Asta este motivul pentru care toti cei care cunosc mecanismele bugetare spun ca aceste "credite de angajament" sunt ca expresia "sunt posibilitati care se poate, si posibilitati care nu se poate".... :(

Iata cum arata o planificare multi-anuala, din care intelegi ca (in cazul proiectului resspectiv) oamenii nu vor avea pasaj la Domnesti nici in 2022:


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bogdan_Cluj

Mersi de clarificari. O sa (re)citesc deseara mai cu atentie :)

Intre timp:
Întâlnire de lucru pe tema Centurii Metropolitane a Clujului

Împreună cu domnul Ioan Aurel Cherecheș, prefectul județului Cluj și cu domnul Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, am avut astăzi o întâlnire de lucru cu reprezentanții instituțiilor publice și private care urmează să avizeze documentațiile tehnice pentru Centura Metropolitană a Clujului.

Mai multe informatii si poze aici:
https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/posts/1601291199959699

alexV

Quote from: neobluenet on January 15, 2018, 08:45:08 PM
Quote from: alexV on January 15, 2018, 07:27:56 PM
2) oare la ce drum de legatura se refera? cumva toate micile bretele care se desprind din centura si se conecteaza cu strazile actuale?
Acest drum este cel pe malul nordic al Somesului, de la A3 catre Cora, apoi inspre sud, prin Faget, ocoleste Buna Ziua la sud si se leaga de centura actuala langa aeroport.

pai tocmai ai descris toata centura. in poza cu bugetul am decupat randurile relevante pentru centura. vezi la randul #25 ca au alocat buget pentru toata centura, de la Gilau la Apahida.

si atunci intrebarea mea e: la ce se refera randul #5 drum de legatura intre Centura si Cluj ?