Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

flashu74

In urma unor discutii ce au avut loc pe forum cu ceva timp in urma, mi-am satisfacut si eu curiozitatea referitoare la trafic in zona intrarii in A1 la Soimus. Am numarat de mai multe ori in perioada noiembrie-decembrie,  in intervalul 12-17, in zile diferite, timp de 10 minute. Nu am notat rezultatele dar pot sa va spun ca nr de masini in 10 min a fost intre 100 si 140. In data de 21.12.2017, ora 13 am numarat cel mai mult- 272 /10 min. Veneau multi in tara.

cristi5

#31
Multumim pentru masuratori!

272 pe 10 min este foarte mult, probabil e un maxim in ora respectiva (vezi secventa mai jos), altfel ar fi 1600 pe ora, oare cate dintre ele vin de pe DN68A? Acolo mai sunt fluxuri si dinspre Brad, Valea Muresului si Deva, dar cred ca sunt mici in comparatie.

Pentru comparatie am calculat si eu nr de vehicule (nu PCE!) pe 10 minute (coloana I), media este 93 de vehicule dar varianta este mare, intre 60 si 120.

LE: Secventa mea la fiecare 10 min e asa: 103, 82, 111, 109, 87, 108, 58 (!), 90, 87, 76, 105, 109.
Deci e greu de stiut daca cele 10 minute sunt o valoare mare sau una mica fata de traficul din acea ora sa zicem. Fireste, e mai bine decat nimic.

danutzu_1069

#32
Quote from: TibiV on December 29, 2017, 11:49:41 AM
O masina de verificaare rovigneta este legata de baza de date CNAIR, si stie ca numarul X este al unui autoturism, numarul Y al unei dubite si Z al unui camion.
Off-line nu ai cum sa faci distinctia, deci ramane la numaratoare manuala "cu ochiul"...
O singura observatie, camerele mobile pentru verificare roviniete, functioneaza off line.
La sfarsitul zilei, se descarca la sediu, in retea, si se analizeaza.... candva.

Am avut la un moment dat caietul de sarcini pentru "upgrade" la nr de camere fixe si mobile.... dar este "deep hide on one of my hardrives"
:lol: :lol: :lol:


cristi5

#34
Cerintele ingineresti pt un astfel de sistem ar fi cel putin:
- sa separe traficul dintr-un sens de celalalt. inclusiv daca o masina se afla in depasire
- sa distinga TIRulrile de alte vehicule
- sa functioneze si ziua si noaptea

Un senzor de miscare sau de distanta (chiar profesional) nu satisface prima cerinta, nici a doua. Exista fireste senzori profesionali care se instaleaza in asfalt dar nu avem astfel de posibilitati.

flashu74

Da. E clar ca in ce am facut eu eroarea poate fi f mare. La mine a fost mai mult o curiozitate pe care cu oarecare aproximatie am reusit sa o rezolv.

cristi5

#36
Quote from: cristi5 on December 29, 2017, 10:18:22 AM
Despre accidentele din amonte, API va intreba la Politie la ce ora au avut loc, unde, si daca s-au inchis benzi, si cam cat timp, etc. Dar pentru moment stim urmatoarele:
- inainte de ora 12 a avut loc la Cosevita un accident mortal, pare a fi o ciocnire pe contrasens (autoturism intrat sub TIR)
- o masina plecata din Timisoara la 16:20 inca nu ajunsese la Deva dupa 4h20min
- din masina au fost numarate 5 accidente, din care unul este perceput (de cei din masina) ca sursa cozii de 5 km de pe A1

Cateva detalii. As pune si imagini dar incarcarea pe imgur.com nu merge (!!)




- viteza medie indicata de autoturismul plecat din Timisoara este 32 km/h. Asta inseamna ca in 4h20min a parcurs 139 km, deci a trecut prin punctul de observare a lui rocklee dupa incheierea filmarii (deci nu stim cum era traficul atunci in Abucea)
- punctul de plecare e in nordul Timisorii, de acolo se face 53 min pana la 5km inainte de nodul Margina (vezi mai jos), 85 km. Rezulta ca de la inceputul ambuteiajului la Margina a facut 54 km in 3 ore si 27 min (viteza medie 15 km/h), incepand cu ora 17:33, adica ora de la care rocklee a inceput filmarea la Abucea.
- soferul a trimis un mesaj astfel:
Quote
Unul mai devreme cu ceva camion dar a durat o gramada de timp sa curete si s-a format coada pana la 5km inainte de iesirea de pe autostrada. Unul imediat dupa iesire un golf sarit in sant unul pe o curba mai incolo un fabia a intrat in curbele alea mari sub un tir, unul la o depasire intre un opel si un ford fiesta s-au sters si au umplut soseaua de sticla sparta si al cincilea nu mai stiu ca eram stresati deja

Poate "unul mai devreme cu ceva camion" sa fie accidentul mortal? Inseamna ca s-a circulat pe o singura banda (sau pe niciuna) aproape 5 ore. "Fabia sub in TIR" nu este accidentul mortal, pt ca masina din accidentul mortal a fost un Fiat.

Afara de accidentul mortal, nu stim inca cate din celelalte 4 accidente au avut loc inainte ca masinile pe care le-am vazut in filmare sa treaca pe la locul accidentului. Dar stim sigur ca a fost cel putin un accident care a influentat traficul pe care l-am vazut. Vom afla mai precis cand/daca raspunde Politia.

Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#37
Quote from: pasadia on December 29, 2017, 12:44:54 PM
1. in mesajul precedent ai spus de un maxim de 1300 vehicule la o viteza de 90km/ora pe un drum 1+1. DN68A nu ofera insa conditii de 90km/h ci mai degraba de 60km/h (localitati, multe curbe, asfalt prost, etc...). Prin urmare tind sa cred ca pe un drum de genul acesta maximul ar fi si mai mic de 1300. Tu ai masurat 900, ceea ce arata totusi ca drumul e aproape de maxim.

Da, dar asta nu inseamna ca nu ofera conditii de flux 1300!!! Viteza si fluxul nu sunt in relatie directa.

Daca se respecta regula "distanta de siguranta in metri egal cu nr de km/h", de exemplu flux cu viteza 50 km/h, un vehicul la 50m, densitate 20 vehicule pe kilometru. Fluxul este 50*20=1000 de vehicule pe ora. Asta se intampla pt orice valoare a numarului de km/h. Practic 1300 de vehicule pe ora inseamna ca se lasa distanta de siguranta cu 30% mai mica (in medie), la orice viteza (de exemplu vehicule care depasesc, ele sigur nu vor respecta distanta de siguranta)

La un ambuteiaj cu 2m intre vehicule, deci un vehicul la 7m= 142 vehicule pe km, viteza 10 km/h, capacitatea este 1400 vehicule pe ora! Sigur ca o astfel de coloana este foarte sensibila la orice franare, practic zeci de vehicule vor opri, si fluxul va scadea instant. De exemplu la trecerea la nivel Ohaba.

Judecand si dupa fluxul de 272 vehicule la 10 min vazut de flashu74 si dupa ce am mai vazut pe drumuri 1+1 in ambuteiaj (in Romania si Norvegia), eu sunt tot mai convins ca fluxul maxim al DN68A este mult peste 900.

In schimb, odata ce traficul a intrat in ambuteiaj. fluxul e limitat de problema de acolo... Daca pe langa un accident trec 10 masini pe minut, 1 la 6 secunde, atunci vom vedea flux de 600 vehicule pe ora (900 PCE in cazul nostru)... Daca un ambuteiaj se pune in miscare, 6 secunde pe vehicul pt pornire nu mi se pare neverosimil. Eu cred ca asta vedem pe colectia de date din 22 dec: flux limitat de plecarea din ambuteiaj.

Iesirea din ambuteiaj se vede foarte bine aici (ora e 17:41)


Daca traficul ar fi prea mare pt DN, nu s-ar trece la verde, ar ramane macar galben pe o distanta lunga. Dar aici se vede ca odata vehiculele trecute de sursa ambuteiajului, devine verde, chiar daca vorbim de serpentinele de la Cosava... Practic daca nu mai erau alte ambuteiaje spre Ohaba, vehiculele trecute la 17:41 de serpentina Cosava sunt la vreo 30-60 min de punctul de observatie din Abucea si probabil se vad pe video... Masina plecata din Timisoara era inca in coada de pe A1 la ora aceea.

Si cred ca mai vedem ceva problema noua in amonte, care incepe sa se manifeste prin scaderea fluxului de la 900 la 700 de vehicule-echivalent de la prima la a doua ora. Spre deosebire de ora 17:41, pozele trimise din masina din Timisoara arata ambuteiaj de la Margina pana cel putin la limita de judet, deci ceva s-a intamplat in zona respectiva.

Cred ca aceasta problema se vede in setul de date. Avem cateva perechi de minute cu zero vehicule: 18:08-18:10, 18:18-18:20 (aici pare a fi o pauza creata de un transport special), 18:42-18:45 (3 minute cu zero vehicule!). La 18:45 fluxul nu creste brusc cum creste dupa 18:20, cand avem maxim pe 5 min in cele 2h (117 PCE), traficul pe 5 min e la valori de 55-80 PCE (apoi scade!), deci nu vorbim de un "moving bottleneck" ca acel transport special. Deci cred ca la 18:42 s-a propagat pana la Abucea "unda de drum gol" a unui accident din amonte. Privind pe serii de 10 min in PCE, avem:
- 165, 134, 168, 146, 129, 155,
- 85 in cele 10 minute care cuprind "golul"
- 127, 107, 81, 135, 144.
Cred ca traficul e semnificativ redus dupa "gol", si pare ca incepe sa-si revina pe final.

Quote from: pasadia on December 29, 2017, 12:44:54 PM
As fi sugerat data de 19 sau 20 decembrie pentru o masuratoare mai interesanta (iar pentru repetarea expeimentului as sugera o zi de miercuri din martie (de obicei iarna, ianuarie - februarie sunt lunile cele mai "moarte" pentru transportatori)

Interesant! E mult mai ieftin de repetat experimentul daca cineva care merge in sens invers conduce 30 min si filmeaza cu un dashcam. Sper ca cei care au aceasta posibilitate sa tina seama de sugestia ta!

Quote from: pasadia on December 29, 2017, 12:44:54 PM
3. Daca calculez bine MZA-ul pe datale tale acesta ar fi cam de 14500 (900*2*8 )

MZA nu se poate calcula dupa traficul dintr-una din cele mai traficate zile. In formula se pune media fluxurilor maxime din toate zilele anului. Daca traficul e uniform (de ex. pe DN2 poate ca e) atunci fluxul maxim dintr-o zi este o indicatie buna pt MZA, dar la un trafic variabil cum cred ca este DN68A,  nu cred ca e cazul.

cristi5

#38
Quote from: pasadia on December 29, 2017, 12:44:54 PM
@ cristi: as prefera daca ai face si interpretarea tot tu. Macar una de inceput, ca sa stim cu ce te vor contrazice ceilalti ulterior. Asa, ca prime observatii din partea mea:

La ora asta intepretarea mea e asa:
- am vazut un trafic limitat de plecarea din ambuteiaj. Ambuteiajul se datoreaza accidentelor.

- mi se pare criminal ca in zile in care stii ca vei avea varf de trafic si stii ca unii din soferi au condus mii de kilometri pe autostrada sa lasi traficul pe DNul in care se descarca autostrada sa se desfasoare ca de obicei. Parerea mea e ca in zona de traversare Cosava-Ohaba depasirea vehiculelor care merg cu mai mult de 30 ar trebui interzisa cel putin in zilele in care se asteapta mult trafic, sau permanent dupa deschiderea LD3. Din cele 5 accidente, cel putin doua (inclusiv cel mortal) sunt in depasire. 2-3 din accidente sunt la urcarea spre Cosevita, unele chiar la iesire de pe autostrada. Acolo trebuie luate masuri, sa iti inchipui ca oamenii vor circula "ca pe orice DN" dupa ce vin obositi si orbiti de viteza dupa zece ore pe autostrada, mi se pare de o nepasare fara seaman. Exista semne de circulatie electronice (variabile). Cand traficul de pe A depaseste o anumita valoare, se poate interzice depasirea si se poate limita viteza maxima. Sau permanent, nu cred ca moare nimeni pe Cosava-Ohaba daca nu depaseste.

- e clar ca zona de DN trebuie scurtata tocmai pt a reduce frecventa accidentelor. Un sofer va renunta la depasire (regulamentara sau nu) daca stie ca mai are de asteptat 15 min pana la autostrada. Din pacate nu e loc de separare de sens, ca as propune si asta. Linie dubla continua rezonatoare e o solutie.

- am invatat multe despre trafic cu acest exercitiu dar tot nu am de unde sa stiu cat ar fi fost fluxul de trafic in lipsa accidentelor. Poate capacitatea DN ar fi fost depasita usor de traficul de pe A, caz in care am fi vazut coada la iesirea Margina chiar in lipsa accidentelor. 

- deocamdata singura sursa majora de ambuteiaj cred ca nu e traficul ci accidentul. Nu sustin aceasta varianta dar nu pot sa nu observ, ca alti colegi, ca cu masuri draconice de siguranta care sa evite accidentele (deci ambuteiajele) cu orice pret, si cu intretinere decenta, Margina-Holdea poate rezista inca multi ani.

- un DN la ambuteiaj are capacitatea sub a unui half-profile 2+1 la 110 km/h, si aceeasi capacitate cu a unui half-profile 1+1, dar cu viteza mult mai mare (cu probabilitate de ambuteiaj mult mai mica din lipsa obstacolelor si raritatea accidentelor).  Deci half-profile in zona tunelurilor imi pare in continuare suficient, pana cand vedem coada la iesirea A1 Margina si coloana compacta pe DN macar cate o ora in minim 30 de zile pe an.

dumbravaandrei

Sa nu uitam si de starea drumului. Trebuie reabilitat, trebuie consolidat si de lucrarile astea cam e nevoie sa fie facute in urmatorul an...

cristi5

#40
In primul rand sa nu uitam de LD3, blocat in Holdea... Oare cum doarme dl Ionita cand vede  intr-o zona de 10 km 5 accidente intr-o zi, din care unul mortal?

Si sa nu ne abureasca ca accidentele au fost pe Holdea-Margina. Daca soferul stie ca peste 15 min are autostrada iese din modul "haiducie fatala".

Dar sigur, sa lasi asemenea gropi pe un drum care e practic parte din A1 (prima autostrada a partiei) mi se pare "adding insult to injury", come si dice pe romaneste?

cristi5

#41
Am sa pun in acest post site-uri cu cifrele de trafic din tarile civilizate, in care cifrele de trafic sunt publice.

Franta: http://www.infra-transports-materiaux.cerema.fr/IMG/pdf/carte_circulation_2011.pdf

Suedia: http://vtf.trafikverket.se/SeTrafikinformation#  (alegeti TFK sus)

Norvegia: https://www.vegvesen.no/vegkart/vegkart/#kartlag:geodata/vegreferanse:321530.7763949:7041664.5499958/@643112,6967975,4

*in progress*

nenea_hartia

^ BELGIA
Flandra + Bruxelles în 2016. Rapoartele din anii precedenți se pot accesa aici. Ca de obicei, francofonii sunt mai leneși, cel mai nou recensământ din Valonia pare să fie cel din 2010.

Am găsit și un recensământ general din 2009, probabil e ultimul. Ulterior au fost înființate agenții de drumuri separate în Flandra și Valonia (sistemul federal belgian e uneori extrem). Se publică totuși anual cifre globale privind numărul de vehicule sau kilometrii parcurși anual per tip de vehicul.

LUXEMBURG
Datele din 2016 sunt modelate aici (zoom pe hartă pentru a vizualiza Media Zilnică de Autovehicule (MZA) și Media Zilnică de Autovehicule în Zilele Lucrătoare (MZAZL) pentru fiecare segment de drum).  Sunt disponibile și datele din 2015 sau 2012, plus o listă cu poziția contorilor de trafic. În această listă fiecare contor de trafic are un număr. Un clic pe acest număr deschide o pagină cu o hartă a poziției contorului și cu mai multe opțiuni de căutare a informațiilor înregistrate de contor. Există posibilitatea de căutare după dată și după direcția de mers, iar utilizatorul, apăsând butonul ,,Afficher", poate vizualiza traficul zilnic, săptămânal, lunar, evoluția generală a traficului sau un tabel comprehensiv.

POLONIA
Ultimul recensământ e din 2015. Harta alcătuită pe baza lui e aici. Sunt publicate în amănunt inclusiv legile și metodele de calcul care au stat la baza recensământului.

Ca idee, am răsfoit puțin site-ul oficial al companiei de drumuri poloneze. E uluitor ce cantitate uriașă de date și la ce nivel de detaliu se pot găsi informațiile acolo!

UNGARIA
Ultimul recensământ e din 2016. Datele din anii anteriori, începând cu 1995 (!), sunt publicate aici.

ESTONIA
Ultimul recensământ e din 2016, însă de aici se pot descărca toate recensămintele începând din 2003. Iar de pe această pagină în engleză aflăm că Administrația Rutieră din Estonia desfășoară anual recensăminte de trafic în conformitate cu statutul său de bază. Desigur, CNAIR are cu totul alt statut... :bash:

LITUANIA
Ultimul recensământ e din 2016. Hărțile modelate după el sunt aici. Datele din anii anteriori, începând cu 2013, sunt publicate aici. Cantitatea de informație nu e foarte mare, dar nici Lituania ca țară.

MAROC
Recensămintele rutiere din 2014, 2015 și 2016 sunt postate transparent pe site-ul oficial al Ministerului Transporturilor (clic pe ,,Recueil du trafic routier"), însă și cele mai vechi se pot găsi ascunse prin alte articole de pe site. Spre exemplu cel din 2013 sau cel din 2011.

frunzaverde

#43
Cehia:

Publicat de directoratul national de drumuri (RSD), date din 2016, inclusiv comparatie vizuala cu 2010. Date istorice din 2010, 2005 si 2000: https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silnice-a-dalnice/Scitani-dopravy

Direct harta: https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/23b634b7-c224-4e0f-8e83-b9b532470ab7/pentlogram-2016.png?MOD=AJPERES

Interesant e ca fac diagrame de trafic identice din 2000 pana acum, care se pot suprapune foarte frumos. Datele pre-2000 (pana in 1959) la cerere.

Slovacia

Publicat de Administratia Slovaca a Drumurilor (SSD) prin Banca de Date a Drumurilor (CDB).

Recensamantul in forma detaliata e disponibila aici: http://www.ssc.sk/sk/cinnosti/rozvoj-cestnej-siete/dopravne-inzinierstvo/celostatne-scitanie-dopravy-v-roku-2015.ssc

SSD le publica doar in format detaliat, kraj cu kraj (judet cu judet) si ultra-detaliat, localitate cu localitate. Pentru hartile de ansamblu, dati click pe fiecare kraj dorit, si selectati harta VUC. De exemplu, pentru regiunea Trnavsky : http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2015/tt/scitanie_vuc_tt_2015.pdf

O harta de ansamblu, doar pentru drumuri europene, e publicata de ONU (UNECE) aici: https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp6/census2015/road/Slovakia_mapa_EHK_A4_.pdf

Date din 2015, recensamintele vechi sunt disponibile la cerere, dar nu sunt comparabile direct cu alte recensaminte sau cu cele mai recente, pentru ca foloseau alta metodologie, non-UNECE (de ex. masurau trailerele cu remorca ca doua vehicule fizice).

Germania:

BASt (Institutul Federal de Cercetari Rutiere) publica cifre de trafic; se fac recensaminte la fiecare cinci ani. Datele complete si harti sunt disponibile aici: http://www.bast.de/DE/Statistik/Verkehrsdaten/2015/Manuelle-Zaehlung.html?nn=625790

Turcia:

Date de la UNECE, 2015:
https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp6/census2015/road/Turkey_map.pdf

Serbia

Recensamant 2015 harta: http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/brojanje/2015/mreza-drzavnih-puteva-saobracajno-opterecenje-u-2015.pdf

Format tabelar detaliat pe puncte de recenzare, pentru toate drumurile din Serbia. Date din 2016. Pentru drumuri din clasa IA si IB, recenzare continua in punctele marcate cu АБС (colectare de date automata) si НП (colectare de date automata prin taxare), recenzare manuala la 5 ani in punctele marcate cu ПРБ si ocazionala in punctele marcate cu ПАБ. Datele marcate cu ИНТ sunt interpolari statistice: http://www.putevi-srbije.rs/index.php/sr/brojanje-saobra%C4%87aja

Datele sunt disponibile anual, pentru punctele recenzate automat, si pentru 2015 recensamant complet.

Si date de la UNECE, 2015:
https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp6/census2015/road/Serbia_E_roads_-_finalna_karta_sa_Kosovom.pdf

Bulgaria:

Astia pare ca si-au deschis complet recensamantul printr-un API dedicat, astfel incat orice persoana interesata sa aiba acces la el. Bineinteles, vorbim de Bulgaria, prietena vesnica a Romaniei, documentatia si datele sunt ascunse bine, si documentatia e doar in bulgara: https://opendata.government.bg/en/.

Dar din fericire cineva a facut o aplicatie interactiva pentru recensamant: https://experiments.nyordanov.com/traffic/

Selectati 2016-01-01 - 2016-12-31 si Average daily load.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

andrei@buc

in victoria (australia) datele sunt puse pe arcgis si se gasesc aici: https://vicroadsopendata-vicroadsmaps.opendata.arcgis.com/ au si api si pot fi folosite sub creative commons