News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Am retinut ca se poate adapta orice model nou la acest sistem. Probabil te mai costa niste bani dezvoltarea (in caz ca nu s-a mai facut adaptarea pe modelul pe care il vrei tu).

Am mai retinut ca pare ieftin, dar este foarte scumpa:
De la 26.000 eur modelul cu autonomie de 500 km (care sunt vreo 400 real). Cred ca "de la" sunt optiunile Daciei initiale gen bara de protectie in aceeasi culoare cu caroseria etc.
Noul Leaf este 29.000e cu autonomie 400km (cam 320 real) dar cu multe optiuni.
Nissan Vs Dacia / masina direct dezvoltata a fi electrica, adaptare la electric.
Nissan poate prima voucher rabala+ deci devine 19.000e.
Hmm. Oare ce sa alegi?

cristi5

Mda buna intrebare. Nu stiam ca iese Leaf asa ieftin. Leaf are 40 kwh, astia ofera 45 :)

Mai zicea ca curentul costa 6 RON/100 km. Pare cam putin.

voicul

Noul Leaf e mai ieftin cu 700$ decat vechea generatie.
19.000 e pret dupa scadrea valorii rabla+ de anul asta (posibl chiar vreo 18.000e). La anu e posibil sa nu mai existe programul.

Si eu parca aveam calcule cu 12 ron/100 km.
Depinde cum au calculcat ca si termicele, la vale si cu vant din spate ... ei bine, surpriza, nu consuma!

panzer

Depinde f mult cum faci calcul. In oras cu franari dese si fara consum la stop. Sau pe Autostrada cu 140kmh constant.

In review-ul lui Zoe se vad diferente f mari de consum intre cele 2 situatii extreme.
Consumul instant la 130 km/h este de 31 kw. Bateria este de 40 kw si cum ultimii 10-15% e posibil sa nu ii mai poti scoate din baterie rezulta ca la limita faci 100 km cu 40 kw. Inmultesti cu 0.6 lei = 24 lei / 100 km.
Invers in oras cu regenerare poti sa faci 330 km cu un "plin" de 40 kw. De unde scoti 7.3 lei/100 km.

Exact cum spunea poetul: "Avantajele vin cu dezavantaje iar Dezavantajele vin cu avantaje!"

Motiv pt care eu tot calculez ce si cum cu PlugIn Hybride. O baterie de 10 kw e suficienta pt oras/ambuteiaje. Problema majora este fiabilitatea, inca nedemonstrata. Masinile sunt destul de complicate: motor termic, dublu ambreiaj + toata partea electrica. Si pretul. Peste 30.000 euro. Si greutatea care afecteaza dinamica.

Nu mai scrie nimeni nimic de Fuel Cell. Honda, Hyundai si BMW trag destul de bine aceasta directie, tehnologic deocamdata si doar si ca Proof of Concept. Insa progresele pe care le fac sunt uimitoare. Ultimul Tucson FCEV are un range estimat de aprox 600 km. Din pacate si aici pretul e rupere. Honda Clarity Fuel Cell trece de 60.000 us$.

voicul

De FCEV nu prea se aude nimic, pentru ca nu prea sunt stiri pe tema asta (adica nu in RO sau nu le-am vazut eu).

Daca pe parte electrica avem ceva statii si se mai face, la FC eu nu stiu de nici o statie in RO. Deci cum sa alimentezi?
Pretul: la 60.000$ pentru o Honda, mai bine o Tesla de 1 an :)

voicul

#35
1. Din intamplare ajung intr-o masina hybrida. Mi se parea mie ca nu aud nimic. Superba experienta. Mergea motorul ala termic de abia il auzeai.
Ce vrei: pornit la 4 grade si baterie care tine 2 km (cam atat tin hybridele normale)
Pe mine m-a amuzat: sa ajung prima data intr-o hybrida si tot cu termic-ul sa merg, dar mie imi re-confirma:
Iti iei hybrida sa zici ca esti mai "eco", nu ca sa reduci costurile (desi la un moment dat e posibil si asta) SAU daca e motor de peste 3l (platesti doar 5 - 10% impozit pe masina, din minim 4300 RON)

2. Legat de e-pedal (One Pedal Driving) - nu iti trebuie electric sa ai optiunea.
Nu e chiar acelasi lucru, dar orice sofer poate sa se foloseasca de idee.
Daca vezi ca la 500 de m e semafor si abia s-a pus rosu, ce logica ai sa accelerezi?
Reduci astfel consumul, deci mai putina poluare.

Desi intentia mea e cea de sus, frustrez pe multi mergand asa (in general stiu sincronizarea semafoarelor si las masina sa decelereze cand vad ca e rosu sau nu o sa mai prind verde), pentru ca multi in RO vor sa fie primii. Chit ca primii la STOP. Nu se castiga nimic, dar ei vor sa ajunga repede ca sa poata sa stea, DAR sa stea repede la STOP!

TibiV

Quote from: voicul on November 13, 2017, 09:03:33 PM
Daca vezi ca la 500 de m e semafor si abia s-a pus rosu, ce logica ai sa accelerezi?
Reduci astfel consumul, deci mai putina poluare.

Desi intentia mea e cea de sus, frustrez pe multi mergand asa (in general stiu sincronizarea semafoarelor si las masina sa decelereze cand vad ca e rosu sau nu o sa mai prind verde), pentru ca multi in RO vor sa fie primii. Chit ca primii la STOP. Nu se castiga nimic, dar ei vor sa ajunga repede ca sa poata sa stea, DAR sa stea repede la STOP!

:cheers:
Ma bucur ca nu sunt singurul... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Am gasit si exceptii pentru ZOE: platesti masina si atat (fara contract de leasing). Sunt masini achizitionate cu tot cu baterie de la inceput. Erau 3 acum sunt doar 2 si sunt in RO. Probabil ca se mai aduc daca se vand.

Pret: de la 11500e (inainte de negoicere) masina 2013 - 50.000km - ZOE Intense.
Ramane problema autonomiei date de o baterie care are doar 22kw.

voicul

Musk spune ca 0-100: 1.9s - cea mai rapida masina de serie si prima care trece sub 2 secunde.


Mihai_C_Radu

Surpriza cu acest roadster e legata de lansarea primului camion electric Tesla... cu autonomie de 643km dupa incarcare de 30 min... :o :o

"Mr Musk said the Tesla Semi would be able to travel 643km (400 miles) after 30 minutes of charge at one of Tesla's new mega-chargers."
http://www.bbc.com/news/technology-42021713

voicul

Eu stiam ca 90 e viteza maxima la camioane * 8h - 720km. Dar (cred) ca cele 8h nu ai voie sa le faci fara o pauza de 30 de min + ... deci autonomia este numai buna pentru 1 sofer/mers 1 zi.

Mihai_C_Radu

#41
^^ mai multe detalii in articol... se vorbeste si de autonomie de 500mile cu baterie incarcata complet... adica 804.672km... ;)  ;mai tinem cont si ca viteza aceea de 90km/h nu e viteza medie de operare...

Ma rog, detalii... hai sa vedem intai "pricetag"-ul si schema de cheltuieli intretinere si functionare... abia dup-aia vorbim de succes comercial al produsului...

Roadster-ul in schimb, s-ar putea sa fie o "trasneala" f reusita... :lol:

Oricum, dupa cum stiti, Tesla au mari pb cu capacitatea de productie pt model 3... cum vor face loc in 1-2 ani acestor noi produse in programul de productie fara extindere masiva de capacitate... vom vedea...

voicul

#42
Problema reala la Tesla este ca nu prea poate sa livreze masini. Au pierdut 50.000 de comenzi (poate si mai mult, dar asta e ultima cifra pe care o stiu eu) pentru model 3.
E cool, e misto, dai banii, da nu ai masina.
Plus e tragic ce e acolo la nivel de cifre: pierderi de pana la 16 mil$ pe zi.

Sigura solutie pentru mentinerea bulei: sa lanseze lucruri si mai tari (camioane, roadstere, etc) - adica sa capteze atentia si sa mentina visul, in speranta ca pana la urma rezista pe piata.

L.E.
Acum m-am uitat si eu la alte specificatii Roadster:
Baterie 200kw ... adica autonomie de .... 1000km!

Cristi N

#43
Specificatiile sunt foarte interesante: autonomie, acceleratie, cuplu, costuri sau fiabilitate si aici mai e un aspect spre deosebire de pana acum cifrele nu mai sunt obtinute in conditii ideale, Musk se lauda ca ar fi worst case. :o


Cred ca in curand producatorii clasici vor fi fortati  sa isi schimbe modul de a proiecta masinile si probabil in urmatorii 10 ani 70-80% din masinile noi vor fi electrice.

voicul

Nu prea are cum sa fie altfel. Macar PHEV sa fie. Volvo din 2019 o sa aiba doar motoare electrice sau hybride.

Daca la Leaf de 60kwh ai NDEC 500km, si vreo 400 reali, la 200kwh - ar fi vreo 1400km in conditii reale?
Probabil mai putin ca nu ti-ai luat o masina ca asta sa pleci mai incet decat un biciclist de la stop :)