Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Tesla vine cu bateria de 220kwh azi sa iti ia banii, peste 3 ani sa iti aduca masina.
In rest bateriile Tesla sunt pe la 600km reali (alea mari) si 400 cele normale.

Leaf 2018: 60 kwh - 600 km NDEC, 500 reali.
500 mers la 130km vine vreo 4h de mers.
Aici pot sa ma insel in privinta altora, dar dupa 4 ore de mers, sa stai 30 de min sa mai incarci pentru 200 km nu mi se pare mult (unde importanta este pauza necesara dupa condus de 4 ore - daca reuseste cineva sa stea atat in scaun fara alta pauza). Dupa care mai ai inca 1.30h de mers la 130 ... dupa care ai deja 6 ore se mers.
Mi se pare ca e mult decat necesar pentru 95% din drumurile pe care oamenii le fac in mod normal.

Raman la pararea ca in 2 - 3 ani autonomia bateriei Tesala nu va mai fi un avantaj.
Desigur ca e bine sa ai cat mai mult, dar cand acesta vine in raport 100.000$ vs 27.000$, cred ca 99% vor alege a 2-a varianta

ghrt

60 kw / 500 km înseamnă 12 kw% şi bate la ochi, e cam puţin. Aş calcula pe 15-20kw%, în funcţie de temperatură, stil de condus şi pante.

Dar cel mai important constă în eroarea de logistică: vei avea priză de mare putere undeva spre baterie descărcată? şi va fi disponibilă atunci când tu ajungi acolo? Disponibilă atât în sensul de a nu alimenta altcineva, cât şi de a fi funcţională. Şi îţi va citi cardul? Să te opreşti la penultima priză pentru a fi safe?


Cont (aproape) inactiv.

Europiu

După umila mea părere o soluție decentă ar fi standardizarea bateriilor (o dată cu, evident, lungirea timpului de viață): intri la stație și schimbi bateria consumată cu una încărcată, plătind, evident, energia respectivă, watt-ora sau cum vrei să-i spui. Cam cum ai schimba o butelie de aragaz.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

Industria auto este extrem de competitiva si plina de secrete. Un standard de baterie ar fi o adevarata minune.

voicul

Daca statia de incarcare este libera ... asta este oportunitatea unui app: sa iti rezervi statia de incarcare.
Pot aparea multe probleme la parte logistica intradevar.

Eu acum imi programez opririle la drum lung, pentru ca butelia de gaz nu duce mai mult de 400km si de principiu la 350 de km e bine sa fac plinu. In afara Ro statiile de GPL nu sunt chiar asa frecvente, deci planificare e cheia pentru multe lucruri.  :)

Standard la baterii ... slabe sanse, spre zero (diferite dimeniuni ale masinii, diferite capacitati, etc, etc).
Dar s-ar putea ajunge la 4 - 5 modele care sa fie in benzinarie si care sa le schimbi cu totul in cateva minute.

TibiV

Quote from: cristi5 on December 04, 2017, 12:36:18 AM
Un standard de baterie ar fi o adevarata minune.

Un standard de conector (priza) ar fi minunea absoluta...
(Mai tineti minte vremea cand in Europa telefoanele mobile aveau "jack-uri" de n-shpe forme si marimi, chiar la acelasi producator ?!...)
Pana la urma ma intereseaza sa am un "stecher" universal, nu ma intereseaza ca sub masina unul are o baterie hais si altul cea...

Fie bateria cat de rea, macar sa intre-n priza mea !...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Păi tocmai asta mă face să sper la o minimă standardizare la un moment dat. La urma urmei, ce ar trebui să fie standardizat? Output-ul. Atât cel fizic (conectare, spațiu) cât și cel funcțional.

QuoteDar s-ar putea ajunge la 4 - 5 modele care sa fie in benzinarie
Cam asta aveam în minte.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ghrt

Quote from: voicul on December 04, 2017, 12:45:56 AM
Eu acum imi programez opririle la drum lung, pentru ca butelia de gaz nu duce mai mult de 400km si de principiu la 350 de km e bine sa fac plinu. In afara Ro statiile de GPL nu sunt chiar asa frecvente, deci planificare e cheia pentru multe lucruri.  :)

La GPL ai avantajul enorm al combustibililor fosili: încărcarea - de 80% :)) - durează 2-3 minute, maxim 5 min, plus plata. Cunosc problema că am mers cu aşa ceva (care avea şi benzină în rezervor, a fost super pe ambuteiaj pe Constanţa - Cernavodă). Problema majoră la electric este că încărcarea va dura de 10 ori mai mult. Acum durează de zeci sau de sute de ori mai mult!

Standardizarea bateriilor este imposibilă. Principalii producători folosesc reţete chimice ale litiului uşor diferite, cu voltaje puţin diferite, ceea ce implică montarea echipamentelor electrice pe modulul interşanjabil. Este posibil să se folosească şi alte chimii decât litiu (pe termen mediu).
Motoarele sunt şi ele de voltaje diferite şi asta implică baterii create special pentru optimizarea invertorului.
Fizic bateriile sunt montate deasupra podelei, nu sunt accesibile uşor.
În plus sunt într-o continuă evoluţie care ar fi întreruptă şi chiar stopată de o astfel de standardizare. Să ne amintim că bateria cu gel este exploatată optim în alt regim de voltaje decât cea udă sau agm, puţin diferite. Dar nu s-a impus comercial tocmai din cauza presiunii bateriilor deja existente, toate circuitele fiind făcute exact pentru chimia lor.

Cu priza, sunt cam 2 standarde, unul în SUA şi altul în EU (mai dezvoltat, permite identificarea maşinii).

Părerea mea este că staţiile de alimentare pe electric vor ajunge să aibă baterii de stocare şi din acel moment vor putea încărca extrem de rapid. Tehnologia la stocare poate fi diferită de cea de pe maşini, de exemplu baterii industriale cu sare topită, care sunt ecologice şi performante dar voluminoase, grele şi nepotrivite pentru stocarea de lungă durată.

Atenţie că o baterie mare are un avantaj imens: încarci în ea 2-300km mult, mult mai rapid decât într-una mică! Aceasta deoarece chimiile curente pe litiu au nişte limite pentru exploatarea optimă: consum de maxim 10C, încărcare la 1C (vorbesc de cele mai performante, gen A123). Adică o baterie de 220kW se poate încărca cu 220kW pe oră, ceea ce înseamnă că 60 kW (pt 300km) se încarcă în 16-17 minute. Una de 80kW se poate încărca fără a afecta supa de litiu cu numai 80kWh, adică va lua aceieaşi 60kW pt 300km în 45 minute.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Primul Volkwagen din gama electrică I.D. vine la final de 2019





Primul automobil electric Volkswagen din familia de mașini 100% electrice denumită I.D. va fi lansat la final de 2019, a anunțat Volkswagen, cu 100 de săptămâni înainte de începerea producției. Până atunci Volkswagen se bazează pe modelele electrice Volkswagen e-Golf și Volkswagen e-up!. După intrarea în producție a lui Volkswagen I.D., la final de 2019, la scurt timp vor fi aduse în fabricație și modelele Volkswagen I.D. BUZZ și Volkswagen I.D. CROZZ – așadar trei modele 100% electrice în această gamă I.D.



0-100/Hotnews

kitsune

Quote... De asemenea, senatorii au constatat adoptarea tacită a unei prouneri legislative a liberalilor referitoare la asigurarea infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice. "Autorităţile administraţiei publice locale din localităţile cu peste 100.000 de locuitori au obligaţia realizării, până la 31 decembrie 2020, a unui număr de minim cinci puncte publice de reîncărcare pentru autovehiculele reîncărcabile electric, cu o capacitate de alimentare de 4 maşini fiecare", potrivit Legii privind asigurarea infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice, adoptată tacit de Senat.
Iniţiativa legislativă obligă şi autorităţile administraţie publice locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti să realizeze, până la 31 decembrie 2020, minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, pentru autovehicule reîncărcabile electric, cu o capacitate de 4 maşini fiecare.
Finanţarea infrastructurii realizate de către autorităţile administraţiei publice locale se va face din bugetul fondului pentru mediu (50%) şi din bugetul local (50%).

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#100
Mai bine ca nimic, dar ca sa fie reteaua fiabila ar cam trebuie la peste 50.000. Deci practic o sa se puna tot in orasele in care exista deja statii de incarcare, cu mici exceptii.
Efortul financiar nu este prea mare: "o staţie de încărcare rapidă costă 25.000 de euro, la care se adaugă costuri de montaj de până la 15.000 ".

Intrebari: care este puterea statiei?
Oare cum ii dai drumul la incarcare. Ok ca iti faci un card, dar va fi valabil in toate orasele?

L.E - Am gasit si lista oraselor 20
București (1.883.425 loc.)
   
Cluj-Napoca (324.576 loc.) · Timișoara (319.279 loc.)
   
Iași (290.422 loc.) · Constanța (283.872 loc.) · Craiova (269.506 loc.) · Brașov (253.200 loc.) · Galați (249.432 loc.) · Ploiești (209.945 loc.)
   
Oradea (196.367 loc.) · Brăila (180.302 loc.) · Arad (159.074 loc.) · Pitești (155.383 loc.) · Sibiu (147.245 loc.) · Bacău (144.307 loc.) · Târgu Mureș (134.290 loc.) · Baia Mare (123.738 loc.) · Buzău (115.494 loc.) · Botoșani (106.847 loc.) · Satu Mare (102.411 loc.)

Din care acum au 0 statii: Braila, Botosani, Târgu Mureș, Satu Mare si 1 statie: Arad, Baia Mare, Buzau.

E totusi mai bine decat nimic, zic eu.

Ionut

BMW își va extinde gama de mașini electrice cu SUV-uri botezate iX. Primul va fi iX3, în 2020

BMW a înregistrat mai multe denumiri pentru viitoarele sale modele electrice, potrivit informațiilor anunțate de șeful mărcii, Harald Kruger, la întâlnirea anuală cu presa germană, în care a prezentat planurile pentru 2020 – 2025. BMW va lansa, cu siguranță, și SUV-uri în segmentul mașinilor electrice și acestea s-ar putea numi iX3, iX8 și așa mai deparete, după o corespondență cu modelele deja lansate sau care urmează să fie introduse în gamă ca sedanuri sau hatchback-uri. CEO-ul Harald Kruger a spus ziariștilor germani prezenți la întâlnirea anuală că marca a înregistrat denumirile de la i1 la i9 și de la iX1 la iX9, astfel că este de așteptat această evoluție a denumirilor. Deși o posibilă confuzie cu modelele Hyundai, SUV-urile botezate ix, ar fi putut crea rpobleme celor de la BMW, este interesant faptul că marca coreeană a renunțat treptat la numele alfanumerice pentru SUV-uri (ix35 a redevenit Tucson, de exemplu).

Profit.ro

Ionut


voicul

#103
Concurent Tesla X la jumatate de pret - 67000$
Prima data am crezut ca e Peugeot 4007. Arata bine la exterior.




Ionut

,,Industria auto are resurse mari să producă schimbări majore. O primă direcţie în care putem merge este spre maşini electrice. Cu o autonomie de 300 km cum are e-Golf în acest moment depăşim orice nevoie de mobilitate urbană", spune Brent Valmar, directorul general al Porsche România.

ZF