Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Coercitia trebuie sa fie ultima varianta. Radierea trebuie sa fie simplificata iar taxele cat mai mici sau deloc daca o predai Remat/centrelor autorizate. Te duci la primarie predai talon/carte identitate dai declaratie ca o radiezi. Ce faci cu ea dupa te priveste pt ca e bunul tau platit de tine nu de stat.

dumbravaandrei

#1051
Atata vreme cat bunul ala poate genera un impact si pentru altii, pe un timp indelungat, n-ar trebui sa intre in sfera "e bunul meu, am dat bani pe el, fac ce vreau cu el". Asta e o gandire de trib din neolitic...
Nu - faci ce trebuie, astfel incat impactul pentru ceilalti, sa fie minimizat. Vrei sa tii epava? De ce? Ce faci cu ea? cum ma asigur ca atunci cand ii desfaci baia de ulei nu lasi uleiul ala sa balteasca in sol? De ce ar avea voie orice persoana neautorizata (instruita, verificata, responsabilizata prin lege) sa faca reparatii si modificari pentru un bun care apoi sta in trafic si cu alte persoane?
Si aici chiar iti vin cu o speta... la un moment dat mai aveam treaba/intersectie cu analiza/expertizarea tehnica a accidentelor de prin Romania. Si a fost scris in multe rapoarte de expetizare date catre instante ca modificarile masinii au fost cauza pentru care din accident au rezultat decese si nu vatamari corporale. De la masini cu sasiu sudat neconform (adica sudat din doua masini chiar si modele diferite, dar de pe aceeasi platforma tehnica - clar una n-a fost casata corespunzator) pana la modificari de suspensie si dezactivari de sisteme de siguranta. Pentru ca legea e cum e iar judecatorii se bucura inamovibilitate, au respins astfel de expertize luand masinile ca si cum ar fi fost noi, conforme, pentru ca aveau ITP-ul valabil. Iar firma aia a platit sute de mii de euro despagubiri la o tamponare, unde daca toata lumea era onesta si isi facea treaba in mod corespunzator, se plateau cel mult 10-15k eur. De mentionat ca practica de despagubire la deces e pe la 400k eur/deces. asta ca sa nu mai zic si de costul proceselor.

Asa ca... de ce ai avea voie sa tii o epava daca nu esti autorizat pentru asta? (reparatii, reconditionari, muzeu, valoare istorica). Pana la urma urmei, nici pe mama mare n-o tii ingropata in gradina cand si-a terminat traiul, o duci la cimitir...

naivu

Dacă vrem cu adevărat să avem radiate toate rablele, trebuie ca radierea să fie cât mai simplă; să poți rezolva toată procedura în 10min cu un singur funcționar și a doua zi să vină cu platforma după ea; și 1500 lei primă de casare nu era o idee rea!

TVlad

#1053
Amesteci lucrurile: reparatiile neautorizate pentru masini care circula legal sint una, radierea si pastrarea masinii in curtea proprie e alta.

Ce fac cu ea? O tin pe post de ghiveci, e treaba mea de neolitic, nu a altora cu mania controlului.

PS: mama a radiat in 2021 masina inmatriculata in Bucuresti si nu i s-a cerut nici o dovada a casarii sau altceva. Se gaseste si astazi in curte pe post de exponat static.

Cit a circulat nu a fost bine ca se deplasa prea incet si ii incurca pe zmei. Pe altii ii deranja ca polueaza.

Cind nu a mai circulat dar a fost in continuare inmatriculata, deranja ca ocupa spatiul public. Intr-un final a fost dusa cu platforma la tara, ulterior radiata.
Nu imi inchipuiam ca nici in stadiul asta progresimea nu o sa fie satisfacuta.

Radierea a durat o zi si din anul urmator a disparut de pe rolul fiscal. Banii deja platiti pentru anul radierii nu se mai recupereaza.

qionescu1

#1054
Faptul ca vrei sa o pastrezi nu inseamna ca trebuie sa dai drumul uleiului sau ca faci modificari neautorizate sau sa circuli dupa radiere cu ea. Astea sunt actiuni pedepsite si acum de lege nu trebuie sa le imagineze @dumbravaandrei. Se pot intampla si cu o masina radiata si cu una perfect functionala neradiata.

Pe gandirea asta "tribala neolitica" care e partial libertariana pana una alta s-au dezvoltat cele mai avansate tari ale lumii. Iar alea cu controlul si birocratia excesiva au stagnat sau gafaie/decad (a se vedea politicile UE). Cat timp un proces birocratic este prost/deficitar nu va produce rezultatele scontate indiferent cat control si amenzi ar cere oricine.

dr4qul4

De ce nu as avea voie sa-mi transform (ipotetica) rulota in casa de vacanta?
Daca nu-i mai merg franele, dar merge dusul, care este problema? un motorhome chiar merita o noua viata. Si gip-ul il fac cotet pentru grivei
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024