News:

.

Main Menu

[B] Ticketing la STB

Started by Kokoshmare, April 28, 2012, 12:05:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kokoshmare

http://www.ratb.ro/sms1.php
Sper ca in curand sa fie si calatorii taxabile la ora

Valeantudor

Eu sunt din Cluj-Napoca insa m-am mutat in Bucuresti de o luna si jumatate (new job). La munca mergeam cu masina insa am decis sa merg cu autobuzul 135 (e cam acelasi timpul necesar plus ca abonamentul e ridicol de ieftin). In Cluj-Napoca, abonamentul pe o linie e 60 RON, dublu fata de care e pretul aici. Ce ma socheaza e numarul extrem de mic de oameni care isi valideaza cardurile. Poate am crescut eu in alt mediu dar mi se pare o tampenie sa te zgarcesti pentru 30 RON ...

frunzaverde

#2
Faptul ca nu se valideaza nu inseamna ca se merge fara bilet ("pe blat")

Calatorii cu abonament, cu foarte, foarte putine exceptii, nu valideaza; regulamentul RATB nu ii obliga sa faca asta (regulamentul spune Cardul Activ, încărcat cu portofel electronic, precum şi cardul Multiplu, încărcat cu un numar de călătorii, vor fi validate în aparatele special montate în acest scop, imediat după urcarea în mijlocul de transport, deci abonatii nu au nevoie sa valideze).

Cand au introdus sistemul cu validatoare electronice, un scurt timp a fost obligatorie validarea inclusiv de catre abonati. Dupa cateva plangeri ale calatorilor care se simteau nedreptatiti ca au fost amendati desi aveau abonament general, validarea obligatorie a fost eliminata.

Cum abonamentul e ridicol de ieftin (50 de lei pe toate liniile; gratuit pentru elevi si studenti prin decontare; gratuit pentru pensionari), majoritatea calatorilor au abonament pe toate liniile, pe care il tin frumos in buzunar in cazul unui control. Foarte putini au abonament pe o linie, iar abonament pe doua eu cel putin nu am vazut in 20 de ani de locuit in Bucuresti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Eu validez inclusiv abonamentul, în speranța că în felul ăsta ajut RATB să aibă o evidență mai bună a fluxurilor de călători... :)
De fapt ăsta a fost motivul pentru care iniţial era obligatorie validarea abonamentelor, cel puţin aşa anunţase RATB când a lansat cardurile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Pe 135 avem controale non-stop. Sunt putini cei care merg fara bilet.
In schimb in zona de sud e haos. Rahova-ferentari-giurgiului si chiar brancoveanu......mai rar calatori platitori.


A existat si pe 2 linii, cel putin pana acum 15 ani. Doar ca pretul era apropiat de cel pt toate liniile si nu renta.

Ps. Daca la ratb ti se pare ieftin, de metrou ce spui?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#5
^
De asta si au oferta cea mai mizerabila de transport in comun din oras. Din Ferentari oriunde in centru, singura alternativa e inghesuiala in 117 pana la Unirii. De pe Giurgiului? 7-le, cu ocol, tot doar pana la Unirii. De pe Brancoveanu? Ar fi 116, la fel, doar pana la Unirii (sau, cum fac multi, blat pana la metrou, ca pentru 2 statii...).

Si situatia asta mizerabila e asa de zeci de ani, practic de cand au scos sinele de tramvai in zona Unirii, la mijlocul anilor '80 (inainte, si Rahova si Ferentariul erau muuuult mai bine legate la lume - 8-ul ajungea la Piata Unirii si la Tribunal, 2-ul traversa orasul, legand Rahova de piata Unirii, Splai, Cismigiu si Gara de Nord etc. etc.

Rahova cel putin are 32-ul, dar, chiar si la inceputul anilor 2000 era control cam la fiecare al doilea tramvai (nu cred ca s-a schimbat in ultimii 8 ani, de cand nu mai stau in Bucuresti). Si mai e si 226-le, care vine rar, si pe care, cel putin in zona Unirii e mereu control.

Dar pana la urma, ce controlor are curajul sa se bage in control pe 139 sau pe 220? Acolo doar duba de jandarmerie rezolva treaba...

Exista si acum minunatia de abonament pe doua linii in oferta RATB. Dar nu cred ca au vandut vreunul in ultimii 15 ani...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Telvanni

#6
QuoteFoarte putini au abonament pe o linie, iar abonament pe doua eu cel putin nu am vazut in 20 de ani de locuit in Bucuresti.

Gresit! Este foarte util abonamentul pe 2 linii iar eu l-am folosit cu succes pentru naveta casa-munca. Depinde de nevoi.
Alt avantaj al abonamentului pe una sau doua linii este faptul ca poti folosi orice alt mijloc de transport care circula pe acel traseu (dar fix pe traseu, fara abatere) insa trebuie sa stii sa-l validezi ca sa nu-ti ia din portofel (apesi pe 2 inainte si-ti da mesajul ca o faci pe propia raspundere)

Telvanni

#7
Quote
Eu validez inclusiv abonamentul, în speranța că în felul ăsta ajut RATB să aibă o evidență mai bună a fluxurilor de călători... :)
Corect!
Si eu procedez la fel.

Ionut

RATB începe robotizarea: instalează distribuitoare automate de bilete, care vor da rest și bon nefiscal

Asocierea formată din Kapsch Carriercom Romania și UTI Grup va furniza Regiei Autonome de Transport București (RATB) 6 dispozitive automate pentru emiterea și reîncărcarea titlurilor de călătorie din oferta transportatorului public, dar și a Metrorex, la care plata va fi posibilă atât cu card bancar, cât și cu bancnote și monede. Aparatele vor acorda inclusiv rest și bon.

Echipamentele vor fi instalate până la finele anului în Piața Română, Piața Sudului, Piața Unirii (cap linie tramvai 32), Crângași Metrou și strada Sebastian, conform caietului de sarcini al licitației. Estimat la 1,3 milioane de lei, fără TVA, contractual a fost atribuit pentru 1,297 milioane de lei, fără TVA. Asocierea formată din Kapsch Carriercom Romania și UTI Grup a fost singurul ofertant înscris la procedura de atribuire.

Profit.ro

voicul

6 (sase) ... WOW ... nu intelegeam de ce s-a facut primavara afara!  :lol:

E un inceput si daca mai pun si altele, poate mai renunta la angajarea de personal nou pentru vanzarea de bilete.

TibiV

La "electrici" exista un user, ZOLI, care a lucrat efectiv la inlocuirea turnichetilor de la metrou cu noile porti de acces....
Aici https://forum.metrouusor.com/posting.php?mode=quote&f=21&p=260880 a postat un mesaj despre noile titluri de calatorie comune RATB-Metrorex...

Quote from: ZOLIAm primit carduri (pt teste):


Deci lucrurile chiar se misca....

Este vorba despre stirea asta:
http://stirileprotv.ro/stiri/social/metrorex-ratb-noi-bilete-comune-de-calatorie-cat-va-costa-abonamentul-de-o-zi.html
Quote
Metrorex va introduce în circulaţie biletul unic 60 minute şi biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie, valabile pe liniile urbane RATB şi Metrorex.

Este vorba despre un proiect de ordin al ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex SA a titlurilor comune de transport pentru transportul cu metroul şi RATB, publicat pe site-ul ministerului de resort.

Biletul unic 60 minute va costa 5 lei, iar biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie va ajunge la 34 de lei.

De asemenea, va fi disponibil şi abonamentul de o zi valabil pe liniile urbane RATB şi Metrorex, care va fi pus în vânzare la preţul de 17 lei, conform proiectului citat de Agerpres.

"Abonamentul de o zi valabil pe liniile RATB şi Metrorex SA permite un număr nelimitat de validări, atât la RATB, cât şi la Metrorex SA, are valabilitate 24 de ore începând cu ora şi minutul la care se face prima validare şi permite călătoria până la capătul liniei la RATB sau până la ieşirea din staţie de la Metrorex SA", se menţionează în anexa care însoţeşte proiectul de ordin.

Aceste bilete unice vor fi încărcate pe suport contactless ultralight şi vor putea fi validate, atât la porţile de acces din staţiile de metrou, cât şi la validatoarele din mijloacele de transport de suprafaţă.

Primele bilete vor fi introduse din 10 decembrie

Primele bilete unice de călătorie RATB - Metrorex vor fi introduse în 10 decembrie, a anunţat primarul Capitalei, Gabriela Firea, luni, în şedinţa de îndată a Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), în care a fost aprobat proiectul de hotărâre privind implementarea tichetului unic de transport.

"Este o primă etapă care va fi lansată pe 10 decembrie. Era necesar sa ne întâlnim în regim de urgenţă, pentru că am transmis cetăţenilor că ne grăbim şi că implementăm proiectul până la sărbători. Cetăţenii vor putea, astfel, călători şi cu autobuzul, şi cu metroul", a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Proiectul de hotărâre privind implementarea biletului unic de călătorie RATB – Metrorex a fost aprobat cu 32 de voturi "pentru" şi şase abţineri, în absenţa consilierilor generali USR.

Primarul Capitalei a precizat că în această primă etapă vor fi în continuare valabile abonamentele actuale, atât cele de la RATB, cât şi cele de la Metrorex, urmând ca din a doua etapă proiectul să fie implementat complet şi să existe un singur bilet şi un singur tip de abonament.

Directorul RATB, Adrian Mihail, a explicat că noile tichete vor păstra reducerile şi gratuităţile actuale pentru elevi, studenţi, pensionari şi celalalte categorii.

"Aceste noi titluri de călătorie sunt reglementate printr-un contract care urmează să fie semnat între RATB şi Metrorex şi facilitează cetăţeanului să poată cumpăra de la orice chioşc al nostru sau automate. Facilităţile pe care le au elevii şi pensionarii pe RATB rămân, la fel şi beneficiile oferite de Metrorex. Acei cinci lei de la tichetul de o oră înseamnă şi mobilitatea cetăţeanului care, în loc să valideze de şapte ori mergând cu mai multe mijloace de transport, va merge de la prima validare până la ultima, la ultimul minut. Inclusiv facilitatea la cele 10 călătorii, care înseamnă 34 de lei, e şi aici o reducere. De asemenea, aceasta este o primă etapă în care noi deocamdată am implementat aceste titluri. Suntem pe drumul bun", a spus directorul RATB.

Întrebat de un consilier cum poate fi evitată situaţia din 2014, când s-a renunţat, după doar doi ani la biletul unic, Adrian Mihail a spus că totul va fi ţinut sub o evidenţă strictă.

"Au fost luate în considerare toate aspectele de atunci. Toate sumele sunt evidenţiate. Există o evidenţă. Ştim la orice oră de unde s-a vândut, unde a fost validat şi unde a funcţionat", a mai spus Mihail.

Consilierii generali USR nu au participat la şedinţa de îndată, spunând că modul de lucru al Primăriei Capitalei este "pompieristic" şi nu are o coordonare riguroasă.

"Introducerea unor bilete comune RATB - Metrorex este o idee bună, dar mă tem că actuala administraţie nu va fi capabilă să o ducă la bun sfârşit. Titlurile de călătorie integrate nu sunt o noutate, s-a mai încercat introducerea acestor titluri în 2012, însă fără rezultatele aşteptate. Problema pe care o văd în acest moment este modul de lucru al Primăriei Capitalei şi al RATB. Se lucrează pompieristic, fără cap, fără coordonare şi fără o planificare riguroasă",a transmis liderul USR Bucureşti, Roxana Wring.

Ea a exemplificat că a fost nevoie de o şedinţă de îndată pentru ca această hotărâre privind biletul unic să fie adoptată, cu toate că legea spune că acest tip de şedinţă se convoacă doar în caz de forţă majoră şi de maximă urgenţă.

"Era astăzi un astfel de caz? Era maximă urgenţă? Dacă da, atunci Gabriela Firea ar fi trebuit să spună în ce consta această urgenţă, cine este vinovat pentru că s-a ajuns cu hotărârea în ceasul al 12-lea şi care sunt sancţiunile administrative aplicate. Bucureştiul nu poate funcţiona la nesfârşit din urgenţă în urgenţă", a subliniat Roxana Wring.

Consilierul USR a mai spus că această convocare de pe o oră pe alta este greşit[ şi diminuează rolul Consiliului, care trebuie să delibereze şi să hotărască în deplină cunoştinţă de cauză.

"Consilierii USR nu au participat la şedinţa la care au fost convocaţi cu doar două ore înainte. USR nu este maşinăria de vot a vreunui primar şi nici emblema care să legitimeze incompetenţa mascată în spatele bunelor intenţii", a conchis consilierul.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Metrorex şi RATB introduc la vânzare biletul unic, de duminică

Metrorex şi RATB introduc la vânzare biletul unic, începând de duminică. Bilet unic valabil 60 minute pe liniile urbane RATB şi Metrorex va costa 5 lei, în timp ce biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie va costa 34 lei.

Potrivit Metrorex, de duminică, noile titluri de călătorie pot fi achiziţionate atât de la casieriile Metrorex, cât şi de la cele ale RATB. De asemenea, celelalte titluri de călătorie existente ale Metrorex rămân valabile, fără a suferi modificări.

Biletul unic Metrorex - RATB este recomandat călătorilor care utilizează mai mult de două mijloace de transport ale celor doi operatori.

"Cu aceste carduri se pot efectua călătorii multiple cu metroul şi mijloacele de transport de suprafaţa ale RATB, într-un interval de 60 de minute", spune Metrorex.

Ultima validare se poate efectua cu un minut înainte de expirarea perioadei stabilite, de o oră, şi permite călătoria până la capătul liniei RATB sau până la ieşirea din staţiile Metrorex.

Costul biletului unic este alcătuit din: costul biletului RATB în valoare de 1,3 lei, costul biletului Metrorex în valoare de 2,5 lei, la care se adaugă costul cardului şi cheltuielile cu mentenanţa.

Noile titluri de călătorie pot fi utilizate în toate staţiile de metrou.

Bilet unic valabil 60 minute pe liniile RATB şi Metrorex costă 5 lei, în timp ce biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie costă 34 lei.

Abonamentul de o zi valabil pe liniile urbane RATB şi Metrorex este 17 lei.

https://www.news.ro/social/metrorex-si-ratb-introduc-la-vanzare-biletul-unic-de-duminica-1922403809042017121317447638

adi

eu nu ii gasesc utilitatea... 60 minute?

exemple?!

alex8

S-au inspirat din modul de functionare în alte orașe din Europa.
Dacă mergi câteva statii cu RATB si după aceea cobori la metrou.

Oricum trebuiau să justifice creșterea prețului.

voicul

Este util si pentru momentul in care schimbi mai multe mijloace de trasport (ceea ce e foarte probabil la cat de mare e B), dar il si vad:
Merg 10 min, stau sa imi rezolv treaba 30 de min, merg 10 min inapoi acasa - total 50 de min. 1 bilet vs 2.

Doar ca 2 bilete RATB - 2.6 ron vs 1 bilet de 60 de min 5 ron.
Deci ar fi bine sa le sugeram sa reduca, macar la 4 ron.

Parera mea: o idee buna, dar un proiect facut sa fie (gen benzile unici - care exista in B), deci sa fie facut, nu facut cu gandul ca cineva chiar o sa il foloseasca.