News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] Ticketing la STB

Started by Kokoshmare, April 28, 2012, 12:05:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

Nu sunt specialist in sisteme de plati dar pentru transportul in comun si alte aplicatii similare (gen automate de parcare) stiu ca se practica agregarea tranzacțiilor pentru un comision mai mic.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Probabil asa va fi si aici. Probabil asta e "că nu presupune numai acceptarea plății dar și integrarea cu back office-ul"

Ionut

STB și Metrorex au reluat discuțiile privind biletul unic în București și se lucrează la o aplicație comună, a anunțat miercuri directorul general al STB, Andrei Creci. "Avem discuții cu cei de la Metrorex privind biletul unic în București. În paralel, se lucrează la o aplicație comună pentru ca oamenii să știe timpii de așteptare și să obțină orice ale informații atât de la metrou cât și de la transportul de suprafață", a declarat Andrei Creci în luarea sa de cuvânt la simpozionul-dezbatere Aniversări din anul 2019 în domeniul transporturilor, organizat de CENAFER, Club Feroviar, STB-Conect și ASTPL.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Trei companii se luptă pentru a furniza STB carduri contactless

Inform Lykos, Quantum Protect și Meximpex au depus oferte pentru furnizarea către Societatea de Transport București de carduri contactless reîncărcabile și de unică folosință, contract estimat la 4,31 milione de lei, fără TVA, pentru 2 ani. Cardurile vor fi comercializate prin cele 226 centre de vânzare ale STB, fiind compatibile cu sistemul automat de taxare implementat în prezent. Licitația a fost lansată în a doua parte a lunii martie și vizează achiziționarea de carduri CFC-R - 1.135.600 bucăți, la o valoare estimată de 2,248 milioane de lei, carduri CFC-UF - 2.690.000 bucăți, la o valoare estimată de 1,721 milioane de lei și carduri inscripționabile termic - 570.000 bucăți, la o valoare estimată de 342.000 lei.

Profit.ro

Ionut

STB clarifică informațiile dezinformatoare din presa legate de sistemul de amenzi pentru călătorii fără titluri de călătorie

Referitor la informațiile apărute în mediul public, conform cărora STB SA ar fi crescut nivelul amenzilor la 500 de lei pentru cei care călătoresc pe mijloacele de transport fără titlu valabil, fără să anunțe în prealabil, STB SA a transmis un comunicat prin care clarifică informațiile dezinformatoare. Nivelul sancțiunilor a crescut încă din toamna anului trecut, iar aplicarea acestora a început abia din ianuarie 2019. STB SA nu a majorat amenzile, această atribuție revenind Asociației de Dezvoltare Intercomunitară București-Ilfov (ADTPBI), primul organism regional constituit ca structură de cooperare a autorităților publice locale din Regiunea București – Ilfov care funcționează pe principii europene.

Astfel, în cazul în care un călător este surprins de controlori că circulă fără a avea asupra sa un titlu de călătorie valabil și validat, el poate achita pe loc 50 lei. Aceasta este contravaloarea suprataxei, care este un titlu special de transport și îi conferă călătorului dreptul de a continua călătoria respectivă până la stația de destinație. Dacă nu achită suprataxa, călătorului fraudulos i se va întocmi proces-verbal de contravenție. În acest caz, amenda este de 500 de lei, cuantum stabilit prin Contractul de delegare, conform Legii nr. 92/2007.

Mobilitate.eu

nirolf

Au ajuns semi-analfabeții din Voluntari și la STB. "Dezinformator" nu există în limba română.

Ionut

Nu mai e posibilă plata prin SMS la STB a călătoriilor cu tramvaiul, troleibuzul și autobuzul

"Ca urmare a expirării contractului dintre STB SA şi 4Pay Systems SRL, serviciul privind vânzarea prin SMS a titlurilor de călătorie <Abonamente de o zi> şi <Călătorii expres> a fost suspendat temporar", anunţă Societatea de Transport Bucureşti (STB), printr-un comunicat de presă postat pe site-ul instituţiei. În urma licitaţiei publice, noul contract a fost atribuit firmei SC SMS Ticketing SRL, urmând a fi implementat în termen de 10 zile de la semnare, precizează sursa citată. Până la finalizarea implementării, acest serviciu rămâne suspendat urmând ca STB să comunice public reintrarea în funcţiune a acestuia.

ClubFeroviar.ro

BogdanPetrini

#97
Legat de plata prin SMS, de la ultimul update al sistemului este posibilă plata pentru o călătorie urbană, regională, express sau pentru un abonament de o zi.



http://stbsa.ro/sms_new.php

De asemenea, o variantă mai deloc mediatizată de STB este aplicația mobilPay. Aceasta este un e-wallet care printre facturi și reîncărcări permite și plata biletelor pentru transport public din mai multe orașe din țară. Din păcate observ că pentru București plata se realizează tot prin SMS, chiar dacă comanda de bilet se dă din aplicație, ceea ce o face inutilă pentru cei cu cartele pre-pay care nu au credit. În restul orașelor, prin această aplicație plata biletului se face cu cardul.

voicul

Yeee - nu mai tre sa iau cartela aia cu mine in cele 10 ori cat folosesc STB-ul.

Buna tehnologia asta.

mokotow

Persoanele care folosesc mijloacele de transport ale Societății de Transport București pot achiziționa începând cu această săptămână biletele și abonamentele prin intermediul aplicației BPay, simplu, direct de pe telefonul mobil. Plata se face cu cardul, datele acestuia fiind salvate după prima utilizare. Persoanele care achiziționează biletele astfel nu mai au nevoie de cardul STB ci prezintă codul QR de pe aplicație.

Hotnews.ro

oc7avian

Ciudat că au anunțat abia acum, pentru că e disponibilă din Decembrie (am folosit-o în mod activ).

Este de fapt aplicația JustRide cu skin STB. De aceea nu e integrat în InfoSTB

ghrt

Tarifele sunt identice cardului Activ?
Cont (aproape) inactiv.

oc7avian

Da, totul e identic. Doar că biletele sunt per linie cu limită de timp (deci scapi de validare la finalul semicursei, ba chiar te poți întoarce cu aceeași linie în acea oră limită)

Există și toate abonamentele (inclusiv de o lună). Poți cumpăra și bilete multiple per linie (probabil dacă călătorești cu cineva sau să le păstrezi pentru activare ulterioară). Nu poți pune credit ca pe cardul STB și să generezi bilet în funcție de ce linie alegi.

Cardul poate fi salvat, dar îți cere cele 3 cifre de pe spate la fiecare tranzacție. După tranzacție primești biletul și-l activezi când te sui în autobuz (adică poți cumpăra în avans). Pe email vine și confirmarea de plată, de pe domeniul aplicației pe care e bazată (justride, nu STB)

voicul

Preţ dublu pentru călătoriile cu transportul public în Bucureşti. Motivul invocat de STB

Societatea de Transport Bucureşti (STB) ar vrea ca tariful pentru călătoriile cu autobuzele, tramvaiele și troleibuzele din Capitală să fie dublat, astfel încât un bilet să coste 2,5 lei.

,,Este o propunere pe care noi am făcut-o de mai mult timp, având în vedere investițiile pe care STB le-a făcut în ultima perioadă.

Este o propunere de dublare a tarifului, la 2,5 lei, făcută în urma unor studii de piață", a explicat, pentru Mediafax, directorul general al Societății de Transport, Andrei Creci.

Decizia majorării tarifelor aparține, însă, Primăriei Capitalei.

În prezent, un bilet de transport în București costa 1,3 lei, tarif care a rămas neschimbat de 11 ani.



https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/pret-dublu-pentru-calatoriile-cu-transportul-public-in-bucuresti-motivul-invocat-de-stb-1255426

AndreiB

#104
Mi se pare foarte ok ideea de majorare - e ridicol de ieftin vs inflatie. Insa as sugera o regandire de la zero a tarifelor:

1. Bilet o singura calatorie: urban = 2.5 lei; regional = 3 lei; expres = 5 lei
2. Bilet 90 de minute, valabil pe orice linie urbana/regionala schimburi nelimitate = 5 lei

Abonamente zonale lunare/saptamanale/zilnice cu 2 zone:
1 zona = Bucuresti
2 zone = Bucuresti + Ilfov (incl. extensii scurte in alte judete, unde granita e ilogica e.g. Darza, Crevedia)

Abonamentele valabile pentru orice mijloc de transport (incl. Metrou si pe termen lung CFR). Preturi indicative:
1 zona = 100 lei (actual 50 lei + 70 lei metrou)
2 zone = 175 lei (actual 100 lei + 70 lei metrou + 80 lei CFR - e.g. Buftea)

Ideea e sa fie calatoriile singure relativ scumpe si sa impingi oamenii catre abonamente, care sa fie foarte flexibile. Ar scadea un pic incasarile de la cei care luau abonament stb + metrou, insa cred ca sunt infimi numarul). Ar creste incasarile de la cei care luau doar abonamente pe o linie, care nu ar mai trebui sa fie valabile, imho.

Evident - facuta o prognoza bazata pe incasari si ajustat sistemul asa ca sa fie revenue neutral sau in plus. Insa ideea e ca avem nevoie de o integrare tarifara metrou, stb, cfr, altfel nu o sa atragem suficienti calatori din masina.

Amenda = 200 de lei (mai mult decat pretul abonamentului). Control serios, cu controlori + politie si costurile impartite pentru a incuraja eficienta controlului. Tinta de a fi controlata fiecare persoana 1 data pe luna.