Santierul Naval Damen Galati

Started by isotech_ro, May 11, 2012, 07:38:48 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Nava de 200 mil. $ - Spargator de gheata pentru Antarctica

QuoteÎn Şantierul Naval Damen Galaţi au început lucrările la spărgătorul de gheaţă destinat Australian Antarctic Division (AAD). Ceremonia de tăiere a primei bucăţi de oţel la noul proiect - Damen Antarctic Supply Research Vessel (ASRV), unul dintre cele mai importante pe care şantierul gălăţean le-a avut în ultimii ani – s-a desfăşurat joi, 31 mai, în prezenţa unor reprezentanţi la vârf ai Grupului Damen, ai ADD, precum şi ai Serco Defence, contractor al Guvernului australian.

"Întreaga echipă este nerăbdătoare să construiască această navă, care nu este doar un spărgător de gheaţă, ci şi o navă de cercetare şi o navă de asistenţă tehnică, toate combinate într-una singură", a declarat Joop Noordijk, Project Director în cadrul Grupului Damen. După cum v-am informat în paginile ziarului ,,Viaţă liberă", construcţia navei este parte a unui contract mai amplu – estimat la 1,2 miliarde de dolari – în care este inclusă proiectare, construcţia, operarea şi mentenanţa navei. Nava reprezintă cea mai mare investiţie a guvernului federal australian din programul destinat Antarcticii. Construcţia navei propriu-zise este estimată la circa 200 de milioane de dolari.

,,Nava este una multifuncţională, capabilă să execute o multitudine de misiuni menite să susţină staţiile de cercetare dispersate din punct de vedere geografic, poate acorda asistenţă în operaţiunile cu elicoptere, va avea un rol şi în misiunile de cartografiere subacvatice şi va putea să desfăşoare o multitudine de activităţi ştiinţifice în Oceanul Antarctic", a explicat la rândul său Rob Bryson, program manager în cadrul Australian Antarctic Division.

Nava va furniza celor trei staţii australiene permanente de cercetare din Antarctica şi staţiei din insula Macquire încărcătură, echipamente şi personal. Fiind o navă de cercetare, cu facilităţi de laborator extinse, va putea găzdui până la 116 oameni de ştiinţă şi va permite staţionarea a patru elicoptere şi două ambarcaţiuni de aterizare. Nava va avea o lungime de 156 de metri şi o capacitate de 23.400 tone. Dincolo de aceste aspecte, însă, arhitectura navală este una ergonomică, bazată inclusiv pe un sistem modular de gestionare a spaţiilor ce ţin de activităţile de laborator sau cu caracter ştiinţific.

Potrivit directorului executiv al Serco Australia, Mark Irwin, spărgătorul de gheaţă destinat Guvernului Australian va fi livrat în anul 2020, urmând să aibă o perioadă de exploatare de cel puţin 30 de ani.

https://www.youtube.com/watch?v=n-KOztBNrc4

TibiV

Frumos proiect !...

Articolul are insa o greseala de traducere.
Scrie acolo ca "va permite staţionarea a patru elicoptere şi două ambarcaţiuni de aterizare."

Probabil ca in engleza era "landing craft"... In engleza "landing" este aterizare doar cand vii din aer... ;)
Deci este vorba de fapt de "salande de acostare/debarcare".
De altfel in video se vad cele doua nave mai mici pe puntea fata, chiar intre cele doua macarale, iar pe la 1.25 plutesc pe apa, langa "nava mama", pentru incarcare... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

But wait, astia nu au suficienta experienta sa ne faca corvete..

Harry

Operatorul canadian de ferryboats BC (British Columbia) Ferries a comandat doua nave care vor fi construite in Romania, la santierul naval Damen din Galati.



BC Ferries este un gigant al transporturilor, operand nu mai putin de 24 de linii de ferryboat pe coasta Vancouver-ului.

Cele doua noi nave le vor inlocui pe North Island Princess (veche de 59 de ani) si  Quadra Queen II (veche de 53 de ani).

Noile nave vor intra in serviciu in cursul anului 2020. Fiecare dintre ele va avea o lungime de 81 metri si o capacitate de 44 de masini si 300 de persoane (inclusiv echipajul).





tom_sawyer

#34
^ in 2015 au lansat 2 feriboturi pentru coasta de est a Canadei, sunt filmari pe pagina 2 a topicului.

Vor face anul asta si un remorcher pentru Administratia Fluviala a Dunarii de Jos


Pe la SN Constanta se mai produc nave sau mai mult reparatii? Apropo, cine e proprietar la Constanta, Bosanceanu sau statul?

Harry

La SN Constanta se produce praful de pe toba :( si da tot Bosanceanu se ocupa de santier....

Harry

In data de 19 decembrie 2017, Laurence Dagley, Director CEMEX UK Marine Limited si Frank de Lange, Regional Sales Director al Damen Shipyards Group au semnat contractul de construire a unei dragi maritime.

Aceasta va fi construita in santierul naval Galati. Draga va fi folosita pentru a extrage nisip si pietris de la 55 de metri adancime in Marea Nordului.

Nava de tip MAD 3500 are o lungime de 103.5 metri si un deplasament de 7000 tone, viteza maxima atinsa fiind de 12 noduri.


TibiV

Legat de spargatorul de gheata pentru Australia http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=93.msg157622#msg157622

https://www.agerpres.ro/agerpres/2018/01/11/galati-nava-de-cercetare-arctica-cu-capabilitati-de-spargator-de-gheata-construita-cu-tabla-de-la-combinatul-siderurgic--34666

Quote
Navă de cercetare arctică de ultimă generaţie, construită cu oţel de la ArcelorMittal Galaţi
2018-01-11  14:19:12

Combinatul siderurgic din Galaţi furnizează tabla pentru o navă de cercetare arctică, cu capabilităţi de spărgător de gheaţă, solicitată de guvernul australian şi care va extinde explorarea în mările de sud şi Antarctica, se arată într-o informare de presă transmisă joi de directorul de comunicare al companiei, Dorian Dumitrescu.

Potrivit sursei citate, una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de combinatul gălăţean a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare - o treime dintre ele trebuiau să fie subţiri şi late, cu grosimi de şase-opt milimetri şi lăţimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subţiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură.

Combinatul a furnizat tablă groasă cuprinsă între mărcile AH36 şi EH36. Oţelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistenţă (până la 620 Mega Pascali) şi au un conţinut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face faţă provocărilor apelor polare.

"Acest proiect arată capabilitatea tehnică a combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar şi capacitatea echipei locale de a se transforma şi a se adapta la cerinţele speciale ale clienţilor noştri", a declarat directorul general al combinatului, Bruno Ribo.

Proiectată pentru a efectua atât cercetare cât şi aprovizionare în apele antarctice, nava, cu o lungime de 165 de metri, va putea sparge gheaţa groasă de 1,65 metri, la viteze de trei noduri, şi va aproviziona staţiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament şi personal. Nava va avea laboratoare ştiinţifice şi birouri pe o suprafaţă de 500 metri.

Nava este construită de Şantierul Naval din Galaţi, iar livrarea vasului este programată pentru aprilie 2020.

"Apropierea combinatului siderurgic din Galaţi de Şantierul Naval Galaţi a redus riscul de întârziere a livrărilor şi a permis experţilor noştri să ofere un răspuns rapid la oricare dintre întrebările tehnice pe care le-ar putea avea clientul", se arată în informarea de presă.[/quopte]
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Şantierul naval Damen şi-a crescut profitul net de zece ori şi a finalizat cu afaceri de 531 mil. lei

În acest an şantierul are 25 de nave în lucru, una din comenzile cu greutate fiind construcţia spargătorului de gheaţă pentru Australia, navă ce trebuie livrată în 2019. Şantierul naval Damen din Galaţi, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de profil, şi-a mărit de zece ori profitul net anul trecut, la afaceri 531 de milioane de lei, în uşoară scădere cu 3% faţă de anul anterior, arată datele furnizate de companie pentru anuarul Cei mai mari jucători din economie 2018. În industria navală, cifra de afaceri nu ţine cont de producţia efectivă dintr-un an, ci doar de livrările efective, dat fiind că atunci se fac încasările.

ZF

tom_sawyer



Grupul olandez Damen a început construirea unui complex de dragaj maritim (Marine Aggregate Dredger – MAD) pentru compania CEMEX UK Marine Limited, din Marea Britanie, navă care se doreşte a fi prima dintr-o nouă generaţie.

Nava, care este construită la Şantierul Naval din Galaţi, este proiectată să extragă nisip şi pietriş de la adâncimi de până la 55 de metri, inclusiv în condiţiile solicitante înregistrate în Marea Nordului.

CEMEX UK este lider în industria britanică a materialelor de construcţii. Are peste 40.000 de angajaţi în toată lumea şi venituri anuale de aproximativ 15 miliarde de dolari.

viata-libera.ro

tom_sawyer

Dupa seria de articole publicitare Fincantieri, incepe si Damen:

(P) Şantierul Naval Damen Galaţi livrează cea de-a treia navă de suport logistic pentru Ministerul Apărării din Tunisia

Pe 11 august cea de-a treia nava de suport logistic tip OPV 1400, comanda 312555401, purtând numele "HANNON" a plecat din Şantierul Naval Damen Galaţi cu destinaţia Bizerte, Tunisia.



A treia navă din seria de patru OPV (Offshore Patrol Vessel) 1400, nave de suport logistic construite pentru Ministerul Apărării din Tunisia, a fost livrată de şantierul gălăţean pe 27 iulie 2018, cu o zi mai devreme decât era prevăzut în contract. Cea de-a patra şi ultima navă va părăsi cheul şantierului pe 20 octombrie anul acesta, încheind astfel unul dintre cele mai complexe şi fiabile proiecte din portofoliul Şantierului Naval Damen Galaţi.

Cele patru nave sunt construite în totalitate la Galaţi cu sprijinul partenerilor tradiţionali pentru lucrările auxiliare. Punerea în funcţiune a echipamentelor, testele de cheu şi de mare precum şi pre-acceptarea tehnică a navelor au fost coordonate tot de şantierul din Galaţi. Inclusiv pe perioada voiajului către destinaţia finală, şantierul va asigura suportul tehnic prin prezenţa unui inginer de specialitate.

Cu o lungime de 72 de metri , o lăţime de 12,7 metri, un pescaj de 3,80 metri şi deplasament de 1,470 tone (plină încărcare), "HANNON", la fel ca şi surorile ei este concepută având caracteristici excelente de navigabilitate în condiţii maritime moderate până la dificile.

mediafax.ro


Harry

#42
^^ Hold my beer





de la abc news

carutasul

Eu mă gândeam că dacă te cheamă Agerpres ai mai găsit vreun gălățean mai... ager să facă o poză, ăsta era sensul, dar e bine și așa, merci :)

Harry

Sâmbătă, 22 septembrie a fost o zi memorabilă în viaţa Şantierului Naval Damen Galaţi. Īn zona docului din șantier a avut loc ceremonia de lansare a Navei de Aprovizionare și Cercetare pentru Antarctica (ASRV) în prezenţa oaspeţilor de marcă din partea clientului, guvernului australian, SERCO, Damen Group, Damen Schelde Naval și desigur, Şantierul Naval Damen Galaţi.
Date fiind dimensiunile navei, lansarea a constat în ridicarea cu șase metri a nivelului apei în camera uscată a docului, astfel încât la finalul a două zile, procesul a fost finalizat iar "Nuyina" a fost manevrată pe o distanță de 250 de metri până la una din danele de la cheul șantierului, unde procesul de construcție și armare va continua.

La ceremonie au participat Matt Cahill, Secretar de Stat adjunct în cadrul Departamentului australian pentru Mediu și Energie, Mark Irwin, Chief Executive Officer (CEO) Serco Defense, Joop Noordijk, Director Proiect DSNS, Rene Berkvens, CEO Damen Shipyards Group, Roland Briene, Director Vânzări Asia Pacific Damen Group și întreaga conducere a Şantierului Naval Damen Galaţi.

Amintind despre colaborarea dintre DSNS și Damen Galaţi, cele două șantiere implicate în construcţia ASRV, Directorul de Proiect Damen, Joop Noordijk a precizat: "Acest proiect beneficiază de excelenta colaborare dintre cele două companii surori - relații care s-au construit pe parcursul execuției anterioare a celor șapte nave pentru Marina Militara olandeză."

"Este o realizare extraordinară pentru toți cei implicați," a adăugat Rino Brugge, Directorul General al Șantierului Naval Damen Galați. "Încă mai este un drum lung pană la livrarea finală, dar succesul îndeplinirii procedurii de aducere în stare de plutire nu face decât să sublinieze capacitățile deosebite de care dispunem pentru a construi nave extrem de avansate și sofisticate, pentru o paletă variată de clienți din domeniul naval - inclusiv operatori comerciali, dar și contracte militare și guvernamentale."

La rândul său, onorabilul Matt Cahill, Secretar de Stat adjunct în cadrul Departamentului australian pentru Mediu și Energie a declarat: "RSV "Nuyina" este cea mai reprezentativă investiţie singulară a guvernului australian în programul Antarctica și care ne va ajuta să răspundem unora dintre cele mai dificile întrebări pe care atât prezentul cât și viitorul ni le adresează. Cu tehnologia sa extrem de avansată, nava va permite realizarea unor cercetări știinţifice așa cum până acum am putut doar visa". "VOI sunteţi cei care aţi construit această navă", a completat dl. Cahill, "și vreau să îmi exprim admiraţia pentru munca și măiestria voastră. Sper ca în anii următori, voi și copiii voștri să puteţi privi înapoi la această navă cu mândrie știind că aţi luat contribuit la construcţia ei și că sunteţi parte din istoria pe care "Nuyina" a creat-o.

Adresându-se participanţilor, Rene Berkvens, CEO Damen Shipyards Group a subliniat: "ASRV este o navă cu adevărat unică și totodată un proiect provocator, cea mai complexă navă construită vreodată în Şantierul Naval Damen Galaţi și în România. Doresc să felicit AAD, Serco, șantierul și pe voi toţi, proiectanţi, ingineri, sudori, vopsitori, toţi ceilalţi pentru munca voastră. Astăzi am adus apa sub chila navei și sper ca ea să continue să plutească pentru tot restul perioadei de funcţionare".