Author Topic: Santierele navale din Romania  (Read 19651 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.266
  • Karma: +435/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #60 on: June 10, 2017, 11:16:16 AM »
La SN Constanta se produce praful de pe toba :( si da tot Bosanceanu se ocupa de santier....

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 215
  • Karma: +43/-6
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #61 on: July 04, 2017, 11:58:00 AM »
Santierul naval Daewoo din Mangalia, aproape de vanzarea catre olandezii de la Damen ce detin in Romania si un santier naval la Galati

Quote
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering negociaza vanzarea santierului naval din Mangalia catre un constructor de nave olandez, scrie Korea Economic Daily. Potrivit presei coreene constructorul olandez de nave ar fi Damen Shipyards Group care detine si un santier naval la Galati.

Conform surselor din industria constructoare de nave, pe 30 iunie, Daewoo se afla in stadiul final de discutii cu Damen Shipyards Group, compania constructoare navala cea mai mare a Olandei, privind vanzarea Mangalia Shipyards, conform rumaniamilitary.ro care citeaza The Korea Economic Daily.

Daewoo Shipbuilding a inceput discutiile privind vanzarea inca de anul trecut ca parte a unui efort de a-si restructura la nivel global activele comerciale.

Negocierea pretului intre Daewoo si Damen s-a incheiat deja si tot ceea ce a mai ramas e acceptul guvernului Romaniei”, potrivit unui oficial din industria constructoare de nave citat de publicatia coreeana. Suma vehiculata pentru tranzactie ar fi undeva intre 40 si 60 de milioane de euro.

Stabilit in 1997 impreuna cu guvernul Romaniei, santierul naval din Mangalia este detinut ca societate-mixta de Daewoo si de guvern in raport de 51:49.

Santierul, aflat la 45 kilometri sud de Constanta pe coasta Marii Negre, a construit pana acum 127 nave petroliere si portcontainere, reparand in acelasi timp si peste 300 de nave.

La Galati Damen Shipyards Group detine unul dintre cele mai active santiere ale sale, construind diferite tipuri de nave, inclusiv militare.

Santierul Damen de la Galati a fost in centrul subiectului privind realizarea de corvete multifunctionale pentru Fortele Navale, o achizitie initiata in mandatul Guvernului Ciolos, anulata in aceasta primavara si, pentru moment cel putin, trasa pe dreapta de catre actualul executiv.

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 215
  • Karma: +43/-6
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #62 on: November 10, 2017, 03:16:00 PM »
^ Autoritatile romane si-au dat acordul. Grupul Damen a achizitionat pachetul majoritar de actiuni la Santierul naval din Mangalia

Quote
Grupul Damen a anunţat în mod oficial încheierea contractului cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) privind achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni la Şantierul Naval din Mangalia - Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI).

Aceasta este una dintre cele mai mari tranzacţii din industria navală. Primele informaţii privind procesul de negociere au circulat în industria navală încă din cursul lunii iulie, însă pentru finalizarea tranzacţie era nevoie de acordul statului român.

”Autorităţile române din domeniul concurenţei au aprobat tranzacţia avută în vedere. În plus, se organizează reuniuni constructive cu Guvernul României privind viitoarea cooperare în Şantierul Naval de la Mangalia şi dezvoltarea industriei construcţiilor navale din România”, se arată într-o informare transmisă ziarului „Viaţa liberă” de Damen Shipyards Group.

Şantierul naval din Mangalia este o societate-mixtă, în care Daewoo şi statul român deţin cote de 51, respectiv, 49 la sută din companie. Prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni, Grupul Damen, care deţine şi Şantierul Naval de Galaţi, devine principala forţă din industria navală românească.

viata-libera.ro