Author Topic: Santierele navale din Romania  (Read 22814 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.478
  • Karma: +445/-158
    • URBAN CONSTANTA
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #60 on: June 10, 2017, 11:16:16 AM »
La SN Constanta se produce praful de pe toba :( si da tot Bosanceanu se ocupa de santier....

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 265
  • Karma: +46/-6
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #61 on: July 04, 2017, 11:58:00 AM »
Santierul naval Daewoo din Mangalia, aproape de vanzarea catre olandezii de la Damen ce detin in Romania si un santier naval la Galati

Quote
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering negociaza vanzarea santierului naval din Mangalia catre un constructor de nave olandez, scrie Korea Economic Daily. Potrivit presei coreene constructorul olandez de nave ar fi Damen Shipyards Group care detine si un santier naval la Galati.

Conform surselor din industria constructoare de nave, pe 30 iunie, Daewoo se afla in stadiul final de discutii cu Damen Shipyards Group, compania constructoare navala cea mai mare a Olandei, privind vanzarea Mangalia Shipyards, conform rumaniamilitary.ro care citeaza The Korea Economic Daily.

Daewoo Shipbuilding a inceput discutiile privind vanzarea inca de anul trecut ca parte a unui efort de a-si restructura la nivel global activele comerciale.

Negocierea pretului intre Daewoo si Damen s-a incheiat deja si tot ceea ce a mai ramas e acceptul guvernului Romaniei”, potrivit unui oficial din industria constructoare de nave citat de publicatia coreeana. Suma vehiculata pentru tranzactie ar fi undeva intre 40 si 60 de milioane de euro.

Stabilit in 1997 impreuna cu guvernul Romaniei, santierul naval din Mangalia este detinut ca societate-mixta de Daewoo si de guvern in raport de 51:49.

Santierul, aflat la 45 kilometri sud de Constanta pe coasta Marii Negre, a construit pana acum 127 nave petroliere si portcontainere, reparand in acelasi timp si peste 300 de nave.

La Galati Damen Shipyards Group detine unul dintre cele mai active santiere ale sale, construind diferite tipuri de nave, inclusiv militare.

Santierul Damen de la Galati a fost in centrul subiectului privind realizarea de corvete multifunctionale pentru Fortele Navale, o achizitie initiata in mandatul Guvernului Ciolos, anulata in aceasta primavara si, pentru moment cel putin, trasa pe dreapta de catre actualul executiv.

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 265
  • Karma: +46/-6
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #62 on: November 10, 2017, 03:16:00 PM »
^ Autoritatile romane si-au dat acordul. Grupul Damen a achizitionat pachetul majoritar de actiuni la Santierul naval din Mangalia

Quote
Grupul Damen a anunţat în mod oficial încheierea contractului cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) privind achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni la Şantierul Naval din Mangalia - Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI).

Aceasta este una dintre cele mai mari tranzacţii din industria navală. Primele informaţii privind procesul de negociere au circulat în industria navală încă din cursul lunii iulie, însă pentru finalizarea tranzacţie era nevoie de acordul statului român.

”Autorităţile române din domeniul concurenţei au aprobat tranzacţia avută în vedere. În plus, se organizează reuniuni constructive cu Guvernul României privind viitoarea cooperare în Şantierul Naval de la Mangalia şi dezvoltarea industriei construcţiilor navale din România”, se arată într-o informare transmisă ziarului „Viaţa liberă” de Damen Shipyards Group.

Şantierul naval din Mangalia este o societate-mixtă, în care Daewoo şi statul român deţin cote de 51, respectiv, 49 la sută din companie. Prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni, Grupul Damen, care deţine şi Şantierul Naval de Galaţi, devine principala forţă din industria navală românească.

viata-libera.ro

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.563
  • Karma: +3122/-342
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #63 on: January 08, 2018, 07:47:50 AM »
La Brăila se fac feriboturi 100% electrice care vor merge prin fiordurile din Norvegia

Grupul norvegian Vard a câștigat un contract pentru construția unui feribot pentru mașini și pasageri pentru operatorul norvegian Boreal. Acesta va fi primul feribot 100% electric construit în România, pe șantierul Vard de la Brăila. Noul feribot de mașini și pasageri va fi complet electric și este special conceput pentru operațiuni în fiordurile norvegiene. Feribotul, conceput de Multi Maritime, va avea o lungime de 74 de metri și o capacitate totală de până la 60 de mașini și 199 pasageri și echipaj.

Corpul navei va fi construit la șantierul Vard de la Brăila, iar livrarea feribotului este programată de la șantierul Vard Brevik în Norvegia în cel de-al treilea trimestru din 2019. Feribotul va începe operațiunile în Norvegia din ianuarie 2020 și va circula pe curta Kvanndal-Utne, de pe coasta de vest a Norvegiei, acolo unde Boreal a primit un contract pe nouă ani de la Guvernul norvegian.

Norvegienii de la Vard au nouă facilități de producție, cinci în Norvegia, două în România, la Brăila și Tulcea, și câte una în Brazilia și Vietnam. Compania este unul dintre principalii constructori la nivel mondial de nave specializate și are circa 9.000 de angajați. Vard Brăila avea la sfârșitul lui 2016 aproape 1.400 de angajați și o cifră de afaceri de 171 milioane de lei și o pierdere de 17 milioane de lei.

Economica.net
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.478
  • Karma: +445/-158
    • URBAN CONSTANTA
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #64 on: January 09, 2018, 06:13:21 AM »
In data de 19 decembrie 2017, Laurence Dagley, Director CEMEX UK Marine Limited si Frank de Lange, Regional Sales Director al Damen Shipyards Group au semnat contractul de construire a unei dragi maritime.

Aceasta va fi construita in santierul naval Galati. Draga va fi folosita pentru a extrage nisip si pietris de la 55 de metri adancime in Marea Nordului.

Nava de tip MAD 3500 are o lungime de 103.5 metri si un deplasament de 7000 tone, viteza maxima atinsa fiind de 12 noduri.


Balto

  • Officer
  • ***
  • Posts: 149
  • Karma: +16/-0
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #65 on: January 11, 2018, 07:14:01 AM »
Tudose: Vom avea un şantier naval al statului

Premierul Mihai Tudose a anunţat miercuri că Guvernul încearcă să răscumpere 51% din acţiunile deţinute de Daewoo la şantierul naval Mangalia.
'Am încercat şi se pare că reuşim să facem o chestie, să răscumpărăm 51% din acţiunile pe care acum le deţine Daewoo la şantierul naval Mangalia. Ei vor să vândă şi am zis să ne exercităm noi dreptul de preempţiune la vânzare. (...) Vom avea un şantier naval al statului', a spus Tudose la Antena 3.

El a susţinut că acest şantier este util.

Economica.net
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.311
  • Karma: +2827/-577
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #66 on: January 11, 2018, 02:28:54 PM »
Legat de spargatorul de gheata pentru Australia http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=93.msg157622#msg157622

https://www.agerpres.ro/agerpres/2018/01/11/galati-nava-de-cercetare-arctica-cu-capabilitati-de-spargator-de-gheata-construita-cu-tabla-de-la-combinatul-siderurgic--34666

Quote
Navă de cercetare arctică de ultimă generaţie, construită cu oţel de la ArcelorMittal Galaţi
2018-01-11  14:19:12

Combinatul siderurgic din Galaţi furnizează tabla pentru o navă de cercetare arctică, cu capabilităţi de spărgător de gheaţă, solicitată de guvernul australian şi care va extinde explorarea în mările de sud şi Antarctica, se arată într-o informare de presă transmisă joi de directorul de comunicare al companiei, Dorian Dumitrescu.

Potrivit sursei citate, una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de combinatul gălăţean a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare - o treime dintre ele trebuiau să fie subţiri şi late, cu grosimi de şase-opt milimetri şi lăţimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subţiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură.

Combinatul a furnizat tablă groasă cuprinsă între mărcile AH36 şi EH36. Oţelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistenţă (până la 620 Mega Pascali) şi au un conţinut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face faţă provocărilor apelor polare.

"Acest proiect arată capabilitatea tehnică a combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar şi capacitatea echipei locale de a se transforma şi a se adapta la cerinţele speciale ale clienţilor noştri", a declarat directorul general al combinatului, Bruno Ribo.

Proiectată pentru a efectua atât cercetare cât şi aprovizionare în apele antarctice, nava, cu o lungime de 165 de metri, va putea sparge gheaţa groasă de 1,65 metri, la viteze de trei noduri, şi va aproviziona staţiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament şi personal. Nava va avea laboratoare ştiinţifice şi birouri pe o suprafaţă de 500 metri.

Nava este construită de Şantierul Naval din Galaţi, iar livrarea vasului este programată pentru aprilie 2020.

"Apropierea combinatului siderurgic din Galaţi de Şantierul Naval Galaţi a redus riscul de întârziere a livrărilor şi a permis experţilor noştri să ofere un răspuns rapid la oricare dintre întrebările tehnice pe care le-ar putea avea clientul", se arată în informarea de presă.[/quopte]

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.563
  • Karma: +3122/-342
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #67 on: January 13, 2018, 08:29:47 AM »
Damen, despre şantierul naval Mangalia:
finalizăm un acord cu guvernul României. A fost doar o mică întârziere


"În prezent, suntem în faza de finalizare a unui acord cu guvernul României. A fost o întârziere în proces, dar mergem în direcţia bună. Nu avem alte comentarii la acest moment", a spus Ben Littler, consilier de comuncare la Damen, pentru ECONOMICA.NET. Premierul Mihai Tudose afirma miercuri că statul român se gândeşte să preia şantierul naval de la Mangalia, în contextul în care, în noiembrie 2017, Grupul Damen anunţ, încheierea unui contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), privind achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni la Şantierul Naval din Mangalia, actual Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI).

"Am încercat şi se pare că reuşim să facem o chestie, să răscumpărăm 51% din acţiunile pe care acum le deţine Daewoo la şantierul naval Mangalia. Ei vor să vândă şi am zis să ne exercităm noi dreptul de preempţiune la vânzare. (...) Vom avea un şantier naval al statului', a spus Tudose la Antena 3.

Declaraţia lui Tudose a avut loc la puţin timp după ce Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care olandezii de la Damen Shipyards Group, acționarii majoritari ai Șantierului Naval Damen Galați,  au cumpărat, de la firma coreeană, pachetul majoritar de acțiuni la Șantierul Daewoo din Mangalia, pentru care au plătit aproape 26 milioane de dolari.

Economica.net
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.563
  • Karma: +3122/-342
Re: Santierele navale din Romania
« Reply #68 on: January 16, 2018, 07:01:50 AM »
Sindicatul Daewoo Mangalia: Numărul de angajaţi scade în fiecare zi.
Anul trecut au plecat 600 de oameni


Nu vedem decât atitudini ezitante, dublate de declaraţii politice superficiale. Federaţia Sindicatelor Li­be­re din România (FSLR) şi sin­dicatul Liber Navalistul, sin­dicat al Daewoo Mangalia Heavy Industries, îi cere pre­mie­ru­lui să expună viziunea sta­tului asupra viitorului şantie­rului, planul de afaceri pentru anul în curs şi investiţiile pe care statul şi le va asuma în cazul în care şi-ar exercita dreptul de preem­ţiu­ne şi ar prelua pachetul majo­ritar de acţiuni.

ZF

Sindicatul lucrătorilor de pe şantierul naval din Mangalia îl invită pe premierul Tudose la dialog:
Să ne spuneţi dacă peste şase luni sau un an vom mai avea un loc de muncă


Sindicatul lucrătorilor de la şantierul naval SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA (SMHI Mangalia) îi solicită premierului Mihai Tudose o discuţie despre funcţionarea şi dezvoltarea şantierului naval din Mangalia, despre investiţiile pe care le va face statul român şi despre posibilitatea ca lucrătorii să rămână fără loc de muncă. Sindicaliştii precizează că şantierul din Mangalia are nenumeroase avantaje, precum poziţia geografică, forţa de muncă bine pregătită şi întreaga infrastructură, care nu ar trebui irosite doar pentru construirea unor „bărcuţe”, referindu-se, astfel, la afirmaţiile făcute în urmă cu câteva zile de premierul Tudose.

News.ro
« Last Edit: January 16, 2018, 07:05:02 AM by Ionut »
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX